Deze filtert het "compacte signaal".
Je kan hierdoor geen TV meer kijken via de kabel.
Base lanceert internet en tv in heel het land
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
Heeft er hier al iemand de overstap gedaan van SCARLET Trio (via PROXIMUS ADSL kabel) naar BASE Unlimited (via TELENET coax kabel)?
Wat waren de ervaringen?
Lukt dat met EasySwitch of moet je zelf SCARLET opzeggen?
Alvast bedank.
MG
Wat waren de ervaringen?
Lukt dat met EasySwitch of moet je zelf SCARLET opzeggen?
Alvast bedank.
MG
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Waarom een box? Wij gebruiken op 2 tv's de Base TV app en werkt super
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
-
- Starter Plus
Omdat de ene TV aan een Home Cinema Systeem hangt en dus geluid via HDMI nodig heeft.daydreamke schreef: 12 aug 2024, 23:25 Waarom een box? Wij gebruiken op 2 tv's de Base TV app en werkt super
En omdat de 2e TV geen TV is maar een gewone monitor (in de keuken).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Heb je geen HDMI ARC? En anders heb bij je veel TVs nog een optical audio out.
-
- Premium Member
Bij ons hangt er ook reciever aan met 7.1 setup. Voor de monitor kan je gewoon androit media player of chromecast gebruikenGeMa2 schreef: 16 aug 2024, 17:52Omdat de ene TV aan een Home Cinema Systeem hangt en dus geluid via HDMI nodig heeft.daydreamke schreef: 12 aug 2024, 23:25 Waarom een box? Wij gebruiken op 2 tv's de Base TV app en werkt super
En omdat de 2e TV geen TV is maar een gewone monitor (in de keuken).
-
- Starter Plus
TV heeft ARC, de reciever niet. Optical OUT TV gaat naar OPTICAL IN reciever.
Er zijn nog meer obstakels. De TV is een LG en draait native geen BASE TV App.
De grootste voorwaarde: alles draait nu met 1 programmeerbare afstandsbediening.
Dus 1 druk op de knop zet alles in de juiste configuratie:
1. TV SCARLET --> moet nu TV BASE worden
2. Satelliet TV
3. Netflix
Er zijn nog meer obstakels. De TV is een LG en draait native geen BASE TV App.
De grootste voorwaarde: alles draait nu met 1 programmeerbare afstandsbediening.
Dus 1 druk op de knop zet alles in de juiste configuratie:
1. TV SCARLET --> moet nu TV BASE worden
2. Satelliet TV
3. Netflix
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Na launch overgestapt van telenet naar base. Die app is inderdaad volledig hetzelfde als de telenet app. Geen klagen over het internet. Maar wat best frustrerend is, is dat op regelmatige momenten live TV op de apple TV/iphone/ipad wegvalt met als foutmelding:
Niet beschikbaar
Deze video kan niet worden afgespeeld. -12312
Als je opnieuw afspeelt begint live tv te spelen en valt dan binnen de 10 sec weer weg met bovenstaande melding. Dit gaat dan zo verder voor ongeveer een halfuur. Internet is gewoon 200/20 zoals het hoort op de momenten dat het wegvalt.
Ik heb contact opgenomen met base via whatsapp, die komen niet verder dan doe eens een speedtest. Daarna word ik genegeerd. Nog iemand die dit voorheeft?
Het is maar regelmatig, maar het is uiteraard zeer vervelend.
Niet beschikbaar
Deze video kan niet worden afgespeeld. -12312
Als je opnieuw afspeelt begint live tv te spelen en valt dan binnen de 10 sec weer weg met bovenstaande melding. Dit gaat dan zo verder voor ongeveer een halfuur. Internet is gewoon 200/20 zoals het hoort op de momenten dat het wegvalt.
Ik heb contact opgenomen met base via whatsapp, die komen niet verder dan doe eens een speedtest. Daarna word ik genegeerd. Nog iemand die dit voorheeft?
Het is maar regelmatig, maar het is uiteraard zeer vervelend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 3 keer
de eerste 12 maanden 31,95 €. Nadien 35,95 eur (of iets goedkoper via resellerraf1 schreef: 24 jun 2024, 14:24 Bijvoorbeeld met volgende combinatie van internet en tv bespaar je meer dan 20 euro/maand: Edpnet internet VDSL XL + Base TV-app = 31,95 + 10 euro = 41,95 euro/maand

- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Nog even mijn ervaring met de klantendienst:
Via social media (bijvoorbeeld Whatsapp of X) meermaals gehad dat het dagen duurt voordat ze reageren, alsof ze complexe vragen laten liggen. Een simpele vraag kun je binnen paar minuten antwoord op krijgen.
Dan maar gebeld: medewerker logt dan in de op exact dezelfde klantenzone die je zelf ook hebt.
Pas als hij er niet uitkomt contacteert hij een tweede lijn. Gesprek heeft een half uur geduurd.
Positief: de online klantenzone is beperkt maar werkt wel prima. Ook als je van abonnement wilt wisselen.
Duidelijke mail communicatie.
Negatief: de modem is te beperkt en de klantendienst reageert niet binnen een redelijke termijn, zelfs Hey doet het beter.
Na vele dagen van ellende met trage YouTube (Telenet issue) terug overgestapt naar Hey voor €29 per maand lifetime promo.
Via social media (bijvoorbeeld Whatsapp of X) meermaals gehad dat het dagen duurt voordat ze reageren, alsof ze complexe vragen laten liggen. Een simpele vraag kun je binnen paar minuten antwoord op krijgen.
Dan maar gebeld: medewerker logt dan in de op exact dezelfde klantenzone die je zelf ook hebt.
Pas als hij er niet uitkomt contacteert hij een tweede lijn. Gesprek heeft een half uur geduurd.
Positief: de online klantenzone is beperkt maar werkt wel prima. Ook als je van abonnement wilt wisselen.
Duidelijke mail communicatie.
Negatief: de modem is te beperkt en de klantendienst reageert niet binnen een redelijke termijn, zelfs Hey doet het beter.
Na vele dagen van ellende met trage YouTube (Telenet issue) terug overgestapt naar Hey voor €29 per maand lifetime promo.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Toen ik na 3 dagen dan maar gebeld had en een half uur aan de lijn had gehangen stuurde ik de dag erna nog even via whatsapp dat m’n vraag inmiddels telefonisch behandeld was.. dan kreeg ik wel binnen een paar minuten een blij / opgelucht antwoord waarschijnlijk van een medewerker die op die manier weer een ‘ticket’ kon sluiten zonder moeite te doen.

-
- Elite Poster
Voor mensen die TV erbij nemen....
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -media-box
interessant om deze aan te schaffen (zou wel iets minder prijzig mogen zijn). Maar na <2 jaar ben je break-even.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen
https://www.libertyglobal.com/operation ... -products/
specs
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van- ... a-p/937228
In de aan-stand is het verbruik van de ontvanger maximaal 12 Watt. (zelfde als de Nokia)
https://www.bol.com/be/nl/p/nokia-strea ... 132601886/
https://streamview.com/en/Nokia-Streaming-Box-8010/8010 Duitse Verdeler
https://streamview.com/media/e7/71/g0/1 ... 010-EN.pdf
Maar van deze lees ik ook héél goede reviews. En aangezien wifi AX (6), ook recentere/betere hardware.
Audio & video
Display resolution: 4K Ultra HD
Video resolution: 4Kx2K@60fps, 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Audio decoding: Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS
Video features: HDR, Dolby Vision
System & Memory
Operating system: AndroidTM 11
Chipset: Amlogic S905X4-K
CPU: Quad-Core Cortex-A55
GPU: ARM Mali-G31 MP2
SDRAM: DDR4: 4 GB
Flash: eMMC: 32 GB
Wireless connectivity
802.11 b/g/n/a/ac/ax 2.4 GHz/5 GHz 2T2R (WiFi6)
Bluetooth: 5.0
Power consumption working: max. 12 W
Power consumption in standby: 0.5 W
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -media-box
interessant om deze aan te schaffen (zou wel iets minder prijzig mogen zijn). Maar na <2 jaar ben je break-even.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen
https://www.libertyglobal.com/operation ... -products/
specs
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van- ... a-p/937228
In de aan-stand is het verbruik van de ontvanger maximaal 12 Watt. (zelfde als de Nokia)
https://www.bol.com/be/nl/p/nokia-strea ... 132601886/
https://streamview.com/en/Nokia-Streaming-Box-8010/8010 Duitse Verdeler
https://streamview.com/media/e7/71/g0/1 ... 010-EN.pdf
Maar van deze lees ik ook héél goede reviews. En aangezien wifi AX (6), ook recentere/betere hardware.
Audio & video
Display resolution: 4K Ultra HD
Video resolution: 4Kx2K@60fps, 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Audio decoding: Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS
Video features: HDR, Dolby Vision
System & Memory
Operating system: AndroidTM 11
Chipset: Amlogic S905X4-K
CPU: Quad-Core Cortex-A55
GPU: ARM Mali-G31 MP2
SDRAM: DDR4: 4 GB
Flash: eMMC: 32 GB
Wireless connectivity
802.11 b/g/n/a/ac/ax 2.4 GHz/5 GHz 2T2R (WiFi6)
Bluetooth: 5.0
Power consumption working: max. 12 W
Power consumption in standby: 0.5 W
-
- Premium Member
mooi overzichtje bedankt, wij hebben hier sinds eind vorig jaar de Nokia 8010 media box. Een echte aanrader zeker nu hij in prijs is gezakt de laatste weken.
Wij gebruiken hem voor: iptv, vrt max (tekenfilms voor ons zoontje), youtube en sinds maandje of 2 Base TV met de app. Super handig!
Wij gebruiken hem voor: iptv, vrt max (tekenfilms voor ons zoontje), youtube en sinds maandje of 2 Base TV met de app. Super handig!
Laatst gewijzigd door philippe_d 27 aug 2024, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullqoute van vorige most verwijderd
Reden: fullqoute van vorige most verwijderd
-
- Elite Poster
Straf dat NGC/Discovery/ Eurosport 1/2, NPO niet in HD is.openaf schreef: 06 jun 2024, 09:58 Sorry maar alle zenders hebben niet het beste beeldkwaliteit :
Nederlandstalige zenders Base TV :
1920x1080 pixels : VTM, VTM2, VTM3, Play 4, Play 5, Play 6, Canvas, één, Ketnet, Studio 100
1280x720 pixels : VTM Gold, VTM Non-stop 90’s, VTM4, National Geographic, Discovery Channel, TLC, Eurosport 1, Eurosport 2, Disney, Disney Junior, NPO1, NPO2, NPO3, Nickelodeon, MTV, Comedy Central
1024 x 576 pixels : Disney Junior, Nick Jr

NLZiet in NL
De belangrijkste Nederlandse zenders wo ... go en KPN.
"Niet alleen de bandbreedte, maar ook het beeldformaat van de Nederlandse zenders zijn bij NLZIET beter. Ziggo en KPN leveren streams in het HD-beeldformaat 1080i. NLZIET maakt gebruik van het betere progressive beeldformaat Full HD 1080p/50. "
https://www.appletips.nl/nlziet-review/
Als ze niet zelfde beeldkwaliteit bieden als kabel is het voor mij 'no-go'. Zelfs via Illegale IPTV of NLZiet heb je FHD kwaliteit. Maar via hen rechstreeks kan het niet.

https://www.lavenir.net/actu/conso/mult ... W2OO7JMEA/
Base belooft orde op zaken te stellen
“Historisch gezien zijn de meest bekeken zenders bij ons Nederlandstalige zenders, gezien ons klantenbestand,” legt Telenet, eigenaar van Base, uit. “Daar willen we verandering in brengen. We gaan kijken hoe we de meest bekeken Franstalige zenders ook Full HD-kwaliteit (1920x1080) kunnen bieden en het niveau van de andere Franstalige zenders kunnen verhogen. We kunnen nog geen precies tijdschema geven, maar we werken eraan.”
Dus ze gaan niet alles op FHD zetten, gewoon volgens aantal kijkers.

Antwoord Base 28/8/2024:
Hey satsurfer, wat heb je goede vragen voor ons. De beeldkwaliteit is inderdaad hetzelfde via de app als via de TV Box. Helaas is bridging niet mogelijk met onze modem. xxxxx
DVB-T bedoel jelucdec schreef: 03 jun 2024, 13:48 TVV stopt eind augustus.
Zou ik kunnen intekenen voor het compact signaal bij Base? Het is voor m'n inwonende moeder. Liefst zo weinig mogelijk bakjes of apps voor haar.
Voor internet zitten we wel bij Telenet...
Ik denk niet dat die 'speciallekes mogelijk gaan zijn. Base werkt via IPTV.
Tja, zo is er altijd iets. Base heeft Eurosport 1 en 2 en Discovery/NGC, en al de Franse zenders. Dat heeft TVV niet. Ja, 2 xxx kanalen, die je enkel via pc/laptop kan kijken. Tja, als je zover bent, heb je TVV hiervoor niet nodig.Boombastic schreef: 03 jun 2024, 13:32 Ik wacht nog even af wat Digi tegenover BaseTV zal aanbieden. Ik vind het wel jammer dag Kanaal Z niet in de zenderlijst staat.

Ik wacht ook op Digitv (was zomer aangekondigd).....en hun aanbod. Maar qua snelheid moeten we niet veel verwachten via VDSL of betere prijzen.
Als Base 200/40 of zo zou aanbieden, zou ik direct omschakelen voor internet + app.
Je zou eigenlijk account mogen delen met mijn dochter? Ik kijk nooit 2 x tegelijk.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 75 keer
Dag Ptoeneigh, ga ik ervan uit dat jij het Hey klantennummer bij de Base bestelling wou ingeven en dat dit niet geaccepteerd werd? Dat is nog altijd het geval.Ptoeneigh schreef: 26 jul 2024, 14:47 Misschien maar een detail, maar ik ben daar daar een beetje principieel in: EasySwitch blijkt niet te werken tussen Base en Orange (omdat ze geen klanten nummer met een punt accepteren in base / Telenet systemen).
Heb dan maar naar Base gebeld en zij konden het wel.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Beide kanten op leek het niet goed te werken.
Uiteindelijk komt het wel in orde natuurlijk maar goed, ik zit nu bij Hey om daar hopelijk heel lang te blijven voor een mooie prijs.
Uiteindelijk komt het wel in orde natuurlijk maar goed, ik zit nu bij Hey om daar hopelijk heel lang te blijven voor een mooie prijs.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 75 keer
Internet werd een week geleden aangesloten. Al sinds de aansluiting kon ik via MyBase geen aanpassingen aan de modem doen zoals port forwarding of wifi delen (na Je Thuisnetwerk kiezen kwam er de foutmelding Oeps er liep iets mis). Dus na 1 week ook nog altijd niets. Van collaire dat de klantendienst onverstaanbaar is (door anderstalige medewerkers), en dat ze mijn probleem niet konden oplossen (Hebt u de modem al gereset? Bent u wel juist ingelogd? Kan u de app op de gsm eens opnieuw installeren? , ... Allemaal al gedaan maar ik was ingelogd op de pc in mijn MyBase dus ik wees het op een algemeen probleem) dus maar opgezegd. Uiteindelijk iemand aan de lijn die zei, Base ondersteund dit allemaal niet. Ik dacht, wat voor een service is dit? Ik kan alleen internet gebruiken en meer niet. Ook al is het een Telenet Group afdeling. Ik ben van moederbedrijf Telenet toch meer service gewenst. Al bij al opzegging dus snel afgehandeld en naar een andere provider gestapt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 19 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het is een budget merk en intermet+tv is vrij nieuw dus er zullen veel problemen zijn.streulma schreef: 11 sep 2024, 13:19 Internet werd een week geleden aangesloten. Al sinds de aansluiting kon ik via MyBase geen aanpassingen aan de modem doen zoals port forwarding of wifi delen (na Je Thuisnetwerk kiezen kwam er de foutmelding Oeps er liep iets mis). Dus na 1 week ook nog altijd niets. Van collaire dat de klantendienst onverstaanbaar is (door anderstalige medewerkers), en dat ze mijn probleem niet konden oplossen (Hebt u de modem al gereset? Bent u wel juist ingelogd? Kan u de app op de gsm eens opnieuw installeren? , ... Allemaal al gedaan maar ik was ingelogd op de pc in mijn MyBase dus ik wees het op een algemeen probleem) dus maar opgezegd. Uiteindelijk iemand aan de lijn die zei, Base ondersteund dit allemaal niet. Ik dacht, wat voor een service is dit? Ik kan alleen internet gebruiken en meer niet. Ook al is het een Telenet Group afdeling. Ik ben van moederbedrijf Telenet toch meer service gewenst. Al bij al opzegging dus snel afgehandeld en naar een andere provider gestapt.
ISP+TV: TN