Voip telefoon adapters?

Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Daar ik geen voorstander ben van de USB telefoons (omdat om die te kunnen gebruiken de pc moet blijven opstaan) zou ik gebruik willen maken van een telefoonadapter waarop ik een gewone telefoon kan aansluiten en die adapter dan verbinden met mijn router.

Hiervoor zijn er verschillende adapters beschikbaar, waaronder : de D-Link DVG-2001S, de Leadtek BVA 8055, de Linksys PAP2, de HandyTone ATA-486, ...

Vooraleer ik een van deze ga kopen, zou ik graag wat informatie hebben over de instalatie ervan en hoe je de instellingen van de VOIP provider kan ingeven. In geen enkele usermanual (van de fabrikant) die online te lezen is staat er info over hoe dit moet, je kan er enkel in lezen hoe je het toestel aansluit en hoe je het een IP adres toewijst. :?

Ik ging ervan uit dat je met deze toestellen kon bellen via het internet zonder dat de pc aanstaat (waar normaal het programma op draait) maar gewoon via de router, of ben ik zo verkeerd en moet er wel degelijk nog een computer voor aanstaan met geïnstalleerde softphone? :oops:

Heeft er iemand ervaring met een van deze (of gelijkaardige) toestellen en weet je hoe je deze moet instellen om te werken met een voip provider? (in mijn geval voipstunt, maar algemene info hierover is zeker ook welkom)

Alvast bedankt! :-D
Lion
Pro Member
Pro Member

ik gebruik een handytone ata-286 geleverd door packetnet en door hen in gesteld
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Voor de handytone 486 heb ik ondertussen een handleiding gevonden waarin wordt verteld hoe je de gegevens van de VOIP server kan instellen.
http://www.grandstream.com/user_manuals/HandyTone-486UserManual.pdf
Voor de andere toestellen nog steeds niets.

Daar zoals ik al zei voipstunt officieel dergelijke toestellen niet ondersteund kan ik dus ook niet via hen een vooraf ingesteld toestel kopen.

Ik ken packetnet, maar bij hen is het niet mogelijk om gratis te bellen naar vaste telefoonnummers. Maar krijg je bij hen wel een telefoonnummer waarop je via de gewone telefoonlijn gebeld kan worden?

Wel bedankt voor je reactie :-)
Lion
Pro Member
Pro Member

Inderdaad sinds een maand kan je kiezen tussen een nummer in zone 02 of 03
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet niet of en hoe je die andere adapters kan instellen om te werken via SIP, maar ik heb ondertussen (buiten de handytone) nog een adapter gevonden die gemakkelijk in te stellen is, heb erover berichtje geplaatst hier : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=100002#100002

Bedankt voor je reactie Lion

Nota aan moderator : Dit onderwerp mag gesloten of verwijderd worden
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”