Inderdaad, maar dat samenvallen is beslist door partijen die geen discipline hebben, en het niet kunnen nalaten altijd de zaken vooruit te schuiven.woutervh schreef: 09 jun 2024, 10:41Idem. Eigenlijk getwijfeld tot in het stemhokje. Ook jammer dat Europese en Federale verkiezingen samen vallen. Zonder echt op onderzoek te gaan weet je eigenlijk niet wat Europees speelt en welke partijen voor wat staan. Campagne wordt volledig op Belgisch/Vlaams niveau gespeeldGray schreef: 09 jun 2024, 09:13 eigenlijk 2 keer sociaal-economisch links/sociaal-cultureel rechts gestemd en europees net het omgekeerde.![]()
En zo werd er niet of nauwelijks bestuurd met als excuus dat het binnenkort weer andere verkiezingen waren, en men daardoor geen ingrijpende maatregelen durfde te nemen.
Nu vallen ze allemaal samen, waarna men in theorie 5 jaar beleid kan voeren.
In werkelijkheid zorgt dat niet voor meer discipline, wat we de vorige keer gezien hebben, want tal van beslissingen zijn niet genomen en werden opnieuw uitgesteld.
Het ligt dus niet aan het systeem, maar aan de spelers in dat systeem, maar dat wist de kiezer natuurlijk al lang.
Toegevoegd na 36 seconden:
Groen = je hebt voor de goeie gestemd.CCatalyst schreef: 09 jun 2024, 10:44 Weet er iemand wat de rol van dat bakske is dat ook in het stemhokje hangt (elektronisch stemmen). Voor mij had ik de stemcomputer, links hing er net achter het gordijntje (maar wel in het stemhokje) een klein grijs bakje ook van Smartmatic, met 2 ledjes op dacht ik? Ongeveer zo lang als de gemiddelde televisieafstandsbediening, iets dikker en breder wel.
Camera om te zien hoe je stemt?![]()
Rood = Foute keuze, foei!