opzeggen Edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

philippe_d schreef: Ik zie hier geen enkele bepaling die in strijd zou zijn met de telecom wet!
Natuurlijk wel!!! En de praktijk toont ook aan, dat ze in strijd handelen. Daarom kreeg ik ook gelijk van de ombudsman, en er zijn hier op het forum al velen die tegen de zelfde problemen aanlopen.

Wat ik lees in strijd :

* Wanneer je contract reeds stilzwijgend is overgegaan in een contract van onbepaalde duur, dan dien je rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand, dewelke samenloopt met je eerstvolgende abonnementsmaand.


* Dat hangt af van het moment dat wij je schriftelijke opzegging ontvangen. De datum van effectieve stopzetting wordt aan je meegedeeld via een ticket per e-mail. Je kan dit zelf inschatten


Komt er dus op neer, dat er in die wiki niet veel wettelijk staat. Enkel dingen waarop ze geen recht hebben. iRockabizzydilly heeft wel gelijk, dat het u precies moeilijk ligt, om fouten van edpnet toe te geven.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

mijn brief, zie mijn laatste post hierboven, is net aangetekend verstuurd. heb als opzegdatum maandag 05/05 opgegeven.
de facturen die ik ontvangen heb met ingang van 23/05 en 27/05 betaal ik niet. ik ben meer dan een jaar klant en berust mij op de telecomwet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iRockabizzydilly schreef:Ik durf er haast op te wedden dat, moest het niet edpnet zijn maar haast eender welke andere provider, je niet zou telkens opnieuw proberen ontkennen dat het op zijn minst deels misleidend is.
Nee hoor, ik heb geen enkele binding of voorkeur voor EDPnet. Ik speel gewoon een beetje "advocaat van de duivel" :wink: .
Dommel heeft onlangs van het BIPT een boete gekregen omdat hun contracten of algemene voorwaarden niet conform waren.
Indien de contracten van EDPNet niet conform zouden zijn, waar wacht het BIPT dan op om in te grijpen (wat hun taak is)?
iRockabizzydilly schreef:En euh... ik heb een stevige rechtenachtergrond, maar een contract opzeggen en verbreken is in principe en zeker in de volksmond hetzelfde. Je kan een contract vroegtijdig verbreken en vroegtijdig opzeggen.
Je hebt gelijk. sorry voor mijn (verkeerde) interpretatie

Maar ik had het vooral over vroegtijdig verbreken (of opzeggen), met andere woorden binnen de 12 maanden van de contractduur.
Hun algemene voorwaarden zeggen toch dat je zonder kosten het contract na 6 maand vroegtijdig kan opzeggen? Dus conform de wet.
iRockabizzydilly schreef:En opnieuw, de één maand opzegtermijn ook na de 6 maanden is NIET volgens de nieuwe telecomwet.
Ik interpreteer dat als volgt:
  • - indien je opzegbrief géén gewenste datum vermeldt, dan gelden de bepalingen van het contract
    - indien je opzegbrief wel een gewenste datum vermeldt, dan moet dat gerespecteerd worden, conform de telecom wet.
Het zou inderdaad wel beter zijn als ze dat expleciet vermelden in hun voorwaarden.
bambipower schreef:En de praktijk toont ook aan, dat ze in strijd handelen. Daarom kreeg ik ook gelijk van de ombudsman, en er zijn hier op het forum al velen die tegen de zelfde problemen aanlopen.
Dat mag inderdaad niet. Ze moeten de telecom wet respecteren, en de datum die de klant opgeeft aanvaarden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Misschien weet het BIPT dit gewoon nog niet? Misschien moeten we met andere woorden zelfs eens naar het BIPT of test aankoop schrijven (ookal ben ik helemaal geen fan van die laatste).
Het is hoe dan ook misleidend en men kan bij edpnet niet anders dan er zich van bewust zijn. Wie niet weet niet deert...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

* Wanneer je contract reeds stilzwijgend is overgegaan in een contract van onbepaalde duur, dan dien je rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand, dewelke samenloopt met je eerstvolgende abonnementsmaand.
Je hebt als klant recht om onmiddellijk op te zeggen. Je hoeft de contractuele opzeggingstermijn niet te eerbiedigen. Maar indien u de vervaldatum van het contract niet preciseert, kan de operator u verplichten de in het contract vastgelegde termijnen in acht te nemen.

Hieruit kan je dus verstaan het edpnet (en andere isp's) niet verboden is een opzeggingstermijn voor te stellen indien klanten zelf geen specifieke datum vermelden. Die grijze zone is door de wetgever gemaakt.
We weten allemaal dat een contract geen afbreuk mag doen aan wettelijke bepalingen.. Ik ben echter geen jurist dus of het 'niet' vermelden van deze wettelijke bepalingen juridisch een fout is. Het feit dat ze dat niet vermelden laat natuurlijk wel vermoeden dat ze niet staan te springen om die regel toe te passen. Grappig is dat test-aankoop hun algemene voorwaarden 'ooit' heeft goedgekeurd en dus prijkt dat logo daar :)

BIPT heeft dommel op de vingers getikt in januari voor soortgelijke feiten. Als gevolg hebben ze hun jaarlijkse betaalcyclus laten vallen en hun voorwaarden toch wat aangepast.
Maar laat het ons over 1 ding eens zijn : Deze wet schiet zijn doel voorbij en is op maat gemaakt van het duopoly. De concurrentie doodmaken ipv stimuleren , net wat ze in gedachten hadden. Buiten het feit dat de kleintjes leeglopen (jaarlijkse cyclus bij dommel weg) vraag me trouwens af of de OLO geen kosten maakt bij belgacom door het respecteren van de telecomwet
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

In je opzegging (die iirc niet meer per brief moet, hoewel dat een mooie indekking is als je met moeilijke bedrijven werkt) gewoon "met directe ingang" ofzo vermelden zou goed genoeg moeten zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

heel nuttige info hier...

vandaag telenet geïnstalleerd.

opzeg telenet 30/06/2014 via pm nu aan het doen.

Mijn factuur van 19/6 (vervaldatum 19/7) Periode: 19/07/2014 - 19/08/2014 die ik ontvangen heb, is niet betaald, en hoef ik ook niet meer te betalen. Zal dit zo vermelden aan edpnet?

En dan moeten ze nog 1/7->19/7 crediteren?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Dat crediteren van 1/7 tot 19/7 zal je op je buik mogen schrijven , denk ik :roll:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

een goed uur na mijn ticket ingediend te hebben, was er al een statuswijziging.

En nu vanavond zie ik dat mijn voip al niet meer online staat :-D Echter, ze kunnen mij hiermee niet straffen.... :-D

Gelukkig hebben we een weepeenr., met die nummerportering alleen maar stress en miserie....

op mijn buik schrijven? Is niet mijn eerste klacht bij ombudsdienst Telecom (waar ik gelijk gekregen heb in zaak Telenet), dan binnenkort een 2de met Edpnet als beklaagde partij? :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Creditnota 19/7 tot 19/8 ontvangen. Nu nog van 1/7 tot 18/7 :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

mag je op je buik schrijven, zelfs al krijg je gelijk van de ombudsdienst. (was bij mij ook zo)
de koe zegt boe
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dan had ik telenetinst. Beter later laten doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Die creditnota 19/7 tot 19/8 was toch al niet betaald, dus gemakkelijk voor hen om de factuur te crediteren.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ja, maar ze konden ook doen of hun neus bloedde...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”