Wanneer krijgt basic internet meer volume?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?

Voor jou is TN dan misschien geen luxe... er zijn er nochtans genoeg die er wel voor willen betalen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?

Voor jou is TN dan misschien geen luxe... er zijn er nochtans genoeg die er wel voor willen betalen.
Een iPhone twee tot drie keer zoveel? Een andere highend Android smartphone kost tegenwoordig minstens even veel..
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
Waarom kost een iPhone (of neem een ander luxe merk) dan nog steeds 2 a 3 maal zoveel als een andere Smartphone ?

Voor jou is TN dan misschien geen luxe... er zijn er nochtans genoeg die er wel voor willen betalen.
Een iPhone kost inderdaad een stuk meer als (vergelijkbare) andere smartphones. Waarom kost die zo veel? Omdat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Bepaalde features wegen zwaarder door dan andere voor bepaalde mensen om andere redenen. (denk aan de gebruiksvriendelijkheid, raw performance,..)
Er is keuze aan telefoons, heel veel keuze zelfs. Dus je kiest gewoon de telefoon die aan jouw eisen voldoet. Hoe weet een telefoonmaker dan wat mensen willen? Wel die maken een hele hoop verschillende telefoons en zien wat er blijft steken. ("Throwing things at the wall and see what sticks") Daarbij zie je vaak aparte creaties, denk aan een LG G flex of een Samsung Galaxy round.

Nu heb je eigenlijk technisch gezien twee mogelijkheden in belgie. (B-lite is het nu net niet :roll: ) Die twee technologien/bedrijven zouden ook vanalles kunnen proberen om klanten te krijgen, maar waarom zouden ze? Het kost hen geld. En voor sommigen is 9Mbps VDSL geen optie, dan blijft er alleen nog kabel over. Providers verkopen hun product, trekken af en toe de snelheden wat omhoog om toch mee te kunnen met de rest van de beschaafde wereld en nemen daarbij wat publiciteit mee.

Mocht er in belgie nu een FTTH provider zijn die (zelfs op kleine schaal), deftige (duplex) connecties zou opleveren, daarbij serieuze snelheden kan aanbieden zonder limietgedoe. Die zou de consument wakkerschudden, en telenet op gang brengen om toch iets te doen aan die limieten (en snelheden in mindere mate).

Telenet hun limiet politiek speelt net in op het feit dat de consument eigenlijk wel meer wilt, maar niet zodanig veel meer dat die de moeite wil doen om naar iets trager (~DSL) wil overstappen. Als je het zo iemand de mogelijkheid geeft tot 200/200 3P over glas, zonder limiet, aan een prijs die iets lager ligt als (bv) whoppa, dan zit telenet er dik in. En dan zullen ze snel weg zijn met hun data limieten en zelfs tegen de grenzen van DOCSIS gaan zitten om toch maar iets van concurrentie te bieden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt omdat ik weiger bij te betalen voor telefonie wat ik niet gebruik.
Nonsens, je zit in Basic omdat JIJ dat gekozen hebt... trouwens je kan perfect Internet 120 nemen als je geen telefonie wil.
Ik denk dat je toch een beetje beter moet lezen en met veel betere argumenten moet afkomen dan deze...

Ik gok dat als het welles nietes spelletje hier de kop blijft opsteken dat het topic weer snel gesloten zal worden.

Zonder klagers en mensen die hun nek durven uitsteken in het leven zouden we inderdaad nog steeds geen vakantie hebben en 80u per week werken etc etc... Hier net hetzelfde geval. Als mensen altijd zo makkelijk toe geven heeft Telenet inderdaad geen moeite om zijn monopolie te behouden. Ik vraag me überhaupt af waarom ze de limieten voor Whoppa onlangs nog hebben aangepast, volgens wat ik hier lees was dat immers ook niet nodig.

Oh en... Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen? Met cijfers kan je alles bewijzen, maar de enige die er echt zicht op heeft is Telenet. Deze pushen zeker de duurdere abo's en ze weten ook wel dat gezinnen die net op het randje zitten niet zullen overstappen als ze volume bijgeven. Het is dan gewoon de kunst om geen klanten te verliezen en toch een substantieel gedeelte van de klanten een hoger abo aan te smeren. Ik zie dat als een commerciële zet, anderen zien dat anders, hun goed recht, maar zo uit de hoogte doen zoals sommigen hier op hun ivoren toren doen... Amai...
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
ahrand schreef:Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Hopelijk besef je ondertussen dat 5 (of 7 met twee vriendjes erbij) heel wat anders is dan het gemiddelde van 2.34 !

Jou gezin is dus meer dan dubbel zo groot dan het gemiddelde gezin...
En toch maakt Telenet Whop voor exact dit soort gezinnen :

Wat is mogelijk met Whop?

Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Zelfs met 5 tegelijk!
Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Slafes schreef:Zonder klagers en mensen die hun nek durven uitsteken in het leven zouden we inderdaad nog steeds geen vakantie hebben en 80u per week werken etc etc... Hier net hetzelfde geval.
Je nek uitsteken omvat wel net iets meer dan gewoon wat klagen op een forum!
Maar in dit geval is er een fundamenteel verschil: Je kan vandaag reeds vrij kiezen tussen verschilende providers. Het is dus absurd om te klagen dat provider A te duur en te weinig datavolume biedt, terwijl provider B, provider C en provider D onbeperkt datavolume aanbieden tegen een lagere prijs.

Je gaat toch ook niet klagen dat de broeken van Armani te duur zijn, terwijl je veel goedkoper in de H&M een broek kan kopen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Nu heb je eigenlijk technisch gezien twee mogelijkheden in belgie.
Maar massa's meer aanbieders en formules !
AndRo555 schreef:Als je het zo iemand de mogelijkheid geeft tot 200/200 3P over glas, zonder limiet, aan een prijs die iets lager ligt als (bv) whoppa, dan zit telenet er dik in.
En de miljarden die nodig zijn om FTTH te plaatsen... waar gaan die vandaan komen ?
AndRo555 schreef:Waarom kost die zo veel? Omdat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Bepaalde features wegen zwaarder door dan andere voor bepaalde mensen om andere redenen. (denk aan de gebruiksvriendelijkheid, raw performance,..)
Hetzelfde heb je bij TN... meer dan een miljoen mensen willen ervoor betalen. Jij wil dat blijkbaar niet... maar je bent ook niet tevreden met een goedkoper product bij de concurrentie want die kan je slechts 9 Mbps bieden. Ergens zal je toch moeten kiezen vrees ik.
AndRo555 schreef:Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen?
Het is niet 50/50... je hebt namelijk de mensen onder het gemiddelde, rond het gemiddelde en boven het gemiddelde... maar zoals je aangeeft vallen er alzo een aantal mensen in Basic, Whop en Whoppa. Het probleem is alléén dat jij zéér duidelijk BOVEN dat gemiddelde zit maar de consequenties er niet van wil dragen. Met jou "gemiddeld gezin" van 5 personen ga je toch ook niet zeuren dat je niet in een Fiat 500 geraakt :bang:
Slafes schreef:Ik zie dat als een commerciële zet, anderen zien dat anders, hun goed recht, maar zo uit de hoogte doen zoals sommigen hier op hun ivoren toren doen
Het is dan ook een commercieel bedrijf dat verantwoording moet afleggen aan z'n aandeelhouders... en dat kan je niet als iedereen zou toekomen met een Basic product. Ik zie trouwens niet in wat dit te maken heeft met een ivoren toren... ieder bedrijf maakt diverse producten en tracht hun klanten richting het duurste te bewegen.
AndRo555 schreef:Zelfs met 5 tegelijk! Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
Ja, en met 60 of 150 Mbps is 5 of zelfs 10 mensen tegelijk ook geen enkel probleem... en wat dat einde van de maand betreft... neem je een product dat afgestemd is op je grote gezin. Ik hoop dat je bij je overige uitgaven ook niet steeds doet alsof je maar met 2 bent... je kinderen zouden honger lijden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

AndRo555 schreef:Met de gemiddelde gezinnen er bij te sleuren, dat is altijd gevaarlijk. Als je die lijn net in het midden trekt wil dat dan zeggen dat er 50% van de gezinnen meer dan gemiddeld zijn, en 50% minder dan gemiddeld? Dat kan dus zijn dat 50% van de gezinnen niet met Whop toe komt, en 50% van de gezinnen met Basic internet kan toekomen?
De "lijn" ligt niet in het midden, aangezien een klein aantal grootverbruikers (TB verslinders) het gemiddelde drastisch optrekken.
Als het "gemiddelde verbruik" (per aansluiting) rond de 30 Gb ligt, neem dan maar aan dat 90% van de gezinnen onder het gemiddelde zitten, en 10% erboven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ahrand schreef:
Wat is mogelijk met Whop?

Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Zelfs met 5 tegelijk!
Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
Euhm dit gaat over Yelo TV, niet over internet. Toch?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

dataverbruik bij yelo gaat van je volume af.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik vermoed dat wij geduld moeten hebben, zodra er nieuwe diensten bijkomen :Netflix, etc... komen de volumes wel onbeperkt of sterk verhoogd op alle abonnementsvormen zoals in de ons omringende landen. Is dat niet het geval dan kan zet je uiteraard die bedrijven in de kou.
Tot meer nieuws hierover blijf ik bij mijn TN basic abo en hou die telemeter in het oog naar het einde van mijn maand.
Indien de aanbieders van nieuw TV diensten een stok in de wielen wordt gestoken, verhuis ik naar de VDSL aanbieders.

Veel bijgeloof heerst er bij die grote download snelheid mythe, wat als de server die je opzoekt op het www dit niet kan leveren...
Een stuk beter zou zijn om het verschil tussen up en download kleiner te maken, maar ik begrijp de gegronde angst hiervoor van de providers, het is niet de bedoeling om je eigen webserver op te stellen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

dat zijn de klanten die ze zoeken bij telenet. Die dat hun telemeter in het oog blijven houden, en elke uitvlucht te pakken nemen, om niet over te gaan naar vdsl. Dat zijn ook degene die de oorzaak zijn, dat telenet niet zo veel moeite doet om zijn limieten te verhogen - of zelfs meer te investeren in hun netwerk.

En als je geloofd, dat netflix zal zorgen dat telenet hun limieten daarom verhoogd, dan geloof je ook in de paashaas. Waarom zouden ze in godsnaam hun limieten verhogen voor netflix, terwijl het hun eigen rex en rio schade zou toebrengen....

Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
de koe zegt boe
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

krisken schreef:
ahrand schreef:
Wat is mogelijk met Whop?

Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Zelfs met 5 tegelijk!
Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
Euhm dit gaat over Yelo TV, niet over internet. Toch?
Dit gaat over Whop (inclusief Yelo TV dus)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

timmermc schreef:Ik vermoed dat wij geduld moeten hebben, zodra er nieuwe diensten bijkomen :Netflix, etc... komen de volumes wel onbeperkt of sterk verhoogd op alle abonnementsvormen zoals in de ons omringende landen.
TN zal vermoedelijk wel z'n limieten verhogen als Netflix komt. Het kan natuurlijk geen negatieve reclame gebruiken dat TN er niet geschikt voor zou zijn, echter ik vrees dat dit enkel bij de hogere abonnementen het geval zal zijn, dus wederom Whoppa. De logica zal wel zijn dat je een high-end product moet gebruiken wil je veel TV streamen.
timmermc schreef:Een stuk beter zou zijn om het verschil tussen up en download kleiner te maken, maar ik begrijp de gegronde angst hiervoor van de providers, het is niet de bedoeling om je eigen webserver op te stellen.
Dit heeft niets te maken met het draaien van webservers... maar gewoon met het feit dat de coax X bandbreedte heeft die men moet verdelen over up en download. Voor TN is het interessanter deze te gebruiken voor downloads, al weten zij ook goed genoeg welke verhouding nodig is om dit correct te laten werken.
bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
Of gewoon een product nemen dat aansluit op zijn gezinssituatie (groot gezin !).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

waarna ze dan gaan zeuren over de prijs...
de koe zegt boe
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
Of gewoon een product nemen dat aansluit op zijn gezinssituatie (groot gezin !).
Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is,
dat is het niet, ik pas perfect binnen de kleuren van de reclame die Telenet zelf maakt.

Jullie werken duidelijk niet op klantgerichte afdelingen.
Als ik aan een bedrijf vraag om hun product te leveren waar ze reclame voor maken en alles wat ik hier op een (onafhankelijk ! toch ?) forum als weerwoord krijg is :
  • Je bent aan het zeuren
    Telenet zal wel bepalen wat je moet slikken daar heb jij als klant NIETS over te zeggen
    Je moet dankbaar zijn dat je Telenet KAN ontvangen !
    Je bent aan het zeuren !
    Ga maar bij een andere provider waar je permanent smallband krijgt en wees daar dan vooral stil over anders ga je nog zeuren over de prijs
    Heb ik al gezegd dat je aan het zeuren bent ?
Dan stel ik mij toch serieus vragen over het nut van dit forum en de achterliggende agenda van sommige mensen ...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

nochtans vrij logisch dat als je het kleinste abbo neemt, dat je dan het minste kan... dat is ook zo bij gsm providers, of whatever...

100gb is genoeg om met 5 man te surfen, maar niet om met 5 op een aparte tv naar bhaalu te zien. Moet ik ook gaan zeuren omdat ik op mijn base 19 maar 200mb downloadvolume heb? Of ben ik slim, om mij ook een mobile vikings te nemen?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

ahrand schreef:Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is,
dat is het niet, ik pas perfect binnen de kleuren van de reclame die Telenet zelf maakt.
Als je die Telenet-reclame misleidend vindt: http://www.jep.be/nl/klachten-onderzoek ... formulier/
ahrand schreef:Als ik aan een bedrijf vraag om hun product te leveren waar ze reclame voor maken
Telenet levert wat er in de officiële productspecificaties staat. Als je overtuigd bent dat Telenet zich bezondigt aan illegale marktpraktijken, dien dan een officiële klacht in: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Een bericht op een forum zal de handelswijze van Telenet niet beïnvloeden. Dit forum heeft eerder een adviserende functie, userbase is geen consumentenvereniging die in naam van een ledengroep gaat onderhandelen met Telenet.
ahrand schreef:Telenet zal wel bepalen wat je moet slikken daar heb jij als klant NIETS over te zeggen
Klopt, dat is de realiteit. Telenet spreekt uitsluitend de taal van het geld en zal uitsluitend op basis van een terugvallend klantenaantal actie ondernemen. Telenet zal dus pas luisteren op het moment dat er 100 000 internetklanten zijn verdwenen naar de concurrentie.
ahrand schreef:Dan stel ik mij toch serieus vragen over het nut van dit forum en de achterliggende agenda van sommige mensen ...
Ik geef nuttige, concrete informatie op basis van eigen ervaringen. De limietendiscussie bestaat al ruim een decennium van in de tijd dat elke provider een datalimiet had. Vandaag is de situatie veranderd. Er bestaan verschillende providers met onbeperkt datavolume. Maak dus nu eindelijk eens de keuze die het dichtst aansluit bij jouw behoeften.

In het leven moet je kiezen, ofwel heel je leven tegen jouw zin droog brood eten omdat er een knappe winkelbediende staat in bakkerij X. Ofwel eindelijk eens bakkerij Y uitproberen, bediend worden door een ietwat norse bakkersvrouw maar wel kunnen genieten van het brood dat veel langer vers blijft.
Nergens is het perfect, maar durf te vergelijken en te veranderen of tevreden te zijn met wat je hebt.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Je kunt het surfgedrag van je kinderen ook "sturen" door hen op de financiele consequentie hiervan te wijzen. Leg hen uit dat je 100GB/maand hebt en als ze dit niet genoeg vinden dan kun je voorstellen dat ze bv 10€ per maand van hun zakgeld afstaan om up te graden naar een andere formule.

Ik heb zelf een doorsnee gezin (man, vrouw, 2 volwasssen studenten + 2 "inwonende verloofden") met meer computers, smartphones en tablets dan ik kan tellen en heb met 100GB meer dan genoeg. Ik heb zelfs onlangs van een ongelimiteerd belgacom pack gedowngraded naar Belgacom start omdat ik toch niet boven de 100GB/maand uitkwam.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

ahrand schreef:Zelfs met 5 tegelijk!
Maar niet plezant meer tegen het einde van de maand...
Van 1 snede brood kan je ook met 5 tegelijk eten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is, dat is het niet, ik pas perfect binnen de kleuren van de reclame die Telenet zelf maakt.
TN zegt ook nergens dat je dit 24u per dag kan doen... ik zie dus niet in waar de reclame in de fout gaat.
ahrand schreef:Als ik aan een bedrijf vraag om hun product te leveren waar ze reclame voor maken
Misschien moet je ons toch eens vertellen waar dat staat dat je een onbeperkt volume krijgt ?
ahrand schreef:Dan stel ik mij toch serieus vragen over het nut van dit forum en de achterliggende agenda van sommige mensen ...
Verwacht je nu echt dat we gaan zeggen dat je met een gezin van 5 mensen moet toe komen met een standaard product ?

Is Whoppa dan voor gezinnen met 10 mensen of wat :bang:

Trouwens als iedereen zegt dat je aan het zeuren bent... zou dat wel eens waar kunnen zjin hé :wink:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

EIgenlijk is voor mij de kwestie:

wanneer gaat telenet terug een product invoeren met FUP wat niet tevens het duurste product is
aan mij verliest TN, ik neem het goedkoopste product
misschien dat ik een el-cheapo dsl erbij neem om volume mee te draaien en tn voor de snelheid, 30mbps is meer dan genoeg om mee te surfen

je moet maar eens op 1 of 2 mbps gaan surfen dan besef je wat traag is

het duurste geen interesse in gezien triple play, vroeger was er fibernet voor 47 euro, mijn moeder heeft zo'n abbo met fup nog op een kot draaien
die studenten zijn dus gelukkig en mijn moeder betaalt geen overdreven duur abbo

zou ze dat nu opnieuw moeten nemen, dan was het meer dan 1.5 zo duur
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Een Fibernet net FUP op een kot en die studenten zijn tevreden? :P Da's ook uitzonderlijk dan. Geen overdreven duur abo betalen zeg je, daar kan ik inkomen, maar anderzijds zijn de inkomsten er wel om een gemiddeld studentenkot een niet standaard abonnement te geven (want had zo een paar vrienden in dezelfde situatie, maar een FUP met 4 koten delen is echt niet om gelukkig mee te zijn, zeker niet als er een de boel continu dichttrekt). Dus overdreven duur is in dit geval relatief daar het niet echt voor een eigen gebruik is maar in verhuur (gemiddeld kot kan zo al wel snel 300 a 400 EUR zijn, toch in Gent).

Louter als voorbeeld:
4 koten aan elk 400 EUR, 1600 EUR per maand, daar is (los van andere kosten die je hebt in verhuur ik weet het maar toch) een internetlijn van 80 EUR nog lang niet overdreven duur want da's maar 5% van de inkomst. Een van 47 EUR is dus een 3% van de inkomsten in dit geval, en sowieso grote kans dat het niet volstaat.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly op 03 jun 2014, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

bambipower schreef:dat zijn de klanten die ze zoeken bij telenet. Die dat hun telemeter in het oog blijven houden, en elke uitvlucht te pakken nemen, om niet over te gaan naar vdsl. Dat zijn ook degene die de oorzaak zijn, dat telenet niet zo veel moeite doet om zijn limieten te verhogen - of zelfs meer te investeren in hun netwerk.
Hierin ben ik dus duidelijk misbegrepen, waardoor er verkeerde conclusies worden getrokken, nm.: er is niet vermeld dat ik onvoldoende heb met mijn Basic formule, maar ik hou inderdaad mijn telemeter nauwlettend in de gaten. Tenslotte betaal ik voor 100GB en die wil ik dan ook optimaal benutten, net zolang tot je de (utopie!) maandelijks niet gebruikte GB's kan opslaan in een soort van 'containertje' en toevoegen aan een aansluitende maand.
Ik ben dus wel 'momenteel' tevreden met de Basic formule voor mijn dagdagelijks gebruik.
Maar wanneer er in de nabije toekomst extra diensten bijkomen in het medialandschap, diensten die mij aanspreken en niet relevant zijn aan het pakket (Rex of Rio) wat mijn provider mij aanbied, kan dit mijn 'tevredenheid' veranderen en dan zit een eventuele overschakeling naar VDSL, gezien er geen andere kabelaanbieder is in de pijplijn.

Vergis je niet, ik ben absoluut bereid om meer te betalen voor een echt onbeperkt internet, maar geen copieuze bedragen zoals bij een i120 formule. Deze dure formule levert mij nu wel een gedeeltelijk onbeperkt internet, maar aan snelheden die potentieel nog niet ten volle benut kunnen worden zolang er nog geen 4K media beschikbaar is, buiten die enkele YouTube filmpjes die rondzwerven op het net.
bambipower schreef:En als je geloofd, dat netflix zal zorgen dat telenet hun limieten daarom verhoogd, dan geloof je ook in de paashaas. Waarom zouden ze in godsnaam hun limieten verhogen voor netflix, terwijl het hun eigen rex en rio schade zou toebrengen....
Hierop durf ik onverwijld te antwoorden, JA! Limieten zullen moeten verhogen of verdwijnen.
TN kan of mag daar geen beletsel in zijn. Eind 2013 heeft oa. de Vlaamse Regulator voor de Media en het BIPT dit beslist! Concreet betekent dit dat een alternatieve operator zich vanaf nu tot de kabeloperatoren kan wenden om via de kabel televisiediensten en breedbanddiensten aan te bieden. Internettelevisie wil zijn intrede doen in Belgie, de vraag is alleen wanneer. Ons land heeft drie talen en is een relatieve kleine markt hierin.
bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
Erg kortzichtige quote, te weten dat ik alleen maar zeur als de Paashaas mij eens vergeet. Mijn geloof in dat diertje is er zeker, sommige jaren staat die haas bij mij wel eens op het gepaste moment de stoep, misschien wel met onbeperkt internet volgend jaar?
r2504 schreef:Dit heeft niets te maken met het draaien van webservers... maar gewoon met het feit dat de coax X bandbreedte heeft die men moet verdelen over up en download. Voor TN is het interessanter deze te gebruiken voor downloads, al weten zij ook goed genoeg welke verhouding nodig is om dit correct te laten werken.
Het niet opzetten van een eigen webserver maakt absoluut onderdeel van hun politiek, het is trouwens ook streng verboden bij TN om een eigen webserver als gewone consumer te draaien, kijk er maar de voorwaarden op na en lees waarom poort 80 (0 tot 1023) gesloten staat.
Oké TN. Uit veiligheidsoverwegingen dan maar! :eek:
Een reactie van een gebruiker van dit forum die wel heel correct is: "Als je iedere poort moet gaan dicht zetten die een risico vormt heb je geen internet meer... TN z'n beslissing is dan ook op niets gefundeerd en pure willekeur."
Het argument wordt trouwens nog kleiner met de dag gezien bijna iedereen een router met NAT heeft staan.

Bovendien begrenzen ze de upload onder één noemer: dit is ruim voldoende voor de upload van een mail, foto of film'pje'.
Ik zou het wel zo leuk vinden om heel wat sneller een grote reeks foto's,... te kunnen uploaden! En onze dochter als student, zou dan die enorme scans sneller kunnen doorsturen!
Waarom geen 18/12 zoals bij vrienden van mij in de US?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Of zoals de 15/15 op een gratis hotspot van een hotel in Berlijn...
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
ahrand schreef:Telenet zegt nochtans dat alles vlot moet lukken met 5 tegelijk, dus je moet bij mij niet afkomen dat mijn gezin zo onvoorstelbaar groot is, dat is het niet, ik pas perfect binnen de kleuren van de reclame die Telenet zelf maakt.
TN zegt ook nergens dat je dit 24u per dag kan doen... ik zie dus niet in waar de reclame in de fout gaat.
Ze zeggen ook nergens dat het niet kan, dus ik ga ervan uit van wel.
Trouwens, s' nachts slaap ik, dan surf ik niet :-D
r2504 schreef:
ahrand schreef:Als ik aan een bedrijf vraag om hun product te leveren waar ze reclame voor maken
Misschien moet je ons toch eens vertellen waar dat staat dat je een onbeperkt volume krijgt ?
Heb ik ook nooit gezegd, je verdraait m'n woorden.

r2504 schreef:Verwacht je nu echt dat we gaan zeggen dat je met een gezin van 5 mensen moet toe komen met een standaard product ?

Is Whoppa dan voor gezinnen met 10 mensen of wat :bang:
Dat zegt Telenet zelf.
Dat heb ik in deze draad al ettelijke malen laten zien,
als je dan niet wil lezen (of begrijpen ?) en ik het moet blijven herhalen,
hoe komt het dan dat ik lijk te zeuren denk je ?
Trouwens, ik heb het ook nooit over Whoppa gehad, ik heb het over Whop, je verdraait m'n woorden.
r2504 schreef:Trouwens als iedereen zegt dat je aan het zeuren bent... zou dat wel eens waar kunnen zjin hé :wink:
Als ik jou zo dikwijls betrap op het verdraaien van woorden, zou het dan kunnen dat, ... dat wel eens waar zou kunnen zijn ? :roll:
Laatst gewijzigd door ahrand op 03 jun 2014, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

timmermc schreef:
bambipower schreef:En als je geloofd, dat netflix zal zorgen dat telenet hun limieten daarom verhoogd, dan geloof je ook in de paashaas. Waarom zouden ze in godsnaam hun limieten verhogen voor netflix, terwijl het hun eigen rex en rio schade zou toebrengen....
Hierop durf ik onverwijld te antwoorden, JA! Limieten zullen moeten verhogen of verdwijnen.
TN kan of mag daar geen beletsel in zijn. Eind 2013 heeft oa. de Vlaamse Regulator voor de Media en het BIPT dit beslist! Concreet betekent dit dat een alternatieve operator zich vanaf nu tot de kabeloperatoren kan wenden om via de kabel televisiediensten en breedbanddiensten aan te bieden. Internettelevisie wil zijn intrede doen in Belgie, de vraag is alleen wanneer. Ons land heeft drie talen en is een relatieve kleine markt hierin.
Vergeet dat maar gauw : hoeveel spelers ken jij op dit moment als alternatieve operator op de kabel? Ik namelijk geen enkel...
timmermc schreef:
Een reactie van een gebruiker van dit forum die wel heel correct is: "Als je iedere poort moet gaan dicht zetten die een risico vormt heb je geen internet meer... TN z'n beslissing is dan ook op niets gefundeerd en pure willekeur."
Het argument wordt trouwens nog kleiner met de dag gezien bijna iedereen een router met NAT heeft staan.
Sinds wanneer is NAT een beveiliging??????????

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

timmermc schreef:een i120 formule. Deze dure formule levert mij nu wel een gedeeltelijk onbeperkt internet, maar aan snelheden die potentieel nog niet ten volle benut kunnen worden zolang er nog geen 4K media beschikbaar is, buiten die enkele YouTube filmpjes die rondzwerven op het net.
Voor 4K content heb je heus geen 120 of 150 Mbits nodig... volgens Netflix volstaat 25 Mbits.
timmermc schreef:Hierop durf ik onverwijld te antwoorden, JA! Limieten zullen moeten verhogen of verdwijnen.
TN kan of mag daar geen beletsel in zijn. Eind 2013 heeft oa. de Vlaamse Regulator voor de Media en het BIPT dit beslist! Concreet betekent dit dat een alternatieve operator zich vanaf nu tot de kabeloperatoren kan wenden om via de kabel televisiediensten en breedbanddiensten aan te bieden.
Wat heeft digitale TV met internet (volumes) te maken ? Trouwens buiten Mobistar is er nog niemand ingegaan op het aanbod... als je dus hoopt dat er morgen 10 andere aanbieders zijn ga je bedrogen uitkomen vrees ik.
timmermc schreef:Internettelevisie wil zijn intrede doen in Belgie, de vraag is alleen wanneer.
Wederom... het verplicht TN niet om de volumes te verhogen (al zal het vermoedelijk wel gebeuren onder marketing druk).
timmermc schreef:Waarom geen 18/12 zoals bij vrienden van mij in de US?
Je hebt momenteel 160/10 bij Telenet... en jij wil slechts 18/12 :?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

iRockabizzydilly schreef:Of zoals de 15/15 op een gratis hotspot van een hotel in Berlijn...
:thumbs:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb reeds meerdere keren de TS het voorstel gedaan om zijn adres per PM te sturen naar mij, zodat ik een VDSL2 check kan doen. Tot op heden heb ik hier geen antwoord op gekregen (noch positief, noch negatief).

Ik kan hier alleen maar uit concluderen dat TS weigert te kijken naar de alternatieven die door talrijke leden worden voorgedragen. Erger nog : het lijkt er op door zijn halsstarrige houding dat niet hij, maar Telenet moet veranderen in de denkwijze.

Kortom : elke vorm van dialoog of discussie is nutteloos op dit moment. Elkeen die zijn gedacht heeft omschreven in deze discussie wou de TS helpen, maar deze hulp gaat de TS gaan blocken door zijn "ik wil enkel Telenet"-houding.

Totdat de TS inziet dat dergelijke houding niet de best geschikte is, vrees ik dat discussies als deze de gemoederen alleen maar verhitten (aan beide kanten) en dat we beter een punt zetten achter deze discussie.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Dat heb je niet meerdere keren, maar 1 keer gedaan.

Iets daarna heb ik de test zelf gedaan en de resultaten neergezet voor iedereen (zo zie je ook meteen waarom dat niet direct een optie is) om te lezen omdat het geen prive gesprek zou worden dat offline gaat zonder dat er anderen mensen van leren.


Kortom: elke reactie op dit forum word verdraaid of (moedwillig ?) niet gelezen of weggewuifd als ' gezeur ' (moderators incluis).

Als dat het geval is dan denk ik maar beter andere oorden kan opzoeken want dan heeft dit forum voor mij (en voor vele anderen gezinnen in mijn situatie) geen nut meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:Kortom: elke reactie op dit forum word verdraaid of (moedwillig ?) niet gelezen of weggewuifd als ' gezeur ' (moderators incluis). Als dat het geval is dan denk ik maar beter andere oorden kan opzoeken want dan heeft dit forum voor mij (en voor vele anderen gezinnen in mijn situatie) geen nut meer.
Wat verwacht je dan precies van dit forum... dat we zeggen van een gezin van 5 mensen is een klein gezin en het is een schande dat je niet toekomt met een standaard formule ? Zoek je erkenning in dat statement of wat tracht je hier te bereiken ?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Als Rex/Rio IP verkeer is, dan zal Telenet idd wat moeten aanpassen, Europese regels (netneutraliteit) zullen ofwel rex/rio binnen limieten laten vallen, of alle video diensten buiten limiet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rex/Rio is DVB-C... geen IP verkeer dus tenzij je het bekijkt via Yelo op je PC of tablet.

Aangezien Yelo eveneens mee telt voor je volume is er dus geen discriminatie tov. mogelijke andere partijen zoals Netflix.

Trouwens er is nog steeds geen netneutraliteit in Europa.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Concreet betekent dit dat een alternatieve operator zich vanaf nu tot de kabeloperatoren kan wenden om via de kabel televisiediensten en breedbanddiensten aan te bieden. Internettelevisie wil zijn intrede doen in Belgie, de vraag is alleen wanneer.
ja, en mobistar zou kandidaat zijn, maar dan moet je eens goed lezen hoe ze als alternatieve operator op de markt mogen komen.... tis niet zoals je u voorstelt, of toch al zeker niet zoals het werkt bij belgacom.

Mobistar zal enkel en alleen de bestaande formules van telenet mogen resellen. Dus als telenet zijn abbo van minder volume voorziet, zal mobistar moeten volgen.

http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/ ... erond.aspx
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

8 pagina's vol van leden met een erg bewuste vraagstelling, een hoop niet relevante antwoorden op de vragen. Soms zelfs afwijzend naar het verhogen van het nu geldende volume toe. Waarom word deze abonnementsvorm van Telenet door sommigen hierin zo verdedigd?

Wanneer komt het antwoord op het discussieonderwerp: Wanneer krijgt basic internet meer volume?

Juist, Telenet zal wel beslissen. Net zoals deze operator beslist waar wij naar kijken, wanneer wij updates krijgen en tevreden zullen zijn met de nieuwe interface, wanneer wij in onze buidel moeten tasten voor een nieuwe digibox. Alles onder de noemer 'om klaar te zijn voor de toekomst'.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

wel ja... we hebben 8 jaar met een limiet gezeten van rond de 10gb... dus nog 6 jaar voor telenet zijn limieten verhoogt :bdaysmile:
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

timmermc schreef:Waarom word deze abonnementsvorm van Telenet door sommigen hierin zo verdedigd?
Omdat er voor ieder wat wils is... Basic, Whop en Whoppa.

Wil ik daarmee zeggen dat de formules ideaal zijn... zeker niet, maar een gezin van 5 mensen kan niet blijven vasthouden aan het "ik wil veel maar wil er niet voor betalen" ! Bij de bakker, in de supermarkt, ... overal zal je meer betalen als je met 5 mensen bent dan wanneer je met twee of drie bent. Waarom is het voor de persoon daar geen probleem en als het over internet gaat plots wel ?
timmermc schreef:Wanneer komt het antwoord op het discussieonderwerp: Wanneer krijgt basic internet meer volume?
Nogmaals... wat versta je niet aan het woord "basic" ?
timmermc schreef:Juist, Telenet zal wel beslissen.
Nee, jij beslist... als jij je geld uitgeeft aan een andere operator !
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

ahrand schreef:
r2504 schreef:Trouwens als iedereen zegt dat je aan het zeuren bent... zou dat wel eens waar kunnen zjin hé :wink:
Als ik jou zo dikwijls betrap op het verdraaien van woorden, zou het dan kunnen dat, ... dat wel eens waar zou kunnen zijn ? :roll:
Goh, hij heeft zelfs mijn woorden al ettelijke keren verdraaid, en zelfs mijn woorden gequote onder andere mensen hun naam. :)

Trouwens, niet iedereen zegt dat je zeurt. Dus... Doe gerust verder. :)
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
ahrand schreef:Kortom: elke reactie op dit forum word verdraaid of (moedwillig ?) niet gelezen of weggewuifd als ' gezeur ' (moderators incluis). Als dat het geval is dan denk ik maar beter andere oorden kan opzoeken want dan heeft dit forum voor mij (en voor vele anderen gezinnen in mijn situatie) geen nut meer.
Wat verwacht je dan precies van dit forum... dat we zeggen van een gezin van 5 mensen een klein gezin is en het is een schande dat je niet toekomt met een standaard formule ?
Je verdraait mijn woorden (het begint echt een thema te worden he),
ik heb nooit gezegd dat een gezin van 5 mensen is een klein gezin is.
Ik heb gezegd dat het volgens Telenet een gemiddelde gezin is en dat ze dat zo ook zelf vertellen en ik heb het laten zien.
r2504 schreef:Zoek je erkenning in dat statement of wat tracht je hier te bereiken ?
Als je leest wat ik schrijf zou je dat weten en die vraag niet meer stellen (want als ik nog eens herhaal, 'zeur' ik blijkbaar) :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p550552
zie antwoord op topic 5
Laatst gewijzigd door ahrand op 03 jun 2014, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”