Had het in een ander topic gevraagd, maar daar was het wat off-topic en dus begraven, dus start ik even een apart topic.
Heeft iemand een idee vanwaar alle live data komt uit die talloze apps? Is ergens een centrale database ofzo (a.d.h.v. EVSE-ID)? Of gaan die apps effectief alle CPO's afzonderlijk ondervragen?
Publieke database laadpunten?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
https://www.enbw.com/elektromobilitaet/ ... finden/map
Hier kan je relatief data uit krijgen voor een specifiek laadpunt (JSON), wordt vaak gebruikt in Home Assistant.
Of het perfect accuraat is... ik denk het niet.
Hier kan je relatief data uit krijgen voor een specifiek laadpunt (JSON), wordt vaak gebruikt in Home Assistant.
Of het perfect accuraat is... ik denk het niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Eigenlijk wel gek dat de "officiële instantie" die data niet publiek toegankelijk maakt? Althans, ik vermoed dat er zo'n instantie is, aangezien elke laadpaal ergens zijn EVSE-ID moet vandaan halen, toch?
ooh. shiny.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 52 keer
Volgens mij is er niet 1 database. Maar haalt uw laadpasaanbieder bijvoorbeeld de data op bij elke speler waarmee hij roaming doet.
Want hij moet ook geen palen tonen van providers waar die niet mee roamed.
Want hij moet ook geen palen tonen van providers waar die niet mee roamed.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Toch behoorlijk omslachtig, niet? Dus dan moet je alert zijn op nieuwe spelers en hopen (?) dat iedereen netjes zijn data deelt via eenzelfde standaard (OCPI ?). 

ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Waarom zou je alert moeten zijn... ik mag hopen dat je als aanbieder weet met wie je roamed (en dan ook toegang krijgt tot z'n database).cloink schreef: 19 aug 2024, 16:03 Toch behoorlijk omslachtig, niet? Dus dan moet je alert zijn op nieuwe spelers en hopen (?) dat iedereen netjes zijn data deelt via eenzelfde standaard (OCPI ?).![]()
Of het beter kan is een terechte vraag... al zijn er volgens mij amper een handvol grote spelers (de rest neemt gewoon diensten af van hen onder eigen naam).