A2F - Verbetering?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
wref

*krabt aan zen hoofdje* ik zie er geen logica meer in :)

maar het blijft goed te horen dat er mensen met snelheidsverbeteringen zijn :) !
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

ja peops,

"hoe lang zou dit duren"

't hangt er maar vanaf hoe hard dat men het netwerk weer wil gaan belasten hé, zo simpel is da. Upgrades en investeringen hebben totaal geen nut als de bandbreedte telkens weer wordt ingenomen door leechers e.d.

vlug, !!!fire up the download engine, get the little people to work, HIT THE GNOMES WITH A SHOVEL!!!

't zal wel aan mij liggen,...


Vind jij het normaal dat klanten zich moeten inhouden zodat het bedrijf dat je betaalt om een service te leveren een niet-te-zwaar belast netwerk heeft??? Komaan sech, als het te zwaar belast is, moeten ze nieuwe klanten weigeren,daarmee gedaan. Dat die knoeiers van den Oudaan eens maken dat de lijnen terug in orde zijn, daar zouden de klanten zich geen zorgen om moeten maken.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gast

Ofwel iedereen aan de 40 Gb limiet, ofwel niemand. Maar mensen afsluiten om op 40Gb te zitten, zodat anderen kunnen leechen tegen hogere snelheid, is ook niet de oplossing.
Dan geraakt alles ook weer vast.
En dan zijn de 40Gb limieters er weer de dupe van. Waarom blokkeert A2F nu niet gewoon de bandbreedte op de unlimited, zodat klanten de keuze krijgen: ofwel unlimited tegen lage snelheid, ofwel 40 Gb tegen hoge snelheid. Zo krijg je geen kwade klanten en alleen maar tevreden klanten met een keuze.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

The_Borg,

Ga jij die "knoeiers" dan misschien even laten zien hoe het moet ? Want als je iemand anders knoeiers noemt dan wil dat toch bedoelen dat je het zelf beter weet ? Of niet soms ... ?

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

Stop eens als modurator om zo'n reacties te geven
Dat geeft enkel den indruk dat je alles wat adls2fit vertelt gelooft en zij geen schuld treffen aan gans het probleem
Bij problemen zoals netwerken en gebruik dervan zijn er altijd meerdere schuldigen
Ik zelf zit ook in de IT wereld al jaren dan toch en ben netwerkbeheerder
eerst als werknemer van een openbare dienst (geen Belgacom) en nu als zelfstandige
Heb veel seminaries meegemaakt al die jaren en moest ik alles geloven als er wa mis gaat wat die heren vertellen had mij al lang van het leven beroofd
Dit even off-topic
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Anonymous schreef:Ofwel iedereen aan de 40 Gb limiet, ofwel niemand. Maar mensen afsluiten om op 40Gb te zitten, zodat anderen kunnen leechen tegen hogere snelheid, is ook niet de oplossing.
Dan geraakt alles ook weer vast.
En dan zijn de 40Gb limieters er weer de dupe van. Waarom blokkeert A2F nu niet gewoon de bandbreedte op de unlimited, zodat klanten de keuze krijgen: ofwel unlimited tegen lage snelheid, ofwel 40 Gb tegen hoge snelheid. Zo krijg je geen kwade klanten en alleen maar tevreden klanten met een keuze.


Dit zou contractbreuk zijn waardoor er een hele hoop (blije) klanten weglopen (als kindjes die net zijn vrijgelaten uit een heel streng weeshuis), waardoor het voor a2f wel eens slecht zou kunnen aflopen.

Zo stom zijn ze niet en ze lossen het dus vrij slim op, door enkel de nieuwe contracten een limiet voor te schotelen, de oude kunnen dus blijven. Wanneer je de kleinste overtreding begaat en je dus je contract niet naleeft, krijg je de keuze om een nieuw contract dat geldig is voor de resterende duur van je vorig contract te ondertekenen, of je huidig contract te houden, in overtreding te zijn, met gevolg van contractbeeïndiging ten nadele van de klant (zie contract, staat erin), wat erop neerkomt dat jij afgesloten wordt, een boete moet betalen, en het bedrag dat zij mislopen moet vergoeden (zijn de resterende maanden)

Dit zit legaal perfect in elkaar en je kan er dus niets tegen beginnen :(
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:Stop eens als modurator om zo'n reacties te geven
Dat geeft enkel den indruk dat je alles wat adls2fit vertelt gelooft en zij geen schuld treffen aan gans het probleem
Bij problemen zoals netwerken en gebruik dervan zijn er altijd meerdere schuldigen
Ik zelf zit ook in de IT wereld al jaren dan toch en ben netwerkbeheerder
eerst als werknemer van een openbare dienst (geen Belgacom) en nu als zelfstandige
Heb veel seminaries meegemaakt al die jaren en moest ik alles geloven als er wa mis gaat wat die heren vertellen had mij al lang van het leven beroofd
Dit even off-topic


Zal in het vervolg dan posten als gewone user ?

Ben zelf ook netwerkbeheerder, en weet genoeg van ATM netwerken om te zien hoe de vork in de steel zit. Moest de reactie 'knoeiers' gerechtvaardigd zijn zou ik er ook niet op antwoorden.

Mijn vader heeft mij vroeger een goede raad gegeven, die ook hier goed op zijn plaats is:

'Als ge er niks van afweet, hou dan uwe mond !'

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

10 K
:evil: :evil: :evil:

Ip Range 99

Thats not Normal !!
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Hopelijk heeft uw vader u ook geleerd van denk eerst twee maal na voor je reageert
Als u ook zo in uw werkomgeving reageert amaai voor uw collega's maar ik zou dit zeker niet aanvaarden
Reageer eens wa minder hevig op de berichtjes die hier geplaatst worden dat was de onder liggende boodschap van mij tekst
Sommige reacties is enkel brandstof op het vuur van gedupeerde gebruikers van adsl2fit
Dit even off-topic op een reactie op een bericht van mij waar ik was vergeten in te loggen
Gebruikersavatar
Ronald
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 apr 2004, 02:56
Locatie: Gent

Na zes maanden lang een gemiddelde download van 25 kbyte/s te hebben gehaald...

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2426 kbit/s or 303 kbyte/s
- Upload speed : 416 kbit/s or 52 kbyte/s
Wed May 19 2004 at 12:46:26 UTC+0200

Snif... dat ik dit nog mocht meemaken... :P

Ronald - Gent centrum
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Lion schreef:Sasuke hopelijk heeft uw vader u ook geleerd van denk eerst twee maal na voor je reageert


Lol,

en dat zeg je tegen MIJ ?? Kun je dat niet beter tegen die opgehitste gedupeerde a2f gebruikers zeggen (waartoe ikzelf ook behoor trouwens)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Shag

Anonymous schreef:10 K
:evil: :evil: :evil:

Ip Range 99

Thats not Normal !!


Same here. Heb nog nooit problemen gehad en vanaf 18 mei "BOEM" gedaan zit op range 99. Ik kan zelfs geen speedtest doen zo traag. Zoals al eerder gezegd is diegene die geen problemen hadden krijgen nu de volle laag. :cry:
Maar hopen dat het opgelost raakt.

Groetjes
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

stay away from the mushrooms bro !!!!!!!

sinds 18 mei is het huilen met de pet op haalde daarvoor altijd +100K en nu max 7 KB/s


*WEEN*

Don't know what they did but please pretty pretty please undo it asap
Gast

In Gent aanzienlijke verbetering sinds een kwartiertje! Verscheidende maanden op gemiddeld 5kb/s gezeten, nu halen we gemiddeld 250 kb/s en pieken tot 300kb/s.

Hopelijk blijft het deze keer ook echt duren.

Greet Bossie
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bossie schreef:In Gent aanzienlijke verbetering sinds een kwartiertje! Verscheidende maanden op gemiddeld 5kb/s gezeten, nu halen we gemiddeld 250 kb/s en pieken tot 300kb/s.

Hopelijk blijft het deze keer ook echt duren.

Greetz Bossie
Gast

Kan niet wachten om straks thuis te gaan testen... Zal zoals gewoonlijk wel weer pech hebben :bang:
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

hier 't zelfde

sinds een kwartier vliegt den boel hier (250-300k)

ole ole ole
RaDa^

Der was ier opt forum iemand van Ronse ook dachtek

aangezien Gent aanzienlijk verbeterd is, en Ronse dachtek tot de regio van Gent behoorde, zou die eens zijn speedtest willen posten?
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

oké

mijn woorden waren nog niet koud of 't was gedaan

heel vreemd.... Mijn snelheid zakte zienderogen, ik dacht eerst dat iedereen goei speeds had en direct begon te downloaden; maar nu is alles exact zoals het een uur een half geleden was

Misschien een test ofzo?

of zetten ze alle ranges elk op tour is een kwartier op goei speeds? :wink:

hopelijk komt het slim ten laatste tegen eind mei en hopelijk vroeger
Laatst gewijzigd door goos op 19 mei 2004, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Idderdaad, snelheid zakte zienderogen. Maar toch, kwist niet meer dat downloaden zo snel ging :-)
johnny202020

bij mij ook 30min geleden 330kb/s op speedtest.nl nu terug 20kb/s
regio noord antwerpen
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 mar 2004, 12:22
Locatie: oostende

same here in oostende
ik kon gedurende een half uur aan 320 KBps dl en nu terug op 18-20 KBps

wat the hell zijn die mannen toch aant doen, iemand die iets meer weet hierover?
begint me echt wel tegen te steken, zoals velen hier waarschijnlijk

mvg (lees, met veel geduld) Uni
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik had niet anders verwacht dat het op en neer gaat het is al maanden zo dat er af en toe eens hele goeie snelheden te behalen waren maar zoals gewoonlijk maar van korte duur :lol:
Gast

Hier in Gent tot rond 14.00 aan 300kb/s nu aan 110 kb/s , kan niet nog niet klagen
Gast

Alhoewel het is de eerste keer dat ik snelheden had van 300
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Ze hebben bij Scarlet per ongeluk een kabeltje 'verkeerd' gestoken, en daar zijn ze nu achter gekomen...


A2F heeft bij mij ondertussen het punt bereikt waar ze niets goeds meer kunnen doen... Mocht ik morgen snelheden halen van 400KB, Paul aan de deur vinden met een doos Mercikes omdat ik hun geklungel zo lang verdragen heb en bericht ontvangen van de administratie dat ze voor de rest van het jaar hun facturen halveren, dan zou ik er waarschijnlijk nog iets op aan te merken hebben. :twisted:
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 mar 2004, 12:22
Locatie: oostende

vreemd toch die snelheden -> als ik userbase speedtest doe test heb ik 250+KB
ik had daarnet kunnen dl van een FTP aan 300 KBps, nu kan ik maar aan 20 KBps van zelfde locatie DL, is toch mottig als speedtest op userbase 297 KB geeft.

heeft toch puur met routing / capping te maken?

mvg
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik zag deze morgen tussen 8:30 en 9:30 mijn snelheid van 100kbyte/s naar 250kbyte/s vliegen ... aan dat tempo zou ik sebiet dus moeten thuis komen en na 8 maand nog eens mijn 8Mbit snelheid halen.

Ik zal maar niet te hard hopen zeker? ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

RaDa^ schreef:Der was ier opt forum iemand van Ronse ook dachtek

aangezien Gent aanzienlijk verbeterd is, en Ronse dachtek tot de regio van Gent behoorde, zou die eens zijn speedtest willen posten?


Momenteel haal ik hier op de speedtest een download speed van 149 kbyte/s en upload speed van 53 kbyte/s

niet slecht dus ... vooral als ik vergelijk met vroeger
Gast

Het moet gezegd zijnde...

Hier sinds deze morgen full continue :

REGIO : AALST

225kb/s downstream
52kb/s upstream

rekening houdende met het feit dat mijn lijn een
syncro heeft van 2.2mbit denk ik dat er niet veel
meer bit/s ooit zullen uitkomen dan bovenstaande :)

laat ons hopen dat het zo blijft nu :)

Een "sinds lange tijd geleden" zeer tevreden a2f klant :)
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Visi0n4ir schreef:stay away from the mushrooms bro !!!!!!!

sinds 18 mei is het huilen met de pet op haalde daarvoor altijd +100K en nu max 7 KB/s


*WEEN*

Don't know what they did but please pretty pretty please undo it asap


Ok ik schaam me dood :s, Download is dik in orde, maar had zo'n slechte resultaat omdat ik gehackt was door een sql exploit (eentje die ik nog nie kende) en leechers heel mijn lijn dichttrokken. (btw 110gb hebben ze geleeched op 3 dagen dus hackers hebben genoeg funn gehad) wel fijn is dat ze in hun "PUB" nieuwe game gestoken hadden. Jammer dat mijn loging afstond.
vroenkiewoenkie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:41
Locatie: Antwerpen

Echt,
Goe bezig mannen!

als ik zo van die posts lees met als tekst "ineens waren de snelheden wer ok en ben ik beginnen downloaden" dan kan ik alleen maar stil wanhopen,

da's net de hele reden waarom da er problemen waren op het netwerk, maar ja, iedereen doet maar op, blijft maar klagen "als ze niet krijgen wat hun toekomt" (lees: downloaden van films, muziek,games etc. tegen de sterren op),....

it's a sad, sad planet
Light in the absence of eyes illuminates nothing
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Begrijpe wie begrijpen kan!

Als ik de speedtest doe op userbase, dan haal il zo'n 180 kb/s, doe ik dit op www.speedtest.nl dan haal ik maar 4kb/s. En het is deze die klopt, want download gaat weer onnzettend traag.
Zijn er nog mensen die dit al tegengekomen hebben?

Greetz Bossie
Virus

www : 200 - 300 K/s

ftp : 15 K (.us & Exo Ports)

Have this any one too ?
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 mar 2004, 12:22
Locatie: oostende

yup
http en streaming audio use gaan vollen bak
ftp is precies capped da het nie meer schoon is

http 250-400 KBps
streaming audio en video gaat lekker

ftp use, naar gelijk waar eigenlijk, demos afhalen, patchen dl, ... maakt neit uit, altijd maar 15-20 KBps

is toch routing capping da ze doen man.

uni
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

als ik zo van die posts lees met als tekst "ineens waren de snelheden wer ok en ben ik beginnen downloaden" dan kan ik alleen maar stil wanhopen,


Wat had je ged8 na 5 maanden bijna nimeer te kunnen downloaden en dat nu de snelheden (voorlopig toch) terug normaal zijn.

Het is onze volste recht om nog eens te vollen bak te kunnen downloaden nu het nog goed gaat en dat we eindelijk onze files kunnen volledig maken na gvd een volle twee weken te downloaden a la analoge lijn.

Ook vind ik het zwak om alsmaar de schuld op de klanten hun nek te schuiven wij betalen toch voor unlimitid of niet soms (binnenkort nimeer dus).

Allee om op een positieve noot te eindigen veel plezier nog met de goeie snelheden mannen :-D
Gast

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1003 kbit/s or 125 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed May 19 2004 at 19:02:50 UTC+0200

Bon... We zitten dus blijkbaar al aan derde van de normale snelheden...
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

unicomplex schreef:yup
http en streaming audio use gaan vollen bak
ftp is precies capped da het nie meer schoon is

http 250-400 KBps
streaming audio en video gaat lekker

ftp use, naar gelijk waar eigenlijk, demos afhalen, patchen dl, ... maakt neit uit, altijd maar 15-20 KBps

is toch routing capping da ze doen man.

uni


Kan niet zeggen dat ik dit ondervind hoor.
1 thread momenteel ~100kb/s

Laat ons hopen dat dit nu eenmaal blijft duren.

De reden voor de verbetering: Het is een gok maar volgens mij zal redback Gent operationeel zijn...

greetz
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Idd ... ze zullen redback Gent online gebracht hebben waardoor iedereen terug een goei snelheid haalt.

Toen zagen ze ineens OMFG we hebben die caps vergeten op te zetten !!!

Daarna viel de snelheid terug op z'n normale analoge snelheid.


En de users leefden nog lang en ongelukkig.


Sorry ... was ik een beetje sarcastisch? ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

sinds dinsdag gaat het erg traag

downloaden tegen 10kb

regio dendermonde
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”