bambipower schreef:dat zijn de klanten die ze zoeken bij telenet. Die dat hun telemeter in het oog blijven houden, en elke uitvlucht te pakken nemen, om niet over te gaan naar vdsl. Dat zijn ook degene die de oorzaak zijn, dat telenet niet zo veel moeite doet om zijn limieten te verhogen - of zelfs meer te investeren in hun netwerk.
Hierin ben ik dus duidelijk misbegrepen, waardoor er verkeerde conclusies worden getrokken, nm.: er is niet vermeld dat ik onvoldoende heb met mijn Basic formule, maar ik hou inderdaad mijn telemeter nauwlettend in de gaten. Tenslotte betaal ik voor 100GB en die wil ik dan ook optimaal benutten, net zolang tot je de (utopie!) maandelijks niet gebruikte GB's kan opslaan in een soort van 'containertje' en toevoegen aan een aansluitende maand.
Ik ben dus
wel 'momenteel' tevreden met de Basic formule voor mijn dagdagelijks gebruik.
Maar wanneer er in de nabije toekomst extra diensten bijkomen in het medialandschap, diensten die mij aanspreken en niet relevant zijn aan het pakket (Rex of Rio) wat mijn provider mij aanbied, kan dit mijn 'tevredenheid' veranderen en dan zit een eventuele overschakeling naar VDSL, gezien er geen andere kabelaanbieder is in de pijplijn.
Vergis je niet, ik ben absoluut bereid om meer te betalen voor een echt onbeperkt internet, maar geen copieuze bedragen zoals bij een i120 formule. Deze dure formule levert mij nu wel een gedeeltelijk onbeperkt internet, maar aan snelheden die potentieel nog niet ten volle benut kunnen worden zolang er nog geen 4K media beschikbaar is, buiten die enkele YouTube filmpjes die rondzwerven op het net.
bambipower schreef:En als je geloofd, dat netflix zal zorgen dat telenet hun limieten daarom verhoogd, dan geloof je ook in de paashaas. Waarom zouden ze in godsnaam hun limieten verhogen voor netflix, terwijl het hun eigen rex en rio schade zou toebrengen....
Hierop durf ik onverwijld te antwoorden, JA! Limieten zullen moeten verhogen of verdwijnen.
TN kan of mag daar geen beletsel in zijn. Eind 2013 heeft oa. de Vlaamse Regulator voor de Media en het BIPT dit beslist! Concreet betekent dit dat een alternatieve operator zich vanaf nu tot de kabeloperatoren kan wenden om via de kabel televisiediensten en breedbanddiensten aan te bieden. Internettelevisie wil zijn intrede doen in Belgie, de vraag is alleen wanneer. Ons land heeft drie talen en is een relatieve kleine markt hierin.
bambipower schreef:Je hebt dus 2 mogelijkheden
- stoppen met zeuren, en leren leven met uw limieten
- stoppen met zeuren en overgaan naar iets limietloos als vdsl
Erg kortzichtige quote, te weten dat ik alleen maar zeur als de Paashaas mij eens vergeet. Mijn geloof in dat diertje is er zeker, sommige jaren staat die haas bij mij wel eens op het gepaste moment de stoep, misschien wel met onbeperkt internet volgend jaar?
r2504 schreef:Dit heeft niets te maken met het draaien van webservers... maar gewoon met het feit dat de coax X bandbreedte heeft die men moet verdelen over up en download. Voor TN is het interessanter deze te gebruiken voor downloads, al weten zij ook goed genoeg welke verhouding nodig is om dit correct te laten werken.
Het niet opzetten van een eigen webserver maakt absoluut onderdeel van hun politiek, het is trouwens ook streng verboden bij TN om een eigen webserver als gewone consumer te draaien, kijk er maar de voorwaarden op na en lees waarom poort 80 (0 tot 1023) gesloten staat.
Oké TN. Uit veiligheidsoverwegingen dan maar!
Een reactie van een gebruiker van dit forum die wel heel correct is: "
Als je iedere poort moet gaan dicht zetten die een risico vormt heb je geen internet meer... TN z'n beslissing is dan ook op niets gefundeerd en pure willekeur."
Het argument wordt trouwens nog kleiner met de dag gezien bijna iedereen een router met NAT heeft staan.
Bovendien begrenzen ze de upload onder één noemer: dit is ruim voldoende voor de upload van een mail, foto of film'pje'.
Ik zou het wel zo leuk vinden om heel wat sneller een grote reeks foto's,... te kunnen uploaden! En onze dochter als student, zou dan die enorme scans sneller kunnen doorsturen!
Waarom geen 18/12 zoals bij vrienden van mij in de US?