Yep,
Zit met het volgende:
Heb een bestandje gekregen in excel, met een aantal kolommen en rijen, maar die staan volledig in hoofdletters, die ik wil veranderen:
bijv: JANSSENS JAN -> Janssens Jan
Dit heb ik gedaan met de formule "BEGINLETTERS(...)" en dat lukt ook als je een aantal kolommen bijmaakt en daar deze formule inzet die dus verwijsd naar de kolommen met de hoofdletters...
Mijn probleem is nu, dat je deze bijgemaakte kolommen niet zomaar kunt kopiëren en plakken in een ander bestand waar ook dezelfde informatie instaat (hij blijft deze formule behouden en geeft dus een leeg veld weer, alleen de formule zit erin).
Heb dus heel de boel moeten kopiëren, zodat de formules de juiste informatie blijven vinden...
Maar als ik nu dit bestand (die +/- 55000 rijen bevat) sorteer op het een of het ander, dan krijg ik terug een leeg veld met enkel de formule in die je kunt zien in de werkbalk vanboven...
Iemand enig idee ??
Vraagje formule excel
-
- Premium Member
- Contacteer:
Sorry, maar heb het gevonden:
Als je sorteert, blijft de formule behouden in je broncel, maar je doelcel verandert wel van plaats, dus klopt de formule nie meer...
Oplossing:
Die cellen met die hoofdletters heb ik toch nie nodig (die staan er toch 2x in), dus als je sorteert gewoon die cellen met die hoofdletters niet mee selecteren, zo blijven deze op hun plaats staan en blijft de formule gewoon behouden...
Als je sorteert, blijft de formule behouden in je broncel, maar je doelcel verandert wel van plaats, dus klopt de formule nie meer...
Oplossing:
Die cellen met die hoofdletters heb ik toch nie nodig (die staan er toch 2x in), dus als je sorteert gewoon die cellen met die hoofdletters niet mee selecteren, zo blijven deze op hun plaats staan en blijft de formule gewoon behouden...
-
- Starter Plus
Je bepaalt dus voor 2 kolommen de formule "beginletters()".
Als je nu deze nieuwe informatie copieert en via "Paste Special" alleen de "Values" in de doelkolommen plakt, heb je dan niet hetgeen je wenste?
Mvg,
Als je nu deze nieuwe informatie copieert en via "Paste Special" alleen de "Values" in de doelkolommen plakt, heb je dan niet hetgeen je wenste?
Mvg,
Vertel me alles, hou niks achter !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Wat je volgens mij ook kan doen -ikzelf gebruik dit weleens-, is de volledige excel saven als een CSV (Comma Seperated Value) bestand : in dit bestandsformaat gaan niet de formules, maar wel het resultaat opgeslagen worden.
Wanneer je daarna dit bestand weer opent, om het daarna op te slaan als een .xls, kun je weer naar hartelust "excellen"
Edited by The Oddity
Fixed bbcode.
Wanneer je daarna dit bestand weer opent, om het daarna op te slaan als een .xls, kun je weer naar hartelust "excellen"
Edited by The Oddity
Fixed bbcode.
If you can't beat them, confuse them.