Welke bank heeft de "beste" zichtrekening-voorwaar

Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

We zijn ooit een Lening Op Afbetaling gaan afsluiten bij DHB-bank in Antwerpen. Ik ben blij dat we altijd tijdig terugbetaalde want anders stond er naar m'n gevoel drie dagen later een knockteam voor ons deur :lol: . Maar om te zeggen, ik denk dat DHB-bank dé bank voor "de niet-blanke medemens" is.

Zeer vreemde ervaring :eek:

https://www.dhbbank.com/Belgium/NL/HomePage.aspx (de intrestvoeten zijn wel goed)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Matthias_VL schreef:Echt aan te raden : Deutsche Bank

gratis rekening + 3 % intrest
sparen : 5,5 %

gratis 2 kaarten + 1 mastercard en 1250 euro kaskrediet na storten van 1.000 euro

Als je dan toch reclame maakt, zie dan dat je informatie correct is !
Intrestvoeten zijn, via het DBMax aanbod (op dit ogenblik) :
* zichtrekening (DB benaming = db E account) : 4% (*)
* spaarrekening (DB benaming = db Intensiv Plus) : 4,25% + 1% (**)

(*) da's geen 3% - ook al is die 4% bruto, maw. daar moet nog RV af, wat neerkomt op 3,4% netto
(**) da's bijlange na geen 5,5% - én een niet onbelangrijk addertje onder het gras bij Deutsche Bank : deze tarieven gelden enkel voor stortingen na 5 augustus 2008, én zijn pas één jaar gegarandeerd - nadien val je terug op een lager interestvoet (als je geen 'truken' uithaalt met je spaargeld)
If you can't beat them, confuse them.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

CueBoy schreef:
Matthias_VL schreef:Echt aan te raden : Deutsche Bank

gratis rekening + 3 % intrest
sparen : 5,5 %

gratis 2 kaarten + 1 mastercard en 1250 euro kaskrediet na storten van 1.000 euro

Als je dan toch reclame maakt, zie dan dat je informatie correct is !
Intrestvoeten zijn, via het DBMax aanbod (op dit ogenblik) :
* zichtrekening (DB benaming = db E account) : 4% (*)
* spaarrekening (DB benaming = db Intensiv Plus) : 4,25% + 1% (**)

(*) da's geen 3% - ook al is die 4% bruto, maw. daar moet nog RV af, wat neerkomt op 3,4% netto
(**) da's bijlange na geen 5,5% - én een niet onbelangrijk addertje onder het gras bij Deutsche Bank : deze tarieven gelden enkel voor stortingen na 5 augustus 2008, én zijn pas één jaar gegarandeerd - nadien val je terug op een lager interestvoet (als je geen 'truken' uithaalt met je spaargeld)

RV is vrijgesteld tot een bep. bedrag 1660€, dat verspreid je over meerdere spaarrekeningen zodat je geen cent belasting teveel betaald.

Om te sparen kan je nog altijd een andere bank gebruiken als je dat wilt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

CueBoy schreef:én een niet onbelangrijk addertje onder het gras bij Deutsche Bank : deze tarieven gelden enkel voor stortingen na 5 augustus 2008, én zijn pas één jaar gegarandeerd - nadien val je terug op een lager interestvoet (als je geen 'truken' uithaalt met je spaargeld)

Mijn interesse is gewekt! Vertel, vertel... Eens doorstorten naar een andere rekening en dan terug? Of hoe geraak ik aan die - recent verhoogde - nieuwe rentevoet? :D
ooh. shiny.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

silencer schreef:RV is vrijgesteld tot een bep. bedrag 1660€, dat verspreid je over meerdere spaarrekeningen zodat je geen cent belasting teveel betaald.

Om te sparen kan je nog altijd een andere bank gebruiken als je dat wilt.

Kijk een goed naar mijn post - de opmerking over RV staat bij de zichtrekening :wink:
RV zal je altijd betalen op je zichtrekening, net zoals je altijd RV betaalt op kasbons, termijnrekening en waarschijnlijk nog een héél aantal andere bankproducten (waar ik, als conservatieve spaarder, nog nooit van gehoord heb :oops: ).

cloink schreef:Mijn interesse is gewekt! Vertel, vertel... Eens doorstorten naar een andere rekening en dan terug? Of hoe geraak ik aan die - recent verhoogde - nieuwe rentevoet?

Volgens het forum op deze site is het idd. zo simpel als je geld één dag van de spaarrekening bij Deutsche Bank halen, om het nadien als "nieuw" geld terug te storten.
Je zou het zelfs blijkbaar gewoon mogen overschrijven naar je db zichtrekening ! :eek:

Maar ik heb die info dus ook maar uit 2e hand hé :wink: Daarom ook dat ik het spijtig vind dat je bij Deutsche Bank niet zo'n online "nterestteller" vindt als bij Rabobank.be :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

CueBoy schreef:Volgens het forum op deze site is het idd. zo simpel als je geld één dag van de spaarrekening bij Deutsche Bank halen, om het nadien als "nieuw" geld terug te storten.
Je zou het zelfs blijkbaar gewoon mogen overschrijven naar je db zichtrekening ! :eek:

Allez dan, onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet" eens proberen vandenavond. :)
ooh. shiny.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

De intrest bij de Deutsche Bank is geen 5,50 % maar 5,25 % toch nog altijd één van de beste aanbiedingen op de markt.


4,25% basisrente per jaar*,
vanaf de dag van de storting.
Onmiddellijk een getrouwheidspremie.
In tegenstelling tot bij de klassieke spaarboekjes, waar u 6 maanden moet wachten, begint de getrouwheidsperiode onmiddellijk te lopen.
Getrouwheidspremie van 1%
db Intensiv Plus biedt een getrouwheidspremie van 1% per jaar voor bedragen die gedurende 12 opeenvolgende maanden op de rekening blijven

KBC en Dexia geeft maar 4% en 0,1 % aangroeipremie

Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %

http://nl.kaupthingedge.be/Our-Products ... gs-Account
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CueBoy schreef:RV zal je altijd betalen op je zichtrekening


Nope... daar is een vrijstelling tot ongeveer 1600 euro !
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Matthias_VL schreef:Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %

http://nl.kaupthingedge.be/Our-Products ... gs-Account


4 + 2,25% aangroeipremie voor een half jaar. Daarna heb je een lagere getrouwheidspremie. Dus eigenlijk heb je iets minder (maar het is nog altijd een van de hoogste).
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Maar ik heb die info dus ook maar uit 2e hand hé :wink: Daarom ook dat ik het spijtig vind dat je bij Deutsche Bank niet zo'n online "nterestteller" vindt als bij Rabobank.be :lol:


Bij Ethias is dat ook zo met een tellertje bij de First en de First Invest en ik dacht dat de kosten daar ook bij stonden, maar het is dan ook geen gewone spaarrekening hé :-D
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

LaundroMat schreef:
Matthias_VL schreef:Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %

http://nl.kaupthingedge.be/Our-Products ... gs-Account


4 + 2,25% aangroeipremie voor een half jaar. Daarna heb je een lagere getrouwheidspremie. Dus eigenlijk heb je iets minder (maar het is nog altijd een van de hoogste).
je moet met het geld spelen natuurlijk, afhalen, switchen, niemand weet waarvan het komt of het vers is... na de zesde maand opnemen en herplaatsen uiteraard. Kauthing is een klasse a+ bank. Ze heeft een A+ rating, heeft een cashreserve van 56 miljard euro en is de grootste Ijslandse bank.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
CueBoy schreef:RV zal je altijd betalen op je zichtrekening


Nope... daar is een vrijstelling tot ongeveer 1600 euro !

Op een zichtrekening ? Dacht het niet !
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

r2504 schreef:
CueBoy schreef:RV zal je altijd betalen op je zichtrekening


Nope... daar is een vrijstelling tot ongeveer 1600 euro !

Op de creditintresten van uw zichtrekening betaal je altijd roerende voorheffing. Die vrijstelling is enkel voor gereglementeerde spaarrekeningen.

Een ouder artikel, desniettemin even interessant:
http://www.tijd.be/geld_beleggen/artike ... ng.3348551
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cloink schreef:
CueBoy schreef:Volgens het forum op deze site is het idd. zo simpel als je geld één dag van de spaarrekening bij Deutsche Bank halen, om het nadien als "nieuw" geld terug te storten.
Je zou het zelfs blijkbaar gewoon mogen overschrijven naar je db zichtrekening ! :eek:

Allez dan, onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet" eens proberen vandenavond. :)

Als het niet lukt, verlies je wel je getrouwheidspremie natuurlijk.

(en voor de rest ga ik niet proberen uitleggen waarom 4,25 + 1 geen 5,25 is... want blijkbaar blijft Matthias_vl die fout consequent maken. :evil: )
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Matthias_VL schreef:De intrest bij de Deutsche Bank is geen 5,50 % maar 5,25 % toch nog altijd één van de beste aanbiedingen op de markt.


4,25% basisrente per jaar*,
vanaf de dag van de storting.
Onmiddellijk een getrouwheidspremie.
In tegenstelling tot bij de klassieke spaarboekjes, waar u 6 maanden moet wachten, begint de getrouwheidsperiode onmiddellijk te lopen.
Getrouwheidspremie van 1%
db Intensiv Plus biedt een getrouwheidspremie van 1% per jaar voor bedragen die gedurende 12 opeenvolgende maanden op de rekening blijven

KBC en Dexia geeft maar 4% en 0,1 % aangroeipremie

Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %

http://nl.kaupthingedge.be/Our-Products ... gs-Account


Wat denk je dat het meeste opbrengt?
4,25 + 1,01 aangroei + 1 getrouwheidspremie
of
4,25 + 1% getrouwheidspremie

Zoals cueboy het al zei, je mag die niet optellen. Maar in deze vergelijking brengt het eerste meer op (0,01% 6md). Waarmee ik wil zeggen dat hetgene waar DB mee probeert uit te pakken, zever in pakjes is. Uw geld moet je dan ook minstens 1 jaar hebben "vaststaan" om ervan te profiteren. Je bent veel beter af met een aangroeipremie en daarna een getrouwheidspremie.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

En wat betreft die "moslimbank" opmerkingen: elke bank onderzoekt of het interessant is zich te richten op het specifieke marktsegment van de migranten.

"Moslimbank" als scheldwoord gebruiken is er trouwens over?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

LaundroMat schreef:En wat betreft die "moslimbank" opmerkingen: elke bank onderzoekt of het interessant is zich te richten op het specifieke marktsegment van de migranten.

"Moslimbank" als scheldwoord gebruiken is er trouwens over?


Vind ik ook.

Nog een interessante site over personal finance: http://netto.tijd.be/
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Heb nu de deutsche bankkaart, maar bij (self-)automaten kun je dus geen geld afhalen van spaarrekening; ook het saldo van beide rekeningen ontbreekt, is dat bij iedereen zo?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Neen, je kan daarmee overal ter wereld geld afhalen, met alle automaten
(op voorwaarde dat er hetgeen je wil afhalen op de zichtrekening staat)

van een spaarrekening kan je nooit iets afhalen
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

duizend schreef:Neen, je kan daarmee overal ter wereld geld afhalen, met alle automaten
(op voorwaarde dat er hetgeen je wil afhalen op de zichtrekening staat)

van een spaarrekening kan je nooit iets afhalen

Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.

OK, da's dan misschien de enige uitzondering op de regel die er bestaat. En dan nog niet aan een willekeurige bancontact doch enkel in een Fortis Selfbank, nietwaar?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gunny schreef:
silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.

OK, da's dan misschien de enige uitzondering op de regel die er bestaat. En dan nog niet aan een willekeurige bancontact doch enkel in een Fortis Selfbank, nietwaar?

Maar het is normaal dat je saldo niet kan worden opgevraagd bij deutsche bank?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

gunny schreef:
silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.

OK, da's dan misschien de enige uitzondering op de regel die er bestaat. En dan nog niet aan een willekeurige bancontact doch enkel in een Fortis Selfbank, nietwaar?


De uitzondering bevestigt de regel? In quasi elke gemeente is er wel een fortis te vinden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:De uitzondering bevestigt de regel? In quasi elke gemeente is er wel een fortis te vinden.

Euh? Dat zou ik zo niet durven stellen hoor. Noch bij Dexia, noch bij Keytrade werkt het op die manier. Denk dat Fortis hier effectief de uitzondering is.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

cloink schreef:
Dfrog schreef:De uitzondering bevestigt de regel? In quasi elke gemeente is er wel een fortis te vinden.

Euh? Dat zou ik zo niet durven stellen hoor. Noch bij Dexia, noch bij Keytrade werkt het op die manier. Denk dat Fortis hier effectief de uitzondering is.

Bij Dexia kan je ook geld afhalen van uw spaarrekening. Bij Keytrade waarschijnlijk niet omdat ze geen self-service-toestellen aanbieden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:Bij Dexia kan je ook geld afhalen van uw spaarrekening.

Gek, ik ben zowat 30 jaar klant geweest bij Dexia en heb dit nooit geweten... :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

cloink schreef:
Dfrog schreef:Bij Dexia kan je ook geld afhalen van uw spaarrekening.

Gek, ik ben zowat 30 jaar klant geweest bij Dexia en heb dit nooit geweten... :?

Je moet het wel eventjes vragen in het agentschap. Er kunnen tot vijf spaarrekeningen gekoppeld worden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.


Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?
Deutsche bank zichtrekening 4% rente

Je kan dus beter genoeg geld op de zichtrekening van de DB laten staan dan het op de spaarrekening van Fortis te zetten

Tot zover het voordeel van afhalen van de Fortis spaarrekening. :roll:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

duizend schreef:
silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.


Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?
Deutsche bank zichtrekening 4% rente

Je kan dus beter genoeg geld op de zichtrekening van de DB laten staan dan het op de spaarrekening van Fortis te zetten

Tot zover het voordeel van afhalen van de Fortis spaarrekening. :roll:

2% lol,zal eerder 0.5% zijn.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

duizend schreef:
silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.


Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?
Deutsche bank zichtrekening 4% rente

Je kan dus beter genoeg geld op de zichtrekening van de DB laten staan dan het op de spaarrekening van Fortis te zetten

Tot zover het voordeel van afhalen van de Fortis spaarrekening. :roll:


Toch wel even nuanceren. :roll:

De Fortisspaarrekening brengt 2,5% op. Aangezien een zichtrekening niet vrijgesteld is van roerende voorheffing, brengt de zichtrekening van DB netto 3,4% op.
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Dfrog schreef:
duizend schreef:
silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.


Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?
Deutsche bank zichtrekening 4% rente

Je kan dus beter genoeg geld op de zichtrekening van de DB laten staan dan het op de spaarrekening van Fortis te zetten

Tot zover het voordeel van afhalen van de Fortis spaarrekening. :roll:


Toch wel even nuanceren. :roll:

De Fortisspaarrekening brengt 2,5% op. Aangezien een zichtrekening niet vrijgesteld is van roerende voorheffing, brengt de zichtrekening van DB netto 3,4% op.



Uw geld brengt 4% bruto per jaar op. Dat is 16 keer* meer dan wat de grote Belgische banken gemiddeld aanbieden. En dat al vanaf de eerste euro, terwijl elders vaak een minimum saldo vereist is.
Als er betaalkaarten ( gratis )aan uw zichtrekening verbonden zijn, geniet u een financiële reserve van 1.249 euro. En u kunt altijd een verhoging vragen op basis van uw behoeften. Die wordt toegekend naargelang het totaal van uw tegoeden bij Deutsche Bank en uw inkomsten en uitgaven.
U geniet een voordelige debetrente bij een negatief saldo: 8% tegenover 13,5% - soms zelfs meer - bij andere banken.
Elk trimester worden uw rekeningafschriften u per post toegestuurd.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

barco schreef:
Dfrog schreef:
duizend schreef:
silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.


Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?
Deutsche bank zichtrekening 4% rente

Je kan dus beter genoeg geld op de zichtrekening van de DB laten staan dan het op de spaarrekening van Fortis te zetten

Tot zover het voordeel van afhalen van de Fortis spaarrekening. :roll:


Toch wel even nuanceren. :roll:

De Fortisspaarrekening brengt 2,5% op. Aangezien een zichtrekening niet vrijgesteld is van roerende voorheffing, brengt de zichtrekening van DB netto 3,4% op.



Uw geld brengt 4% bruto per jaar op. Dat is 16 keer* meer dan wat de grote Belgische banken gemiddeld aanbieden. En dat al vanaf de eerste euro, terwijl elders vaak een minimum saldo vereist is.
Als er betaalkaarten ( gratis )aan uw zichtrekening verbonden zijn, geniet u een financiële reserve van 1.249 euro. En u kunt altijd een verhoging vragen op basis van uw behoeften. Die wordt toegekend naargelang het totaal van uw tegoeden bij Deutsche Bank en uw inkomsten en uitgaven.
U geniet een voordelige debetrente bij een negatief saldo: 8% tegenover 13,5% - soms zelfs meer - bij andere banken.
Elk trimester worden uw rekeningafschriften u per post toegestuurd.

Mooi promopraatje, van de website geplukt? Wat is uw punt?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dfrog schreef:
Toch wel even nuanceren. :roll:

De Fortisspaarrekening brengt 2,5% op. Aangezien een zichtrekening niet vrijgesteld is van roerende voorheffing, brengt de zichtrekening van DB netto 3,4% op.


Tja, ik heb nog altijd liever 3,4% interest dan 2,5%
Wat wil je hier nu eigenlijk mee bewijzen ???

En nog wat bij nuanceren misschien. 8)
Alles betalen met de gratis titanium mastercard, pas de maand erop gaat het van de zichtrekening, het brengt dus een maand extra rente op.
Oh ja, dat kan je met de BETALENDE visakaart van de fortis ook zeker ??? :roll:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

silencer schreef:Heb nu de deutsche bankkaart, maar bij (self-)automaten kun je dus geen geld afhalen van spaarrekening; ook het saldo van beide rekeningen ontbreekt, is dat bij iedereen zo?

je moet gewoon overschrijven van zicht naar spaarrekening, gezien de valuta van 24 uur wordt je dat niet gewaar....
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Deel van mijn geld zit ook van Kaupthing en alles verloopt correct, intrest, premies, online bankieren enzo ... wel nadelig is dat je geen kaarten krijgt. momenteel 6.25 % hoor ! ( 2 % premie 6 maand )

http://www.kaupthing.be/nl-homepage

ook bij Deutsche Bank verloopt alles naar wens !
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

duizend schreef:
Dfrog schreef:
Toch wel even nuanceren. :roll:

De Fortisspaarrekening brengt 2,5% op. Aangezien een zichtrekening niet vrijgesteld is van roerende voorheffing, brengt de zichtrekening van DB netto 3,4% op.


Tja, ik heb nog altijd liever 3,4% interest dan 2,5%
Wat wil je hier nu eigenlijk mee bewijzen ???


Ik wou niets bewijzen. Je vergelijking moest wel bijgesteld worden :wink:

duizend schreef:En nog wat bij nuanceren misschien. 8)
Alles betalen met de gratis titanium mastercard, pas de maand erop gaat het van de zichtrekening, het brengt dus een maand extra rente op.
Oh ja, dat kan je met de BETALENDE visakaart van de fortis ook zeker ??? :roll:

Het voordeel dat je wil aanhalen is dat je een maand extra rente krijgt. Het spreekt voor zich dat dit bij andere banken ook is, dus dat is niet echt een voordeel. Het voordeel is dat de kaarten gratis zijn, begrijp je?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dfrog schreef: Het voordeel dat je wil aanhalen is dat je een maand extra rente krijgt. Het spreekt voor zich dat dit bij andere banken ook is, dus dat is niet echt een voordeel. Het voordeel is dat de kaarten gratis zijn, begrijp je?


juist jij begrijpt het ...
maar een maand extra rente aan 3,4% netto of 0,5% (of nog minder) netto op de zichtrekening is wel een hemelsbreed verschil.

Oh ja en dan nog de rekeningkosten en de kosten voor de kaart bij de "traditionele" banken.

Ik begrijp niet dat niet iedereen bij een dergelijke bank zit.

Nog een voordeel (zij het tijdelijk) 1% van de uitgaven van de titaniumaart worden cashback op de rekening gestort.
Die vakantie van 3000 euro voor het gezin brengt zo toch lekker 30 euro op ...
Hell, ik betaal zelfs mijne koffie bij de Panos met de titaniumkaart, vele kleintjes aan 1% cashback maken een leuk bedrag extra op het einde van de maand.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

duizend schreef:
Ik begrijp niet dat niet iedereen bij een dergelijke bank zit.


DB is inderdaad interessant. Daarentegen kan je de voordelen van grootbanken ook niet uit het oog verliezen: veelzijdig aanbod, nabijheid, voordelige woonkredieten,... De belg blijft nu eenmaal tam naar zijn kantoortje in de buurt gaan.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dfrog schreef:
duizend schreef:
Ik begrijp niet dat niet iedereen bij een dergelijke bank zit.


DB is inderdaad interessant. Daarentegen kan je de voordelen van grootbanken ook niet uit het oog verliezen: veelzijdig aanbod, nabijheid, voordelige woonkredieten,... De belg blijft nu eenmaal tam naar zijn kantoortje in de buurt gaan.

tjah niet iedereen heeft die veelzijdigheid nodig die men creëert.
woonkredieten? dan kan je beter vergelijken...deutsche bank heeft er toch ook, dus?
Nabijheid? je kan altijd een argenta bank account erbij nemen.
Ik kan nu bij elke bank geld afhalen en bij kbc mn status van mn rek bekijken (en bij andere onafh. banken) zonder dat dat mij iets kost.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Over argenta:

4.Hoeveel kan je onder 0 gaan als student? (bij fortis tot 200€).


Volgens mij kan je met een GIRO+ zichtrekening niet onder nul gaan?
Als je kijkt naar "niet toegelaten verrichtingen" bij GIRO+, dan staat er "debetstand", wat er toch op wijst dat je niet negatief mag staan of heb ik het mis?

http://www.argenta.be/nl/diensten/betal ... kening.htm

Maar... bij de tarieflijst staat er dan wel een rente-percentage van 11,50% bij "niet-toegelaten debetstand"
Dus onder nul gaan toch mogelijk?

Wie weet het met zekerheid?
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”