Het lijkt stilaan tijd om mijn Xiaomi Red MI Note 7 te gaan vervangen. Heb hem al eens volledig gereset maar het ding blijft toch regelmatig hangen en haperen. Hij is intussen ook van maart 2019.
Wie kan mij een model aanraden dat voldoet aan volgende voorwaarden ?
Prijs : +-€300
Scherm : min 90 Hertz
Formaat : liefst groter dan 6,5 inch
Ram : 8GB
Opslag 128/256
Een deftig updatebeleid .
Toestel dient niet om spelletjes te spelen.
Wat had ik zelf in gedachten :
XIAOMI POCO X6 ==>nadeel updatebeleid
SAMSUNG GALAXY A55==>niet echt een Samsung liefhebber, hebben er hier 3 gehad en binnen de 3 jaar defect.
Oneplus lijkt me wel aardig==>De OnePlus Nord 4 krijgt namelijk vier grote Android-updates en zes jaar aan beveiligingsupdates.
Welke smartphone vandaag kopen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Beslissing gemaakt, de Oneplus Nord 4 voor €429.
Ik heb hier nog een 65W lader liggen, kan deze zonder problemen gebruikt worden voor de Nord 4 die standaard een 100W gebruikt ?
Ik heb hier nog een 65W lader liggen, kan deze zonder problemen gebruikt worden voor de Nord 4 die standaard een 100W gebruikt ?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Ik heb de 7a eventjes gehad, 2 onoverkomelijke problemen voor mijcloink schreef: 30 jul 2024, 11:20 Hij zondigt tegen je vereiste qua grootte, maar ik ben érg tevreden van de Pixel a toestellen (ervaring met de 6a en 7a).
- belachelijk traag opladen (18W, zie specs hieronder)
- ontlading 's nachts (als ik slaap), is 25%

specs https://www.gsmarena.com/google_pixel_7a-12170.php
Mijn vrouw is er wel tevreden van, dat was vorig jaar voor mij de trigger (samen met de lange periode van updates natuurlijk).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb recent de nord 3 gekocht bij TN incl een 80W lader en die doet het prima
Zoveel verschil met de nord 4, die toen nog niet uit was of officieel aangekondigd is er nu ook niet
Wetende dat ze héél lang upgrade en updates beloven , de hardware zal wel moeten kunnen volgen
Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk
Zoveel verschil met de nord 4, die toen nog niet uit was of officieel aangekondigd is er nu ook niet
Wetende dat ze héél lang upgrade en updates beloven , de hardware zal wel moeten kunnen volgen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Héél lang zegt niet veel.bruma schreef: 01 aug 2024, 16:55 Ik heb recent de nord 3 gekocht bij TN incl een 80W lader en die doet het prima
Blijkbaar 4 jaar voor Nord 3 en 6 jaar voor Nord 4, dat is aan de hoge kant ja.
De Pixel 8a en de Samsung S24 hebben 7 jaar, nieuwe Galaxy A toestellen van Samsung 5 jaar.
Kampioen is Fairphone met hun 5 die minstens 8 jaar security updates gaat sturen, maar ze willen 10 jaar proberen.
Persoonlijk denk ik dat levenduur accu het issue is, die is niet makkelijk te vervangen zoals vroeger.
Daarna heb je denk ik hoeveelheid werkgeheugen en CPU dat in tijd beperkend kan worden als nieuwe OS versie meer bronnen gaan vragen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console