Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

phil48 schreef:
boulder schreef: Kijk naar de VS, daar moeten ingeënten zelfs geen mondmasker meer dragen, ook niet binnenshuis.
En hoe gaan ze dat controleren. Resultaat gaat zijn dat na een tijd niemand dat mm nog draagt, ook de 40 procent die nog niet gevaccineerd zijn.

Willen we dat hier in België ook? Bovendien absoluut unfair tegenover de jeugd die nog niet ingeënt wordt. Solidariteit werkt in twee richtingen. M.a.w. samen uit, samen thuis.
Ik vind dat een totaal fout discours, hier spreken ze van "privileges", dat is gewoon nonsens.
In Duitsland heeft men daar een veel volwassenere debat over gehad, maar in dit kloteland heeft men de gewoonte zijn burgers als debielen te behandelen, er komt nooit een volwassen debat, over niets eigenlijk.
Je basisrechten zoals in de grondwet staan zijn tijdelijk opgeschort vanwege de epidemiologische situatie.
Als daar geen gezondheidsredenen meer voor zijn, moet je die gewoon terugkrijgen.
Wachten tot iedereen ingeënt is, is gewoon onhoudbaar.

Ik ga niet wachten van op reis te gaan tot de laatste ingeënt is, dat is gewoon onnozel.
Tegen dan kan het overigens zijn dat we weer in de wachtrij staan voor een prik voor de nieuwe varianten.
Sommigen zouden er een eeuwig wachten van maken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boulder schreef: Ik ga niet wachten van op reis te gaan tot de laatste ingeënt is, dat is gewoon onnozel.
dat vraagt ook niemand
nu zitten we aan 30 à 40% met 1 spuitje en 10% volledig gevaccineerd
Sommigen zouden er een eeuwig wachten van maken.
ook dat is onzin en een drogreden.

doe niet onnozel en blijf nog in uw kot dit jaar.
niemand zal ervan sterven
ga nu de komende weken de huisartsen niet lastig vallen met uw vakantietestje. al zou ik de huisartsen gewoon aanraden om zich niet met die luxezever bezig te houden, er zijn belangrijkere zorgen.

soit,
rol de vaccins uit tot we aan die 70% zitten. dan gaan we naar systemen gelijk denemarken. in '22 zullen we nog 1 of 2x binnenmoeten voor een 2e generatie vaccins en daarna is het zoals de griep. risicogroepen zou dan meoten volstaan. leven herneemt dan ook gewoon

ik haalde portugal aan omdat ik las dat x aantal steden daar op deze moment gewoon toeristen weigeren
leuke vakantie als ge ineens nergens meer naartoe kunt
boulder
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
boulder schreef: Ik ga niet wachten van op reis te gaan tot de laatste ingeënt is, dat is gewoon onnozel.
dat vraagt ook niemand
nu zitten we aan 30 à 40% met 1 spuitje en 10% volledig gevaccineerd
Maar, dat is toch onzin?
Als ik volledig gevaccineerd ben, en ik heb 2 of 3 weken gewacht, waarom zou ik dan nog de rest van het jaar thuis zitten?
1207 schreef:doe niet onnozel en blijf nog in uw kot dit jaar.
niemand zal ervan sterven
Jij bent het die hier onnozel doet.
Je leeft niet eeuwig, we zitten al een jaar thuis, ik heb mijn vakantie van vorig jaar geannuleerd.
Nu zeg je, blijf opnieuw thuis, ook al ben je ingeënt, en waarom?
Omdat een ander nog niet ingeënt is?
Dat is toch een belachelijke reden?
In "De Afspraak op Vrijdag" maakte een filosoof de vergelijking met de examens en feesten daarna.
Als de ene student zijn examens gedaan zijn, en de andere zijn examens duren nog een week langer, zeg je toch ook niet dat die ene nog een week zich moet opsluiten?
1207 schreef:ga nu de komende weken de huisartsen niet lastig vallen met uw vakantietestje.
Vakantietestje?
Op 21/05 krijg ik mijn inenting, de meeste landen eisen maar zo'n testje als je niet ingeënt bent...
Ik ga in juli, augustus of september op reis, en dat zal los zijn van de globale cijfers.
1207 schreef:rol de vaccins uit tot we aan die 70% zitten. dan gaan we naar systemen gelijk denemarken.
Onze politici lopen weer achter, maar je voelt dat ze aan het draaien zijn.
Kijk hoe ze concerten organiseren en een negatieve test ook al voldoende is.
1207 schreef:ik haalde portugal aan omdat ik las dat x aantal steden daar op deze moment gewoon toeristen weigeren
leuke vakantie als ge ineens nergens meer naartoe kunt
Heb je daar een bron van?
Ik heb daar nog niets van gehoord, en ik spreek heel goed Portugees, ik heb ook Portugese collega's.

Ik denk bijv. aan Madeira, waar ik nog niet geweest ben, en aan de organisatie Abreu.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boulder schreef:Ik lees nu trouwens al over een toekomstige derde prik, dan vraag ik mij af: wat als je een vaccin gehad hebt waar maar één prik voor nodig was (J&J, zoals ik ga krijgen)?
Krijg je dan een tweede prik, of krijg je dan een eerste prik van een ander vaccin?
De m-RNA vaccins (Pfizer en Moderna) zijn iets beter in afweer tegen het virus zelf, maar dat is maar tijdelijk. Het Janssens vaccin (J&J) gaat dan weer minder weerstand geven tegen het virus maar meer tegen de ziekte Covid-19. Spijtig dat dit laatste vaccin niet de bovenhand heeft trouwens.

J&J maakt gebruik van dubbelstreng DNA (dus geen fragiel m-RNA) vervat in een geïmmobiliseerd adenovirus-26. Dat is ook de rede waarom het niet zo koel (2-8°C) bewaard moet blijven, alsook de mantel van het adenovirus dat het genetisch materiaal afschermt tegen effecten van buitenaf. Uiteindelijk zal de nucleus van de gastcel vanuit de dubbelstreng DNA die vervat zit in het adenovirus, het m-RNA voor de codering van de spike eiwitten van SARS-CoV-2 zelf aanmaken. De ribosomen van de gastcel gaan dan de spike eiwitten producen waar tegen de afweer in gang schiet.
Het adenovirus zal zelf ook al een immuniteitsreactie opwekken, gecombineerd met het SARS-CoV-2 genetisch materiaal.

Ter info : Astra-Zeneca maakt ook gebruik van een adenovirus, maar dit bevat dan weer m-RNA en geen dubbelstreng DNA zoas J&J. Vandaar dat het ook in twee dosissen moet gegeven worden en sterker gekoeld moet worden.

Om op je vraag terug te komen, je gaat heel waarschijnlijk dus terug een J&J vaccin krijgen.

Wat Sasuke zegt over besmetting klopt. Deze vaccins geven geen garantie dat besmettingen niet verder kunnen gezetten worden, maar zullen eerder infectie (besmetting met ziektesympomen) temperen. Deze vaccins houden dus niet de spreiding tegen van het SARS-CoV-2 virus!

Vaccins gaan SARS niet de wereld uit helpen. Hooguit dus wat temperen in ziektebeeld met een herhalende vaccinatie in de tijd. Maar mijn standpunt over de vaccins zal ondertussen wel gekend zijn...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Uw standpunt kennen we ondertussen...maar ga je een vaccin laten zetten, of toch maar niet ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik heb het al eens uitgelegd.

Zodra iedereen die dat wenst gevaccineerd is, laat men terug alles toe.
De gevaccineerden zijn dan grotendeels beschermd tegen zware ziekte, ziekenhuis, icu, dood.
Voor hen is COVID nog slechts een griepje op dat moment.

Ze geven dat griepje dan wel vrolijk door aan iedereen, gevaccineerd of niet.
Voor de niet gevaccineerden wordt het dan Russische roulette (geen symptomen, licht ziek, zwaar ziek, ziekenhuis, icu of dood)

En dan heb jij volledig je zin.
Geen beperkingen meer en jij, stoere jongen, uiteraard geen vaccin.
Wachten tot je besmet wordt en dan lekker Russische roulette spelen!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Zo is het helemaal ... wat ook de reden is dat die Coronapas ook niet zomaar een vrijgeleide kan betekenen. Stel je voor dat je met een coronapas geen mondmasker meer moet dragen in de supermarkt .. wie gaat er die pas controleren ? Hoeveel mensen gaan zich niet meer laten inenten en 'doen alsof' ... welke boetes moeten eropstaan als je toch betrapt wordt ? Welke maatstaf qua misdrijf ... onvrijwillige doodslag ?

Dus ja ... zorg ervoor dat iedereen zo snel mogelijk ingeënt is, maar behoudt tot dan nog altijd dezelfde regels en rechten voor iedereen. Aparte regelgeving voor dagelijkse gebruiken gaan enkel maar negatieve gevolgen hebben.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

boulder schreef:In "De Afspraak op Vrijdag" maakte een filosoof de vergelijking met de examens en feesten daarna.
Als de ene student zijn examens gedaan zijn, en de andere zijn examens duren nog een week langer, zeg je toch ook niet dat die ene nog een week zich moet opsluiten?
Om die rare vergelijking wat recht te trekken:
De twee studenten zitten in hetzelfde kot, de ene zijn examens zijn gedaan en hij geeft een kotfeestje terwijl de andere nog moet studeren… daar komt het een beetje op neer, respect.
Imo is op vakantie gaan nu niet het beste idee, al zal ik het niemand verbieden.
Ik hoop alleen maar dat de ouders van de schoolgaande jeugd niet weer het slachtoffer gaan worden na de vakantie als alsnog zou blijken dat de cijfers weer de hoogte in gaan en de ouders met hun kind(eren) weer in quarantaine moeten terwijl elders veel lossere regels gelden en testing is teruggeschroefd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef:Om die rare vergelijking wat recht te trekken:
De twee studenten zitten in hetzelfde kot, de ene zijn examens zijn gedaan en hij geeft een kotfeestje terwijl de andere nog moet studeren… daar komt het een beetje op neer, respect.
We zitten niet in hetzelfde kot, dat is nonsens, en dat ik op reis ga, zal uw 'studeren' (uw leventje) op geen enkele manier storen.
U kent mij niet eens.
En het gaat niet over respect, wat men als "solidariteit" en "respect" vermomt is in werkelijkheid pure jaloezie, het niet kunnen verdragen dat een ander zijn burgerrechten rapper terugheeft dan jezelf, omdat hij of zij wat rapper ingeënt is.
Toen ik onlangs naar de Duitse radio luisterde (WDR 5), ging het over "Impfneid", dat is de afgunst die mensen voelen voor mensen die al ingeënt zijn, terwijl men het zelf nog niet is.
In Duitsland debatteert men daarover, hier behandelt men de mensen als kleuters.
https://www.zdf.de/nachrichten/panorama ... m-100.html

Ik pleit ook niet voor totaal loslaten van alle regels, maar ze gaan niet moeten afkomen dat ik niet meer op vakantie mag, en als ik met vrienden of familie samen ben, en alle mensen aanwezig zijn ingeënt, dan gaan wij ook de mondmaskers afdoen.
Want het is belachelijk, mensen die zeggen van "we moeten eventjes wachten tot 70% is ingeënt", die gaan straks zeggen "met die nieuwe varianten, we moeten nog eens eventjes wachten tot iedereen zijn 3e prik gehad heeft", en zo blijf je bezig natuurlijk.
De versoepelingen die ze doorvoeren tonen gewoon aan dat de situatie onhoudbaar wordt.
NuKeM schreef:Ik hoop alleen maar dat de ouders van de schoolgaande jeugd niet weer het slachtoffer gaan worden na de vakantie als alsnog zou blijken dat de cijfers weer de hoogte in gaan en de ouders met hun kind(eren) weer in quarantaine moeten terwijl elders veel lossere regels gelden en testing is teruggeschroefd.
Tegen 11 juli heeft iedereen de kans gehad om zijn eerste prik.
Leg mij dan eens uit hoe de cijfers opnieuw de hoogte zouden inschieten, omdat mensen op vakantie zijn geweest.
Eigenlijk zeg je dan dat die vaccins gewoon niets doen.
Besmettingen komen overigens steeds vaker van die kinderen zelf.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En hetgeen jij hier nu verkondigd is dan puur egocentrisme. Maar goed, ga maar op reis hoor ... Corona telt niet meer voor jou en de rest van de wereld omdat jij je vaccin hebt gehad.

Sociaal en maatschappelijk welzijn is plots verdwenen nu JIJ het niet meer hoef te ondergaan (hopen we).

Have fun ... hopelijk beschermt het zo goed als we hopen hè.
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

duizend schreef: De gevaccineerden zijn dan grotendeels beschermd tegen zware ziekte, ziekenhuis, icu, dood.
Een vaccin tegen de dood moet nog uitgevonden worden. Laat ons hopen dat dat nooit gebeurt.
Duizend is een arts, wetenschapper of eerder een zelfverklaarde expert? Want hij weet nu al dat een gevaccineerd persoon er enkel nog een griepje gaat aan overhouden. Of heeft hij een glazen bol? In dit topic blijft een mens de grootste onzin lezen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:En hetgeen jij hier nu verkondigd is dan puur egocentrisme.
Dat is toch raar.
Vorig jaar was er geen vaccin, ik ken heel veel collega's die wel op reis geweest zijn, want "dat mocht met hun bubbel".
Ik ben thuis gebleven.
Met het hemelvaartsweekend stonden er ook weer heel wat gezinnen op de luchthaven, niet ingeënt, maar maakt niet uit.
Maar als ik ingeënt ben, dan zou ik de egoïst zijn?
Je bent gewoon nijdig omdat jij het nog niet gehad hebt, en daarom kun je niet verdragen dat een ander ook maar iets van plezier heeft.
Sasuke schreef:Maar goed, ga maar op reis hoor ... Corona telt niet meer voor jou en de rest van de wereld omdat jij je vaccin hebt gehad.
Wat een zever, ook in andere landen gelden beperkingen.
Sasuke schreef:Sociaal en maatschappelijk welzijn is plots verdwenen nu JIJ het niet meer hoef te ondergaan (hopen we).
Leg mij nu eens uit waarom jouw welzijn zou verminderen als ik op vakantie ga.
Jack Daniels schreef:In dit topic blijft een mens de grootste onzin lezen.
Inderdaad, maar zoals zo vaak zijn de meeste mensen niet in staat om verder te denken dan hun neus lang is, en herhalen ze maar gewoon wat hen voorgekauwd wordt door de (kwaliteits-)media.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan Jean-Marie Dedecker die de terrassen een week vroeger opende.
Dat werd verketterd, het was precies alsof nu de besmettingen door het dak zouden gaan, het was levensgevaarlijk.
Maar één week later gingen ze overal open, en dan was er plots geen vuiltje aan de lucht.
Ik vind dat JMDD gewoon overschot van gelijk had met die beslissing.
Hij is kustburgemeester, met of zonder open terrassen kwamen de mensen naar de kust, en die gingen dan allemaal dicht bij elkaar op de dijk zitten.
Dan zijn die terrassen veiliger.
Maar uit kortzichtige kadaverdiscipline van de particratie moest hij verketterd worden.
Onze 'onafhankelijke' media deden duchtig mee, de VRT zette dat zelfs op één lijn met het crapuul dat de politie aanviel in Brussel.
Dat werd dan gekaderd als "de mensen zijn het beu, van Middelkerke tot Brussel", pure demagogie natuurlijk.

En dan de "privileges", als je de basis burgerrechten als privileges voorstelt, dan zit je in een politiestaat.
Dat deden 'onze' politici de laatste maanden echter voortdurend.

Als ik trouwens eens kijk in mijn omgeving wie er Covid gehad heeft en eventueel eraan overleden is, dan vind ik :

* hoogbejaarden die in een WZC overleden zijn.
Die zijn waarschijnlijk besmet geraakt door ofwel verplegend personeel, of familie die hen is komen bezoeken.
Zelf heb ik hen niet bezocht.

* collega's op het werk (waarvan ik het weet).
De ene kreeg het via zijn vriendin, zij was onvoorzichtig geweest.
Hij werkte van thuis, heeft het doorgemaakt, is niet overleden.
De andere kreeg het waarschijnlijk via haar kinderen.
Zij werkte van thuis, is niet overleden.

* mensen van cursussen die ik vroeger nog gevolgd heb (Spaans, Portugees)
Opnieuw hoogbejaarden die gestorven zijn in een WZC.

Dat zijn dus allemaal mensen die ik niet in levende lijve gezien heb, dus kom mij niet wijsmaken dat het mijn fout is dat zij overleden zijn.
Die bejaarden zijn overleden omdat er IEMAND hen nog verzorgd en bezocht heeft, verplegers of familie.
De jongere bevolking omdat ze via hun kinderen of lief besmet zijn geraakt.

Konden die besmettingen vermeden worden?
Zeker, maar niet door mijn gedrag.
Had de vaccinatiecampagne in het begin wat sneller geweest, dan waren die bejaarden niet overleden.
Dat is echter de schuld van de Overheid, die in het begin wel heel traag was met vaccineren.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Op zich kan men perfect veilig op reis gaan + ik ben absoluut tegen betuttelingen, inperkingen en verboden, dus van mij mag iedereen op reis. Boulder, ik val jou persoonlijk absoluut niet aan, ik druk gewoon mijn bezorgdheid uit als iedereen dat gaat doen, ook mensen die het niet zo nauw nemen met de ‘veiligheid’.

Kinderen/jongeren worden nu nog niet ingeënt en (gevaccineerde) volwassen kunnen nog steeds gerust met een besmetting rondlopen, vandaar mijn zorg mbt na de vakantie.
1207
Elite Poster
Elite Poster

boulder

waarom reageert ge nu zo gepikeerd en voelt ge u precies persoonlijk aangevallen?
ik kan niemand tegenhouden om een wereldreis te maken, ik kan u wel zeggen waarom ik het niet doe en het onverstandig vind momenteel. Dat gij dan daarvan maakt dat we nooit meer zullen reizen en het vanaf nu altijd zo zal zijn? Hoe komt ge daarbij?
boulder
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef:Op zich kan men perfect veilig op reis gaan + ik ben absoluut tegen betuttelingen, inperkingen en verboden, dus van mij mag iedereen op reis. Boulder, ik val jou persoonlijk absoluut niet aan, ik druk gewoon mijn bezorgdheid uit als iedereen dat gaat doen, ook mensen die het niet zo nauw nemen met de ‘veiligheid’.
Oef, maar er zijn anderen die mij "egoïsme" verwijten gewoon omdat ik ook eens op vakantie wil gaan, terwijl er in het laatste jaar massa's op vakantie vertrokken zijn, zonder vaccin.
NuKeM schreef:Kinderen/jongeren worden nu nog niet ingeënt en (gevaccineerde) volwassen kunnen nog steeds gerust met een besmetting rondlopen, vandaar mijn zorg na mbt na de vakantie.
Maar tegen 11 juli zou elke volwassene zijn eerste prik moeten gehad hebben (behalve antivaxxers, maar die kiezen daarvoor).
De jongeren kunnen het wel oprapen, maar worden er toch zelden ernstig ziek van.
Maar ik zie niet in waarom we zo'n schrik zouden moeten hebben van op reis te gaan, maar dan anderzijds wel allemaal op terrassen gaan zitten in eigen land.
Precies alsof die terrassen in Spanje of Portugal zo anders zijn.
Soms denk ik dat er bangmakerij bijzit om economische redenen, mensen bang maken om naar het buitenland te reizen zodat ze hier hun geld zouden uitgeven.
1207 schreef:waarom reageert ge nu zo gepikeerd en voelt ge u precies persoonlijk aangevallen?
Sommigen noemen mij een egoïst, maar hey, ik mag dat niet persoonlijk nemen...
En ja, dat heb jij niet gedaan, je hebt gevraagd waarom het zo moeilijk was om 1,5 jaar niet op restaurant te gaan noch op reis te gaan...
1207 schreef:ik kan niemand tegenhouden om een wereldreis te maken, ik kan u wel zeggen waarom ik het niet doe en het onverstandig vind momenteel. Dat gij dan daarvan maakt dat we nooit meer zullen reizen en het vanaf nu altijd zo zal zijn? Hoe komt ge daarbij?
Ja, logisch, je redenering is niet verstandig.
Je vindt het "nu niet het moment" (al sinds maart vorig jaar, dus dat is al 14 maanden "niet het moment") omdat we nog niet allemaal ingeënt zijn.
Het moment dat we allemaal ingeënt zijn, zullen ze beginnen met de 3e prik (men spreekt nu al van december), dan kunnen we weer allemaal wachten tot iedereen die 3e prik gehad heeft, en tegen dat dat zover is, zal het misschien nodig zijn een 4e prik te krijgen.
Dus ja, op die manier kun je dus wel degelijk eeuwig wachten.
Alleen, we leven niet eeuwig, en ik ken genoeg mensen die op een leeftijd komen waar ze dan niet meer goed te been zijn, of andere kwalen hebben, waardoor ze niet meer kunnen reizen.
Dus ik denk dat we nu binnenkort op een punt van hoogste veiligheid zitten die we in 1,5 jaar zullen gehad hebben.
Laatst gewijzigd door boulder 16 mei 2021, 09:50, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Boulder kaartte eigenlijk de rode draad aan, zowel hier in dit topic als daarbuiten. Quasi niemand staat kritisch tegenover deze hele corona farce. Ja farce want dat is het. Zowat iedereen slikt de voorgekauwde zooi die door de media voorgeschoteld wordt. Niemand denkt inderdaad verder dan zijn neus lang is. Elke "expert" wordt aan het woord gelaten, de ene al incompetenter dan de andere. Wie niet meegaat in heel dit circus en tegen de stroom in gaat wordt verketterd, met pek en veren beklad. En inderdaad JMDD is daar het beste voorbeeld van. 1 week na zijn burgerlijke ongehoorzaamheid gingen ALLE terrassen open en was er geen vuiltje meer aan de lucht. Maar de manier waarop JMDD, de weken voorafgaande aan zijn terras opening, door Jan en alleman door het slijk werd gehaald tart werkelijk alle verbeelding. Niet in het minst door de régime pers. Yep, régime pers want onafhankelijke pers bestaat hier zo goed als niet. En wie al als onafhankelijke pers hier een kritisch woord durft te schrijven wordt opgesloten in de cel, huiszoekingen vallen hem of haar te beurt, Pc's en GSM worden in beslag genomen. Voorbeelden legio.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Was heel dit jaar dan geen bangmakerij misschien ?
Soit, zij die dood vallen zijn gespoten, zij die ziek worden zijn bijna gespoten...
Je ziet alle gazetten ineens hun kar keren, ik vraag me af waarom ?
Nu gaat het over terrasjes en hoe op reis vertrekken, vorige week ging het nog over steeds meer jongeren in het az (terwijl dit gewoon minder ouderen was)
Je kan nieuws altijd op 2 manieren brengen, we hebben het laatste jaar telkens de verkeerde manier gezien, maar sinds nonkel de Croo met een pint in zijn hand het heugelijke nieuws kwam brengen dat we terug mogen zitten ipv van staan met een pint in ons handen zijn die gazetten terug weer helemaal mee met de goed nieuws show ipv de slecht nieuws show
boulder
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Was heel dit jaar dan geen bangmakerij misschien ?
De mensen die ik ken die Covid gehad hebben, daar zat iemand tussen van 23, en iemand van begin de 40, en nog een aantal hoogbejaarden.
Te oordelen aan de oversterfte denk ik niet dat je van bangmakerij moet spreken, ik ben geen virusontkenner, anders zou ik die vaccinatie weigeren.
iceke schreef:Je ziet alle gazetten ineens hun kar keren, ik vraag me af waarom ?
Omwille van wat Jack Daniels zegt, de media hier staan ten dienste van het regime, ze zijn niet onafhankelijk.
Trump was een grote dommerik, vonden ze allemaal, en Biden de nieuwe messias, maar het was wel Trump die ervoor gezorgd heeft dat die vaccinatie in de VS een vliegende start genomen heeft.
Nu kan Biden daar de vruchten van plukken, hij zegt "iedereen die gevaccineerd is, mag zijn mondmasker afdoen".
En nu staan ze daar, ze kunnen hem nu moeilijk ook een grote dommerik noemen, maar zijn beleid staat wel haaks op dat van België.
Of liever gezegd, we lopen minstens 2 maanden achter.

Precies omdat ik onze pers achterlijk vind, luister ik heel graag eens naar andere, buitenlandse radio.
Ik luister beurtelings naar Engelse (BBC World), Franse (France Inter), Duitse (WDR 5), Spaanse (Radio Nacional de España RNE 1) en Portugese (Antena 1) zenders.
Geen fake news, allemaal overheidszenders.
En dan merk je hoe ze ons hier als kleuters behandelen, hoe er hier nauwelijks debat is.
iceke schreef:Je kan nieuws altijd op 2 manieren brengen, we hebben het laatste jaar telkens de verkeerde manier gezien, maar sinds nonkel de Croo met een pint in zijn hand het heugelijke nieuws kwam brengen dat we terug mogen zitten ipv van staan met een pint in ons handen zijn die gazetten terug weer helemaal mee met de goed nieuws show ipv de slecht nieuws show
Inderdaad, nu moet Frank Vandenbroucke weer eventjes zwijgen.
Het is tijd voor de goed nieuws show.
Maar er is nog een andere reden dan graag goed nieuws brengen.
Die premies worden onbetaalbaar.
Houd u vast voor de belastingen die we straks allemaal gaan mogen ophoesten.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Maar ik zie niet in waarom we zo'n schrik zouden moeten hebben van op reis te gaan, maar dan anderzijds wel allemaal op terrassen gaan zitten in eigen land.
- gaan de grenzen dicht terwijl ge hier zijt dan is dat niet erg leg uw oor eens te luisteren de belgen in Marokko vorig jaar, op een bepaald moment zaten die daar maanden opgesloten. dat haalde de media omdat het er vrij veel waren. genoeg individuen in andere landen die hetzelfde voor hadden (dat haalde media niet)
- ge kunt met vaccin nog steeds ziek worden en als ge dan pech hebt om ergens ver weg te zitten?
Sommigen noemen mij een egoïst, maar hey, ik mag dat niet persoonlijk nemen...
ik zie niemand u persoonlijk een egoïst noemen. Ik zie mensen dingen afraden die gij doet. Dat gij u dan in uw gat gebeten voelt ...
En ja, dat heb jij niet gedaan, je hebt gevraagd waarom het zo moeilijk was om 1,5 jaar niet op restaurant te gaan noch op reis te gaan...
ik problemen met het overgedramatiseer tout court.
ge moogt blijkbaar niets meer, toekomsten die verwoest zijn, de bangmakerij alsof het leven nooit meer zal normaliseren,...
het is vervelend maar misschien kijk ik er anders naar.
armen maken er ook geen punt van dat ze nu niet op restaurant kunnen. In normale tijden kunnen die dat ook neit hé
Je vindt het "nu niet het moment" (al sinds maart vorig jaar, dus dat is al 14 maanden "niet het moment") omdat we nog niet allemaal ingeënt zijn.
het is mede dankzij reizen dat we al 2 golven op ons dak gehad hebben met 20 000 doden en nog eens zoveel mensen met blijvende gezondheidsklachten als gevolg van hun besmetting.
nu hebben we een vaccin maar ge blijft besmettelijk, ge kutn het blijven doorgeven, ge kunt zelfs ziek worden, hoe lang werkt het, vaccin vs huidige mutanten is onbekend? landen kunnen nog altijd beslissen om dicht te gaan
genoeg redenen denk ik dan. Ik praat over het nu en niet over 2030. Binnen een jaar of 2 zijn die vragen beantwoordt.
Het moment dat we allemaal ingeënt zijn, zullen ze beginnen met de 3e prik (men spreekt nu al van december), dan kunnen we weer allemaal wachten tot iedereen die 3e prik gehad heeft, en tegen dat dat zover is, zal het misschien nodig zijn een 4e prik te krijgen.
yep, misschien meoten sommige groepen als ik elk jaar een spuit halen en raadt men het bepaalde groepen sterk aan.
Dus ja, op die manier kun je dus wel degelijk eeuwig wachten.
Nooit geen pukkelpop meer? ik denk het niet maar dat betekent niet dat ge over de editie 21 best wel ff nadenkt en kijkt of 66 000 man samen nu en op deze moment wel zo slim is.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

boulder schreef: Houd u vast voor de belastingen die we straks allemaal gaan mogen ophoesten.
Belastingen zeker maar ook de prijsverhogingen niet vergeten :beerchug:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

boulder schreef: Nu kan Biden daar de vruchten van plukken, hij zegt "iedereen die gevaccineerd is, mag zijn mondmasker afdoen".

Wat een beetje een populistische uitspraak is, maar kom - het is hem gegund - nu hij nog fit en gezond genoeg is.

De vraag die voorlopig nog niet beantwoord is (ook in de VS) is hoe je gaat weten of iemand ingeënt is of niet. Aan elke deur van winkels, café's of cinema's een "controleur" die je corona pasje vraagt? Dan zal het niet lang duren of de "dat is tegen de privacy" gang zal weer opstaan.

Tenzij je opteert voor de Deense piste. Al wie ergens binnen wil (restaurant, concert...) zal moeten bewijzen dat hij of zij ofwel al gevaccineerd was ofwel een zeer recente negatieve test. Wordt dan wel duur voor zij die nog niet konden gevaccineerd worden, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door phil48 16 mei 2021, 10:33, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
- gaan de grenzen dicht terwijl ge hier zijt dan is dat niet erg leg uw oor eens te luisteren de belgen in Marokko vorig jaar, op een bepaald moment zaten die daar maanden opgesloten. dat haalde de media omdat het er vrij veel waren. genoeg individuen in andere landen die hetzelfde voor hadden (dat haalde media niet)
- ge kunt met vaccin nog steeds ziek worden en als ge dan pech hebt om ergens ver weg te zitten?
Dan moet je dus nooit meer op reis gaan.
Mensen gingen vóór Covid naar Afrika en konden daar malaria krijgen, ze namen daar pillen voor, maar konden alleen al van de pillen serieuze bijwerkingen krijgen.
Maar dat was allemaal geen probleem, nu is het plots wel een probleem.
Ik denk dat sommige mensen overdreven bang geworden zijn, en elk risico willen mijden.

Waarom zouden de grenzen overigens weer dichtgaan?
Heel Europa zit ongeveer in dezelfde schaal qua inenting.
En waarom zouden ze iemand die gevaccineerd is plots gaan tegenhouden?
Je bent aan het vergelijken met een situatie van voor de vaccins.
1207 schreef:ik zie niemand u persoonlijk een egoïst noemen. Ik zie mensen dingen afraden die gij doet. Dat gij u dan in uw gat gebeten voelt ...
Dan moet je toch eens goed lezen wat bijv. Sasuske schrijft.
Sasuske schreef:En hetgeen jij hier nu verkondigd is dan puur egocentrisme.
1207 schreef:ik problemen met het overgedramatiseer tout court.
ge moogt blijkbaar niets meer, toekomsten die verwoest zijn, de bangmakerij alsof het leven nooit meer zal normaliseren,...
het is vervelend maar misschien kijk ik er anders naar.
armen maken er ook geen punt van dat ze nu niet op restaurant kunnen. In normale tijden kunnen die dat ook neit hé
Jij pleit ervoor om niet op restaurant te gaan, niet op reis te gaan, enz.
Dan ben jij het toch die dramatiseert?
En die armen, dat is zo'n drogreden, van hetzelfde kaliber als "eet je boterham op, want er zijn kindjes in de arme landen die niet liever zouden hebben dan die boterham".
Kun je een kind mee manipuleren, maar dat werkt niet bij volwassenen.
1207 schreef:het is mede dankzij reizen dat we al 2 golven op ons dak gehad hebben met 20 000 doden en nog eens zoveel mensen met blijvende gezondheidsklachten als gevolg van hun besmetting.
Reizen van niet ingeënte mensen, ja.
En dat kwam dan nog omdat Van Ranst en co zeiden dat er geen enkel probleem was om in de krokus te gaan skiën, "het zal dan wel veilig zijn".
Ik ben toen niet geweest.
Bij jou is het verschil tussen wel of niet ingeënt zijn, precies 0,0.
1207 schreef:nu hebben we een vaccin maar ge blijft besmettelijk, ge kutn het blijven doorgeven, ge kunt zelfs ziek worden, hoe lang werkt het, vaccin vs huidige mutanten is onbekend?
Binnen 20 jaar gaan ze al uw vragen precies kunnen beantwoorden.
Ik ga geen 20 jaar wachten om eens een reisje te doen.
1207 schreef:landen kunnen nog altijd beslissen om dicht te gaan
genoeg redenen denk ik dan.
Ik heb er nog geen gehoord.
Alle Europese landen zitten heel gelijkaardig qua vaccinatieniveau.
En in het onmogelijke scenario dat ik toch mocht vastzitten in Portugal, dan zal ik daar perfect mijn plan kunnen trekken.
Ons bedrijf heeft daar op 2 plaatsen een vestiging, en als je kunt thuiswerken in België, waarom zou je dan niet kunnen thuiswerken in Portugal?
Mijn collega's daar doen dat toch ook?
1207 schreef:Ik praat over het nu en niet over 2030. Binnen een jaar of 2 zijn die vragen beantwoordt.
Daar gaan de mensen niet op wachten, en ze hebben gelijk ook.
1207 schreef:yep, misschien meoten sommige groepen als ik elk jaar een spuit halen en raadt men het bepaalde groepen sterk aan.
En dan kun je weer zeggen dat we allemaal ons leven moeten pauzeren tot we allemaal die 3e, 4e, ... prik gehad hebben.
Dat is gewoon onnozel.
1207 schreef:Nooit geen pukkelpop meer? ik denk het niet maar dat betekent niet dat ge over de editie 21 best wel ff nadenkt en kijkt of 66 000 man samen nu en op deze moment wel zo slim is.
Ik ben geen festivalganger, grote menigtes zijn sowieso mijn ding niet, en dat was voor Corona ook al zo.
De mensen die ernaartoe gaan vind ik niet onverstandig.
Als zij negatief getest zijn, of gevaccineerd, moeten zij ook hun leven niet eeuwig pauzeren.
Wat ik minder verstandig vind, is dat men dan grote tenten zet, want dan zit je niet meer in open lucht.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Terwijl bij ons viroloog De Croo (en zijn lakeien Van Gucht & co) doen alsof het allemaal niks voorstelt - en we dus ruim versoepelen - slaken de Britten intussen alarm over de Indiase variant.

De schrik voor de Indiase coronavariant zit er goed in bij de Britten. Volgens experts is de variant mogelijk nog 50 procent besmettelijker dan de al zeer besmettelijke Britse variant en zouden er tegen eind juli opnieuw 1.000 doden en 10.000 ziekenhuisopnames per dag kunnen zijn in het Verenigd Koninkrijk. Premier Boris Johnson riep vrijdag in allerijl nog een persconferentie samen. “Mogelijk komen de aangekondigde versoepelingen in het gedrang.”
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

@boulder .. egocentrisme en egoisme zijn toch 2 verschillende zaken hoor. En ik val jouw boodschap aan, niet jou zelf. Jij bent een voorbeeld van de massa mensen die zich nu gepriviligeerd voelen, (of ondergewaardeerd vanuit jouw standpunt), die denken dat omdat ZIJ/JIJ gevaccineerd bent, Corona voorbij is voor hen/jij, en de rest moet maar wat langer op zijn tanden bijten.

Verder, het is niet omdat andere mensen, tegen willen & weten in, toch op reis zijn gegaan 'met hun bubbel' dat je dat nu kunt gebruiken als argument. (noemen ze voortschrijdend inzicht ...). Ik merk gewoon op dat men WEDEROM de burgers tegen elkaar opzet om de media daar op te laten focussen zodat andere dingen verdwijnen in de overvloed. (zoals bvb dat de Corona cijfers nog altijd ECHT NIET GOED zijn)

Dus nogmaals ... zet uw zonnebril (lees oogkleppen) maar op en ga op reis, geniet ervan en hopelijk steek je niemand aan die nog niet gevaccineerd was, als je terugkomt hé. (op voorwaarde dat je dat land buitengeraakt als daar een nieuwe golf gestart is).
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:@boulder .. egocentrisme en egoisme zijn toch 2 verschillende zaken hoor. En ik val jouw boodschap aan, niet jou zelf. Jij bent een voorbeeld van de massa mensen die zich nu gepriviligeerd voelen, (of ondergewaardeerd vanuit jouw standpunt), die denken dat omdat ZIJ/JIJ gevaccineerd bent, Corona voorbij is voor hen/jij, en de rest moet maar wat langer op zijn tanden bijten.
Neen, dat is juist de demagogie, je basisrechten voorstellen als privileges.
Wat is het volgende privilege? Dat je je mag voeden?
Sasuke schreef:Verder, het is niet omdat andere mensen, tegen willen & weten in, toch op reis zijn gegaan 'met hun bubbel' dat je dat nu kunt gebruiken als argument. (noemen ze voortschrijdend inzicht ...). Ik merk gewoon op dat men WEDEROM de burgers tegen elkaar opzet om de media daar op te laten focussen zodat andere dingen verdwijnen in de overvloed. (zoals bvb dat de Corona cijfers nog altijd ECHT NIET GOED zijn)
Ik denk dat sommige mensen gewoon graag zaniken, en zich vooral goed voelen als een ander net zo weinig mag als zij zichzelf opleggen.
Net zoals in een situatie van verplicht thuiswerken het de asociale types zijn die zich supergoed voelen.
Die mensen haten contact met anderen, dus voor hen was het een bevrijding dat ze niemand meer moesten zien.
Het erge wordt als de zeurpieten en asocialen zichzelf tot norm verheffen.
Het doet mij wat denken aan de vrouwenemancipatie van de jaren '70, een zeer gerechtvaardigde beweging, maar daar zaten ook mannenhaatsters tussen, die vonden dat alle vrouwen nu maar lesbisch moesten worden.
Sasuke schreef:Dus nogmaals ... zet uw zonnebril (lees oogkleppen) maar op en ga op reis, geniet ervan en hopelijk steek je niemand aan die nog niet gevaccineerd was, als je terugkomt hé. (op voorwaarde dat je dat land buitengeraakt als daar een nieuwe golf gestart is).
Bangmakers aller landen, verenigt u niet...
Uw fobieën zijn de norm niet.
Op wat zou ik dan moeten wachten?
Tot onze regering officieel zegt dat je het mag doen?
Zoals met de terrasjes die op 1 mei superonveilig waren, maar op 8 mei een zegen voor de mensheid?
Het is gedaan met in de pas lopen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

duizend schreef:Ik heb het al eens uitgelegd.

Zodra iedereen die dat wenst gevaccineerd is, laat men terug alles toe.
De gevaccineerden zijn dan grotendeels beschermd tegen zware ziekte, ziekenhuis, icu, dood.

Ze geven dat griepje dan wel vrolijk door aan iedereen, gevaccineerd of niet.
Voor de niet gevaccineerden wordt het dan Russische roulette (geen symptomen, licht ziek, zwaar ziek, ziekenhuis, icu of dood)

En dan heb jij volledig je zin.
Geen beperkingen meer en jij, stoere jongen, uiteraard geen vaccin.
Wachten tot je besmet wordt en dan lekker Russische roulette spelen!
Voor mij is de zaak simpel: ofwel vaccinatie verplichten indien geen medische tegenindicaties ofwel formele controles invoeren.
Maw. niet gevaccineerd = geen toegang tot publieke locaties waar mensen samen komen. Dit uiteraard pas nadat iedereen de gelegenheid gekregen heeft om zich te laten vaccineren.

Aanvullend natuurlijk: reizen = aangifte bij de gemeente met bij terugkeer in België direct covid test op eigen kosten natuurlijk. Opvolging kan dan gemakkelijk gebeuren op basis van rijksregisternummer het COZO-platform.
Wie dit vertikt en betrapt wordt, direct een boete van 500 à 1000 euro per per persoon bij wijze van minnelijk schikking.

Het hoeft allemaal niet complex te zijn ...

En verder, zo lang niet iedereen een pas heeft en gevaccineerd is, zijn massa evenementen uit den boze. Men weet onvoldoende over de mate waarin de huidige vaccins bestand zijn tegen varianten. Ik heb al enkele weken geleden mijn gruwel geuit voor de Indiase bij de melding over besmetting van studenten in Aalst.

Een ander conclusie die men hier in België mag trekken is dat 1. niemand binnenkomt die hier ter plaatse (resultaten van landen van herkomst zijn m.i. totaal irrelevant), zelf betalend, negatief test. 2. een beetje meer controle op wie hier allemaal arriveert zou ook niet verkeer geplaatst zijn.

Of gaan we ons volledig in de armoede storten voor reizigers, passanten, ik weet niet wie hier om welke redenen naar hier komt.

Nogmaals, de factuur die ons te wachten staat, is niet klein. De weledelgeleerde politici, zichzelf de goddelijke status aanmetend, zullen natuurlijk geen belastingen verhogen. We zullen het wel onrechtstreeks betalen door ingrepen waardoor we "ongemerkt" meer belastingen betalen, prijsstijgingen (hogere prijzen = ook meer BTW), afbouw van sociale voorzieningen, etc.
De meesten realiseren zich niet blijkbaar - maar anders zouden het ook geen Belgen zijn, niet waar - wat hun te wachten staat. En voorwaar ik zeg u, als ze het ooit beseffen dat ze zeer subtiel financieel geringeloord zijn, zal 't kot te klein zijn met al resultaat dat ze bij de volgende verkiezingen weer voor dezelfde bende gaan stemmen. Tja, als 't volk niet slimmer is dan diegenen die hen besturen ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 16 mei 2021, 11:52, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wauw boulder ... echt wauw ... dat vaccin is blijkbaar plots ook een zinsverbijsterend middel geworden ...

Trouwens, ik ben zelf verre van asociaal :-) Maar dat thuiswerken heb ik geen probleem mee ... straf hè.

En in de pas lopen ... shit man, als ge weet dat terrassen open gaan op 8 mei, dan is die open doen op 1 mei al even achterlijk. Het zijn juist mensen zoals jij en bijvoorbeeld ne JMDD dat die fuxxing regels nodig zijn, maar je bent gewoon te dom om dat in te zien.

Tuurlijk is er weinig verschil tussen 1 mei en 8 mei, maar waarom was die week nu zo een probleem .. ? Ah tuurlijk, 1 mei was traditioneel kassa/kassa ... dat willen ze toch ni mislopen zeker...

Btw. Ik zou ook graag op reis gaan binnenkort, en zal dat wel doen ook. Eens iedereen gevaccineerd is, en ook naar een land waar ik weet dat de vaccinatie campagne al klaar is. En dat heeft niks met enige regelgeving om overheids maatregel te maken, dat noemen ze gezond verstand. Ik heb er al genoeg zien ziek worden, en nog geen week terug een kennis weten begraven, terwijl hij al gevaccineerd was enkele weken terug. Dus ja ... doe maar verder, Corona, niks aan de hand toch ... spuitje en weg ermee ...

:bang:
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

[
koenraaddeconinck schreef: Voor mij is de zaak simpel: ofwel vaccinatie verplichten indien geen medische tegenindicaties ofwel formele controles invoeren.
Maw. niet gevaccineerd = geen toegang tot publieke locaties waar mensen samen komen. Dit uiteraard pas nadat iedereen de gelegenheid gekregen heeft om zich te laten vaccineren.
Ik snap best dat een gecontroleerde samenleving makkelijk is hoor, ik sliep ook beter met avondklok dan zonder, maar uiteindelijk is dat schijn veiligheid, mijn vrijheid opgeven voor veiligheid ? NOOIT
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Wauw boulder ... echt wauw ... dat vaccin is blijkbaar plots ook een zinsverbijsterend middel geworden ...
Dat heb ik ook al gemerkt hier op deze groep, en zelfs daarbuiten.
Sasuke schreef:Trouwens, ik ben zelf verre van asociaal :-) Maar dat thuiswerken heb ik geen probleem mee ... straf hè.
Het is niet omdat jij er geen problemen mee hebt, dat dat dan maar de norm moet zijn.
Ik heb er wel problemen mee, en er zijn heel veel mensen die daar problemen mee hebben.
Sasuke schreef:En in de pas lopen ... shit man, als ge weet dat terrassen open gaan op 8 mei, dan is die open doen op 1 mei al even achterlijk.
Een week voorlopen is achterlijk?
Da's ook een belachelijke vorm van redeneren.
Sasuke schreef:Het zijn juist mensen zoals jij en bijvoorbeeld ne JMDD dat die fuxxing regels nodig zijn, maar je bent gewoon te dom om dat in te zien.
Te dom, maar dan ga je weer zeggen dat het geen persoonlijke aanval is, zeker?
Neen, het zijn dommeriken die het verschil niet zien tussen veiligheidsmaatregelen en in de pas lopen van de particratie.
Die partijen hebben onderling bedisseld dat 8 mei de norm is, en Dedecker, die onafhankelijke is, hoeft zich daar niet aan te houden.
Dus gaan ze hem eventjes zwart maken, en dommeriken herhalen dat dan gewoon.
Sasuke schreef:Tuurlijk is er weinig verschil tussen 1 mei en 8 mei, maar waarom was die week nu zo een probleem .. ?
Ik zal het u nog eens uitleggen, misschien dringt het dan door.
Of Dedecker die terrassen open deed of niet, de mensen kwamen toch naar de kust, hij kon ze niet tegenhouden.
Zonder terrassen troepten die toeristen samen op de dijk, en zaten daar dicht op elkaar, wat zeer onveilig is.
Leg nu nog eens uit waarom dat dat beter zou zijn dan mensen op een geordende manier aan terrasjes laten zitten.
Ahja, natuurlijk, ik zeg "nog eens", maar je hebt niets uitgelegd, want dat kun je niet.
Sasuke schreef:Btw. Ik zou ook graag op reis gaan binnenkort, en zal dat wel doen ook.
Zie je wel dat het puur om afgunst gaat?
Sasuke schreef:Eens iedereen gevaccineerd is
Ik zou zeggen, wacht vooral lang genoeg tot er weer nieuwe varianten zijn, en dan kun je weer een jaar wachten tot iedereen ingeënt is.
Dat is dan "slim".
Ik heb nog altijd niet gehoord waarom wachten tot iedereen gevaccineerd is, het veiliger zou maken, want dan gaat iedereen op vakantie naar het buitenland, waar dan weer mensen zijn die niet gevaccineerd zijn.
Sasuke schreef:En dat heeft niks met enige regelgeving om overheids maatregel te maken, dat noemen ze gezond verstand.
Kortzichtig napraten van politici, zul je bedoelen.
Als je lang genoeg wacht, zijn die varianten alomtegenwoordig, en kun je direct weer een jaartje langer wachten tot iedereen de nieuwste prik gehad heeft.
Het ijzer smeden terwijl het heet is, is niet dom.
Sasuke schreef:Ik heb er al genoeg zien ziek worden, en nog geen week terug een kennis weten begraven, terwijl hij al gevaccineerd was enkele weken terug.
Dat laatste, daar geloof ik niets van.
Bangmakerij.
Laatst gewijzigd door boulder 16 mei 2021, 12:34, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

snap het nu toch eens ... om het in jouw woorden te zeggen (niet akkoord trouwens) ... het is JOUW vrijheid voor IEDEREEN's veiligheid. Sommige mensen kunnen beter terug in een bos gaan wonen, daar hebben hun woorden, daden en principes enkel impact op zichzelf.
Afbeelding
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

iceke schreef:Uw standpunt kennen we ondertussen...maar ga je een vaccin laten zetten, of toch maar niet ?
Ik ga het laten zetten, ja. Ik ben geen antivaxer voor alle duidelijkheid. Ik krijg het alleen zwaar op mijn heupen als men al zijn bonen in de week legt ten opzichte van vaccins omdat men dan geen andere verantwoordelijkheden meer hoeft te nemen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:snap het nu toch eens ... om het in jouw woorden te zeggen (niet akkoord trouwens) ... het is JOUW vrijheid voor IEDEREEN's veiligheid. Sommige mensen kunnen beter terug in een bos gaan wonen, daar hebben hun woorden, daden en principes enkel impact op zichzelf.
Puur emotionele reactie, door niks gestaafd. Maar hey, welkom in 2021 waar mensen zich uitsluitend laten leiden door emoties en niet door feiten.
Enne, ik laat het vaccin ook aan mij voorbij gaan. Haal pek en veren maar al boven, bende emo jeanetten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:snap het nu toch eens ... om het in jouw woorden te zeggen (niet akkoord trouwens) ... het is JOUW vrijheid voor IEDEREEN's veiligheid. Sommige mensen kunnen beter terug in een bos gaan wonen, daar hebben hun woorden, daden en principes enkel impact op zichzelf.
Neen, het is omgekeerd, jij wilt heel de wereld ketenen, omwille van jouw fobieën.
Mensen laten zich inenten, en daarna zouden ze nog altijd precies hetzelfde mogen kunnen als daarvoor.
Wat jij voorstelt is het eeuwige "Rijk der Onvrijheid".
Ga jij maar in een bos wonen als je niet in een samenleving kunt leven.
Jack Daniels schreef:Haal pek en veren maar al boven, bende emo jeanetten.
:lol:
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Omg ... ne keer niet op reis kunnen(of 2) of een half jaar niet op restaurant en mensen doen alsof ze met kettingen worden vastgebonden. Newsflash, een significant deel van onze samenleving kon dat ook al niet voor de Corona crisis ...

Enne jack Daniels, pot verwijt de ketel :eek: emojeannet. En dat jij dat vaccin niet wil is jouw terechte keuze, wees blij dat je die nog hebt ...

Ok, ik ben ook Coronamoe ... maar die pandemie lijkt toch nog niet bedwongen te zijn, maar nu het mooier weer is en de mensen terug buiten mogen lijkt het plots allemaal niet zo een erg meer te zijn. Ach ja ... de rest maar moeite doen zodat die paar deugnieten hun denkbeeldige vrijheid kunnen behouden hè.
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: Duizend is een arts, wetenschapper of eerder een zelfverklaarde expert? Want hij weet nu al dat een gevaccineerd persoon er enkel nog een griepje gaat aan overhouden. Of heeft hij een glazen bol? In dit topic blijft een mens de grootste onzin lezen.
Oei, iets gemist zeker, volgens alle virologen geven de vaccins quasi 100% bescherming tegen ernstige ziekte, icu, dood wegens COVID ...
Daarom is het voor de gevaccineerden grotendeels teruggebracht tot een griepje, en tja sommigen gaan ook dood van een griepje.

Snap jouw reacties dikwijls niet ... :angel:

Oh, met de emojanet post snap ik het wel.
De Jack speelt graag Russische roulette :lol:
Laatst gewijzigd door duizend 16 mei 2021, 13:20, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Om het eens in andere bewoordingen te brengen: wij worden hier behandeld als chinezen, maar zonder enige "efficiency" te ervaren van dat (totalitaire) systeem... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat mensen zich vergissen met die 100 procent bescherming.

De kans verkleint wel enorm om in het ziekenhuis te belanden maar is niet onbestaande.
En zolang er teveel mutaties zijn vergroot het de kans dat je in het ziekenhuis beland.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Nog ene die niet kan lezen.
Quasi 100% ...
Grotendeels beschermd ...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ja daar heb je gelijk in, hangt wel van het vaccin af.

Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De vaccinatiecampage loopt nu goed en weldra (relatief) zal iedereen aan de beurt kunnen geweest zijn. Als iedereen de kans gehad heeft om zich te laten vaccineren zal er geen houden meer aan zijn. Mensen nog langer strenge regels opleggen is dan gewoon niet meer realistisch.

Tot dan is het logisch dat men vraagt om rekening met anderen te houden en geen onnodige risico's te nemen. Op reis kan maar niet allemaal opeen gaan liggen. Iemand die met de eigen wagen naar de bergen trekt is geen enkel risico in zijn gehuurd appartement. Helaas zal niet iedereen zo'n vakantie kiezen/willen.

De keuze om niet te vaccineren is persoonlijk maar dan moet moet men er ook de consequenties van willen dragen. Je bent dan een risico waar je zelf voor gekozen hebt. Dat er problemen zullen komen tussen beide groepen is onvermijdelijk. Je wil niet meer dan een jaar van uw leven opofferen om dan uiteindelijk toch nog ziek te worden door een klojo die te dwaas is om zich te laten vaccineren. Ik denk dan ook dat verplichte vaccinatie uiteindelijk gaat opgelegd worden, er zijn gewoon teveel dwazeriken op deze planeet, net zoals er veel egoïsten zijn die enkel met zichzelf wensen rekening te houden maar wel lange tenen hebben als men aan hun rechten dreigt te komen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”