VDSL2 60-70 mb/s profielen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

of een defecte vdsl-poort.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rtl schreef:

Code: Selecteer alles

                        download          upload
Line:                  30056 kbps        6048 kbps
Modem max:             69800 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        57309 kbps         12007 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           252 m Estimated!
Training margin:       16.7 dB
Attenuation:           16.0 dB
de laatste tijd valt mijn lijn regelmatig uit.. zo te zien zit er nogal wat verlies op? bgc bellen?
Sorry dat ik - als niet technieker - een andere mening heb dan de 2 vorige antwoorden.
Maar ik vind dit géén goede lijnwaarden: een attenuation van 16.0dB is niet goed, en klopt langs geen kanten met de andere waarden. Een att van 16dB komt overeen met een lijnlengte van 500-600m (en zit normaal op 20/2)

Inderdaad eens naar Belgacom bellen (of nieuwe lijntest via e-servcices eens proberen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=34695)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Sorry dat ik - als niet technieker - een andere mening heb dan de 2 vorige antwoorden.
Maar ik vind dit géén goede lijnwaarden: een attenuation van 16.0dB is niet goed, en klopt langs geen kanten met de andere waarden. Een att van 16dB komt overeen met een lijnlengte van 500-600m (en zit normaal op 20/2)
Een lijn die regelmatig uitvalt betekent een resync en is ofwel een LOS (Loss of signal) of een LOF (Loss of frame). Als dat in de upload gebeurt is dat vrijwel zeker te wijten aan de binnenbekabeling. Gebeurt dit in de download dan is er meer aan de hand. Maar los van verzwakking en lijnlengte is het in beide gevallen aangewezen om naar de HD te bellen.

PS: gebruik de VDSL2 tool met méér dan een korrel zout !
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik heb dit ook al ondervonden dat je moet opletten met die waarden dat het VDSL Tool aangeeft maar iedereen zijn mening en doet wat hij niet laten kan :wink:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

je zegt :
Maar ik vind dit géén goede lijnwaarden: een attenuation van 16.0dB is niet goed,
maar dat heeft dan toch niet direct iets met zijn probleem (onderbrekingen) te maken die hij heeft of zie ik het verkeerd
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

^ Inderdaad, zoals ik al zei: los van verzwakking en lijnlengte is dit een synchro probleem
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef: maar dat heeft dan toch niet direct iets met zijn probleem (onderbrekingen) te maken die hij heeft of zie ik het verkeerd
Neen, maar .... "abnormale" lijnwaarden duiden toch op een probleem met de lijn .... en daar kunnen resyncs het gevolg van zijn. Ons advies was toch hetzelfde: naar de Helpdesk bellen :)

Ik reageerde vooral op het statement van "goede" lijnwaarden :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ik zal hen morgen eens bellen, thx :)
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

en toch treed ik vuurvos bij om te zeggen dat de Resyncs niet afkomstig kunnen zijn van het feit dat er "zogezegd" 16dB verzwakking op de lijn zou zitten.
Zelfs met deze verzwakking is de lijn kwalitatief goed genoeg om een volwaardig vdsl2 signaal binnen te krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Volledig mee eens +1
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

en ik nog meer :beerchug:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

:oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Sorry Philippe, maar je hebt bij deze ongelijk. Een grote verzwakking heeft - zogoed als altijd - niets te maken met synchro verlies. Je gaat toch ooit eens moeten aanvaarden dat je niet alle wijsheid in pacht hebt, niet ? Ik claim dit t.a. ook niet hoor.

Maar bij deze case heb ik wel jarenlange ervaring in de telecom wereld. Ik stel dus voor om mensen met meer praktische ervaring te geloven. No hard fealings daarentegen, je weet hoe lovend ik ben tegenover jou.

Edit: in een later bericht heb ik rechtgezet dat Philippe het wel degelijk juist had, waarvoor nogmaals mijn excuses
Laatst gewijzigd door vuurvos op 23 mar 2013, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Weer ben ik het volledig eens en Philippe is een pracht van een medewerker aan dit forum, doe zo voort.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Los van de syncro problemen, hoe kan het dat iemand met een attenuation van 16dB op een 17a profiel zit? Ik heb al veel lijnwaarden zien voorbij komen, maar met een attenuation van 16dB zit je normaal op 8d.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Omdat zijn SNR en XT nog ok is
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Waarvoor staat XT?
razer0r
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008, 17:05

hmmz, ik heb deze ochtend opgemerkt dat ik op een 70Mbit profiel sta ;). de snelheid kan ik helaas niet testen omdat er blijkbaar weer iets mis is met mijn 2e PPPoE verbinding...

Scarlet adviseerde me om de RST knop 20 seconden in te houden op de sagem modem, en mijn dd-wrt even te ontkoppelen...

Zal dit profiel weer weg zijn na die reset? ik neem aan van niet, maar wil ook geen gekke toestanden krijgen :)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

razer0r schreef:Zal dit profiel weer weg zijn na die reset?
na 4 - 5 reboots gespreid over een week, was mijn 50/6 profiel weg. Nu een dag of 20 later nog steeds niet terug. En aan mijn lijn zal het niet liggen :-)

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			30064 kbps			6048 kbps
Max: 			94677 kbps			19836 kbps
Profile: 		17a
Distance:		53 m
Training:		30,1 dB
Attenuation:	3,7 dB
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

XT = crosstalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Petervanakelyen schreef:Los van de syncro problemen, hoe kan het dat iemand met een attenuation van 16dB op een 17a profiel zit? Ik heb al veel lijnwaarden zien voorbij komen, maar met een attenuation van 16dB zit je normaal op 8d.
Dat is precies wat ik bedoelde ...
jackho schreef:Omdat zijn SNR en XT nog ok is
Dat zijn niet de (Belagcom) criteria voor het toekennen van een 17a profiel.
Heel veel gebruikers die nu op 8d zitten (>410m, >4.1dB) zouden op 17a ook nog een zeer goede SNR hebben (bij een aantal zou de SNR zelfs stijgen als je ze op 17a zou zetten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

DIBO schreef:na 4 - 5 reboots gespreid over een week, was mijn 50/6 profiel weg. Nu een dag of 20 later nog steeds niet terug. En aan mijn lijn zal het niet liggen :-)

Het kan in sommige gevallen 90 dagen duren.
philippe_d schreef:
jackho schreef:Omdat zijn SNR en XT nog ok is
Dat zijn niet de (Belagcom) criteria voor het toekennen van een 17a profiel.
Heel veel gebruikers die nu op 8d zitten (>410m, >4.1dB) zouden op 17a ook nog een zeer goede SNR hebben (bij een aantal zou de SNR zelfs stijgen als je ze op 17a zou zetten).
Belagcom ? Nieuwe provider, Philippe :wink: Het is vrij normaal dat in veel gevallen de SNR (signal noice ratio of signaal ruis verhouding) stijgt als er van 8d naar 17a wordt overgeschakeld. De frequentieband verdubbelt namelijk van 8,5 Mhz naar 17 Mhz. Dus ook een verdubbeling van het aantal carriërs (draaggolven) waarop er bits kunnen worden gemoduleerd. Er is dus dubbel zoveel signaal in combinatie met een matige stijging van de ruis.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat was wel een antwoord op de vraag "hoe kan het dat iemand met een attenuation van 16dB op een 17a profiel zit"
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dat zijn niet de (Belagcom) criteria voor het toekennen van een 17a profiel.
Heel veel gebruikers die nu op 8d zitten (>410m, >4.1dB) zouden op 17a ook nog een zeer goede SNR hebben (bij een aantal zou de SNR zelfs stijgen als je ze op 17a zou zetten).
Het is niet omdat de computer bij BGC zegt dat de verzwakking bij deze klant in normale opstandigheden xxdB bedraagt, dat het daadwerkelijk ook zo is. Er spelen in de field zoveel andere factoren ook een rol, dat de waardes soms heel anders kunnen zijn dan wat door Belgacom als standaard criterea wordt voorgehouden.
Het is echter niet omdat er plots meer verzwakking op de lijn zit dan verwacht, dat we moeten gaan spreken dat al die lijnen slecht zijn. Zoals reeds meegegeven, de verzwakking is 16dB, maar hij heeft nog steeds een goeie noise en bijgevolg een kwalitatief voldoende goede lijn.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is goed gesproken zie :-) trouwens bij mijn dochter daar ziten ze ook met zo'n hoge verzwakkking en staat al lang op 50/6 .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik betwijfel dat niet, en veel lijnen kunnen inderdaad meer aan dan de (conservatieve) criteria die Belgacom hanteert voor het toekennen van profielen.
Maar DARE werkt nu eenmaal met deze objectieve criteria, en als er dus plots meer verzwakking op de lijn zit dan verwacht ... dan vragen we ons gewooon af hoe zo'n lijn een 17a profiel kreeg.
Het vorig antwoord (dat de SNR en XT goed genoeg is) bevredigt mij niet, want dat zijjn niet de DARE crietria(tenwij gewijzigd)
Want dan kan je alle lijnen die nu op 30/2 staan ook een 17a profile geven, hun SNR zal zelfs verbeteren (zoals vuurvos bevestigde).

Ik wik hier geen gelijk halen, just for my understanding (gewoon uit interesse) ....

Dus de vraag hoe zo'n lijn op 17a tercht komt blijft eigenlijk onbeantwoord :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

30/6 17a is toch gewoon zijn provisioning profiel. Een prov profiel wordt bepaald door criteria die gecontroleerd worden wanneer een klant een abonnement afsluit.

Moest nu blijken dat de klant deze snelheid niet zou kunnen halen. (bijvoorbeeld door een te grote verzwakking) dan zou hij op een repair vliegen. Maar ondanks een grote verzwakking kan hij perfect zijn snelheid, volgens het prov profiel, halen. Er is dus ook geen reden om hem op repair te zetten.
Afbeelding
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

16db is nu toch niet slecht? Dit is trouwens op het randje om 17a te krijgen. Staar toch niet zo naar die waardes :cry:
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Ik betwijfel dat niet, en veel lijnen kunnen inderdaad meer aan dan de (conservatieve) criteria die Belgacom hanteert voor het toekennen van profielen.
Maar DARE werkt nu eenmaal met deze objectieve criteria, en als er dus plots meer verzwakking op de lijn zit dan verwacht ... dan vragen we ons gewooon af hoe zo'n lijn een 17a profiel kreeg.
Het vorig antwoord (dat de SNR en XT goed genoeg is) bevredigt mij niet, want dat zijjn niet de DARE crietria(tenwij gewijzigd)
Dus de vraag hoe zo'n lijn op 17a tercht komt blijft eigenlijk onbeantwoord :(
Ik zal je antwoord geven op je vraag. Tijdens de provisioning worden de gedocumenteerde waarden gebruikt. Deze waarden zijn gebaseerd op afstand en diameter van de koperdraad. In normale omstandigheden komen die overeen met de werkelijkheid.

Maar, indien er zaken niet in orde zijn bij de klant (binnenbekabeling, aftakkingen, etc.) zal het zo zijn dat - om één voorbeeld te noemen - iemand op 100 meter van de ROP met een gedocumenteerde verzwakking van bvb. 0,06 dB i.p.v. een normale attainable bitrate van 110 Mbps het "slechts" 65 Mbps zal blijken te zijn. Men zal dan ook enorm veel FECCs (Far End Correctable Check (tot 100.000 en meer), code violations, ES (error seconds) en SES (severe error seconds) op de lijn zien. Indien de klant BGC TV heeft zal die al lang naar de HD hebben gebeld want ES en SES oncorrigeerbare fouten leiden naar enorme storing in beeld en klank. Ik ben er dus zeker van dat de klant enkel internet afneemt.

Toch zal DARE in de meeste gevallen de lijn niet op een lager repairprofiel zetten. Ik zou niet weten met welke parameters DARE allemaal rekening houdt. Maar zoals al eerder gezegd zijn de SNR en de overspraak (cross-talk) zeker en vast bepalende parameters. Jij stelt dat de waarden van de verzwakking slecht zijn, maar ze zijn in ieder geval nog steeds goed genoeg voor DARE.

Wat DLM betreft is het een ander verhaal. Er wordt op voorhand gekeken of een lijn geschikt is om er DLM op toe te passen. En dan zal een uitgebreide test op het voorbeeld van hierboven een negatief advies krijgen. Dus deze klant blijft een provisioning profiel van 30/6 hebben (17a) maar zal zolang er teveel fouten op de lijn zitten ongeschikt blijven voor DLM.

Ik herhaal bij deze dat het aantal stalen van de geposte VDSL2 tooltesten veel te klein is t.o.v. real live om er alles mee uit te kunnen leggen. Jan met de pet doet zulke testen niet, en dat is de overgrote meerderheid van VDSL2 gebruikers.

Concreet: ik ben er zeker van dat de lijn van user rtl een geval is van goede gedocumenteerde waarden voor de lengte en de verzwakking zodat hij tijdens de provisioning terecht op 17a 30/6 werd gezet. Maar er is zeer zeker sprake van een slechte binnenbekabeling. En de lijn zal ongeschikt voor DLM blijven tot de binnenbekabeling in orde zal worden gemaakt.

PS: ik kom terug op eerdere posts: het gebeurd inderdaad regelmatig dat er synchro verlies in upload gebeurd bij zulke lijnen. Dit is zeer typisch voor slechte bekabeling, stubs binnenshuis, zeker als het over appartementen gaat. Philippe, je had wel degelijk gelijk, sorry :oops:
Laatst gewijzigd door vuurvos op 21 mar 2013, 17:02, 4 keer totaal gewijzigd.
razer0r
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008, 17:05

heb net de reset uitgevoerd, alles lijkt weer te werken, moet alleen even men telefoon opnieuw instellen denk ik :) (toch volgende keer even een backup nemen van de instellingen ;)

Toegewezen profiel:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  69976 kbps        6048 kbps
Modem max:             113172 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        92920 kbps         19468 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           198 m Estimated!
Training margin:       17.2 dB
Attenuation:           11.0 dB
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ik heb naar de helpdesk gebeld en de uitleg die ik te horen kreeg kwam overeen met wat vuurvos vertelt.. ik zal eens kijken naar de binnenbekabeling
ik woon in een appartement en aangezien ik hier al wat andere rare dingen gezien heb denk ik dat er met de telefoonlijn ook wel iets vreemd aan de hand zal zijn :-)
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Je stijgleiding is toch nooit een rode en witte draad? indien wel, best vervangen door vvt.
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Nu DLM een hot topic is heb ik 2 concrete vragen.
1. Kan je op één of andere manier te weten komen of DLM actief is op je lijn?
2. Elke dag wordt mijn BBOX2 d.m.v. een timer gereboot. Kan DLM daarmee overweg of zou het beter zijn om die automatische reboot uit te schakelen?

Alvast bedankt voor de interessante discussies !
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

mijn ervaring ik zeg wel mijn ervaring heeft mij geleerd dat als ik de modem iedere avond af zet en iedere morgen terug op dat dit niets belet heeft om op een DLM profiel te komen en er ook op te bliiven maar hier is al meerdere keren aangeraden geweest van het niet te doen dus als je wilt gerust ziijn en 100 % zeker spelen zet hem dan niet meer af maar ik doe het wel en 't is niet omdat ik het doe dat jij dit ook moet doen :wink:
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Kan je op één of andere manier te weten komen of DLM actief is op je lijn?
Eigenlijk niet. Behalve als je op 40/6, 50,6, 60/6, 70/6 of 25/2 en 30/2 staat (misschien dat ik er vergeet te melden). Maar an sich dus niet.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb dit aan Eva v BGC gevraagd in der tijd en die zou dit laten nazien en heeft mij dan bevestigd dat DLM actief stond op mijn lijn.
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hier (Ninove) nog steeds:

Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 11.4 dB
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

DEWAELE schreef:Hier (Ninove) nog steeds:

Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 11.4 dB
En, je wil meer ? DLM is iig actief bij jou
jackho schreef:Ik heb dit aan Eva v BGC gevraagd in der tijd en die zou dit laten nazien en heeft mij dan bevestigd dat DLM actief stond op mijn lijn.
Ja, bij Belgacom kunnen ze dit uiteraard zien, zou nogal straf zijn indien niet !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

"Bij Belgacom", wat bedoel je daarmee dan? Er zijn zoveel departementen binnen Belgacom. De technische diensten zullen dat misschien wel kunnen zien, maar de administratieve bvb niet. Mij mag je wel eens uitleggen hoe ik kan zien of DLM actief is. :D
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Een mail sturen naar [email protected]? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”