Publieke database laadpunten?

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
Plaats reactie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Had het in een ander topic gevraagd, maar daar was het wat off-topic en dus begraven, dus start ik even een apart topic.

Heeft iemand een idee vanwaar alle live data komt uit die talloze apps? Is ergens een centrale database ofzo (a.d.h.v. EVSE-ID)? Of gaan die apps effectief alle CPO's afzonderlijk ondervragen?
ooh. shiny.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

https://www.enbw.com/elektromobilitaet/ ... finden/map
Hier kan je relatief data uit krijgen voor een specifiek laadpunt (JSON), wordt vaak gebruikt in Home Assistant.
Of het perfect accuraat is... ik denk het niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Volgens mij zijn er enkele grote spelers zoals je hier kan lezen... https://www.lastmilesolutions.com/nl/ni ... onnection/
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Eigenlijk wel gek dat de "officiële instantie" die data niet publiek toegankelijk maakt? Althans, ik vermoed dat er zo'n instantie is, aangezien elke laadpaal ergens zijn EVSE-ID moet vandaan halen, toch?
ooh. shiny.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 52 keer

Volgens mij is er niet 1 database. Maar haalt uw laadpasaanbieder bijvoorbeeld de data op bij elke speler waarmee hij roaming doet.
Want hij moet ook geen palen tonen van providers waar die niet mee roamed.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Toch behoorlijk omslachtig, niet? Dus dan moet je alert zijn op nieuwe spelers en hopen (?) dat iedereen netjes zijn data deelt via eenzelfde standaard (OCPI ?). :?
ooh. shiny.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

cloink schreef: 19 aug 2024, 16:03 Toch behoorlijk omslachtig, niet? Dus dan moet je alert zijn op nieuwe spelers en hopen (?) dat iedereen netjes zijn data deelt via eenzelfde standaard (OCPI ?). :?
Waarom zou je alert moeten zijn... ik mag hopen dat je als aanbieder weet met wie je roamed (en dan ook toegang krijgt tot z'n database).

Of het beter kan is een terechte vraag... al zijn er volgens mij amper een handvol grote spelers (de rest neemt gewoon diensten af van hen onder eigen naam).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”