Sasuke schreef:En hetgeen jij hier nu verkondigd is dan puur egocentrisme.
Dat is toch raar.
Vorig jaar was er geen vaccin, ik ken heel veel collega's die wel op reis geweest zijn, want "dat mocht met hun bubbel".
Ik ben thuis gebleven.
Met het hemelvaartsweekend stonden er ook weer heel wat gezinnen op de luchthaven, niet ingeënt, maar maakt niet uit.
Maar als ik ingeënt ben, dan zou ik de egoïst zijn?
Je bent gewoon nijdig omdat jij het nog niet gehad hebt, en daarom kun je niet verdragen dat een ander ook maar iets van plezier heeft.
Sasuke schreef:Maar goed, ga maar op reis hoor ... Corona telt niet meer voor jou en de rest van de wereld omdat jij je vaccin hebt gehad.
Wat een zever, ook in andere landen gelden beperkingen.
Sasuke schreef:Sociaal en maatschappelijk welzijn is plots verdwenen nu JIJ het niet meer hoef te ondergaan (hopen we).
Leg mij nu eens uit waarom jouw welzijn zou verminderen als ik op vakantie ga.
Jack Daniels schreef:In dit topic blijft een mens de grootste onzin lezen.
Inderdaad, maar zoals zo vaak zijn de meeste mensen niet in staat om verder te denken dan hun neus lang is, en herhalen ze maar gewoon wat hen voorgekauwd wordt door de (kwaliteits-)media.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan Jean-Marie Dedecker die de terrassen een week vroeger opende.
Dat werd verketterd, het was precies alsof nu de besmettingen door het dak zouden gaan, het was levensgevaarlijk.
Maar één week later gingen ze overal open, en dan was er plots geen vuiltje aan de lucht.
Ik vind dat JMDD gewoon overschot van gelijk had met die beslissing.
Hij is kustburgemeester, met of zonder open terrassen kwamen de mensen naar de kust, en die gingen dan allemaal dicht bij elkaar op de dijk zitten.
Dan zijn die terrassen veiliger.
Maar uit kortzichtige kadaverdiscipline van de particratie moest hij verketterd worden.
Onze 'onafhankelijke' media deden duchtig mee, de VRT zette dat zelfs op één lijn met het crapuul dat de politie aanviel in Brussel.
Dat werd dan gekaderd als "de mensen zijn het beu, van Middelkerke tot Brussel", pure demagogie natuurlijk.
En dan de "privileges", als je de basis burgerrechten als privileges voorstelt, dan zit je in een politiestaat.
Dat deden 'onze' politici de laatste maanden echter voortdurend.
Als ik trouwens eens kijk in mijn omgeving wie er Covid gehad heeft en eventueel eraan overleden is, dan vind ik :
* hoogbejaarden die in een WZC overleden zijn.
Die zijn waarschijnlijk besmet geraakt door ofwel verplegend personeel, of familie die hen is komen bezoeken.
Zelf heb ik hen niet bezocht.
* collega's op het werk (waarvan ik het weet).
De ene kreeg het via zijn vriendin, zij was onvoorzichtig geweest.
Hij werkte van thuis, heeft het doorgemaakt, is niet overleden.
De andere kreeg het waarschijnlijk via haar kinderen.
Zij werkte van thuis, is niet overleden.
* mensen van cursussen die ik vroeger nog gevolgd heb (Spaans, Portugees)
Opnieuw hoogbejaarden die gestorven zijn in een WZC.
Dat zijn dus allemaal mensen die ik niet in levende lijve gezien heb, dus kom mij niet wijsmaken dat het mijn fout is dat zij overleden zijn.
Die bejaarden zijn overleden omdat er IEMAND hen nog verzorgd en bezocht heeft, verplegers of familie.
De jongere bevolking omdat ze via hun kinderen of lief besmet zijn geraakt.
Konden die besmettingen vermeden worden?
Zeker, maar niet door mijn gedrag.
Had de vaccinatiecampagne in het begin wat sneller geweest, dan waren die bejaarden niet overleden.
Dat is echter de schuld van de Overheid, die in het begin wel heel traag was met vaccineren.