Base lanceert internet en tv in heel het land
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
De tv-box doet standaard upscaling van het bronsignaal naar de maximale resolutie van het aangesloten tv-scherm. Bijvoorbeeld van 1080p naar 2160p.
Bij een 4K-tv kan dat schijnbaar een beter beeld geven dan wanneer je met de tv-app rechtstreeks op je tv de 1080p stream afspeelt.
Ik ben niet overtuigd dat de tv-box een betere stream zou krijgen dan de tv-app. Als je de tv-box op 1080p zet, zou je in principe de originele stream naar je tv-scherm sturen.
Bij een 4K-tv kan dat schijnbaar een beter beeld geven dan wanneer je met de tv-app rechtstreeks op je tv de 1080p stream afspeelt.
Ik ben niet overtuigd dat de tv-box een betere stream zou krijgen dan de tv-app. Als je de tv-box op 1080p zet, zou je in principe de originele stream naar je tv-scherm sturen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 34 keer
Je TV doet ook upscaling van 1080p naar native resolutie he, en de scalers van een tv zijn in het algemeen vele malen beter dan om het even welk HDMI device.
De enige verklaring voor het betere beeld van de box is dat de stream vd box een hogere bitrate heeft dan die in de app.
Aangezien je voor de box een internet abo nodig hebt is dit voor de provider intern verkeer, tgo public verkeer vd app.
Voor degenen met een box: krijgt de box een IP in een aparte range zoals bij de andere decoders het geval was? Of heeft deze een IP in je eigen range zoals alle andere toestellen?
De enige verklaring voor het betere beeld van de box is dat de stream vd box een hogere bitrate heeft dan die in de app.
Aangezien je voor de box een internet abo nodig hebt is dit voor de provider intern verkeer, tgo public verkeer vd app.
Voor degenen met een box: krijgt de box een IP in een aparte range zoals bij de andere decoders het geval was? Of heeft deze een IP in je eigen range zoals alle andere toestellen?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
"Beter beeld" is een subjectieve beoordeling. Sommigen vinden de automatische upscaling van de tv-box prachtig en denken dat Base/Telenet in native 4K uitzendt omdat de HDMI-selectie op hun tv-toestel aangeeft dat het signaal 4K is.
Dus graag een objectief bewijs dat de beeldkwaliteit via die IP tv-box beter is dan in de tv-app.
Misschien komen de streams op de tv-box via multicast binnen. Dat zou een verklaring zijn dat je de tv-box alleen met Base internet kan afnemen.
Als het multicast is zullen de streams haast zeker dezelfde bitrate als Telenet DVB-C hebben, dus 9 Mbps op VRT 1.
Dus graag een objectief bewijs dat de beeldkwaliteit via die IP tv-box beter is dan in de tv-app.
Misschien komen de streams op de tv-box via multicast binnen. Dat zou een verklaring zijn dat je de tv-box alleen met Base internet kan afnemen.
Als het multicast is zullen de streams haast zeker dezelfde bitrate als Telenet DVB-C hebben, dus 9 Mbps op VRT 1.
-
- Elite Poster
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 34 keer
Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar. Vandaar mijn vraag of de box een IP krijgt in een aparte Telenet IP range of niet.
Alternatieve methode om de bitrate te testen is via monitoring op je lokale switchpoort, maar dan moet je er wel wat werk insteken
Alternatieve methode om de bitrate te testen is via monitoring op je lokale switchpoort, maar dan moet je er wel wat werk insteken

-
- Member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik gebruik thuis powerlines van Devolo. Nu is mijn vraag werkt deze Base decoder alleen als deze rechtstreeks aan de Base modem hangt of zou dit ook met powerlines kunnen werken? (sorry voor de misschien domme vraag...)
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2022, 18:11
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Vandaag modem en tv-box ontvangen. Er zaten wat kleine vlekken op de modem en het BASE logo zit op een stuk van de modem met een wittere achtergrond dan de rest van de modem, dus zal omgetoverde Telenet modem zijn, met nieuwe stikker aan de onderkant. Als het maar werkt en dat zal voor het weekend zijn.
Toegevoegd na 2 uren 11 minuten 9 seconden:
Ik heb nu ook eens de tv-box uitgepakt. Dat is een supercompact ding, box-ke. 8 * 8 *1,5 cm. Kan amper geloven dat daar fatsoenlijke tv gaat uitkomen.
Toegevoegd na 2 uren 11 minuten 9 seconden:
Ik heb nu ook eens de tv-box uitgepakt. Dat is een supercompact ding, box-ke. 8 * 8 *1,5 cm. Kan amper geloven dat daar fatsoenlijke tv gaat uitkomen.

-
- Premium Member
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Een paar weken geleden omgeschakeld naar Base internet. Echter hebben ze niet mijn easyswitch, dus opzeggen van oude provider (Hey!) niet uitgevoerd. Heb dit deze week zelf opgezegd bij Hey!. Ik kreeg gisteren netjes een mail van Base dat er vertraging is op de easyswitch en dat base mijn dubbele abbonementskosten gaat vergoeden.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2022, 18:11
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Base internet werkt (haal 194 down en boven de 19 up), tv ook via boxke, vertrouwde Telenet tv, met BASE logo en kleur. Geen IPv6, maar gebruik eigen router, dus dat moet ik nog eens uitvogelen als het al mogelijk is, anders wachten tot vrije modem keuze.
Base TV via app werkt nog niet.
"Aanmelden mislukt
Je hebt BASE TV nodig om tv te kijken via de BASE TV-app. Ga naar MyBASE en abonneer je."
In My BASE staat bij TV, wordt geactiveerd...
Base TV via app werkt nog niet.
"Aanmelden mislukt
Je hebt BASE TV nodig om tv te kijken via de BASE TV-app. Ga naar MyBASE en abonneer je."
In My BASE staat bij TV, wordt geactiveerd...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik heb IPv6 in gebruik op eigen router (IPv6 in bridge op de TPLink)Mike... schreef: 22 jun 2024, 16:43 Base internet werkt (haal 194 down en boven de 19 up), tv ook via boxke, vertrouwde Telenet tv, met BASE logo en kleur. Geen IPv6, maar gebruik eigen router, dus dat moet ik nog eens uitvogelen als het al mogelijk is, anders wachten tot vrije modem keuze.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13 jun 2015, 17:57
- Bedankt: 3 keer
Kan je gewoon de tv app bestellen en internet bij telenet houden ?
Zou dan de tv box van telenet zelf weg kunnen doen [scheelt toch 10 euro]
Zou dan de tv box van telenet zelf weg kunnen doen [scheelt toch 10 euro]
-
- Elite Poster
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
Dat kan inderdaad, zo heb ik het hier momenteel (maar dan internet van Orange)
Laatst gewijzigd door philippe_d 16 jul 2024, 09:35, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Reden: fullquote verwijderd
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13 jun 2015, 17:57
- Bedankt: 3 keer
Perfect, zal dan eens kijken om te veranderen. Zal terug 10 euro minder zijn dan.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
diederik_moortgat schreef: 23 jun 2024, 22:59 Zou dan de tv box van telenet zelf weg kunnen doen [scheelt toch 10 euro]
- Als je "Telenet TV" volledig opzegt, bespaar je het TV abonnement en de huur van de TV-box(en).
- Als je alleen de "TV-Box van Telenet" opzegt, dan heeft de BASE App geen zin, want je kan verder de Telenet TV App blijven gebruiken
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13 jun 2015, 17:57
- Bedankt: 3 keer
Ah zo, wist ik niet.
Dus als ik de tv box opzeg [terug binnen breng bij een Telenet winkel] kan ik blijven kijken via de Telenet tv app op mijn tv ?
Hoeveel betaal je dan minder ?
Dus moet ik dan ook geen Telenet flow hebben ?
Want daarom zou ik het niet doen omdat de flow te weinig zenders heeft.
Dus als ik de tv box opzeg [terug binnen breng bij een Telenet winkel] kan ik blijven kijken via de Telenet tv app op mijn tv ?
Hoeveel betaal je dan minder ?
Dus moet ik dan ook geen Telenet flow hebben ?
Want daarom zou ik het niet doen omdat de flow te weinig zenders heeft.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Zolang je een "kabelabonnement" hebt, kan je TV kijken ook zonder TV Box (via CI+, via de Telenet TV App, of op uw TV (compact signaal).diederik_moortgat schreef: 24 jun 2024, 10:39 Dus als ik de tv box opzeg [terug binnen breng bij een Telenet winkel] kan ik blijven kijken via de Telenet tv app op mijn tv ?
Dat hangt ervan af hoeveel je nu betaalt

- Een kabelabonnement (zonder decoder) kost 21.32€ per maand.
- Een Telenet TV-Box kost €10.95 per maand (huur).

TV Iconic - als optie bij een One of OneUP abonnement kost €22.92 inclusief TV-Box

Telenet TV Flow - als optie bij een All-Internet abonnement - kost €10.89 (€74.16 i.p.v €63.27)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13 jun 2015, 17:57
- Bedankt: 3 keer
Bedankt voor de duidelijke uitleg !
Ik heb all internet + tv iconic en betaal 64,52 euro [korting van 12 euro via werkgever].
Dus heeft het sowieso niet veel zin om iets te veranderen.
Ik heb all internet + tv iconic en betaal 64,52 euro [korting van 12 euro via werkgever].
Dus heeft het sowieso niet veel zin om iets te veranderen.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het heeft altijd zin om tarieven te vergelijken.diederik_moortgat schreef: 24 jun 2024, 13:56Dus heeft het sowieso niet veel zin om iets te veranderen.
Bijvoorbeeld met volgende combinatie van internet en tv bespaar je meer dan 20 euro/maand: Edpnet internet VDSL XL + Base TV-app = 31,95 + 10 euro = 41,95 euro/maand
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13 jun 2015, 17:57
- Bedankt: 3 keer
Dat klopt maar ik blijf bij telenet voor de snelheid.
Als er een andere provider is met 300 Mbps die goedkoper is, dan hoor ik het graag en zal ik misschien wel wisselen
Als er een andere provider is met 300 Mbps die goedkoper is, dan hoor ik het graag en zal ik misschien wel wisselen
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer

+ €10 = €55,95.
Snellere download, veel snellere upload en (waarschijnlijk) lagere ping.
Maar mocht je de stap overwegen zou ik aanraden om eerst voor de €10 goedkopere optie te gaan en eens te testen of je de lagere download effectief gaat merken. Upgraden kan altijd gemakkelijk en kosteloos.
En voor de liefhebber: een eigen router wat je toelaat om eenvoudig een PiHole of AdGuardHome in je netwerk te laten kuisen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Bij Base krijg je 200/20 + app TV voor 45 euro per maand.
Maw. jij betaalt telkens bijna 20 euro extra voor slechts 100Mbps meer downloadsnelheid...
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 6909
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Kunnen we terug on topic gaan?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik vermoed dat de Base modem wel écht beperkt is in functies.
Je krijgt een extern IPv6 adres, maar dat blijkt van extern niet te pingen te zijn.
Port forwarding blijkt ook alleen voor IPv4 mogelijk ...
Een traceroute naar een vzw vanaf Telenet / Orange werkt. Vanaf Base krijg ik geen gehoor...
Je krijgt een extern IPv6 adres, maar dat blijkt van extern niet te pingen te zijn.
Port forwarding blijkt ook alleen voor IPv4 mogelijk ...
Een traceroute naar een vzw vanaf Telenet / Orange werkt. Vanaf Base krijg ik geen gehoor...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ofwel heb ik er over gelezen, maar...
begrijp ik goed dat enkel @streulma kan bevestigen dat bridging werkt op IPv6?
Verder lees ik niet dat iemand het getest/in gebruik heeft op IPv4 ?
Als het toch werkt, ga ik over van Hey naar Base (enkel voor Internet - 5 euro lifetime korting bij Hey op 4 mobile abo's)
Disclaimer: enige zomerse vakantiesituatie kan mijn leesvermogen aantasten
begrijp ik goed dat enkel @streulma kan bevestigen dat bridging werkt op IPv6?
Verder lees ik niet dat iemand het getest/in gebruik heeft op IPv4 ?
Als het toch werkt, ga ik over van Hey naar Base (enkel voor Internet - 5 euro lifetime korting bij Hey op 4 mobile abo's)
Disclaimer: enige zomerse vakantiesituatie kan mijn leesvermogen aantasten

I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Ik begrijp niet wat jullie bedoelen met "IPv6 bridging" werkt ...
Ook niet wat de betekenis is van "de Base modem is wel écht beperkt" in functies.
Voor zover ik begrijp is de BASE base modem dus een refurbished Telenet modem (CH7465LG-TN), relabeled naar CH7465LG-BA.
Deze modem heeft vermoedelijk exact dezelfde eigenschappen als de originele Telenet CH7465LG, en is er op "My Base" geen mogelijkheid om een MAC bridge in te stellen
Tenzij je IPv6 NAT gebruikt (NAT66) ?
Ook niet wat de betekenis is van "de Base modem is wel écht beperkt" in functies.
Voor zover ik begrijp is de BASE base modem dus een refurbished Telenet modem (CH7465LG-TN), relabeled naar CH7465LG-BA.
Deze modem heeft vermoedelijk exact dezelfde eigenschappen als de originele Telenet CH7465LG, en is er op "My Base" geen mogelijkheid om een MAC bridge in te stellen
- Wat IPv4 betreft krijg je dus een intern IPv4 adres (192.168.0.1/24) op de aangesloten toestel, en/of op de WAN poort van een aangesloten router.
- Wat IPv6 betreft krijgt ieder achterliggend toestel een IPv6 /64 adres, dus de WAN poort van een aangesloten router krijgt één IPv6 /64 adres (SLAAC).
- De BASE modem zelf krijgt een IPv6 /56 Prefix. Indien de CH7465LG-BA IPv6 Prefix Delegation (PD) zou indersteunen (wat ik betwijfel), zou de achterliggende router één IPv6 Prefix krijgen (ten minste een /60 Prefix, ten hoogste één /57 Prefix zoals bij de Telenet E-router).
Tenzij je IPv6 NAT gebruikt (NAT66) ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Hallo, we hebben thuis base tv en base internet. Tv kijken doen we via androidtv mediaplayer met de base tv app.
Graag kochten we nu een tweede tv bij, kunnen we daar ook base tv op kijken via de app? Of moeten we dan een extra abonnement afsluiten?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Graag kochten we nu een tweede tv bij, kunnen we daar ook base tv op kijken via de app? Of moeten we dan een extra abonnement afsluiten?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
-
- Elite Poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@daydreamke :
Neen je moet geen tweede abonnement afsluiten, dit kan ook niet.
Je hoeft enkel de app te installeren op de TV of op een Android mediaplayer.
@philippe_d :
Ik bedoelde dat ik in de Base klantenzone maar bitterweinig instellingen zie tegenover die in de klantenzone van Telenet (mijn moeder heeft dezelfde modem).
Ook zie ik welke wan ip-adressen er toegekend zijn in de Telenet klantenzone terwijl dit in de Base klantenzone niet zichtbaar is.
Ook port forwarding op IPv6 is bij Base niet mogelijk.
Bij Telenet zijn er ook meer geavanceerde wifi instellingen mogelijk.
Neen je moet geen tweede abonnement afsluiten, dit kan ook niet.
Je hoeft enkel de app te installeren op de TV of op een Android mediaplayer.
@philippe_d :
Ik bedoelde dat ik in de Base klantenzone maar bitterweinig instellingen zie tegenover die in de klantenzone van Telenet (mijn moeder heeft dezelfde modem).
Ook zie ik welke wan ip-adressen er toegekend zijn in de Telenet klantenzone terwijl dit in de Base klantenzone niet zichtbaar is.
Ook port forwarding op IPv6 is bij Base niet mogelijk.
Bij Telenet zijn er ook meer geavanceerde wifi instellingen mogelijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Zoals ik al eerder schreef, maakt het niet uit of je van Telenet komt. Je wordt altijd verondersteld jouw oude modem terug in te leveren bij einde contract (zelfs bij een verhuis).
Base gebruikt dus één modem, wat ik - vanuit support standpunt - volkomen normaal vind voor een "beginnende" ISP.
Dus een EMTA modem die hier nog hangt (ooit 1 jaar gebruikt, nadien naar Orange en dan Epdnet) zullen ze niet toelaten?philippe_d schreef: 03 jun 2024, 11:10Telenet zelf ondersteunt de bridge mode maar op één modem: de CV8560E
Ze hebben die nooit opgevraagd.
Of vanaf november 2024 (al is dat wel heel duur) (heb hier toch 2 fritzbox 7590, die meer dan voldoen, dan maar in bridge mode)
https://nl.avm.de/nieuwe-fritzbox-6670- ... bindingen/
Als de upload iets zou verhogen, dan stap ik over van EDP naar Base (en nog handig met tv app) Hopelijk beeldkwaliteit top (en niet die goedkope IPTV streaming)
Telt het streamen via hun app als gebruikte data?
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Even melden dat ook ik de overstap heb gedaan van Hey/Orange naar Base.
Exact dezelfde ervaring als @VossyGamer en @daydreamke
Self install: “Vandaag besteld morgen in huis” via PostNL (handtekening vereist).
Aansluiten is uiteraard kinderspel zolang je voorzichtig bent met de connector van de coax kabel. Er zit zelfs een sleuteltje bij om deze goed vast te draaien.
Activatie was binnen een paar minuten in orde. Moet inderdaad even via mobile data gebeuren via MyBase.
Modem instellingen zijn zeer beperkt zoals gezegd. Zelfs een andere DNS instellen gaat niet.
Snelheid bekabeld: 191/19,1 deze lijkt gecapt ondanks dat het 200/20 zou mogen zijn.
Latency exact hetzelfde als bij Orange: 11 ms.
Exact dezelfde ervaring als @VossyGamer en @daydreamke
Self install: “Vandaag besteld morgen in huis” via PostNL (handtekening vereist).
Aansluiten is uiteraard kinderspel zolang je voorzichtig bent met de connector van de coax kabel. Er zit zelfs een sleuteltje bij om deze goed vast te draaien.
Activatie was binnen een paar minuten in orde. Moet inderdaad even via mobile data gebeuren via MyBase.
Modem instellingen zijn zeer beperkt zoals gezegd. Zelfs een andere DNS instellen gaat niet.
Snelheid bekabeld: 191/19,1 deze lijkt gecapt ondanks dat het 200/20 zou mogen zijn.
Latency exact hetzelfde als bij Orange: 11 ms.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Doen ze bij Base dan geen controle van de lijn ?? als ik telenet nog had 4 jaar geleden grote problemen met hun internet (bij de uitmeting door een technieker op de coax die binnen kwam een heel zwak signaal op de coax, bijna niet mogelijk om deftig internet te hebben, toch maar doorgegaan met als gevolg vele uitvallen ... ben toen volledig weggegaan op Vdsl en telenet heeft nooit moeite gedaan om het te komen onderzoeken waar er buiten eventueel iets was zoals een kabelbreuk of iets dergelijks. Ikvermoed dat de problemen begonnen zijn wanneer onze gebuur hun oprit hebben open gebroken om nieuwe riolering te leggen tot onder het voetpad 

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
De enige controle die ik heb gezien is of je aansluitbaar bent (adres check).
Ik denk dat ik de klantendienst zou moeten vragen of zij kunnen zien of m’n signalen goed zijn.
Bij Orange & Hey kun je wel redelijk veel doen en zien via de modem en daar was alles in orde dus zolang je je coax netjes vastdraait zou het signaal even goed moeten zijn lijkt me.
Ik denk dat ik de klantendienst zou moeten vragen of zij kunnen zien of m’n signalen goed zijn.
Bij Orange & Hey kun je wel redelijk veel doen en zien via de modem en daar was alles in orde dus zolang je je coax netjes vastdraait zou het signaal even goed moeten zijn lijkt me.
-
- Premium Member
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Bij mij was het geen self install maar is er dit gewoon een technieker komen doen van Base. Wist niet dat er een self install bestond eigenlijk ...Ptoeneigh schreef: 25 jul 2024, 20:49 Even melden dat ook ik de overstap heb gedaan van Hey/Orange naar Base.
Exact dezelfde ervaring als @VossyGamer en @daydreamke
Self install: “Vandaag besteld morgen in huis” via PostNL (handtekening vereist).
Aansluiten is uiteraard kinderspel zolang je voorzichtig bent met de connector van de coax kabel. Er zit zelfs een sleuteltje bij om deze goed vast te draaien.
Activatie was binnen een paar minuten in orde. Moet inderdaad even via mobile data gebeuren via MyBase.
Modem instellingen zijn zeer beperkt zoals gezegd. Zelfs een andere DNS instellen gaat niet.
Snelheid bekabeld: 191/19,1 deze lijkt gecapt ondanks dat het 200/20 zou mogen zijn.
Latency exact hetzelfde als bij Orange: 11 ms.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Iedereen die al een actieve Telenet of Orange aansluiting heeft zou zonder probleem moeten kunnen switchen.daydreamke schreef: 26 jul 2024, 10:16 Bij mij was het geen self install maar is er dit gewoon een technieker komen doen van Base. Wist niet dat er een self install bestond eigenlijk ...
Ik neem aan dat er een check op zit dat ze geen self install aanbieden als het niet mogelijk zou zijn.
Ik had geen zin om thuis te moeten zijn voor een technieker en ook al was het gratis install, ik dacht, laat ik het eens zelf doen. Ze hebben nu wel geld uitgespaard

Toegevoegd na 4 uren 20 minuten 55 seconden:
Misschien maar een detail, maar ik ben daar daar een beetje principieel in: EasySwitch blijkt niet te werken tussen Base en Orange (omdat ze geen klanten nummer met een punt accepteren in base / Telenet systemen).
Dus nu heb ik zelf m’n vorige aansluiting bij Hey opgezegd maar die hebben een verwerkingstijd van 3 dagen in de zin van dat je een online formulier moet invullen, waarbij je alleen een datum 3 dagen in de toekomst kunt ingeven.
Ik zal er niet van dood gaan maar 3 dagen dubbele kosten is €4 weggegooid

- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Sinds de installatie van Base vast internet merk ik wat issues met beveiligingscamera’s: van buitenaf zijn ze niet meer te benaderen. (HomeKit, Netatmo, beide zijn onbereikbaar). Dezelfde avond van de installatie zie ik dat de camera niet meer bereikbaar is.
De meest voor de hand liggende oplossing lijkt UPnP activeren op de Base modem maar zover ik zie lijk je als klant daar niets aan te kunnen doen vanuit de klantenzone?
Nog iemand issues gehad daarmee?
Voorheen had ik Orange / Hey en daar werkte het probleemloos maar ik vermoed dat UPnP daar wel geactiveerd stond aangezien je zelf redelijk wat kon doen aan / in die modem. Bijv. DNS server zelf instellen kon ook gewoon.
De meest voor de hand liggende oplossing lijkt UPnP activeren op de Base modem maar zover ik zie lijk je als klant daar niets aan te kunnen doen vanuit de klantenzone?
Nog iemand issues gehad daarmee?
Voorheen had ik Orange / Hey en daar werkte het probleemloos maar ik vermoed dat UPnP daar wel geactiveerd stond aangezien je zelf redelijk wat kon doen aan / in die modem. Bijv. DNS server zelf instellen kon ook gewoon.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Zal maar even antwoorden op m’n eigen vraag:
UPnP activeren gaat (nog) niet vanuit de klantenzone (ondanks dat dit op de help pagina’s wel staat afgebeeld).
Ik had via whatsapp en Twitter DM geprobeerd contact te zoeken maar geen reactie (nog erger dan Hey!)
Dan maar gebeld: direct aan de beurt. Vriendelijke man die mij hielp maar hij moest via een tweede lijn support gaan vragen en het hele gesprek heeft een half uur geduurd.
UPnP geactiveerd en het probleem was opgelost.
Toegevoegd na 4 minuten 23 seconden:
Toen ik via whatsapp stuurde dat het probleem was opgelost kreeg ik wel binnen de minuut een reactie
UPnP activeren gaat (nog) niet vanuit de klantenzone (ondanks dat dit op de help pagina’s wel staat afgebeeld).
Ik had via whatsapp en Twitter DM geprobeerd contact te zoeken maar geen reactie (nog erger dan Hey!)
Dan maar gebeld: direct aan de beurt. Vriendelijke man die mij hielp maar hij moest via een tweede lijn support gaan vragen en het hele gesprek heeft een half uur geduurd.
UPnP geactiveerd en het probleem was opgelost.
Toegevoegd na 4 minuten 23 seconden:
Toen ik via whatsapp stuurde dat het probleem was opgelost kreeg ik wel binnen de minuut een reactie

- silentkiller
- Premium Member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 97 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gebruik je dan een connectie naar je camera's via je extern IP adres (dynamic DNS) oid?Ptoeneigh schreef: 06 aug 2024, 11:28 issues met beveiligingscamera’s: van buitenaf zijn ze niet meer te benaderen.
Daarvoor zou ik nog steeds UPnP uitgeschakeld laten en de poorten manueel forwarden
(of nog VEEL beter: doe het via VPN)
Gebruik ik niet, maar die lijken mij ook geen gebruik te maken van UPnP NAT Traversal om poorten in de firewall te boren?
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Bij mijn dochter ook BASE geinstalleerd. Tijdens de bestelling had ze gekozen voor een technieker (gezien gratis installatie), hoewel wij het perfect zelf hadden kunnen doen.Ptoeneigh schreef: 26 jul 2024, 14:47Iedereen die al een actieve Telenet of Orange aansluiting heeft zou zonder probleem moeten kunnen switchen.daydreamke schreef: 26 jul 2024, 10:16 Bij mij was het geen self install maar is er dit gewoon een technieker komen doen van Base. Wist niet dat er een self install bestond eigenlijk ...
Eén groot verschil:
- bij een installatie door een technieker wordt er een "TOF" filter geplaatst door de technieker. Volgens de technieker zijn ze dat verplicht bij iedere "internet only " installatie.
- bij een self-install (als je bijvoorbeeld al bij Telenet of Orange was) wijzigt er niets aan de installatie (en blijft bijvoorbeeld het "Compact Signaal" ongefilterd op de coax
)

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
Wat is dat en heeft dat voor- of nadelen?philippe_d schreef: 08 aug 2024, 10:26bij een installatie door een technieker wordt er een "TOF" filter geplaatst door de technieker.