Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

ivob schreef: 28 jun 2024, 20:56
Beetje vreemd dat sommigen Biden te oud vinden maar wel B. Sanders dan als een optie naar voor schuiven. De man is eind dit jaar ook al 83, van de regen in de drup dus. En wie de US een beetje kent weet dat Sanders naar voor schuiven een sowieso een klinkende overwinning voor Trump betekent.
Toespraak van enkele uren geleden van Bernie, geen teleprompters of ander flashy crap nee gewoon los uit de pols en diep in de ogen kijkend meer dan een uur lang glasheldere taal declamerend, begin steeds meer te begrijpen waarom m'n dochter fan van hem is.

(jammer van de slechte audio en ambient geluiden)

Enkele uren voor het debat werden er enkele vragen gesteld aan Bernie, let niet alleen op zijn antwoorden maar focus ook naar zijn aandacht en hoe hij erin slaagt om heel te snel te kunnen antwoorden op de vragen.
Deze man heeft niet in het minst last van ouder worden, respect.

En ja zijn stem gaat naar Biden ook al is hij het niet met alles eens, maar een stem voor Trump is een stem voor de duivel...

Laatst gewijzigd door Petrikske 29 jun 2024, 08:05, in totaal 1 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Voilà, dat bedoel ik. Tenslotte is ook Trump al 78. Het gaat hem niet persé om de leeftijd.

Bij Sanders heb ik echt veel een 'what if' gevoel. Ik ben er heilig van overtuigd dat de wereld een mooiere plek zou zijn op dit moment mocht Sanders 8 jaar geleden genomineerd zijn ipv Hillary. Ik denk dat hij het wel ging halen van Trump en er voor het eerst echt een vernieuwende wind ging waaien. Ik was zelfs blij dat Trump toen won, net alsof ik in de huidige setting ook voorkeur voor Trump heb. Maarja...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 28 jun 2024, 23:09net alsof ik in de huidige setting ook voorkeur voor Trump heb. Maarja...
Stem niet voor de persoon maar voor het beleid dat zijn of haar persoon wil voeren.
1 persoon ook al is het de president van de US kan nooit doorduwen waarvoor campagne werd gevoerd.

Obama had destijds een waslijst goede ideën, maar om die erdoor te krijgen bleek simpelweg een mission impossible.

Wil niet zeggen dat Trump een hoop schade kan aanrechten mocht hij herverkozen worden, z'n boodschappenlijstje hebben we reeds in het lang en breed mogen lezen.

Het word nu wel de hoogste tijd dat de first lady haar echtgenoot een knuffel geeft en hem de lieve woorden.. "het is goed geweest en je was fantastisch" influisterd om vervolgens z'n stekker uit te trekken.

Dat hij nog lang moge genieten van z'n kleinkinderen en een schommelstoel die hij never nooit niet zal verslijten..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 28 jun 2024, 23:28 Stem niet voor de persoon maar voor het beleid dat zijn of haar persoon wil voeren.
1 persoon ook al is het de president van de US kan nooit doorduwen waarvoor campagne werd gevoerd
Weet ik, en ik geloof dan ook meer in het 'beleid' van de Trump administratie dan deze van huidig Biden/verleden Hillary. Deze willen vanuit een soort verheven moraal kompas de wereld overheersen. Trump doet het anders/onconventioneel. Hij werkt met zijn ellebogen. Vergeet niet, tijdens zijn regering zijn geen nieuwe oorlogen begonnen. Hij is zelfs op bezoek geweest in Noord Korea. Ik ben er ook vrij zeker van dat een oorlog Oekraïne - Rusland er niet ging gekomen zijn. En in geval Hillary ging de oorlog er al 4 jaar eerder zijn. Maarja...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 28 jun 2024, 23:52Weet ik, en ik geloof dan ook meer in het 'beleid' van de Trump administratie
Dus jou voorkeur gaat dan niet alleen uit naar 'rechts' maar ook naar 'extreem rechts' (MAGA) Wouter?

De laatste 'brainfart' van de Trump entourage om het Oekraïne conflict op te lossen mag er anders ook wel zijn.

Als Oekraïne niet aan tafel komt voor gesprekken dan zal de US alle militaire hulp opschorten.
Als Rusland niet aan tafel komt zal de US alle wapens aan Oekraïne bezorgen die het nodig heeft om de oorlog van Rusland te winnen.

Lijkt op retoriek van een 6-jarige..

Mijn excuses aan alle 6-jarige kinderen.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

1 dag later schijnt Biden een hele andere persoon , of hebben ze zijn dosis verhoogt ??? :angel:
(dacht al eerst dat het zijn double was :lol: , maar stem is wel degelijk van hem ) , nu luid en krachtig in de video

Nee wordt meer en meer duidelijk dat zijn dementie inzet , .....ups & downs , typisch voor de beginnende fase

https://www.hln.be/buitenland/biden-dui ... ~aaa30913/
Laatst gewijzigd door Matt555 29 jun 2024, 00:31, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ja ik zag het ook en inderdaad een behoorlijk verschil, maar een debat van 90 minuten zonder hulpmiddelen is ook heel wat moeilijker dan een riedeltje instuderen natuurlijk.
Maar we beseffen inderdaad met z'n allen dat de toestand van Biden Don Trump veel extra stemmen zal opleveren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Petrikske schreef: 29 jun 2024, 00:20 Dus jou voorkeur gaat dan niet alleen uit naar 'rechts' maar ook naar 'extreem rechts' (MAGA) Wouter?
Moeilijk om MAGA als "extreem rechts" af te schilderen, de realiteit is complexer, ook al omdat MAGA weinig gemeen heeft met de extreem-rechtse regimes van vroeger. "Radicaal rechts" lijkt me correcter.
Matt555 schreef: 29 jun 2024, 00:23 1 dag later schijnt Biden een hele andere persoon , of hebben ze zijn dosis verhoogt ??? :angel:
Is in de WSJ ook gerapporteerd dat, sinds de laatste 6 maanden is het echt van dag tot dag heel anders. Ene dag goed, andere dag slecht. Lijkt me op zich genoeg reden voor ongerustheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 29 jun 2024, 00:20 Dus jou voorkeur gaat dan niet alleen uit naar 'rechts' maar ook naar 'extreem rechts' (MAGA) Wouter?

De laatste 'brainfart' van de Trump entourage om het Oekraïne conflict op te lossen mag er anders ook wel zijn.
....
Ja
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Petrikske schreef: 29 jun 2024, 00:20 Lijkt op retoriek van een 6-jarige..
? Dus met elkaar praten ipv met elkaar vechten = kinderklap ?
De wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen rondom mij ;-)

Weet je wat kinderpraat is ? Steeds afkomen met : "hij" is begonnen ;-)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

ivob schreef: 28 jun 2024, 20:56 Zowel Trump als biden zijn al vier jaar aan de macht geweest.
Heb er telkens geen boterham minder voor moeten eten. Benieuwd wie daar hier wel echt nadeel van ondervonden heeft. Zou het door Trump of door Biden komen dat sommigen hun huisvuil ophalen duurder geworden is? :angel:
IK heb er geen last van dus het maakt niet uit, typisch ivob.
Denk je nu echt dat het op het wereldniveau niet uit maakt wie er POTUS wordt? In elk geval zie je genoeg beslissingen genomen worden waarbij al vooruitgekeken wordt naar een eventuele terugkeer van Trump als president.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Laten we hopen dat het Biden geen kandidaat is, maar niemand kan Biden verplichten om af te treden,of niet deel te nemen behalve dan zijn vrouw en President Obama die zouden hem op andere gedachten kunnen brengen.
Het zou dan kunnen dat Trump het ineens te maken krijgt met een jong fris iemand als tegenstander ik denk dat Trump dan hoe dan ook geen kans maakt.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Hij kan ook nog omvallen natuurlijk..mag hij wel niet te lang wachten want dan zal het Harris worden.
iceke schreef: 29 jun 2024, 08:17? Dus met elkaar praten ipv met elkaar vechten = kinderklap ?
Nee dat is het niet.
Het is de kinderpraat a la.. "luister je niet naar de mama krijg je niets meer, wil de bullebak ook niet luisteren krijg jij de ganse snoepkast."

Volgende week opnieuw regen? krijgen we weer andere zattemansklap.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

CCatalyst schreef: 29 jun 2024, 01:12 ..."Radicaal rechts" lijkt me correcter...
En "off-center" rechts lijkt mij correcter :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 29 jun 2024, 01:12Moeilijk om MAGA als "extreem rechts" af te schilderen, de realiteit is complexer, ook al omdat MAGA weinig gemeen heeft met de extreem-rechtse regimes van vroeger. "Radicaal rechts" lijkt me correcter.
Sommigen zijn wel behoorlijk extreem hoor, je moet eens luisteren naar bv Marjorie Taylor Green, om mottig van te worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 29 jun 2024, 11:04 Hij kan ook nog omvallen natuurlijk..mag hij wel niet te lang wachten want dan zal het Harris worden.
Ik hoop van niet, want op Harris zit niemand te wachten. Maar de kans is er natuurlijk, eenmaal je je in de staat bevindt van Biden kan het plots snel gaan.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

on4bam schreef: 29 jun 2024, 08:21 IK heb er geen last van dus het maakt niet uit, typisch ivob.
Denk je nu echt dat het op het wereldniveau niet uit maakt wie er POTUS wordt? In elk geval zie je genoeg beslissingen genomen worden waarbij al vooruitgekeken wordt naar een eventuele terugkeer van Trump als president.
Tja, pragmatisme lijkt me hier nogal een vreemd begrip.
De ene UB'er denkt dat het met Biden beter zal gaan, de andere met Trump en weer iemand anders wil dat M.Obama zich kandidaat stelt of is er zeker van dat Sanders het veel beter zou doen.

Allemaal glazen bol retoriek in combinatie met veel whisful thinking die er in de feiten niet toe doet.
Wie er ook wint in de US daar heeft niemand hier invloed op en wat de uitslag ook zal zijn je zal er sowieso de komende jaren moeten mee leren leven.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 29 jun 2024, 14:00Ik hoop van niet, want op Harris zit niemand te wachten.
De lokale nachtwinkeluitbaters misschien? :lol:
https://x.com/i/status/1656754646344499201

Stel je haar eens voor als President van de US, de betrekkingen met Rusland gelijk in orde onder het genot van een flesje geestrijk nat.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Kamala Harris heeft een zeer slechte approval rating, en dat al continu sinds de wittebroodsweken voorbij zijn.

Bovendien is het allesbehalve een persoon die zoekt naar verbinding of overeenstemming, het is eerder iemand die de boel liever nog wat extra komt opstoken. Ik heb er ook weinig geloof in dat ze zich als President anders zou gedragen, anders had ze dat nu als VP wel al laten zien.

Na het debat was er ook een interview met haar op CNN, en je zag meteen weer waarom ze zo onpopulair was: de issues compleet ontwijken en erg arrogante antwoorden per momenten.

Een last-minute "onbekwamheid" of overlijden van Biden, en zo Harris op sluikse manier op het ticket zetten zonder dat er nog iemand anders gevonden kan worden, is wel het laatste dat velen willen denk ik.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 29 jun 2024, 14:47 Bovendien is het allesbehalve een persoon die zoekt naar verbinding of overeenstemming, het is eerder iemand die de boel liever nog wat extra komt opstoken. Ik heb er ook weinig geloof in dat ze zich als President anders zou gedragen, anders had ze dat nu als VP wel al laten zien.
Heel veel gelijkenissen met Trump dus :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Trouwens die andere democraat die mogelijks een goede kanditaat is. Daar hoor je heel weinig van. Zouden de democraten niet doorhebben dat Biden niet zal volstaan?

Hoe dan ook is Amerika momenteel vleuggelam in het internationale toneel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 30 jun 2024, 12:58Trouwens die andere democraat die mogelijks een goede kanditaat is.
Een zittende president word daar niet aangevallen hé.
boonpwnz schreef: 30 jun 2024, 12:58Zouden de democraten niet doorhebben dat Biden niet zal volstaan?
Sommigen zeer zeker wel, anderen twijfelen en dan zijn er ook nog die hun onvoorwaardelijke steun blijven beteugen.
Er is blijkbaar zelfs een Vlaamse 'delegate' voor Joe Biden in de US.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/30 ... craten-na/
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Als de democraten iemand anders willen voordragen zal het zeer snel moeten gebeuren. De verkiezingen zijn over 4 maand.

Een ander lastigheid is dat het voorverkiezingstoneeltje al is afgelopen. Biden moet wel nog officieel gekozen worden op de Democratic National Convention, maar heeft wel de voorverkiezingen gewonnen. Ik ben benieuwd hoe ze iemand anders gaan voordragen.

Ik betwijfel ook dat Biden de overtuigingskracht heeft om mensen massaal voor hem te laten stemmen. Met hoe de verkiezingen werken in de usa zal Biden natuurlijk wel goed scoren, maar ik verwacht dat het niet goed genoeg zal zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Las dit in De Morgen.
Ik denk Gavin Newsom. Hij is een best populaire gouverneur van Californië, met gezag en veel leiderschapservaring. Afgelopen tijd lukte het hem beter om het beleid van Joe Biden te verkopen dan Joe Biden zelf. En hij is sterk in debatten. Vroeger kreeg hij nog wel eens de kritiek dat hij snel een beetje bozig werd, maar tegenwoordig kan hij zichzelf goed onder controle houden. Op sociaal vlak is Newsom progressief, maar hij is ook heel erg pro-business, wat hem tot een gematigde democraat maakt. En ik denk dat iemand die in het midden staat, meer kans maakt.”
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Als ik me niet vergis zijn er 3 debatten voor de verkiezingen, als die allemaal zoals het 1e debat gaan zijn dan ziet het er niet goed uit voor Biden.
Maar nu is het vooral afwachten wat de rechter gaat beslissen qua straf voor Trump na z'n 34 veroordelingen.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 30 jun 2024, 17:41 Als ik me niet vergis zijn er 3 debatten voor de verkiezingen, als die allemaal zoals het 1e debat gaan zijn dan ziet het er niet goed uit voor Biden.
Maar nu is het vooral afwachten wat de rechter gaat beslissen qua straf voor Trump na z'n 34 veroordelingen.
https://edition.cnn.com/2024/06/28/poli ... index.html

The Supreme Court on Friday ruled that the Justice Department overstepped by charging hundreds of people who rioted at the US Capitol on January 6, 2021, with obstruction in a decision that could force prosecutors to reopen some of those cases.

Still, Trump’s legal team is likely to attempt to use Friday’s Supreme Court opinion to challenge parts of the case, if and when it returns to the trial-level judge.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Verschillende leden van het hooggerechtshof zitten in de achterzak van Trump en dat bewijzen ze ook meermaals met hun gekke uitspraken.

Als je als rechter van het hooggerechtshof je steun gaat betuigen aan het schorem dat op 6 januari het capitool bestormde door aan de eigen woning de vlag om te keren (ten teken van steun aan Stop the Steal) dan zou hij verplicht moeten worden om z'n toga aan de haak te hangen.

(slechts 1 van de vele voorbeelden..)
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er zitten ook Rechters geinstalleerd door de Democraten in hoor mr. Patrick ...., dus die zouden ook tegengas kunnen geven.... , maar mogelijk zien die ook wel wat er al allemaal geprobeerd is :wink:
uiteindelijk geeft dit de advocaten van Trump redenen om wederom uitstel te vragen ( :!: )tot dit eerst bekeken en beoordeeld is als men Trump al " chief-Instegator" van die bestorming zou beschouwen ....

Tja dat heb je als je de verkiezing van een VS presidentschap via juridische weg gaat bespelen (door beide kampen trouwens nu)_..... :angel:

wie was er nu ook weer eerst mee begonnen :think:

Blijft een feit dat de Democraten het helemaal verkeerd aangepakt hebben , en volharden nu met Biden ...... waar blijft dat wit konijn nu , als Michelle O. blijkbaar de Dems (Biden Clan) niet aprecieeert .... :lol:

wel spannend nu ....., en is nog maar part X van season 1 , ben nu al curieus naar Season 2 (trumps revenge time "as Mr president " :lol: )

Dat moest verfilmd worden , zouden de filmrechten nog vrij zijn ?... :beerchug:
Laatst gewijzigd door on4bam 30 jun 2024, 23:20, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Eigenlijk kun je dan stellen dat het juridische systeem door en door rot is in de US hé Matt555, op die manier kan een zittende of een ex president met alles weg komen en dat vind ik toch verderfelijk.
En ja als Biden kost wat kost wil blijven vasthouden aan z'n nominatie dan denk ik dat Trump zal winnen, hij moet ook niet meer doen dan een beetje tijdens de campagne een beetje naar links op te schuiven en laat ze dan maar komen die extra stemmen.
En zoals jij ook reeds aangeeft.. wat gaat niet alleen de US maar ook de rest van de wereld nog mogen meemaken met z'n 2e en laatste termijn.
Al zal z'n dochter nadien wel klaar staan om het stokje over te nemen van Don the Con.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb onlangs op VRT willy claes Ex minister , Ex Nato persoonlijkheid horen gas geven op Trump , terwijl hij zelf veroordeeld is inzake Agusta helicopter smeergeld affaire......

ONTERECHT !! voegt hij er dan wel aan toe als men hem wanneer dan ook mee confronteerd :angel: ..... dus hier gebeurt ook vanalles
Laatst gewijzigd door on4bam 30 jun 2024, 23:21, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Laat ons maar geen boekje open doen over helicopters, milieuboxen en god weet wat nog allemaal.
Je kan er een gans nieuw topic mee vullen met de strapatsen van onze politiekers. 🤣
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

https://www.hln.be/buitenland/hooggerec ... ~a05de7e3/

( Open Artikel momenteel )

Hooggerechtshof VS geeft Trump deels gelijk: president gedeeltelijk immuun tegen vervolging Capitoolrellen. Trump: “Grote overwinning voor grondwet en democratie”

UpdateHet Amerikaanse Hooggerechtshof in Washington DC heeft met 6 tegen 3 geoordeeld dat Donald Trump deels presidentiële immuniteit genoot tijdens de bestorming van het Capitool in 2021. Een vonnis over Trumps vermeende beïnvloeding van de verkiezingen in 2020 vóórdat de Amerikanen in november naar de stembus gaan, lijkt daardoor steeds minder waarschijnlijk.

Redactie 01-07-24, 16:43 Laatste update: 17:52 Bron: AP, ANP, Belga, CNN

meer...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Niet te schatten, wat een bananen republiek de USA is.
Feitelijk staat de president nu boven de wet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

yep, alles wordt in greedheid gebracht voor dictator Trump. Ik vraag me af of we beelden gaan krijgen van toen Saddam aan de macht kwam. Met parlementariers die om ter meest hun loyaliteit proberen bewijzen om toch maar niet afgevoerd te worden door de presidentiele garde.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Kan ook gevolgen hebben voor de Stormy Daniels zaak , met huidig uitspraak , zijn advocaten team is dat nu aan het uitzoeken .

https://www.hln.be/buitenland/trump-wil ... ~a5090a53/

Daar er dan mogelijk onwettige zaken zouden gebeurt zijn in de onderzoeken tegen Trump ....
" dat sommige bewijzen van de aanklager in de zaak-Stormy Daniels niet toegestaan hadden mogen worden omdat ze officiële handelingen van de president betroffen."

blijkbaar zijn rechters dan ook niet almachtig zoals voorheen gebruikt :angel:
Laatst gewijzigd door Matt555 02 jul 2024, 12:16, in totaal 2 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

devilkin schreef: 02 jul 2024, 07:25 Niet te schatten, wat een bananen republiek de USA is.
USA!? De hele G7 zal je bedoelen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 02 jul 2024, 07:25 Niet te schatten, wat een bananen republiek de USA is. Feitelijk staat de president nu boven de wet.
Ik begrijp dat de VRT het er nooit bij zal zeggen, maar toch even aan herinneren dat er in ons land een inwoner is die per de Grondwet effectief boven de wet staat... En dat daarnaast de ministers bij ons de facto ook een sterke immuniteit genieten (tegen misdrijven begaan bij de uitvoering hun ambt) zoals degene die het Amerikaanse Hof nu toekent aan Trump... En dan moet je weten dat dat bijvoorbeeld ook geldt voor Frank Vandenbroucke die geen enkele stem gekregen heeft in 2019... En uiteraard werden deze privileges ook toegekend aan de ministers van Gemeenschaps- en Gewestregeringen... Ik vrees dat we niet veel lessen hebben te spellen aan de VS...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 02 jul 2024, 07:25 Niet te schatten, wat een bananen republiek de USA is.
Feitelijk staat de president nu boven de wet.
Helemaal juist, al begrijp ik dan niet dat ze nu de rollen eens niet omdraaien
als de grondwet het allemaal toelaat.
Komaan Joe Biden, je hebt de mogelijkheid, arresteren die Trump!
Matt555 schreef: 02 jul 2024, 11:41Kan ook gevolgen hebben voor de Stormy Daniels zaak , met huidig uitspraak , zijn advocaten team is dat nu aan het uitzoeken .
Dus als iemand ooit president is geweest dan is deze persoon niet langer aansprakelijk voor misdrijven gepleegd voor, tijdens of na z'n ambstermijn? :eek:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 02 jul 2024, 14:28 Komaan Joe Biden, je hebt de mogelijkheid, arresteren die Trump!
Nee, de President van de VS, de meest machtige positie ter wereld, heeft niet de mogelijkheid om te bepalen wie gearresteerd moet worden.

En dit is ook ironisch mag ik veronderstellen? Een President die gaat bepalen wie gearresteerd moet worden is een complete schending van scheiding der machten. Dat zou pas een bananenrepubliek betekenen. Zelfs Trump heeft dat niet gedaan. "Lock her up" bleek uiteindelijk niets meer dan gebakken lucht. Trump is wel eens proberen tussen te komen in een gerechtelijk onderzoek (zonder te gaan bepalen wie gearresteerd moet worden), en die tussenkomst heeft vervolgens tot zijn eerste impeachment geleid.

Dat er daarvoor culturele verschillen zijn aan beide kanten van de oceaan is wel duidelijk. Ik herinner me dat de Franse President Hollande eens een luxueus meergangendiner geregeld had met Obama. BNP Paribas had net een miljardenboete gekregen van de financiele regulator in de VS voor het omzeilen van sancties. Dat diner had een bedoeling: die boete laten vallen of toch zeker minderen. In Frankrijk is het blijkbaar allemaal aanvaardbaar dat de President daarin tussenkomt. Maar Obama moest bedanken, hij zei meteen dat hij als hoofd van de uitvoerende macht niet kon en mocht tussenkomen in gerechtelijke zaken. Scheiding der machten.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Petrikske
ik begrijp de frustratie ...., maar dat heb je nu he! als men begint met justitie te gebruiken voor eigen politiek gewin of om een presidents kandidaat uit te schakelen anders dan via de stembusgang af te wachten , dan wordt het een steekspel ..... en dan is er uiteindelijk het beste / handigste rechtscollege dat de toon zet ...., in dit geval terug naar "start" met mogelijk "verlaat de gevangenis monopoly kaart " :angel: ....

:!!!: ( Sorry voor deze non quote weg , want blijkbaar mag ik zelfs niet simpel met blauw balkje quoten (anderen wel ...)daar dan alles eens temeer gewijzigd word door zelfde mod ...) dus maar op deze manier dan
Laatst gewijzigd door Matt555 02 jul 2024, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”