VDSL2 60-70 mb/s profielen
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Sorry dat ik - als niet technieker - een andere mening heb dan de 2 vorige antwoorden.rtl schreef:de laatste tijd valt mijn lijn regelmatig uit.. zo te zien zit er nogal wat verlies op? bgc bellen?Code: Selecteer alles
download upload Line: 30056 kbps 6048 kbps Modem max: 69800 kbps n/a Estimated! Calculated max: 57309 kbps 12007 kbps Estimated! Profile: 17a Line length: 252 m Estimated! Training margin: 16.7 dB Attenuation: 16.0 dB
Maar ik vind dit géén goede lijnwaarden: een attenuation van 16.0dB is niet goed, en klopt langs geen kanten met de andere waarden. Een att van 16dB komt overeen met een lijnlengte van 500-600m (en zit normaal op 20/2)
Inderdaad eens naar Belgacom bellen (of nieuwe lijntest via e-servcices eens proberen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=34695)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Een lijn die regelmatig uitvalt betekent een resync en is ofwel een LOS (Loss of signal) of een LOF (Loss of frame). Als dat in de upload gebeurt is dat vrijwel zeker te wijten aan de binnenbekabeling. Gebeurt dit in de download dan is er meer aan de hand. Maar los van verzwakking en lijnlengte is het in beide gevallen aangewezen om naar de HD te bellen.philippe_d schreef:Sorry dat ik - als niet technieker - een andere mening heb dan de 2 vorige antwoorden.
Maar ik vind dit géén goede lijnwaarden: een attenuation van 16.0dB is niet goed, en klopt langs geen kanten met de andere waarden. Een att van 16dB komt overeen met een lijnlengte van 500-600m (en zit normaal op 20/2)
PS: gebruik de VDSL2 tool met méér dan een korrel zout !
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
je zegt :
maar dat heeft dan toch niet direct iets met zijn probleem (onderbrekingen) te maken die hij heeft of zie ik het verkeerdMaar ik vind dit géén goede lijnwaarden: een attenuation van 16.0dB is niet goed,
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen, maar .... "abnormale" lijnwaarden duiden toch op een probleem met de lijn .... en daar kunnen resyncs het gevolg van zijn. Ons advies was toch hetzelfde: naar de Helpdesk bellenjackho schreef: maar dat heeft dan toch niet direct iets met zijn probleem (onderbrekingen) te maken die hij heeft of zie ik het verkeerd
Ik reageerde vooral op het statement van "goede" lijnwaarden
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
en toch treed ik vuurvos bij om te zeggen dat de Resyncs niet afkomstig kunnen zijn van het feit dat er "zogezegd" 16dB verzwakking op de lijn zou zitten.
Zelfs met deze verzwakking is de lijn kwalitatief goed genoeg om een volwaardig vdsl2 signaal binnen te krijgen.
Zelfs met deze verzwakking is de lijn kwalitatief goed genoeg om een volwaardig vdsl2 signaal binnen te krijgen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Sorry Philippe, maar je hebt bij deze ongelijk. Een grote verzwakking heeft - zogoed als altijd - niets te maken met synchro verlies. Je gaat toch ooit eens moeten aanvaarden dat je niet alle wijsheid in pacht hebt, niet ? Ik claim dit t.a. ook niet hoor.
Maar bij deze case heb ik wel jarenlange ervaring in de telecom wereld. Ik stel dus voor om mensen met meer praktische ervaring te geloven. No hard fealings daarentegen, je weet hoe lovend ik ben tegenover jou.
Edit: in een later bericht heb ik rechtgezet dat Philippe het wel degelijk juist had, waarvoor nogmaals mijn excuses
Maar bij deze case heb ik wel jarenlange ervaring in de telecom wereld. Ik stel dus voor om mensen met meer praktische ervaring te geloven. No hard fealings daarentegen, je weet hoe lovend ik ben tegenover jou.
Edit: in een later bericht heb ik rechtgezet dat Philippe het wel degelijk juist had, waarvoor nogmaals mijn excuses
Laatst gewijzigd door vuurvos 23 maa 2013, 22:02, in totaal 1 gewijzigd.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Los van de syncro problemen, hoe kan het dat iemand met een attenuation van 16dB op een 17a profiel zit? Ik heb al veel lijnwaarden zien voorbij komen, maar met een attenuation van 16dB zit je normaal op 8d.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Waarvoor staat XT?
hmmz, ik heb deze ochtend opgemerkt dat ik op een 70Mbit profiel sta . de snelheid kan ik helaas niet testen omdat er blijkbaar weer iets mis is met mijn 2e PPPoE verbinding...
Scarlet adviseerde me om de RST knop 20 seconden in te houden op de sagem modem, en mijn dd-wrt even te ontkoppelen...
Zal dit profiel weer weg zijn na die reset? ik neem aan van niet, maar wil ook geen gekke toestanden krijgen
Scarlet adviseerde me om de RST knop 20 seconden in te houden op de sagem modem, en mijn dd-wrt even te ontkoppelen...
Zal dit profiel weer weg zijn na die reset? ik neem aan van niet, maar wil ook geen gekke toestanden krijgen
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
na 4 - 5 reboots gespreid over een week, was mijn 50/6 profiel weg. Nu een dag of 20 later nog steeds niet terug. En aan mijn lijn zal het niet liggenrazer0r schreef:Zal dit profiel weer weg zijn na die reset?
Code: Selecteer alles
__________________________________________________
/ \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
downstream upstream
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Max: 94677 kbps 19836 kbps
Profile: 17a
Distance: 53 m
Training: 30,1 dB
Attenuation: 3,7 dB
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is precies wat ik bedoelde ...Petervanakelyen schreef:Los van de syncro problemen, hoe kan het dat iemand met een attenuation van 16dB op een 17a profiel zit? Ik heb al veel lijnwaarden zien voorbij komen, maar met een attenuation van 16dB zit je normaal op 8d.
Dat zijn niet de (Belagcom) criteria voor het toekennen van een 17a profiel.jackho schreef:Omdat zijn SNR en XT nog ok is
Heel veel gebruikers die nu op 8d zitten (>410m, >4.1dB) zouden op 17a ook nog een zeer goede SNR hebben (bij een aantal zou de SNR zelfs stijgen als je ze op 17a zou zetten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
DIBO schreef:na 4 - 5 reboots gespreid over een week, was mijn 50/6 profiel weg. Nu een dag of 20 later nog steeds niet terug. En aan mijn lijn zal het niet liggen
Het kan in sommige gevallen 90 dagen duren.
Belagcom ? Nieuwe provider, Philippe Het is vrij normaal dat in veel gevallen de SNR (signal noice ratio of signaal ruis verhouding) stijgt als er van 8d naar 17a wordt overgeschakeld. De frequentieband verdubbelt namelijk van 8,5 Mhz naar 17 Mhz. Dus ook een verdubbeling van het aantal carriërs (draaggolven) waarop er bits kunnen worden gemoduleerd. Er is dus dubbel zoveel signaal in combinatie met een matige stijging van de ruis.philippe_d schreef:Dat zijn niet de (Belagcom) criteria voor het toekennen van een 17a profiel.jackho schreef:Omdat zijn SNR en XT nog ok is
Heel veel gebruikers die nu op 8d zitten (>410m, >4.1dB) zouden op 17a ook nog een zeer goede SNR hebben (bij een aantal zou de SNR zelfs stijgen als je ze op 17a zou zetten).
-
- Pro Member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Het is niet omdat de computer bij BGC zegt dat de verzwakking bij deze klant in normale opstandigheden xxdB bedraagt, dat het daadwerkelijk ook zo is. Er spelen in de field zoveel andere factoren ook een rol, dat de waardes soms heel anders kunnen zijn dan wat door Belgacom als standaard criterea wordt voorgehouden.Dat zijn niet de (Belagcom) criteria voor het toekennen van een 17a profiel.
Heel veel gebruikers die nu op 8d zitten (>410m, >4.1dB) zouden op 17a ook nog een zeer goede SNR hebben (bij een aantal zou de SNR zelfs stijgen als je ze op 17a zou zetten).
Het is echter niet omdat er plots meer verzwakking op de lijn zit dan verwacht, dat we moeten gaan spreken dat al die lijnen slecht zijn. Zoals reeds meegegeven, de verzwakking is 16dB, maar hij heeft nog steeds een goeie noise en bijgevolg een kwalitatief voldoende goede lijn.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik betwijfel dat niet, en veel lijnen kunnen inderdaad meer aan dan de (conservatieve) criteria die Belgacom hanteert voor het toekennen van profielen.
Maar DARE werkt nu eenmaal met deze objectieve criteria, en als er dus plots meer verzwakking op de lijn zit dan verwacht ... dan vragen we ons gewooon af hoe zo'n lijn een 17a profiel kreeg.
Het vorig antwoord (dat de SNR en XT goed genoeg is) bevredigt mij niet, want dat zijjn niet de DARE crietria(tenwij gewijzigd)
Want dan kan je alle lijnen die nu op 30/2 staan ook een 17a profile geven, hun SNR zal zelfs verbeteren (zoals vuurvos bevestigde).
Ik wik hier geen gelijk halen, just for my understanding (gewoon uit interesse) ....
Dus de vraag hoe zo'n lijn op 17a tercht komt blijft eigenlijk onbeantwoord
Maar DARE werkt nu eenmaal met deze objectieve criteria, en als er dus plots meer verzwakking op de lijn zit dan verwacht ... dan vragen we ons gewooon af hoe zo'n lijn een 17a profiel kreeg.
Het vorig antwoord (dat de SNR en XT goed genoeg is) bevredigt mij niet, want dat zijjn niet de DARE crietria(tenwij gewijzigd)
Want dan kan je alle lijnen die nu op 30/2 staan ook een 17a profile geven, hun SNR zal zelfs verbeteren (zoals vuurvos bevestigde).
Ik wik hier geen gelijk halen, just for my understanding (gewoon uit interesse) ....
Dus de vraag hoe zo'n lijn op 17a tercht komt blijft eigenlijk onbeantwoord
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
30/6 17a is toch gewoon zijn provisioning profiel. Een prov profiel wordt bepaald door criteria die gecontroleerd worden wanneer een klant een abonnement afsluit.
Moest nu blijken dat de klant deze snelheid niet zou kunnen halen. (bijvoorbeeld door een te grote verzwakking) dan zou hij op een repair vliegen. Maar ondanks een grote verzwakking kan hij perfect zijn snelheid, volgens het prov profiel, halen. Er is dus ook geen reden om hem op repair te zetten.
Moest nu blijken dat de klant deze snelheid niet zou kunnen halen. (bijvoorbeeld door een te grote verzwakking) dan zou hij op een repair vliegen. Maar ondanks een grote verzwakking kan hij perfect zijn snelheid, volgens het prov profiel, halen. Er is dus ook geen reden om hem op repair te zetten.
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Ik zal je antwoord geven op je vraag. Tijdens de provisioning worden de gedocumenteerde waarden gebruikt. Deze waarden zijn gebaseerd op afstand en diameter van de koperdraad. In normale omstandigheden komen die overeen met de werkelijkheid.philippe_d schreef:Ik betwijfel dat niet, en veel lijnen kunnen inderdaad meer aan dan de (conservatieve) criteria die Belgacom hanteert voor het toekennen van profielen.
Maar DARE werkt nu eenmaal met deze objectieve criteria, en als er dus plots meer verzwakking op de lijn zit dan verwacht ... dan vragen we ons gewooon af hoe zo'n lijn een 17a profiel kreeg.
Het vorig antwoord (dat de SNR en XT goed genoeg is) bevredigt mij niet, want dat zijjn niet de DARE crietria(tenwij gewijzigd)
Dus de vraag hoe zo'n lijn op 17a tercht komt blijft eigenlijk onbeantwoord
Maar, indien er zaken niet in orde zijn bij de klant (binnenbekabeling, aftakkingen, etc.) zal het zo zijn dat - om één voorbeeld te noemen - iemand op 100 meter van de ROP met een gedocumenteerde verzwakking van bvb. 0,06 dB i.p.v. een normale attainable bitrate van 110 Mbps het "slechts" 65 Mbps zal blijken te zijn. Men zal dan ook enorm veel FECCs (Far End Correctable Check (tot 100.000 en meer), code violations, ES (error seconds) en SES (severe error seconds) op de lijn zien. Indien de klant BGC TV heeft zal die al lang naar de HD hebben gebeld want ES en SES oncorrigeerbare fouten leiden naar enorme storing in beeld en klank. Ik ben er dus zeker van dat de klant enkel internet afneemt.
Toch zal DARE in de meeste gevallen de lijn niet op een lager repairprofiel zetten. Ik zou niet weten met welke parameters DARE allemaal rekening houdt. Maar zoals al eerder gezegd zijn de SNR en de overspraak (cross-talk) zeker en vast bepalende parameters. Jij stelt dat de waarden van de verzwakking slecht zijn, maar ze zijn in ieder geval nog steeds goed genoeg voor DARE.
Wat DLM betreft is het een ander verhaal. Er wordt op voorhand gekeken of een lijn geschikt is om er DLM op toe te passen. En dan zal een uitgebreide test op het voorbeeld van hierboven een negatief advies krijgen. Dus deze klant blijft een provisioning profiel van 30/6 hebben (17a) maar zal zolang er teveel fouten op de lijn zitten ongeschikt blijven voor DLM.
Ik herhaal bij deze dat het aantal stalen van de geposte VDSL2 tooltesten veel te klein is t.o.v. real live om er alles mee uit te kunnen leggen. Jan met de pet doet zulke testen niet, en dat is de overgrote meerderheid van VDSL2 gebruikers.
Concreet: ik ben er zeker van dat de lijn van user rtl een geval is van goede gedocumenteerde waarden voor de lengte en de verzwakking zodat hij tijdens de provisioning terecht op 17a 30/6 werd gezet. Maar er is zeer zeker sprake van een slechte binnenbekabeling. En de lijn zal ongeschikt voor DLM blijven tot de binnenbekabeling in orde zal worden gemaakt.
PS: ik kom terug op eerdere posts: het gebeurd inderdaad regelmatig dat er synchro verlies in upload gebeurd bij zulke lijnen. Dit is zeer typisch voor slechte bekabeling, stubs binnenshuis, zeker als het over appartementen gaat. Philippe, je had wel degelijk gelijk, sorry
Laatst gewijzigd door vuurvos 21 maa 2013, 17:02, in totaal 4 gewijzigd.
heb net de reset uitgevoerd, alles lijkt weer te werken, moet alleen even men telefoon opnieuw instellen denk ik (toch volgende keer even een backup nemen van de instellingen
Toegewezen profiel:
Toegewezen profiel:
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 69976 kbps 6048 kbps
Modem max: 113172 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 92920 kbps 19468 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 198 m Estimated!
Training margin: 17.2 dB
Attenuation: 11.0 dB
-
- Elite Poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
ik heb naar de helpdesk gebeld en de uitleg die ik te horen kreeg kwam overeen met wat vuurvos vertelt.. ik zal eens kijken naar de binnenbekabeling
ik woon in een appartement en aangezien ik hier al wat andere rare dingen gezien heb denk ik dat er met de telefoonlijn ook wel iets vreemd aan de hand zal zijn
ik woon in een appartement en aangezien ik hier al wat andere rare dingen gezien heb denk ik dat er met de telefoonlijn ook wel iets vreemd aan de hand zal zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Nu DLM een hot topic is heb ik 2 concrete vragen.
1. Kan je op één of andere manier te weten komen of DLM actief is op je lijn?
2. Elke dag wordt mijn BBOX2 d.m.v. een timer gereboot. Kan DLM daarmee overweg of zou het beter zijn om die automatische reboot uit te schakelen?
Alvast bedankt voor de interessante discussies !
1. Kan je op één of andere manier te weten komen of DLM actief is op je lijn?
2. Elke dag wordt mijn BBOX2 d.m.v. een timer gereboot. Kan DLM daarmee overweg of zou het beter zijn om die automatische reboot uit te schakelen?
Alvast bedankt voor de interessante discussies !
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
mijn ervaring ik zeg wel mijn ervaring heeft mij geleerd dat als ik de modem iedere avond af zet en iedere morgen terug op dat dit niets belet heeft om op een DLM profiel te komen en er ook op te bliiven maar hier is al meerdere keren aangeraden geweest van het niet te doen dus als je wilt gerust ziijn en 100 % zeker spelen zet hem dan niet meer af maar ik doe het wel en 't is niet omdat ik het doe dat jij dit ook moet doen
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Eigenlijk niet. Behalve als je op 40/6, 50,6, 60/6, 70/6 of 25/2 en 30/2 staat (misschien dat ik er vergeet te melden). Maar an sich dus niet.Astralon schreef:Kan je op één of andere manier te weten komen of DLM actief is op je lijn?
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
En, je wil meer ? DLM is iig actief bij jouDEWAELE schreef:Hier (Ninove) nog steeds:
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 11.4 dB
Ja, bij Belgacom kunnen ze dit uiteraard zien, zou nogal straf zijn indien niet !jackho schreef:Ik heb dit aan Eva v BGC gevraagd in der tijd en die zou dit laten nazien en heeft mij dan bevestigd dat DLM actief stond op mijn lijn.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
"Bij Belgacom", wat bedoel je daarmee dan? Er zijn zoveel departementen binnen Belgacom. De technische diensten zullen dat misschien wel kunnen zien, maar de administratieve bvb niet. Mij mag je wel eens uitleggen hoe ik kan zien of DLM actief is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer