Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

r2504 schreef:
bambipower schreef:Als er gesproken wordt over de goedkoopste, dan gaat het over de goedkoopste. Als het gaat over die met de beste prijs/kwaliteit, dan gaat het over die met de beste prijs/kwaliteit...
Da's nonsens want dan is DVB-T (of eigenlijk geen TV) de "goedkoopste"... je hebt daar nog minder zenders maar da's niet belangrijk volgens jou. Prijs op zich is geen criteria als je het overige niet kan vergelijken, dan kan je evengoed appelen en peren vergelijken.
Ge hebt een punt, dvb-t is het goedkoopste... :wink:

In ieder geval : weepeetv lanceert zijn eerste extra zender : http://www.slideshare.net/weepeetv/weep ... ersbericht

Er is dus vooruitgang :!:
We zijn trots onze eerste extra zender aan te kondigen: Pebble TV! TV voor kinderen, in het Nederlands, zonder reclame.

Pebble TV is vanaf nu beschikbaar in het basisaanbod. Meer info vind je in ons persbericht.
vanop facebook
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het zal niet met het toevoegen van dat soort zenders zijn dat ze meer klanten aantrekken :)
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Na 4 dagen al een nieuwe zender, als ze aan dit tempo gaan voortdoen komt het nog dik in orde tegen Maart 2013 :-)
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

hoe is de kwaliteit van weepeetv eigenlijk tegenover Yelo TV van telenet? ik heb een maandje weepee genomen en het valt best mee op smartphone en tablet. Maar heb geen Yelo TV om te vergelijken, misschien ga ik binnenkort volledig over naar telenet en daar zit Yelo gratis bij dacht ik toch.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@heist_175 Dit is maar nummer één he :) En een Nederlandstalige TV-zender voor kinderen, zonder reclame, vlak aan het begin van de kerstvakantie... ;) Lijkt me wel goed denk ik.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Op mijne Ubuntu notebook werkt het vrij goed en ook op mijn ipad mini.

Op mijn samsung galaxy s 2 daarentegen krijg ik het scherm toch nie te goei gecentreerd, nog iemand dit probleem?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Blijkbaar krijg ik scherm iets of wa te goei op de originele browser van de samsung g s2 maar het werkt totaal niet met de nieuwe chrome browser voor android
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Over het vergelijken van beeldkwaliteit zou ik niet te veel lessen uitdelen, Raf1.
In de discussie op het andere topic sleurde je er alles maar bij dat je maar kon, maar de feiten zijn de feiten.
Je kunt lullen over codecs zo veel je wilt, maar het verschil zie je klaar en duidelijk met je ogen :

http://userbase.be/forum/download/file.php?id=4940
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Zo kan ik ook een prentje maken, dat is toch wel bewerkt met photoshop.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dat "prentje" komt uit een digitale opname die ik gemaakt heb, zowel via Telenet als TV Vlaanderen.
Voor meer info kun je het forum http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=103&t=35344 raadplegen.
Maar sommigen kunnen geen objectieve vergelijking verdragen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb ook zo een vergelijking.
Bijlagen
Vergelijking.jpg
(266.51 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

hou het liefst over WPTV en niet over de bitrate/kwaliteit van de concurrentie, daar is blijkbaar al een (super interessant) ander topic over.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het verschil is dat ik die vergelijking zelf gemaakt heb, en ook nog de originele filmpjes heb waaruit ze genomen zijn.
Blijkbaar kunnen sommigen het bewijsmateriaal niet verdragen, want de links waar ze stonden zijn down.
Wat jouw vergelijking betreft :

1° genomen met welke apparatuur ?
2° digitale copie ?
3° niet bewerkt ?

Ik heb die blokken die jij daar toont nog nooit gezien in een Canvas HD opname.
Natuurlijk, als je ze hercomprimeert kan je ermee doen wat je wilt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Klopt, Heist_175, ik ben er dan ook niet over begonnen in dit topic.
Toch vind ik beeldkwaliteit zeerl belangrijk, natuurlijk ook bij Weepee TV.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Er zijn hier al veel appelen met peren vergeleken, net zoals sommigen beeldkwaliteit louter op basis van bitrate willen vergelijken omdat ze denken dat elk tv-platform dezelfde codecs en encoders gebruikt. Kuch. :bang:
Iedereen gebruikt H.264/MPEG 4 omdat het gewoon de meest efficiente is... je moet niet doen alsof WeePeeTV een magische codec gebruikt die met een halve megabit/s een fantastisch beeld geeft !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

weepeechris schreef:@heist_175 Dit is maar nummer één he :) En een Nederlandstalige TV-zender voor kinderen, zonder reclame, vlak aan het begin van de kerstvakantie... ;) Lijkt me wel goed denk ik.
Dat is inderdaad een mooi begin, niet dat ik naar die zender ga kijken maar t feit dat er bij komen belooft voor de toekomst. Hoe groter het aanbod, hoe beter.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Op mijn Telenet Basic Internet (TN BI) lijntje (30/2.5 Mbps) heb ik toch wel echt beduidend meer last van de "bufferbalk".
Op mijn Belgacom VDSL2 lijntje lijkt me dit maar een fractie te zijn ten opzichte van de TN BI verbinding!

Dus mocht WeePeeTV bijvoorbeeld streams in "HD" gaan doorsturen of meer Mbps dan ben ik toch wel echt benieuwd hoe vaak ik de bufferbalk dan te zien zal krijgen...

Realtime bandbreedte én realtime volume zijn mijn inziens dan ook zeker een Achillespees van dit product indien het de ambitie heeft om te concurreren met de twee grote aanbieders van TV: Belgacom en Telenet.

Afbeelding

Hopelijk komen al mijn buren, of toch diegene die klant zijn bij Telenet, niet op het idee om 's avonds allemaal samen in de rode uren WeePeeTV te gaan kijken.
Want de vraag is dan allicht: "Wie offert er zich op om in de groene uren te gaan kijken? :think:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:je moet niet doen alsof WeePeeTV een magische codec gebruikt die met een halve megabit/s een fantastisch beeld geeft !
Tja, er zijn in het verleden nogal wat slechte implementaties van de H.264-standaard op de markt gekomen, onder meer bijvoorbeeld hardware-encoders van Tandberg die vandaag nog steeds door Telenet en TV Vlaanderen gebruikt worden en niet bijster efficiënt omgaan met bandbreedte.

Wellicht gebruikt WeepeeTV, net als Youtube trouwens, de meest recente x264 software-encoder die ondertussen véél efficiënter is dan oude hardware-encoders die door TV Vlaanderen en Telenet gebruikt worden.

Lees bijvoorbeeld eens http://compression.ru/video/codec_comparison/h264_2012/

Terug volledig on topic, dit is WeepeeTV-kwaliteit: https://dl.dropbox.com/u/2187009/weepeetv.ts
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Raf1, verwar je niet tussen real-time codering en achteraf coderen ?
Als ik een film heb staan, en ik heb alle tijd van de wereld om die te coderen, dan kan ik meerdere passes gebruiken, bovendien weet mijn encoder al wat er binnen 1 minuut te zien is, en kan hij daar ook rekening houden bij de compressie.
Bij TV daarentegen moet het er quasi ogenblikkelijk staan, of je ziet het nieuws van 19:00 om 19:05...
En dan worden die verschillen in efficiëntie veel kleiner.

Het filmpje bewijst niet echt je gelijk.
In het kostuum van de nieuwslezeres zie ik wemeling, blokjes dus, vooral op mijn laptop.
Op mijn TV ziet het er wel iets beter uit, maar om nu te zeggen dat ik mijn kabel ga opzeggen om dit in de plaats te nemen :lol:
Volgens mij is dit een indicatie dat het nu ook weer niet zo'n efficiënte encoders zijn, ze doen hun best met de lage bitrates die ze krijgen, maar ze kunnen ook niet toveren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:die vandaag nog steeds door Telenet en TV Vlaanderen gebruikt worden en niet bijster efficiënt omgaan met bandbreedte.
Kan je dat statement hard maken ? TN heeft nood aan bandbreedte, dus als men dit kan optimaliseren zou ik dit eigenaardig vinden (ook al kosten die dingen serieus wat centen, al zou het dan absurd zijn dat WeePeeTV dit wel zou kunnen betalen).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Terug volledig on topic, dit is WeepeeTV-kwaliteit: https://dl.dropbox.com/u/2187009/weepeetv.ts
Ben toch aangenaam verrast... ik ken niets van codecs... dus moet het doen met mijn scheel oog. En het beeld leek me toch prima, zowel op laptop als op tv
de koe zegt boe
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Als je naar dat stukje sample kijkt valt het mij ook op hoeveel "static" noise er in de audiostream dwaalt.

Vraag mij nu toch af of Weepee een directe feed heeft van EEN en Canvas. Voor hetzelfde geld is het gewoon dvb-c stream van Telenet die ze hiervoor gebruiken. Of zou het TV Vlaanderen zijn? Dat zullen we dan wel zien als het eens goed onweert zeker? :)


Dit is trouwens een manier om de steams op te nemen voor de geintresseerden:

Code: Selecteer alles

ffmpeg -i http://lifetv.my-stream.eu/lifetv/lifetv.m3u8 -vcodec copy -acodec copy output_file.ts 
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Sinds gisteren heb ik Pebble tv in mijn kanalenlijst (https://mijn.weepee.tv/channels) gezet en toch komt deze niet voor in de af te spelen kanalen (https://weepeetv.my-stream.eu/channels). Probleem stelt zich enkel met firefox17 (IE geeft de kanalen correct weer), ik heb de "webinhoudbuffer" reeds gewist. Wat kan ik nog doen?

IE wil Pebble Tv dan weer maar 10 seconden afspelen (een fragmentje van Bassie en Adriaan) daarna continu bufferring. Andere kanalen spelen (quasi) vlekkeloos af.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

sardonis schreef:Vraag mij nu toch af of Weepee een directe feed heeft van EEN en Canvas.
Kijk dat vind ik nu een heel interessante vraag :) Voor de centjes die we er moeten voor betalen mag dat wel he.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

boulder schreef:Raf1, verwar je niet tussen real-time codering en achteraf coderen ?
Neen, want Intel Core i7(Ivy Bridge, binnenkort Haswell)-processors zijn tegenwoordig snel genoeg om met de multithreaded x264-codec realtime HD-video te encoden. Software-encoding werkt natuurlijk met redelijk grote videobuffers waardoor WeepeeTV 'vertraagd' uitzendt ten opzichte van Telenet/Belgacom/TV Vlaanderen.
r2504 schreef:Kan je dat statement hard maken ? TN heeft nood aan bandbreedte, dus als men dit kan optimaliseren zou ik dit eigenaardig vinden (ook al kosten die dingen serieus wat centen, al zou het dan absurd zijn dat WeePeeTV dit wel zou kunnen betalen).
Als TN bandbreedte nodig heeft, steelt ze dat toch gewoon van de analoge tv-klanten, dit heeft immers als bijkomend effect dat analoge tv-klanten sneller overschakelen op een Telenet Digicorder. Waarom zou Telenet dan hun oude Tandberg-encoders gaan vervangen? Er kijken trouwens ook nog heel wat interactieve digitale klanten met MPEG2-digiboxen.

Net zoals Youtube werkt WeepeeTV met opensource-software en standaard pc-hardware wat veel goedkoper en efficiënter kán zijn dan die dure Tandberg-systemen. Je moet dan natuurlijk wel een paar geniale kerels in huis hebben die zo'n 'homebrew' encodingsysteem kunnen én durven bouwen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

eternum schreef:Op mijn Telenet Basic Internet (TN BI) lijntje (30/2.5 Mbps) heb ik toch wel echt beduidend meer last van de "bufferbalk".
Op mijn Belgacom VDSL2 lijntje lijkt me dit maar een fractie te zijn ten opzichte van de TN BI verbinding!

Dus mocht WeePeeTV bijvoorbeeld streams in "HD" gaan doorsturen of meer Mbps dan ben ik toch wel echt benieuwd hoe vaak ik de bufferbalk dan te zien zal krijgen...
Volgens mij ligt het aan hun brakke Flash, op de iPad heb ik geen buffering en gisteren zelfs geen hapering, op pc heb ik het wel constant (Scarlet internet hier).
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Volgens het artikel op Zdnet zou WeepeeTV toch gebruik gaan maken van HTML5...?
"Aan de hand van een HTML5-gebaseerde webapplicatie..."
Laatst gewijzigd door MJ 23 dec 2012, 12:03, in totaal 1 gewijzigd.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@MJ: waar ondersteund gebruiken we HLS
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:Ben toch aangenaam verrast... ik ken niets van codecs... dus moet het doen met mijn scheel oog. En het beeld leek me toch prima, zowel op laptop als op tv
Tja, in dat beeld is 97% ook wel statisch... neem eens een actie scene (liefst met wat water dat opspat, overgangen van licht naar donker, veel beweging) en we zullen nog eens praten.
raf1 schreef:Als TN bandbreedte nodig heeft, steelt ze dat toch gewoon van de analoge tv-klanten, dit heeft immers als bijkomend effect dat analoge tv-klanten sneller overschakelen op een Telenet Digicorder.
We weten allemaal dat analoge TV een uitdoof scenario is... of had je dezelfde klachten toen de oude MOB1/2 telefonie is verdwenen in ruil voor GSM ?
raf1 schreef:Er kijken trouwens ook nog heel wat interactieve digitale klanten met MPEG2-digiboxen.
Da's historiek... ooit zal er een tijd komen dat de WeePeeTV hardwarde boxen ook goed zijn voor de prullemand omdat er weer een nieuwe encoder is ontwikkeld. Leer er mee leven... dat heb ik ook gedaan toen m'n platenspeler is vervangen door een CD, en deze weer op zich door een DVD, en die weer door een Bluray.
raf1 schreef:Je moet dan natuurlijk wel een paar geniale kerels in huis hebben die zo'n 'homebrew' encodingsysteem kunnen én durven bouwen.
Ik zou graag weten wat die "geniale kerels" van WeePee zelf ontwikkeld hebben (en dan heb ik het niet over dingen van het internet plukken).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Raf1 schreef:Neen, want Intel Core i7(Ivy Bridge, binnenkort Haswell)-processors zijn tegenwoordig snel genoeg om met de multithreaded x264-codec realtime HD-video te encoden. Software-encoding werkt natuurlijk met redelijk grote videobuffers waardoor WeepeeTV 'vertraagd' uitzendt ten opzichte van Telenet/Belgacom/TV Vlaanderen.
Dat is nog altijd niet hetzelfde, Raf1.
Als ik een film op DVD heb staan of zo, en die wil hercomprimeren met een H.264 encoder, dan heb ik op dat moment de beschikking over de hele film.
Ik kan die in 2 of meer passes berekenen, en daardoor optimaal weergeven met zo weinig mogelijk bandbreedte.
Bij live TV daarentegen, ook al zou mijn decoder 5000 fps kunnen berekenen in real time, heb ik nog altijd niet het beeld van binnen 2 minuten ter beschikking.
Ik kan dus gewoon minder efficiënt comprimeren, tenzij ik dus alles met minutenlange vertraging ga doorsturen.
Raf1 schreef:Als TN bandbreedte nodig heeft, steelt ze dat toch gewoon van de analoge tv-klanten, dit heeft immers als bijkomend effect dat analoge tv-klanten sneller overschakelen op een Telenet Digicorder. Waarom zou Telenet dan hun oude Tandberg-encoders gaan vervangen? Er kijken trouwens ook nog heel wat interactieve digitale klanten met MPEG2-digiboxen.
Jij vindt het dus "stelen" als er analoge frequenties verdwijnen om gebruikt te worden voor digitale TV, maar anderzijds vind je het geen probleem dat bijv. TV Vlaanderen MPEG2 zenders omzet naar H.264, waarbij ze dus bestaande gebruikers hun hardware nutteloos maakt.
Maar dat vind je dan geen stelen ?
Integendeel, je vindt dat Telenet ook maar naar H.264 moet gaan, waarbij dus massa's digibox gebruikers zenders niet meer zouden kunnen bekijken ?
Je logica is ver te zoeken.
Raf1 schreef:Net zoals Youtube werkt WeepeeTV met opensource-software en standaard pc-hardware wat veel goedkoper en efficiënter kán zijn dan die dure Tandberg-systemen. Je moet dan natuurlijk wel een paar geniale kerels in huis hebben die zo'n 'homebrew' encodingsysteem kunnen én durven bouwen.
Dat het goedkoper is, daar twijfel ik niet aan, dat zie je aan alles bij Weepee TV.
Dat het beter is daar heb ik toch wel zware twijfels over, en dat filmpje is nie van die aard om mij van idee te doen veranderen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

TV Vlaanderen MPEG2 zenders omzet naar H.264, waarbij ze dus bestaande gebruikers hun hardware nutteloos maakt.
Dat vind ik zeker wel een probleem... daarom heb ik nu geen tvvlaanderen meer.... Ik werd ook gek van hun geswitch... eigenlijk werd zelfs mijn schoteltje te klein (terwijl ze het zelf nog verkopen). Daarom is tvvlaanderen zeker een veel duurder alternatief dan weepeetv. Mijne box had 350€ gekost, mijn schotel 170€....

Geef mij maar iets minder beeldkwaliteit.... maar aanvaardbare prijzen met geen ontzettend dure hardware kosten. Ik vond analoog nog wel te doen... ja, minder kwaliteit maar wel betaalbaar.

Die kwaliteit vind ik ferm overroepen
Tja, in dat beeld is 97% ook wel statisch... neem eens een actie scene (liefst met wat water dat opspat, overgangen van licht naar donker, veel beweging) en we zullen nog eens praten
Als er iemand zo eens een stukje kan online zetten... ik heb nog altijd geen weepeetv abbo.
de koe zegt boe
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

boulder schreef:
Raf1 schreef:Als TN bandbreedte nodig heeft, steelt ze dat toch gewoon van de analoge tv-klanten, dit heeft immers als bijkomend effect dat analoge tv-klanten sneller overschakelen op een Telenet Digicorder. Waarom zou Telenet dan hun oude Tandberg-encoders gaan vervangen? Er kijken trouwens ook nog heel wat interactieve digitale klanten met MPEG2-digiboxen.
Jij vindt het dus "stelen" als er analoge frequenties verdwijnen om gebruikt te worden voor digitale TV, maar anderzijds vind je het geen probleem dat bijv. TV Vlaanderen MPEG2 zenders omzet naar H.264, waarbij ze dus bestaande gebruikers hun hardware nutteloos maakt.
Maar dat vind je dan geen stelen ?
Integendeel, je vindt dat Telenet ook maar naar H.264 moet gaan, waarbij dus massa's digibox gebruikers zenders niet meer zouden kunnen bekijken ?
Je logica is ver te zoeken.
De logica lijkt me hier toch niet zo ver te zoeken?
Als dat de beeldkwaliteit ten goede komt voor iedereen dan is dat geen slechte keuze (mits ze voor een goede omruiling van de die oude boxen voorzien). Stilstaan is achteruit gaan. Het is onmogelijk om tot in het oneindige ondersteuning te bieden. Gisteren een klant gekregen die kwam klagen dat je in de nieuwe Office geen document meer kon openen uit Office 95 :roll: . Ok, die Telenet boxen met MPEG2 zijn dan nog niet zo oud als die Office, maar de vooruitgang gaat snel in die branche.
Let wel op mijn stelling dat ze dan een goede inwisseling moeten voorzien van die boxen, klanten zonder tv zetten is niet de goede manier natuurlijk, dan maak je duidelijk dat je klanten je geen bal kunnen schelen.

@bambipower
Ik zal een screenshot maken als ik eens een actiescene zie op WeePeeTv. Wel op iPad, niet op pc.
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

raf1 schreef:Als TN bandbreedte nodig heeft, steelt ze dat toch gewoon van de analoge tv-klanten, dit heeft immers als bijkomend effect dat analoge tv-klanten sneller overschakelen op een Telenet Digicorder. Waarom zou Telenet dan hun oude Tandberg-encoders gaan vervangen? Er kijken trouwens ook nog heel wat interactieve digitale klanten met MPEG2-digiboxen.
Ik vind dat annaloge zenders al lang niet meer thuishoren in deze tijd van ontwikkeling.En dat heeft helemaal niets te maken met stelen.
Met zo meer bandbreedte te verwerven kan alleen de klant maar ten goede komen.
Wie niet tevreden is kan altijd gratis overstappen naar Weepee of andere analoge tv aanbieders.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Andere analoge tv aanbieders :eek: ?
Ze kunnen diezelfde zenders ook digitaal uitzenden zodat de hedendaagse tv ze zonder decoder nog steeds kan ontvangen. Dan is analoog weg, is er een pak meer bandbreedte beschikbaar en je moet niemand een box opdringen die met een meerkost per maand komt bovenop je kabelabonnement. Ok, de oudere tv-toestellen kunnen deze niet bekijken, daar kan dan nog iets voor geregeld worden (wat niet eens persé een digibox moet zijn dan).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@bambipower

mijn Comag PVR box heeft 119,00 € gekost, en mijn 88cm Triax 38,00 €...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

MClaeys schreef:Andere analoge tv aanbieders :eek: ?.
Belgacom,tv Vlaanderen hebben nog genoeg analoge zenders in hun pakket.
Laatst gewijzigd door arjan 23 dec 2012, 14:39, in totaal 1 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

hmmm tvvlaanderen is wel digitaal en niet analoog
belgacom is digitaal
telenet is digitaal.... maar heeft ook analoog

verwar je niet met high difinition?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:We weten allemaal dat analoge TV een uitdoof scenario is... of had je dezelfde klachten toen de oude MOB1/2 telefonie is verdwenen in ruil voor GSM ?
Jij stelde dat TN nood aan bandbreedte had, ik gaf de verklaring dat TN een overvloed aan bandbreedte heeft wegens het opdoeken van analoge kanalen. Dat is geen klacht, dat is een verklaring waarom Telenet niet echt nood heeft aan lagere bitrates en efficiëntere encoders.
r2504 schreef:Ik zou graag weten wat die "geniale kerels" van WeePee zelf ontwikkeld hebben (en dan heb ik het niet over dingen van het internet plukken).
Ze hebben hun platform zelf gebouwd met standaard pc-hardware en opensource-software. Dit is alleszins genialer, goedkoper en efficiënter dan een telecommanager die naar Telemak belt om een kant-en-klare Tandberg-encoder of Flash Media Server te komen installeren. (cfr. Yelo, Mobistar TV,...)
boulder schreef:Dat is nog altijd niet hetzelfde, Raf1.
Heb ik ook niet gezegd. ( Maar op een videobuffer van 10 seconden kan je ook een 2-pass toepassen om een hogere efficiëntie te bereiken.)
Mijn punt is dat de x264-encoder veel efficiënter omgaat met bandbreedte dan de kant-en-klare Tandberg-encoders die al jaren zonder enige update staan te draaien bij de grote distributeurs. Bovendien kan het WeePeeTV-platform elke maand software-updates installeren en elk jaar hun relatief goedkope Intel CPU's vervangen om de efficiëntie te kunnen verhogen. Meer informatie daarover ook op http://www.ob-encoder.com/
boulder schreef:Jij vindt het dus "stelen" als er analoge frequenties verdwijnen om gebruikt te worden voor digitale TV, maar anderzijds vind je het geen probleem dat bijv. TV Vlaanderen MPEG2 zenders omzet naar H.264, waarbij ze dus bestaande gebruikers hun hardware nutteloos maakt.
Voor die klanten is dat ook niet leuk, maar ze kunnen tenminste vrij MPEG4-apparatuur kiezen die +10 jaar zal meegaan.
boulder schreef:Dat het goedkoper is, daar twijfel ik niet aan, dat zie je aan alles bij Weepee TV. Dat het beter is daar heb ik toch wel zware twijfels over, en dat filmpje is nie van die aard om mij van idee te doen veranderen.
Ik heb niet gezegd dat de beeldkwaliteit beter is, ik heb er op gewezen dat hun platform efficiënter, goedkoper en flexibeler is dan bij de concurrentie.
Vandaag streamt WeepeeTV aan 1 Mbps, maar als ze morgen smart tv's officieel gaan ondersteunen zullen ze wellicht naar 2,5 Mbps gaan en zal de beeldkwaliteit misschien beter zijn dan 8 Mbps MPEG-2 bij Telenet of 3,5 Mbps H.264 bij Belgacom.
arjan schreef:Ik vind dat annaloge zenders al lang niet meer thuishoren in deze tijd van ontwikkeling.En dat heeft helemaal niets te maken met stelen.
Analoge zenders kon je opnemen op éénder welke harde schijf, de digitale Telenet-kanalen niet. Dan is Telenet digitaal toch niet zo'n positieve ontwikkeling als je eens een opname wil bewaren of bekijken op een laptop of pc.
Laatst gewijzigd door raf1 23 dec 2012, 15:15, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Als dat de beeldkwaliteit ten goede komt voor iedereen dan is dat geen slechte keuze (mits ze voor een goede omruiling van de die oude boxen voorzien).
De omruiling is een gevoelig punt... ik heb destijds ook geen GSM gekregen van Proximus bij de overgang van MOB2 naar GSM, ook niet van merk X, Y of Z toen de CD speler er kwam. TN schaft trouwens het analoge aanbod ook niet af van de ene op de andere dag, dus er is wel degelijk een overgangsperiode.

EDIT:
raf1 schreef:Ze hebben hun platform zelf gebouwd met standaard pc-hardware en opensource-software. Dit is alleszins genialer, goedkoper en efficiënter dan een telecommanager die naar Telemak belt om een kant-en-klare Tandberg-encoder of Flash Media Server te komen installeren. (cfr. Yelo, Mobistar TV,...)
Op zich is het enige verschil de prijs... beide partijen gaan hun mosterd elders halen en hebben zo goed als geen eigen bijdrage.
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

raf1 schreef: Analoge zenders kon je opnemen op éénder welke harde schijf, de digitale Telenet-kanalen niet.
Als je 'n opname wil bewaren.
Digitaal of analoog,alles is te copieren naar een eigen(pioneer)externe dvd recorder,en weinig verschil van beeld kwaliteit.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”