Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

r2504 schreef:Om het kort samen te vatten... de klant kan het afbollen als het hem niet aanstaat... we brengen namelijk innovatie :eek:
Echt zielig, in wat voor een land leven we als de bedrijven zeggen da we het mogen afbollen als het ons niet aanstaat...

Of om het anders samen te vatten: "Al die reclame die je ziet van Telenet? Ja hoor, die moet ook betaald worden, en door de klant nog wel ;) (Vergeet ook de iPad's niet!) We innoveren echt hoor!"
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik hoop van harte dat Telenet, nu ze zelf de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben met hun arrogante geldhonger
er zo zelf voor zorgen dat de kabel vlugger opgengaat... De media springt erop, straks de politiek, hopelijk gaat het vlug...

Trouwens, de enige innovatie die ik in al die jaren merk van hun internet, is een telemeter die mij elk jaar vlugger op smalband brengt, als ik daarvoor moet bijbetalen pas ik..
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

langs de andere kant mag je 100 zeker zijn dat proximus naar jaarlijkse gewoonte in februari een indexaanpassing zal doen.
Wat ze zeggen klopt als een bus, mensen kunnen vrij vertrekken.
Let op ik ga ook nie akkoord met die verhoging hé maar kvrees dat nie veel zal uithalen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

euromusic schreef:Maar de vraag is dan, wat nemen we ipv Telenet? Ik krijg nog niet eens 1 Mbit bij Proximus, dus veel keuze is er niet he. :/
Voor velen is dat nog het probleem nl de snelheid bij alternatieve providers, de meesten nemen telenet volgens mij voor de snelheid.
Ook hier zou dat een stap terug zijn, slechts 20 Mbps haalbaar (Vdsl) op mijn locatie en met soms 4 mensen op pc zou het helemaal niet meer vooruit gaan
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Een vrije markt werkt alleen op europees of wereldniveau.
In een klein land als Belgie/Vlaanderen zorgt privatiseren alleen maar voor duurdere prijzen voor de consument.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Een monopolie op de aanbiedingen op coax infrastructuur, waardoor veel mensen geen zin hebben om te wisselen (telefoonlijnen liggen meestal elders en utp bijtrekken kan op tegenzin stoten).

Een nachtmerrie van verborgen installatiekosten, niet aangerekende kortingen, en onduidelijke facturen, gecombineerd met rampzalige helpdesks.

Voor de oudere mensen: geen analoge tv meer (en dus ook geen goedkope 2e of 3e toestel in de slaapkamer).

Voor de techneuten: mogelijk een veel slechtere verbinding op een infrastructuur die op haar limiet zit en moeilijk de beloofde snelheden kan leveren.

Ik kan nog wel een paar redenen verzinnen waarom mensen geen zin hebben om over te stappen.

En nee, je hebt gelijk, de petitietekenaars gaan lang niet allemaal van provider wisselen, als ze wilden "stemmen met hun geld" hadden ze dat gedaan ipv die petitie te tekenen.

Je kreeg de Belg als met verschrikkelijk veel moeite zover om van electriciteitsleverancier te wisselen; zoveel moeite zelfs dat ze het supermakkelijk maakten, met automatische overstappen en de bedrijven die het onder mekaar moeten regelen ipv de consument zelf. Laat staan dat ze snel van provider zouden veranderen.
Wij zijn geen Amerikanen, wij stemmen niet met onze portemonnee, wij verwachten dat, als de bedrijven zich niet kunnen gedragen, de overheid zich ernee moeit om het evenwicht (in de machtspositie bedrijf-consument) te herstellen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Allemaal drogredenen. Ik heb de overstap naar 20 Mbps gemaakt. Ondertussen heb ik 30 Mbps dankzij DLM. En vectoring zal m,n snelheid na 2015 nog verdubbelen.
Netflix, Spotify, Skype, Youtube, VoIP of gewoon wat rondsurfen werkt allemaal perfect. En vooral: ik weet niet hoeveel datavolume ik verbruik en dat doet er ook niet toe. Ik heb echt onbeperkt internet en ik weet dat m'n verbinding perfect 30 Mbps zal halen op elk uur van de dag, elke dag van het jaar.
Dat is een enorme luxe ten opzichte van Telenetters die angstvallig een metertje in de gaten houden en hun internetgebruik kunstmatig afstemmen op de commerciële grillen van hun provider.

Eigenlijk is dat toch enorm zielig: een consument die steeds klaagt over de prijs en specificaties van een dienst maar niet durft overstappen naar een goedkopere leverancier die betere specificaties aanbiedt. Eens je de luxe gewoon bent van ononderbroken en onbeperkt 30 Mbps wil je nooit meer terug naar de telenetdictatuur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Door hun duopoly met Belgacom zijn ze gewoon de prijszetter en moeten ze zich niet te veel aantrekken van die actie. Daarom dat ze ook zo arrogant reageerde op de petitie. Het beste wat je kan doen is letterlijk vertrekken. Door enkel de petitie te tekenen ben je nog steeds klant en geef je hun een tekening dat ze mogen doen wat ze willen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

proximusboyke schreef:langs de andere kant mag je 100 zeker zijn dat proximus naar jaarlijkse gewoonte in februari een indexaanpassing zal doen.
Dan bestaat het risico dat ze hun prijzen zullen moeten verlagen, want sinds februari 2014 is de gezondheidsindex tot nu toe alleen maar gedaald in plaats van gestegen: http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... eidsindex/
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Heh, wedden van niet?
Bedrijven die naar goeie gewoonte indexaanpassingen doen "omdat het nodig is vanwege de gestegen kosten", zouden gerust verplicht mogen worden om deze aanpassing ook uit te voeren bij negatieve index.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

raf1 schreef:Allemaal drogredenen. Ik heb de overstap naar 20 Mbps gemaakt. Ondertussen heb ik 30 Mbps dankzij DLM. En vectoring zal m,n snelheid na 2015 nog verdubbelen.
Netflix, Spotify, Skype, Youtube, VoIP of gewoon wat rondsurfen werkt allemaal perfect. En vooral: ik weet niet hoeveel datavolume ik verbruik en dat doet er ook niet toe. Ik heb echt onbeperkt internet en ik weet dat m'n verbinding perfect 30 Mbps zal halen op elk uur van de dag, elke dag van het jaar.
Dat is een enorme luxe ten opzichte van Telenetters die angstvallig een metertje in de gaten houden en hun internetgebruik kunstmatig afstemmen op de commerciële grillen van hun provider.

Eigenlijk is dat toch enorm zielig: een consument die steeds klaagt over de prijs en specificaties van een dienst maar niet durft overstappen naar een goedkopere leverancier die betere specificaties aanbiedt. Eens je de luxe gewoon bent van ononderbroken en onbeperkt 30 Mbps wil je nooit meer terug naar de telenetdictatuur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Als je bij mijn ouders met 7 zit aan 30Mbps dan zal de ene toch de andere storen op sommige momenten. Heb daarstraks den boel is gelimiteerd tot 30Mbps en heb dan ook eens getest wat het effect is als hij nog 1 HD zender zou opzetten aan 6Mbps om mijn pa even te laten weten waarom scarlet (30/3) misschien niet zo een mooi keuze is om te nemen. Hij netflix op zijn tv (ultra HD), 1 op de chromecast in de keuken (1080P?), 1 via pc (720P) en de laatste via een ander pc. En dan 1 pc die aan de windows updates ging beginnen, voor redelijk wat megabytes...

De test was geen succes... Als je met niet veel zijt dan kan de tegenpartij een goede keus zijn. Maar als je met vele zijt dan ligt het een beetje op zijn gat. Vind het dan ook niet correct dat je mensen "zielig" vind omdat ze niet willen veranderen. Ik heb niet de hele dag 150~155Mbps, maar dat hoeft ook niet. Mijn ouders hebben BI160 en zitten na 1 maand op 800GB, 80% = streamings, bij scarlet zal er geen softlimiet zijn, maar als je het niet weet dat je bij Px een softlimiet is en je verhoogt niet met gratis packs is het ook smalband.

Niet ieders huishouden is hetzelfde, ieder het zijne... Misschien moet jij daar eens rekening mee houden, dan mensen zielig te noemen die hun redenen hebben om niet te veranderen van provider, het zal nog afwachten of andere hun prijzen aanpassen. Ik ben ook niet blij dat ze € 2.99 opslaan. Maar echt veel ander keus is er niet. Ik heb geen zin in het 30Mbps avontuur, dat is mijn persoonlijke keuze. De gevolgen en de prijzen draag ik dan vanzelf ook mee... (bovenbuur zit op max 30, zal dan wrs ook mijn max worden.)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Iedereen zijn situatie is anders.Doch voor een doorsnee gezin lijkt me 30mbps zeker voldoende.
Als je natuurlijk een abonnement van (23.7 (tv) + 67.8 (internet160mbps) laat dan nog de telefoon (voip) vallen) van momenteel €91.5 gaat vergelijken met eentje van €39 vraag ik me wel af waar je mee bezig bent ;)

Je hebt geen geluk om dicht bij de ROP te wonen (cap 50/3 en 20mbps over voor tv) . Als je dan met 7personen bent en het normaal is om 3 netflix streams binnen te halen en 800GB te verzetten dan begrijp ik je wel..indien dit de realistische patronen in uw gezin van 7 personen.. Maar eerlijk is eerlijk met dat profiel kan je van een whop of whoppa ook niet gelukkig worden.
Laatst gewijzigd door Flup op 30 nov 2014, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

TiTanium schreef:Vind het dan ook niet correct dat je mensen "zielig" vind omdat ze niet willen veranderen.
Zeer belangrijke nuance: steeds opnieuw klagen over de hoge prijs terwijl er een volwaardig en goedkoper alternatief bestaat is zielig. Ik viseer hiermee uitsluitend de mensen die zo'n petitie ondertekenen, er vaak nog wat zure Facebook-posts bijlappen én in januari 2015 hun Telenet-factuur braafjes gaan betalen.

Als jij bij Telenet tevreden bent, vind ik dat perfect. Dan betaal je de factuur in januari met veel plezier, en zo hoort het ook.
Als je met tegenzin betaalt, gooi het boeltje dan buiten, het leven is meer dan internet alleen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Flup schreef:Als je natuurlijk een abonnement van (23.7 (tv) + 67.8 (internet160mbps) laat dan nog de telefoon (voip) vallen) van momenteel €91.5 gaat vergelijken met eentje van €39 vraag ik me wel af waar je mee bezig bent ;)
Ik zou dit normaal vergelijken met een maxi abonnement (€74.95?), maar ik ging verder op raf1 zijn scarlet-verbinding (dacht toch dat hij bij scarlet zat). De mensen doen deze petitie in de hoop dat ze een 2é keer hun slag halen, al vrees ik daar voor en ga ik akkoord met raf1 zijn laatste post.

EDIT: Als Px gaat opslaan ga je wrs dezelfde reacties krijgen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik kan raf1 wel begrijpen.Klagen en zagen maar actie ondernemen en overstappen doen ze niet. Vlamingen zijn hondstrouw aan hun bank, internetprovider ...en tot voor een aantal jaar hun energieleverancier. Alternatieve providers hun bestaansrecht (zoals snow) is hun lage prijs... toch stappen mensen niet in grote getalen over maar klagen blijkbaar liever over hun huidige leverancier. Niet alleen omdat veel mensen er niets van kennen behalve dan de reclames die in hun strot wordt ger**** maar ook omdat het kuddebeesten zijn .... en wanneer de buren, de familie en janneke van achter den hoek die 'iets' van computers kent allemaal overstappen..dan pas zullen ze der ook eens over nadenken.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Inderdaad, heeft hij gelijk in, maar als het mis gaat of er is iets niet in orde, begint de miserie want de ene wijst naar de andere. Mensen veranderen inderdaad niet graag, maar als in de toekomst uw nieuwe bank, leverancier, etc alles moet regelen zoals bij energie, misschien gaat het allemaal dan wel veel vlotter ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zou wel graag veranderen Telenet Basic Internet naar een andere provider, maar volgens www.lijntest.be zou ik van 30Mbps bij Telenet naar 16Mbps gaan... Dat is iets wat we toch sterk gaan voelen.
Echt veel goedkoper zal het ook niet worden met enkel internet.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een altenatief is niet op elke locatie te overwegen,inderdaad.Als de snelheid zodanig naar beneden gaat (bijv. minder dan 20 mbps) krijgt men een heel ambetant gevoel(t.o.v. de snelle Telenet lijnen).Daarom is het ook zo belangrijk dat er een alternatief komt,op de kabel zelf.Aangezien Telenet,met hun prijsverhoging nu duidelijk maakt dat men daar geen rekening mee houd,is de vraag wanneer er een kabelalternatief voor handen zal zijn(Telenet kan Mobistar gewoon overnemen).Toch niet teveel zwartdenken,want Telenet heeft met de komst van Netflix zijn Rex abbo,ineens!! met een 70% verminderd.
Stilaan word de prijs toch wel een erg belangrijke factor,er is ook een % van Telenetklanten die het nu al veel te veel vinden,en hoe dan ook (min of meer gedwongen door eigen fin situatie)de overstap gaan doen,naar bijv. Scarlet en Netflix.of Snow.
Laatst gewijzigd door fluppie op 30 nov 2014, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

de winstmarges voor alternatieve spelers op kabel zijn peanuts. Er zal dus nooit een deftig alternatief kunnen komen, zoals bij belgacom gebeurd is.
We krijgen dus gewoon resellers... die dan het vuile werk mogen doen van telenet (klantendienst, contracten, facturatie,...) voor een peulschil

http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/ ... erond.aspx
de koe zegt boe
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Die groothandelstarieven zijn naar het schijnt nog een enorme rem,(wrsl iets waar Telenet zich nu zal aan vasthouden)maar ik weet niet of het BIPT bijv. daar iets kan aan veranderen.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

raf1 schreef:
TiTanium schreef:Vind het dan ook niet correct dat je mensen "zielig" vind omdat ze niet willen veranderen.
Zeer belangrijke nuance: steeds opnieuw klagen over de hoge prijs terwijl er een volwaardig en goedkoper alternatief bestaat is zielig. Ik viseer hiermee uitsluitend de mensen die zo'n petitie ondertekenen, er vaak nog wat zure Facebook-posts bijlappen én in januari 2015 hun Telenet-factuur braafjes gaan betalen.

Als jij bij Telenet tevreden bent, vind ik dat perfect. Dan betaal je de factuur in januari met veel plezier, en zo hoort het ook.
Als je met tegenzin betaalt, gooi het boeltje dan buiten, het leven is meer dan internet alleen.
Bon, noem mij de volwaardige alternatieven maar op. Die dezelfde snelheden dus aanbieden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

waarom hebt u DIE snelheden nodig?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Omdat elk mens anders in elkaar steekt. Er zijn veel mensen die Px hebben en die ook hoger als 16.5, 20, 25 of 30 willen. Als ik 100% zeker ben dat ik 70 kan halen, en eventueel mijn ouders ook dan kan daar over nagedacht worden. Bij TN zit ik (Whoppa) nooit lager dan +/-125 en bij men ouders (BI160) ligt het getal iets hoger (+/- 135). Volgens de helpdesk krijgen deze mensen ook voorrang.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

bambipower schreef:waarom hebt u DIE snelheden nodig?
Ik heb een heel jaar lang op 1Mbps gezeten, dan heb ik echt toch liever de 100Mbps zodat ze bij mij thuis niet klagen dat het te traag gaat...

Hiermee wil ik zeggen dat ieder zijn reden heeft, en dat de hoeveelheid bandbreedte die gebruikt wordt elk jaar wel stijgt.
Als mooi voorbeeld, YouTube heeft onlangs 720p en 1080p video's die in 60fps worden geupload, ook laten afspelen in 60fps. DIt is 2x (ongeveer) het gebruik van een 30fps video, en er is geen keuzemogelijkheid. Als je 720p of 1080p kijkt is het 60fps, dus meer bandwidth.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

bambipower schreef:waarom hebt u DIE snelheden nodig?
Dat is volledig naast de kwestie en heeft eigenlijk niets met u te maken.
Persoonlijke voorkeuren. Zo simpel is het.

Waarom koopt u een 46inch TV, terwijl een 40inch TV meer dan genoeg is? :wink:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

twas ook maar een vraag :-) maar dan moet je niet klagen, dat de 46inch duurder is (ook niet persoonlijk bedoeld)
de koe zegt boe
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

de winstmarges voor alternatieve spelers op kabel zijn peanuts. Er zal dus nooit een deftig alternatief kunnen komen, zoals bij belgacom gebeurd is.
Gebeurd! Eigenlijk ligt dat wat jaren achter ons. Het scarlet netwerk met zijn vele resellers én voorgangers (tiscali,planet) was inderdaad een vorm van concurrentie. Scarlet was de 3de grootste.. had op bepaalde plaatsen een eigen netwerk en gaf soms zelfs betere profielen dan belgacom (zeker upload). Maar zelfs toen werd er niet in grote getalen overgestapt. Als belgië dan toelaat dat die 3de grootste (+alle alternatieve resellers) mag overgenomen worden door belgacom dan moet je toch beseffen waar onze politici naartoe willen.

Op VDSL2 heb je enkel dus nog resellers van proximus en de low-cost dochter Scarlet. Scarlet trio is een reactie op Snow. De vraag is of BGC dat aanbod in de markt zal houden als de alternatieve er ook mee (moeten) stoppen omdat het niet rendabel is. De promo op de installatie van Snow is er niet meer waardoor de eenmalige kosten zeer hoog zijn. Dat doet mij vermoeden dan snow niet het succes is waar base op hoopt en dat TRIO dus zijn werk heeft gedaan voor proximus.

Op canvas zegt de CEO van belgacom dat de prijzen niet lager kunnen.. doch zegt ze even later dat het wel kan via dochter Scarlet. Mijn conclusie.. de prijzen hoeven gewoon niet lager wegens geen concurrentie.De 2 grote kunnen elkaar wat volgen.. waarbij telenet enkele euro's duurder kan zijn omdat ze vaak iets sneller zijn.

Er zijn 2 grote schuldigen aan het feit dat er geen échte concurrentie is. De politiek die de dividenden van proximus elk jaar wil hebben en de mensen die toch niet overstappen op een alternatief. En als je dan bedenkt dat wij de politiek kiezen kan je eigenlijk stellen dan we zelf schuldig zijn :) (ik niet aangezien ik altijd bij alternatieve providers heb gezeten)


En de eventuele openstelling van de kabel? Ik denk dat men bij mobistar beseft dat de lobby van telenet en de belangen van intercommunales(gemeenten) het zeer moeilijk zal maken
Laatst gewijzigd door Flup op 30 nov 2014, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

De grote fout zit hem in het feit, dat men kabel en koperpaar (of die local loop) in private handen heeft gestopt. Dat had een overheidsbezit moeten blijven... een fout van lange tijd terug, die nu nog moeilijk recht te trekken is
de koe zegt boe
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

bambipower schreef:twas ook maar een vraag :-) maar dan moet je niet klagen, dat de 46inch duurder is (ook niet persoonlijk bedoeld)
Maar voor de 46 inch TV betaal ik een bepaald bedrag, en dat bedrag blijft hetzelfde.

Zelfs al zou ik het op maandelijkse afbetaling zonder extra % betalen, het bedrag blijft wel hetzelfde. Ook al komen er Software Updates binnen later :wink:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

die discussie hebben we hier al veel gehad. Heb je het er voor over om telenet prijzen te betalen, moet je blijven. Wil je het niet meer, of, kan je het niet meer dan moet je verhuizen. Alternatieven zijn er wel, al zijn ze minder luxueus
de koe zegt boe
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

bambipower schreef:die discussie hebben we hier al veel gehad. Heb je het er voor over om telenet prijzen te betalen, moet je blijven. Wil je het niet meer, of, kan je het niet meer dan moet je verhuizen. Alternatieven zijn er wel, al zijn ze minder luxueus
Maar als je het zo ziet dan heeft Telenet wel een monopolie op luxues internet ;)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Luxueus internet is voor iedereen weer anders. Luxe kan snelheid zijn, maar evengoed downloaden zonder "zorgen" aan tragere snelheden/kleinere prijs. Dus geen van beide heeft een monopolie op luxe. Dit is voor ieder gebruiker anders ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

hangt er van af, hoe je luxe omschrijft. Ik vind het ook wel luxe, om bij scarlet maar de helft te betalen van telenet. Luxe is relatief.... ik vind het leuk, dat mijn internet goedkoop is, en dat ik een pintje kan gaan drinken ervan. Luxe is ook voor iedereen verschillend. Wij zitten hier met 4 personen op ons goedkoop internet, en hebben voldoende aan wat we krijgen. Ik moet niet van alles 'te veel' hebben.
de koe zegt boe
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Uiteindelijk kunnen we stellen dat het slecht gesteld is met het internet in ons landje, maar ik zie niet veel plaatsen waar het beter is. Er zijn zelfs veel plaatsen waar het 10x slechter is.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

euromusic schreef:Uiteindelijk kunnen we stellen dat het slecht gesteld is met het internet in ons landje
Eigenlijk is het internet goed in ons land, het beleid/graaicultuur erachter niet, dit telt echter wel voor de grote providers.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Het internet op zich is zeker niet slecht in belgie, VDSL is vrij ver gevorderd en de kabel snelheden zijn zo als in de omliggende landen, stabiliteit is ook dik ok. Alleen op vlak van limieten (op de kabel, bij het duurste abo) en de vrij belachelijk hoge prijzen (vooral voor de kabel) is belgie wel een pak slechter af dan de buurlanden.
euromusic schreef:Uiteindelijk kunnen we stellen dat het slecht gesteld is met het internet in ons landje, maar ik zie niet veel plaatsen waar het beter is. Er zijn zelfs veel plaatsen waar het 10x slechter is.
Als je kijkt waar belgie staat tov al de andere landen in de wereld is het vrij slecht gesteld met het internet. Ja, een arme boer in india heeft misschien een 1Mbps ADSL lijn, maar dat valt gewoon niet te vergelijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Modbreak:
Offtopic
en wat mij nog het meeste stoort is het feit dat "myproximus" diensten weer eens niet bereikbaar zijn, en dit uitgerekend op de laatste dag van de maand :bang:
Sorry, off-topic natuurlijk...
Laatst gewijzigd door TiTanium op 30 nov 2014, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Modbreak:
Offtopic
Dat is raar, ik kan nochtans wel inloggen in My Proximus.
Laatst gewijzigd door TiTanium op 30 nov 2014, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

In het VTM nieuws zegt de PR trut van telenet dat ze de kostprijs van innovatie doorrekenen aan de klanten, en dat de klanten daar uiteraard meer voor terugkrijgen.

Maar wat krijg ik concreet dan meer als Internet Business 120 klant ? NIKS, 0.0

Danku telenet voor uw schaamteloos melken van uw klantenbestand.

Ik ga voortaan maar 2/3 van mijn factuur betalen en beginnen lastig doen, want volgens deze nieuwsbrief heb ik als business 120 klant recht op 3 TB ipv 2 TB:

http://sim.telenet.be/optiext/optiexten ... Yuc8S3tQjG
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

(uit die link)
Zonder u het hoofd op hol te willen brengen: 1 TB (terabyte) staat gelijk aan alle informatie in een grote universiteitsbibliotheek, ofwel het volume opgeslagen op 212 enkelzijdige dvd-schijven!
Of in een ander perspectief: 1TB is genoeg om 1u40min per dag YouTube te kijken (in 4k, dat wel), dus in een gezin van 5 is dat 20min per persoon per dag in 4k. Dat is eigenlijk niet echt zo veel.
Om maar aan te tonen hoe Telenet denkt over dat volume en er mee adverteert. :|
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”