Wifi Calling - BASE netwerk

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Bij Base is de dekking binnenshuis niet goed (zelfde issue als bij Orange) . Orange gaf dan vroeger een bakje wat je binnen kon zetten en dan had je opeens goed signaal .
Maar aangezien ik een toestel met wifi calling optie heb (iphone XS iOS 17) , zou ik graag wifi calling activeren bij Base .

Alle opties van WIFI CALLING en VOLTE op mijn telefoon staan geactiveerd , maar de Base simkaart connecteert nooit op BASE WIFI netwerk . Enkel BASE met zeer slecht bereik (dikwijls verlies van netwerk) tot gevolg .

Ik heb dit doorgelezen :
https://www.prd.base.be/nl/support/wifi ... via%20wifi.

Iemand tips om dit werkend te krijgen ?
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 44 keer
Provider
Te Koop forum

Voor WIFI calling moet je niet met een specifiek netwerk verbonden zijn, maar met je eigen netwerk. Eventueel kan je eens testen door je telefoon in vliegtuigmodus te zetten en enkel WIFI te activeren. Dan zou je in principe nog moeten kunnen bellen.
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

blatruwe schreef: 25 jul 2024, 19:24 Voor WIFI calling moet je niet met een specifiek netwerk verbonden zijn, maar met je eigen netwerk.
Vanzelfsprekend . Maar als ik met wifi verbonden ben met de wifi calling optie op mijn telefoon geactiveerd , dan gaf hij bij orange aan dat ik met netwerk ORANGE WIFI verbonden was .
Bij BASE doet hij dit nooit , het netwerk waarmee hij verbinding maakt is steeds BASE en nooit BASE WIFI .
blatruwe schreef: 25 jul 2024, 19:24 Eventueel kan je eens testen door je telefoon in vliegtuigmodus te zetten en enkel WIFI te activeren. Dan zou je in principe nog moeten kunnen bellen.
Mijn nummer wordt onbereikbaar wanneer ik dit doe . Als mensen mij dan bellen gaan ze meteen op voicemail over .

Bij Orange werkte zowel de extender als de wifi calling , maar bij Base krijg ik het niet voor elkaar om die wifi calling actief te krijgen .

Iemand nog ideeën ?
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Reboot uitgevoerd?
Netwerk reset op de iphone?
Base gecontacteerd om je settings achterliggend na te kijken?
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”