Welke bank heeft de "beste" zichtrekening-voorwaar
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
We zijn ooit een Lening Op Afbetaling gaan afsluiten bij DHB-bank in Antwerpen. Ik ben blij dat we altijd tijdig terugbetaalde want anders stond er naar m'n gevoel drie dagen later een knockteam voor ons deur . Maar om te zeggen, ik denk dat DHB-bank dé bank voor "de niet-blanke medemens" is.
Zeer vreemde ervaring
https://www.dhbbank.com/Belgium/NL/HomePage.aspx (de intrestvoeten zijn wel goed)
Zeer vreemde ervaring
https://www.dhbbank.com/Belgium/NL/HomePage.aspx (de intrestvoeten zijn wel goed)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als je dan toch reclame maakt, zie dan dat je informatie correct is !Matthias_VL schreef:Echt aan te raden : Deutsche Bank
gratis rekening + 3 % intrest
sparen : 5,5 %
gratis 2 kaarten + 1 mastercard en 1250 euro kaskrediet na storten van 1.000 euro
Intrestvoeten zijn, via het DBMax aanbod (op dit ogenblik) :
* zichtrekening (DB benaming = db E account) : 4% (*)
* spaarrekening (DB benaming = db Intensiv Plus) : 4,25% + 1% (**)
(*) da's geen 3% - ook al is die 4% bruto, maw. daar moet nog RV af, wat neerkomt op 3,4% netto
(**) da's bijlange na geen 5,5% - én een niet onbelangrijk addertje onder het gras bij Deutsche Bank : deze tarieven gelden enkel voor stortingen na 5 augustus 2008, én zijn pas één jaar gegarandeerd - nadien val je terug op een lager interestvoet (als je geen 'truken' uithaalt met je spaargeld)
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
RV is vrijgesteld tot een bep. bedrag 1660€, dat verspreid je over meerdere spaarrekeningen zodat je geen cent belasting teveel betaald.CueBoy schreef:Als je dan toch reclame maakt, zie dan dat je informatie correct is !Matthias_VL schreef:Echt aan te raden : Deutsche Bank
gratis rekening + 3 % intrest
sparen : 5,5 %
gratis 2 kaarten + 1 mastercard en 1250 euro kaskrediet na storten van 1.000 euro
Intrestvoeten zijn, via het DBMax aanbod (op dit ogenblik) :
* zichtrekening (DB benaming = db E account) : 4% (*)
* spaarrekening (DB benaming = db Intensiv Plus) : 4,25% + 1% (**)
(*) da's geen 3% - ook al is die 4% bruto, maw. daar moet nog RV af, wat neerkomt op 3,4% netto
(**) da's bijlange na geen 5,5% - én een niet onbelangrijk addertje onder het gras bij Deutsche Bank : deze tarieven gelden enkel voor stortingen na 5 augustus 2008, én zijn pas één jaar gegarandeerd - nadien val je terug op een lager interestvoet (als je geen 'truken' uithaalt met je spaargeld)
Om te sparen kan je nog altijd een andere bank gebruiken als je dat wilt.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Mijn interesse is gewekt! Vertel, vertel... Eens doorstorten naar een andere rekening en dan terug? Of hoe geraak ik aan die - recent verhoogde - nieuwe rentevoet?CueBoy schreef:én een niet onbelangrijk addertje onder het gras bij Deutsche Bank : deze tarieven gelden enkel voor stortingen na 5 augustus 2008, én zijn pas één jaar gegarandeerd - nadien val je terug op een lager interestvoet (als je geen 'truken' uithaalt met je spaargeld)
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
Kijk een goed naar mijn post - de opmerking over RV staat bij de zichtrekeningsilencer schreef:RV is vrijgesteld tot een bep. bedrag 1660€, dat verspreid je over meerdere spaarrekeningen zodat je geen cent belasting teveel betaald.
Om te sparen kan je nog altijd een andere bank gebruiken als je dat wilt.
RV zal je altijd betalen op je zichtrekening, net zoals je altijd RV betaalt op kasbons, termijnrekening en waarschijnlijk nog een héél aantal andere bankproducten (waar ik, als conservatieve spaarder, nog nooit van gehoord heb ).
Volgens het forum op deze site is het idd. zo simpel als je geld één dag van de spaarrekening bij Deutsche Bank halen, om het nadien als "nieuw" geld terug te storten.cloink schreef:Mijn interesse is gewekt! Vertel, vertel... Eens doorstorten naar een andere rekening en dan terug? Of hoe geraak ik aan die - recent verhoogde - nieuwe rentevoet?
Je zou het zelfs blijkbaar gewoon mogen overschrijven naar je db zichtrekening !
Maar ik heb die info dus ook maar uit 2e hand hé Daarom ook dat ik het spijtig vind dat je bij Deutsche Bank niet zo'n online "nterestteller" vindt als bij Rabobank.be
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Allez dan, onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet" eens proberen vandenavond.CueBoy schreef:Volgens het forum op deze site is het idd. zo simpel als je geld één dag van de spaarrekening bij Deutsche Bank halen, om het nadien als "nieuw" geld terug te storten.
Je zou het zelfs blijkbaar gewoon mogen overschrijven naar je db zichtrekening !
ooh. shiny.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
De intrest bij de Deutsche Bank is geen 5,50 % maar 5,25 % toch nog altijd één van de beste aanbiedingen op de markt.
4,25% basisrente per jaar*,
vanaf de dag van de storting.
Onmiddellijk een getrouwheidspremie.
In tegenstelling tot bij de klassieke spaarboekjes, waar u 6 maanden moet wachten, begint de getrouwheidsperiode onmiddellijk te lopen.
Getrouwheidspremie van 1%
db Intensiv Plus biedt een getrouwheidspremie van 1% per jaar voor bedragen die gedurende 12 opeenvolgende maanden op de rekening blijven
KBC en Dexia geeft maar 4% en 0,1 % aangroeipremie
Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %
http://nl.kaupthingedge.be/Our-Products ... gs-Account
In tegenstelling tot bij de klassieke spaarboekjes, waar u 6 maanden moet wachten, begint de getrouwheidsperiode onmiddellijk te lopen.
db Intensiv Plus biedt een getrouwheidspremie van 1% per jaar voor bedragen die gedurende 12 opeenvolgende maanden op de rekening blijven
Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nope... daar is een vrijstelling tot ongeveer 1600 euro !CueBoy schreef:RV zal je altijd betalen op je zichtrekening
-
- Pro Member
4 + 2,25% aangroeipremie voor een half jaar. Daarna heb je een lagere getrouwheidspremie. Dus eigenlijk heb je iets minder (maar het is nog altijd een van de hoogste).Matthias_VL schreef:Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Bij Ethias is dat ook zo met een tellertje bij de First en de First Invest en ik dacht dat de kosten daar ook bij stonden, maar het is dan ook geen gewone spaarrekening héMaar ik heb die info dus ook maar uit 2e hand hé Daarom ook dat ik het spijtig vind dat je bij Deutsche Bank niet zo'n online "nterestteller" vindt als bij Rabobank.be
-
- Plus Member
je moet met het geld spelen natuurlijk, afhalen, switchen, niemand weet waarvan het komt of het vers is... na de zesde maand opnemen en herplaatsen uiteraard. Kauthing is een klasse a+ bank. Ze heeft een A+ rating, heeft een cashreserve van 56 miljard euro en is de grootste Ijslandse bank.LaundroMat schreef:4 + 2,25% aangroeipremie voor een half jaar. Daarna heb je een lagere getrouwheidspremie. Dus eigenlijk heb je iets minder (maar het is nog altijd een van de hoogste).Matthias_VL schreef:Heb ook nog spaarrekingen bij Kaupthing Edge waar ik 6% kreeg... ook alles online. nu 6,25 %
-
- Elite Poster
Op een zichtrekening ? Dacht het niet !r2504 schreef:Nope... daar is een vrijstelling tot ongeveer 1600 euro !CueBoy schreef:RV zal je altijd betalen op je zichtrekening
- Dfrog
- Elite Poster
Op de creditintresten van uw zichtrekening betaal je altijd roerende voorheffing. Die vrijstelling is enkel voor gereglementeerde spaarrekeningen.r2504 schreef:Nope... daar is een vrijstelling tot ongeveer 1600 euro !CueBoy schreef:RV zal je altijd betalen op je zichtrekening
Een ouder artikel, desniettemin even interessant:
http://www.tijd.be/geld_beleggen/artike ... ng.3348551
-
- Elite Poster
Als het niet lukt, verlies je wel je getrouwheidspremie natuurlijk.cloink schreef:Allez dan, onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet" eens proberen vandenavond.CueBoy schreef:Volgens het forum op deze site is het idd. zo simpel als je geld één dag van de spaarrekening bij Deutsche Bank halen, om het nadien als "nieuw" geld terug te storten.
(en voor de rest ga ik niet proberen uitleggen waarom 4,25 + 1 geen 5,25 is... want blijkbaar blijft Matthias_vl die fout consequent maken. )
- Dfrog
- Elite Poster
Wat denk je dat het meeste opbrengt?Matthias_VL schreef:De intrest bij de Deutsche Bank is geen 5,50 % maar 5,25 % toch nog altijd één van de beste aanbiedingen op de markt.
4,25 + 1,01 aangroei + 1 getrouwheidspremie
of
4,25 + 1% getrouwheidspremie
Zoals cueboy het al zei, je mag die niet optellen. Maar in deze vergelijking brengt het eerste meer op (0,01% 6md). Waarmee ik wil zeggen dat hetgene waar DB mee probeert uit te pakken, zever in pakjes is. Uw geld moet je dan ook minstens 1 jaar hebben "vaststaan" om ervan te profiteren. Je bent veel beter af met een aangroeipremie en daarna een getrouwheidspremie.
-
- Pro Member
En wat betreft die "moslimbank" opmerkingen: elke bank onderzoekt of het interessant is zich te richten op het specifieke marktsegment van de migranten.
"Moslimbank" als scheldwoord gebruiken is er trouwens over?
- Dfrog
- Elite Poster
Vind ik ook.LaundroMat schreef:En wat betreft die "moslimbank" opmerkingen: elke bank onderzoekt of het interessant is zich te richten op het specifieke marktsegment van de migranten.
Nog een interessante site over personal finance: http://netto.tijd.be/
-
- Elite Poster
Heb nu de deutsche bankkaart, maar bij (self-)automaten kun je dus geen geld afhalen van spaarrekening; ook het saldo van beide rekeningen ontbreekt, is dat bij iedereen zo?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Neen, je kan daarmee overal ter wereld geld afhalen, met alle automaten
(op voorwaarde dat er hetgeen je wil afhalen op de zichtrekening staat)
van een spaarrekening kan je nooit iets afhalen
-
- Elite Poster
Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.duizend schreef:Neen, je kan daarmee overal ter wereld geld afhalen, met alle automaten
OK, da's dan misschien de enige uitzondering op de regel die er bestaat. En dan nog niet aan een willekeurige bancontact doch enkel in een Fortis Selfbank, nietwaar?silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
-
- Elite Poster
Maar het is normaal dat je saldo niet kan worden opgevraagd bij deutsche bank?gunny schreef:OK, da's dan misschien de enige uitzondering op de regel die er bestaat. En dan nog niet aan een willekeurige bancontact doch enkel in een Fortis Selfbank, nietwaar?silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
- Dfrog
- Elite Poster
De uitzondering bevestigt de regel? In quasi elke gemeente is er wel een fortis te vinden.gunny schreef:OK, da's dan misschien de enige uitzondering op de regel die er bestaat. En dan nog niet aan een willekeurige bancontact doch enkel in een Fortis Selfbank, nietwaar?silencer schreef:Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Euh? Dat zou ik zo niet durven stellen hoor. Noch bij Dexia, noch bij Keytrade werkt het op die manier. Denk dat Fortis hier effectief de uitzondering is.Dfrog schreef:De uitzondering bevestigt de regel? In quasi elke gemeente is er wel een fortis te vinden.
ooh. shiny.
- Dfrog
- Elite Poster
Bij Dexia kan je ook geld afhalen van uw spaarrekening. Bij Keytrade waarschijnlijk niet omdat ze geen self-service-toestellen aanbieden.cloink schreef:Euh? Dat zou ik zo niet durven stellen hoor. Noch bij Dexia, noch bij Keytrade werkt het op die manier. Denk dat Fortis hier effectief de uitzondering is.Dfrog schreef:De uitzondering bevestigt de regel? In quasi elke gemeente is er wel een fortis te vinden.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Gek, ik ben zowat 30 jaar klant geweest bij Dexia en heb dit nooit geweten...Dfrog schreef:Bij Dexia kan je ook geld afhalen van uw spaarrekening.
ooh. shiny.
- Dfrog
- Elite Poster
Je moet het wel eventjes vragen in het agentschap. Er kunnen tot vijf spaarrekeningen gekoppeld worden.cloink schreef:Gek, ik ben zowat 30 jaar klant geweest bij Dexia en heb dit nooit geweten...Dfrog schreef:Bij Dexia kan je ook geld afhalen van uw spaarrekening.
-
- Elite Poster
Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?silencer schreef: Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
Deutsche bank zichtrekening 4% rente
Je kan dus beter genoeg geld op de zichtrekening van de DB laten staan dan het op de spaarrekening van Fortis te zetten
Tot zover het voordeel van afhalen van de Fortis spaarrekening.
-
- Elite Poster
2% lol,zal eerder 0.5% zijn.duizend schreef:Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?silencer schreef: Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
Je kan dus beter genoeg geld op de zichtrekening van de DB laten staan dan het op de spaarrekening van Fortis te zetten
- Dfrog
- Elite Poster
Toch wel even nuanceren.duizend schreef:Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?silencer schreef: Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
De Fortisspaarrekening brengt 2,5% op. Aangezien een zichtrekening niet vrijgesteld is van roerende voorheffing, brengt de zichtrekening van DB netto 3,4% op.
Dfrog schreef:Toch wel even nuanceren.duizend schreef:Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?silencer schreef: Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
De Fortisspaarrekening brengt 2,5% op. Aangezien een zichtrekening niet vrijgesteld is van roerende voorheffing, brengt de zichtrekening van DB netto 3,4% op.
Uw geld brengt 4% bruto per jaar op. Dat is 16 keer* meer dan wat de grote Belgische banken gemiddeld aanbieden. En dat al vanaf de eerste euro, terwijl elders vaak een minimum saldo vereist is.
Als er betaalkaarten ( gratis )aan uw zichtrekening verbonden zijn, geniet u een financiële reserve van 1.249 euro. En u kunt altijd een verhoging vragen op basis van uw behoeften. Die wordt toegekend naargelang het totaal van uw tegoeden bij Deutsche Bank en uw inkomsten en uitgaven.
U geniet een voordelige debetrente bij een negatief saldo: 8% tegenover 13,5% - soms zelfs meer - bij andere banken.
Elk trimester worden uw rekeningafschriften u per post toegestuurd.
- Dfrog
- Elite Poster
Mooi promopraatje, van de website geplukt? Wat is uw punt?barco schreef:Dfrog schreef:Toch wel even nuanceren.duizend schreef:Fortis spaarrekening 2% rente of hoeveel is het momenteel ?silencer schreef: Van mijn fortis kaart kan ik van mn spaarrek. geld afhalen.
Uw geld brengt 4% bruto per jaar op. Dat is 16 keer* meer dan wat de grote Belgische banken gemiddeld aanbieden. En dat al vanaf de eerste euro, terwijl elders vaak een minimum saldo vereist is.
Als er betaalkaarten ( gratis )aan uw zichtrekening verbonden zijn, geniet u een financiële reserve van 1.249 euro. En u kunt altijd een verhoging vragen op basis van uw behoeften. Die wordt toegekend naargelang het totaal van uw tegoeden bij Deutsche Bank en uw inkomsten en uitgaven.
U geniet een voordelige debetrente bij een negatief saldo: 8% tegenover 13,5% - soms zelfs meer - bij andere banken.
Elk trimester worden uw rekeningafschriften u per post toegestuurd.
-
- Elite Poster
Tja, ik heb nog altijd liever 3,4% interest dan 2,5%Dfrog schreef:
Toch wel even nuanceren.
Wat wil je hier nu eigenlijk mee bewijzen ???
En nog wat bij nuanceren misschien.
Alles betalen met de gratis titanium mastercard, pas de maand erop gaat het van de zichtrekening, het brengt dus een maand extra rente op.
Oh ja, dat kan je met de BETALENDE visakaart van de fortis ook zeker ???
-
- Plus Member
je moet gewoon overschrijven van zicht naar spaarrekening, gezien de valuta van 24 uur wordt je dat niet gewaar....silencer schreef:Heb nu de deutsche bankkaart, maar bij (self-)automaten kun je dus geen geld afhalen van spaarrekening; ook het saldo van beide rekeningen ontbreekt, is dat bij iedereen zo?
-
- Plus Member
Deel van mijn geld zit ook van Kaupthing en alles verloopt correct, intrest, premies, online bankieren enzo ... wel nadelig is dat je geen kaarten krijgt. momenteel 6.25 % hoor ! ( 2 % premie 6 maand )
http://www.kaupthing.be/nl-homepage
ook bij Deutsche Bank verloopt alles naar wens !
http://www.kaupthing.be/nl-homepage
ook bij Deutsche Bank verloopt alles naar wens !
- Dfrog
- Elite Poster
Ik wou niets bewijzen. Je vergelijking moest wel bijgesteld wordenduizend schreef:Tja, ik heb nog altijd liever 3,4% interest dan 2,5%Dfrog schreef:
Toch wel even nuanceren.
Wat wil je hier nu eigenlijk mee bewijzen ???
Het voordeel dat je wil aanhalen is dat je een maand extra rente krijgt. Het spreekt voor zich dat dit bij andere banken ook is, dus dat is niet echt een voordeel. Het voordeel is dat de kaarten gratis zijn, begrijp je?duizend schreef: En nog wat bij nuanceren misschien.
Alles betalen met de gratis titanium mastercard, pas de maand erop gaat het van de zichtrekening, het brengt dus een maand extra rente op.
Oh ja, dat kan je met de BETALENDE visakaart van de fortis ook zeker ???
-
- Elite Poster
juist jij begrijpt het ...Dfrog schreef: Het voordeel dat je wil aanhalen is dat je een maand extra rente krijgt. Het spreekt voor zich dat dit bij andere banken ook is, dus dat is niet echt een voordeel. Het voordeel is dat de kaarten gratis zijn, begrijp je?
maar een maand extra rente aan 3,4% netto of 0,5% (of nog minder) netto op de zichtrekening is wel een hemelsbreed verschil.
Oh ja en dan nog de rekeningkosten en de kosten voor de kaart bij de "traditionele" banken.
Ik begrijp niet dat niet iedereen bij een dergelijke bank zit.
Nog een voordeel (zij het tijdelijk) 1% van de uitgaven van de titaniumaart worden cashback op de rekening gestort.
Die vakantie van 3000 euro voor het gezin brengt zo toch lekker 30 euro op ...
Hell, ik betaal zelfs mijne koffie bij de Panos met de titaniumkaart, vele kleintjes aan 1% cashback maken een leuk bedrag extra op het einde van de maand.
- Dfrog
- Elite Poster
DB is inderdaad interessant. Daarentegen kan je de voordelen van grootbanken ook niet uit het oog verliezen: veelzijdig aanbod, nabijheid, voordelige woonkredieten,... De belg blijft nu eenmaal tam naar zijn kantoortje in de buurt gaan.duizend schreef:
-
- Elite Poster
tjah niet iedereen heeft die veelzijdigheid nodig die men creëert.Dfrog schreef:DB is inderdaad interessant. Daarentegen kan je de voordelen van grootbanken ook niet uit het oog verliezen: veelzijdig aanbod, nabijheid, voordelige woonkredieten,... De belg blijft nu eenmaal tam naar zijn kantoortje in de buurt gaan.duizend schreef:
woonkredieten? dan kan je beter vergelijken...deutsche bank heeft er toch ook, dus?
Nabijheid? je kan altijd een argenta bank account erbij nemen.
Ik kan nu bij elke bank geld afhalen en bij kbc mn status van mn rek bekijken (en bij andere onafh. banken) zonder dat dat mij iets kost.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Over argenta:
Als je kijkt naar "niet toegelaten verrichtingen" bij GIRO+, dan staat er "debetstand", wat er toch op wijst dat je niet negatief mag staan of heb ik het mis?
http://www.argenta.be/nl/diensten/betal ... kening.htm
Maar... bij de tarieflijst staat er dan wel een rente-percentage van 11,50% bij "niet-toegelaten debetstand"
Dus onder nul gaan toch mogelijk?
Wie weet het met zekerheid?
Volgens mij kan je met een GIRO+ zichtrekening niet onder nul gaan?4.Hoeveel kan je onder 0 gaan als student? (bij fortis tot 200€).
Als je kijkt naar "niet toegelaten verrichtingen" bij GIRO+, dan staat er "debetstand", wat er toch op wijst dat je niet negatief mag staan of heb ik het mis?
http://www.argenta.be/nl/diensten/betal ... kening.htm
Maar... bij de tarieflijst staat er dan wel een rente-percentage van 11,50% bij "niet-toegelaten debetstand"
Dus onder nul gaan toch mogelijk?
Wie weet het met zekerheid?