VAA bedrijfswagen --> Netto kost werknemer

Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hallo,

Het is mij duidelijk hoe men aan het bedrag voor de VAA geraakt van een bedrijfswagen. Maar ik vind nergens terug op wat mij dat dan eigenlijk netto kost?
Ik ben absoluut niet thuis in die materie en vraag mij eigenlijk af of er een manier bestaat om uit te rekenen wat je dus netto moet betalen voor een bedrijfswagen.

Stel dat het VAA maandelijks op €140 ligt. Wat kost de auto mij dan eigenlijk netto?

Iemand die wat meer toelichting kan geven?
Bedankt!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Vraag even aan de personeelsdienst van het bedrijf waar je tewerkgesteld bent. Zij zouden simulaties moeten kunnen doen.
Computer(k)nul
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Argon schreef: 09 jul 2024, 11:28 Iemand die wat meer toelichting kan geven?
Bedankt!
Gezien er verschillende fiscale subsystemen zijn om ook de eigen VAA bijdrage te neutraliseren en de kosten (opties) van een salarisauto te combineren met bv. een deel van de FIP verloning kan alleen je eigen HR verantwoordelijke en de verantwoordelijke van de FIP en voor de carpolicy binnen het bedrijf daar een gepast antwoord op geven.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Je kan op SD Worx een calculator vinden voor bruto - netto.
Eens alligneren met huidige loonfiche en dan de waardes voor wagen aanpassen of aan/uitzetten om het verschil te zien.
https://www.sdworx.jobs/nl-be/bruto-netto-calculator
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

De meeste bedrijven hanteren een + - formule waarbij men het VAA bij je loon telt, dan de bedrijfsvoorheffing eraf gaat en dan het VAA er terug afgetrokken wordt. Als je een bedrijfwagen krijgt vermoed ik dat je wel meer dan 3400 eur brutoloon zal hebben en dus al in de hoogste schijf zal zitten. Dan komt het neer op ongeveer 75 eur netto; give or take een paar procent afhankelijk van de gemeente waar je woont.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

SpecialK schreef: 09 jul 2024, 21:24 De meeste bedrijven hanteren een + - formule waarbij men het VAA bij je loon telt, dan de bedrijfsvoorheffing eraf gaat en dan het VAA er terug afgetrokken wordt. Als je een bedrijfwagen krijgt vermoed ik dat je wel meer dan 3400 eur brutoloon zal hebben en dus al in de hoogste schijf zal zitten. Dan komt het neer op ongeveer 75 eur netto; give or take een paar procent afhankelijk van de gemeente waar je woont.
De exacte aanslagvoet staat op je belastingsbrief, met zekerheid in de simulator.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”