Telenet brengt TV-box IP met wifi naar alle klanten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

Men wil bij de afschakeling van FM, dat minstens 80% van de gebruikers overgeschakeld zijn op DAB+ (of andere alternatieven), tegen de datum van afschakeling.
Mijn punt is dus dat ze dat wss bij DVB-C ook zullen doen.
Er zal niet gewacht worden tot de laatste gebruiker overgeschakeld is (zoals dat bij de afschakeling van analoge TV ook niet was); een streefpercentage, en de overblijvers hebben ongelijk en zullen hun signaal verliezen.

Als de rijgnetten daarbij een probleem vormen, dan is dat op een bepaald moment voer voor de eigenaars om die te vervangen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

boulder schreef: 24 mei 2024, 01:14 Zo lang er nog één type gebruiker van DVB-C gebruik maakt, kunnen ze coax niet afschakelen, en komen die frequenties dus niet vrij.
Ik denk dat ze stapsgewijs de DVB-C gaan uitschakelen: eerst de themazenders/minder bekeken, en als laatste het "compact signaal" behouden want ja wat gaan ze doen in rusthuizen/ziekenhuizen etc...
boulder schreef: 24 mei 2024, 00:44 satelliet ... BBC zenders.
Dat zou ook maar blijven werken tot 2028-2029, zie https://rxtvinfo.com/2024/how-soon-is-s ... witch-off/
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

splinterbyte schreef: 23 mei 2024, 20:05 Ook moeten klanten met Easy Internet(150GB limiet) wel erg oppassen met TV kijken dan...
Die limiet wordt sinds corona al niet meer strikt toegepast.
Ik haal bv. met basic internet makkelijk de 300 GB.
Maar je kan dan idd ook niet ongelimiteerd TV kijken. Maar dat is een keuze die je (beter) vooraf maakt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

splinterbyte schreef: 24 mei 2024, 10:30 Ik denk dat ze stapsgewijs de DVB-C gaan uitschakelen: eerst de themazenders/minder bekeken, en als laatste het "compact signaal" behouden want ja wat gaan ze doen in rusthuizen/ziekenhuizen etc...
Hmm, onlangs in het ziekenhuis gelegen voor een kleinigheid, dat was toch duidelijk niet het compact signaal anders zou die beeldkwaliteit veel slechter geweest zijn.
splinterbyte schreef: 24 mei 2024, 10:30 Dat zou ook maar blijven werken tot 2028-2029, zie https://rxtvinfo.com/2024/how-soon-is-s ... witch-off/
Oei, als dat ook wegvalt, dan blijft er niet veel meer over.
Ik kijk in verhouding heel veel BBC (vooral BBC Two en BBC Four).
Als het afgeschakeld wordt, denk ik dat ik eerst mijn voorraadje opnames ga bekijken, en ondertussen op het gemak eens denken wat ik daarna gaan doen.
Als alles IP is, dan is voor mij een belangrijk voordeel van de kabel weg.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Ziekenhuizen / rusthuizen hebben vaan een Broadcast Center - en dus kunnen de kanalen in hogere kwaliteit op de DVB-C zitten daar.

https://www2.telenet.be/content/dam/www ... nl_v03.pdf

Je krijgt dan de kanalen binnen via fiber en dan gebeurd lokaal de omzetting naar DVB-C / Analoog

En zie daar de lijst - veel kanalen in HD
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Tomsworld schreef: 24 mei 2024, 13:48 Ziekenhuizen / rusthuizen hebben vaan een Broadcast Center - en dus kunnen de kanalen in hogere kwaliteit op de DVB-C zitten daar.

https://www2.telenet.be/content/dam/www ... nl_v03.pdf

Je krijgt dan de kanalen binnen via fiber en dan gebeurd lokaal de omzetting naar DVB-C / Analoog

En zie daar de lijst - veel kanalen in HD
Spijtig dat ik dat niet voor thuis kan krijgen, maar het zal ietsje boven mijn budget liggen :-D
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn buur - een 70er die totaal niet multimedia-minded is - zijn kleinzoon komt bij hem inwonen met het oog op hogere studies in de onmiddellijke buurt.
Hij heeft een TV-toestel op zijn kamer (bovenste verdieping) maar er loopt geen coax tot daar. Hij vroeg me om digi-tv te voorzien daar van Telenet. Als hij een extra tv box erbij neemt, zou hij dan al de ip-tv box krijgen of is dit totaal uitgesloten? Denk dan aan een android-box met TN tv app als alternatief.

Blijkbaar hangt veel af van de goodwill in de winkel?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Bij de introductie van de TV-Box IP waren er vaste regels voor het verkrijgen van de nieuwe TV-Box
Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen?
  • nieuwe Telenet TV-klanten
  • bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen
  • bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen
bron: https://www.netweters.be/t5/Aankondigin ... m-p/184126

Als één van bovenstaande regels voor jou van toepassing is krijg je dus een TV-Box IP.
Intussen verneem ik dat de TV-Box v1 en TV-Box v2 stilaan uitgeput raken, dus de kans is groot dat je automatisch een TV-Box IP meekrijgt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Daarstraks voor mijn buur gebeld naar de klantendienst. Zoals naar gewoonte hoorde de medewerkster het donderen in Keulen. Bij deze een kort verloop van het gesprek en resultaat:
1. Advies gekregen om de ip-tv box te bestellen online via de rubriek 'toestellen' in 'mijn TN': kan natuurlijk niet want daar gaat het over aankoop van toestellen (TV, smartphone, edm.) tegen zgn. voordeelprijzen als klant
2. Overleg met verantwoordelijke (wachttijd 5 minuten)
3. Zij ondername poging vie 'Toesellen' in mijn telenet en vond natuurlijk geen TV boxen
4. Terug overleg met verantwoordelijke (wachttijd opnieuw idem)
5. Vraag om in 'mijn TN' naar 'mijn prodcuten' te gaan en zo extra-decoder aan te vragen: krijg natuurlijk gewoon zijn bestaande tv-box te zien
6. Opnieuw overleg met leidinggevende (wachttijd ongeveer 10 minuten)
7. Finaal antwoord: het is gelukt om voor u een toestel te laten verzenden. Er zou bevestiging volgen via mail.

Als dat maar goed komt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Beterschap bij TN? Ik hoop het te kunnen bevestigen ...

PS: werkt de oude truck dan niet meer? IP tv box als extra tv-box vragen. Na maand oude terug geven. Voor 7 of 8 euro heb je dan de ip tv box ?????
Kristof Mertens
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

koenraaddeconinck schreef: 25 jun 2024, 22:32 Mijn buur - een 70er die totaal niet multimedia-minded is - zijn kleinzoon komt bij hem inwonen met het oog op hogere studies in de onmiddellijke buurt.
Hij heeft een TV-toestel op zijn kamer (bovenste verdieping) maar er loopt geen coax tot daar. Hij vroeg me om digi-tv te voorzien daar van Telenet. Als hij een extra tv box erbij neemt, zou hij dan al de ip-tv box krijgen of is dit totaal uitgesloten? Denk dan aan een android-box met TN tv app als alternatief.

Blijkbaar hangt veel af van de goodwill in de winkel?
Aangezien de grootvader al klant is en een tv-box in gebruik heeft kan de kleinzoon kijken via TV Flow.
Via de laatste Cromecast met Google TV kan je de Telenet TV app instaleren en deze koppelen aan het account van de grootvader.
Zo kijkt mijn dochter ook zonder dat ik coax moet voorzien.

Het is maar een oplossing.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Kristof Mertens schreef: 26 jun 2024, 17:51 Aangezien de grootvader al klant is en een tv-box in gebruik heeft kan de kleinzoon kijken via TV Flow.
Neen. Telenet TV Flow en Telenet TV gaan niet samen.
Kristof Mertens schreef: 26 jun 2024, 17:51 Via de laatste Cromecast met Google TV kan je de Telenet TV app installeren en deze koppelen aan het account van de grootvader.
Dat is correct (met de voorlaatste gaat het ook :-D ).
koenraaddeconinck schreef: 26 jun 2024, 12:04 Als dat maar goed komt
Je had jezelf wellicht al die moeite/tijd kunnen besparen door gewoon naar een Telenet winkel te gaan een een TV-Box IP te halen :-D
koenraaddeconinck schreef: 26 jun 2024, 12:04 werkt de oude truck dan niet meer? IP tv box als extra tv-box vragen. Na maand oude terug geven. Voor 7 of 8 euro heb je dan de ip tv box ?????
Natuurlijk wel. Zoals ik hierboven schreef: bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen krijgen een TV Box IP.
Niet voor 7 of 8 euro ...
  • de eerste TV-Box kost 10.95€ huur per maand (maar als je TV Iconic hebt bij een One, OneUP of All-Internet is de huur van de eerste TV-Box al inbegrepen).
  • de extra TV-Box kost 5.27€ huur per maand.
bron: Tarieven Televisie
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

philippe_d schreef: 26 jun 2024, 18:11 Je had jezelf wellicht al die moeite/tijd kunnen besparen door gewoon naar een Telenet winkel te gaan een een TV-Box IP te halen :-D
Dat zou ik ook doen, maar ‘t is nu ook niet dat elke gemeente een telenet winkel heeft.
Kristof Mertens
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: 26 jun 2024, 18:11
Kristof Mertens schreef: 26 jun 2024, 17:51 Aangezien de grootvader al klant is en een tv-box in gebruik heeft kan de kleinzoon kijken via TV Flow.
Neen. Telenet TV Flow en Telenet TV gaan niet samen.
Ik bedoel maar dat elke klant met een TV box zowel kan kijken met een box als via de Telenet Tv app op welke manier dan ook.

Het is ook maar welke prijs je er voor over hebt?
Een extra TV box kan je maandelijks neerleggen, een Chromecast of smart tv koop je eenmalig aan.

Maar het geeft extra mogelijkheden kijken via IP, ipv je door bochten te moeten wringen om een coax aan te leggen. :-D
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dank voor jullie reacties. De ip tv box is al onderweg ...
Coax doortrekken is daar niet evident en onmogelijk zonder gaten door plafonds te boren.

Ben wel eens nieuwsgierig wat de verbinding via wifi zal geven.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

In ons nieuw huis staan de NIU en de TV zo’n slordige 25 meter uit elkaar. Met de COAX TV Box werkte ik met een lange COAX kabel en een lange HDMI kabel die wel ok-ish weggewerkt is. Gelukkig werkte dat door de RF afstandsbedieningen wel alles.

Maar dus nu ook gewoon in het eerste en beste Telenet winkel gewoon een nieuwe IP TV Box gehaald. De oude kan ik gewoon terugbrengen.

Installatie was een fluitje van een cent, voor een keer werkte alles van de eerste keer. De Samsung Frame en de nieuwe Telenet box zagen elkaars afstandsbediening en nu werkt alles op alles: van op elk kaske kan je elk apparaat bedienen 😀
Bijlagen
IMG_2554.jpeg
IMG_2553.jpeg
IMG_2552.jpeg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Hier, dezelfde positieve ervaring.

TV-box bij mijn buur gisteren voormiddag al geleverd.

Installatie = peanuts. Ik kreeg onmiddelijk na de update van de firmware, ook een update voor de afstandsbediening.
Qua opnames, zendervolgorde, ... alles direct OK.

Mijn buur geeft aan dat op de TV boven, kleuren levendiger zijn en er meer contrast en diepte in het beeld zit. Toestelletje is ook zeer klein en dan ook onzichtbaar te plaatsen. Alleen maar + zaken over te vertellen.

Hij wou ook beneden zo een apparaatje. Daarstraks tel. naar TN. Wordt opgestuurd en aan huis geleverd maandag. Geen discussie of niets. Blijkbaar zijn ze al voldoende op voorraad want ... Dit klein kind wou er natuurlijk ook 2 ter vervanging van de "oude" tv-boxen. Was ook geen probleem; worden eveneens maandag geleverd.

TN is blijkbaar aan een inhaalbeweging bezig op het vlak van service ... Hunnen euro zal dan toch wel gevallen zijn na verlies van duizenden klanten.

Vraagje gewoon uit interesse: de ethernet kabel wordt in de stekker geplugd maar wordt niet aangesloten op de tv ipbox zelf. Verloopt het netwersignaal dan via HDMI of .. ?
toxictooms
Member
Member
Bedankt: 9 keer

Ik gebruik al jaren een Nvidea shield TV om al mijn streaming diensten op te bekijken. (kodi,netflix,telenet flow,....)
Wat zou de meerwaarde zijn van die nieuwe telenet IPTV box tegenover mijn Shield?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dat is iedereen zijn vrije keuze, niet waar.

Bv. de buur waar ik het over heb, is een oudere man die in de verste verte niet weet wat een Nvidia shield TV is. Voor hem zijn dat allemaal 'computers'.

Uiteindelijk heeft TN eens een kwalitatief product met nagenoeg plug and play feature. Je kan het volledig uit het zicht plaatsen gezien de zeer compacte afmetingen.
Zowel mij als mijn buur bevalt dit zeer goed.
De TVbox = aan-/uit knop en je hebt direct beschikking over alle zenders. Qua beeldkwaliteit zal de shield TV misschien zelfs nog iets beter zijn. De overige features op een TV shield heeft mijn overbuur zeker niet nodig.

Verder: wat is het best. Een TV shield kopen of box huren. Problemen met de box = binnen doen in TN winkel en nieuwe vragen. Probemen met TV shield na garantie = opnieuw 180 à 200€ neertellen.

Het is ze een beetje zoals bij "des goûts et des couleurs ... on ne s'en dispute pas".Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde desiderata als het over multimedia gaat. Anders zou de wereld saai zijn.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

UTP die in de lader gaat en zo signaal USB naar die IP box.
USB zorgt voor power + data (netwerktraffic)
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

koenraaddeconinck schreef: 28 jun 2024, 12:54 Verder: wat is het best. Een TV shield kopen of box huren. Problemen met de box = binnen doen in TN winkel en nieuwe vragen. Probemen met TV shield na garantie = opnieuw 180 à 200€ neertellen.
Je betaald €11,95/maand huur, een shield pro €219.
Vanaf 19 maanden betaal betaal je meer aan huur dan die shield waar je 24maanden garantie op hebt. Dat argument is niet zo sterk voor mij.

Nu zou ik zelf geen shield meer kopen maar een chromecast. De shield is tenslotte al 5 jaar oud en een chromcast is met €40 (HD) en €60 (4K) een heel pak goedkoper. Mogelijks komt er binnenkort een nieuwe chromecast uit. Stel dat die €80-€90 kost dan is het nog altijd minder dan de helft. Bij €90 is het slechts 8 maand eer je je voordeel doet tegenover huur. Meer dan ruim voldoende binnen de garantieperiode.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Zo redeneerde ik ook toen ik de AppleTV kocht. Hoeveel keren heb ik die bakskes afbetaald terwijl de kwaliteit en mogelijkheden beperkt zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Ieder zijn keuze. Op de TVBox kan je gewoon zappen, op een Shield/AppleTv/.. niet. Voor sommigen is dat een vereiste, anderen niet.

Des goûts et des couleurs, on ne discute pas
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Met die 2de Box IP heb je toch een betere beeldkwaliteit voor Telenet dan via hun app op de Chromecast/Shield etc? Ik kijk via een Nokia 8010 naar het voetbal in onze 2de woning en thuis gewoon via de tv box. Merkelijk verschil.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Voor dat zappen is er TVV of het aanbod van base via streaming.

Dat zappen wordt ook wel wat overdreven voorgesteld als probleem want uiteindelijk ben je gewoon tijd aan het verliezen om vast te stellen dat er toch niets op is. Zelf kijk ik bijna uitsluitend VRT dus veel zappen hoeft niet eens. Het is een gewoonte, maar een gewoonte kan je ook veranderen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Als Telenet klant kan je goedkoper een Apple TV HD 32GB 2021 (99€) of Google Chromecast with Google TV (49€) kopen.

https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... ge=32%20GB
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... lor=FFFFFF
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

devilkin schreef: 28 jun 2024, 17:43 Ieder zijn keuze. Op de TVBox kan je gewoon zappen, op een Shield/AppleTv/.. niet. Voor sommigen is dat een vereiste, anderen niet.

Des goûts et des couleurs, on ne discute pas
Ok, dat is iets wat op een shield/chromecast niet of moeilijker lukt, dat is waar.

Echter volg ik Dizzy hierin: dat is toch ook geen killerfeature? Ik vond het altijd al vreemd hoe mensen kunnen zappen naar een andere zender en daar verder kijken naar iets waarvan ze het begin gemist hebben. In deze tijden van TV on demand kies je ook gewoon wat en wanneer je kijkt. Zappen heb ik nog nooit gemist, zoeken naar tijdverdrijf op TV is ook niet aan mij besteed :-)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Vooral voor ouderen is dat toch iets wat ik zeeeer vaak zie terugkeren. (zelf al enkele jaren geen vlaamse tv meer gezien, noch via kabel of via streaming apps)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

koenraaddeconinck schreef: 28 jun 2024, 11:05 Vraagje gewoon uit interesse: de ethernet kabel wordt in de stekker geplugd maar wordt niet aangesloten op de tv ipbox zelf. Verloopt het netwersignaal dan via HDMI of .. ?
Via de USB kabel (stroom + internet).

Toegevoegd na 7 minuten 29 seconden:
MaT schreef: 28 jun 2024, 14:49 Je betaald €11,95/maand huur, een shield pro €219
- de eerste TV-Box kost 10.95€ huur per maand (maar reeds inbegrepen in TV Iconic).
- de extra TV-Box kost 5.27€ huur per maand.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dank voor de reactie Filip.

Zelf ook zonder probleem van Telenet 2 stuks ontvangen. Installatie verliep vlekkeloos opnieuw en beeldkwaliteit lijkt me beter: meer levendige kleuren en dieper contrast. Wat me opvalt is dat bij resolutie de instelling '4K' zonder meer gereset werd naar 'automatisch' en nu op 4K blijft staan. Ik weet natuurlijk niet of het hier iets mee te maken heeft.
De afmetingen en kleefstrip maken natuurlijk een zeer discrete opstelling mogelijk. Zo is moeder de vrouw ook weer content :-)

Ik ben dus verlost van coax bekabeling en zou door de wachtbuizen cat 7 bekabeling laten trekken met het oog op de toekomst. Voorlopig heb ik de coax connectoren los geschroeft uit de versterker met uitzondering uiteraard van deze die naar de modem loopt.

Dit is ook netter en overzichtelijker weer. Dien ik nu de coax ingangen van de TN versterker af te sluiten met doppen of iets dergelijks of mag ik deze gewoon ongebruikt laten? Misschien wat offtopic maar vond het nu niet echt zinvol om hiervoor een nieuw topic te starten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Niet-gebruikte coax uitgangen van de NIU moet je normaal afsluiten (termineren) met een 75 Ohm afsluitweerstand.

https://www.allekabels.be/coax-splitter ... stand.html
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Werkt die Telenet TV iconic ook op een Proximus internet verbinding?
Ik heb wel een Telenet Business Fibernet 300Plus abonnement, maar dat wordt gebruikt als failover voor mijn Proximus Biz Internet Fiber abonnement.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

seagull schreef: 29 jun 2024, 15:11 Werkt die Telenet TV iconic ook op een Proximus internet verbinding?
Je bedoelt de Telenet TV App? Ja.
De Telenet TV box volgens mij niet?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik bedoel de TV box IP.
Blijkbaar kan je die mee op verlof nemen, connecteren met de wifi en TV kijken.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: 29 jun 2024, 13:30 Niet-gebruikte coax uitgangen van de NIU moet je normaal afsluiten (termineren) met een 75 Ohm afsluitweerstand.

https://www.allekabels.be/coax-splitter ... stand.html
Bedankt Philippe, die zullen vlug aangeschaft worden.
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 18 keer

beste mensen,
een vraag over de (nieuwe) telenet tv box IP
Die bevat blijkbaar een aantal voorgeprogrammeerde streamingsapps waaronder Disney+ en Amazon prime video.
Kan je deze apps gebruiken als je al een abonnement hebt bij bv Amazon, of moet je je streaming abonnement dan verplicht via Telenet nemen?
Ik meen dat dit vroeger bij Streamz onmogelijk was, en misschien wel bij Netflix ook.
Dus kan er hier iemand bevestigen dat een reeds bestaand abo bij Amazon en Disney+ (niet via Telenet afgesloten) via die nieuwe decoder te bekijken valt.
Hartelijk dank!
eversp
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Met de oude Telenet tv box kan ik perfect inloggen op Netflix met een abo dat niet via Telenet afgesloten is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Netflix werkt op IP-TV box van een vriend van mj en abo ook niet via TN afgesloten.

Ik weet wel niet op hoeveel toestellen je Netflix met één abo kunt installeren / activeren ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

yezzer schreef: 24 sep 2024, 09:24 een vraag over de (nieuwe) telenet tv box IP
kan er hier iemand bevestigen dat een reeds bestaand abo bij Amazon en Disney+ (niet via Telenet afgesloten) via die nieuwe decoder te bekijken valt.
Dat zijn gewoon voorgeinstalleerde (Android) Apps. Hier kan je met bestaande abonnementen inloggen.
De eerste keer krijg je meestal een QR-code, waarmee je op de GSM kan inloggen op jouw Streaming abonnement.
koenraaddeconinck schreef: 24 sep 2024, 11:21 Ik weet wel niet op hoeveel toestellen je Netflix met één abo kunt installeren / activeren ...
Dat is onbeperkt.
Het enige wat beperkt is, is het aantal schermen (1, 2 of 4 volgens het abonnement) waarop je gelijktijdig kijkt ...
En de locatie van waarop je kijkt ("huishouden").
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Omdat de nieuwe non-coax/wifi tvbox hier beter zou bevonden zijn dan de coax variant belde ik voor mensen die ik ken vorige week naar TN om die nieuwe te krijgen; geen probleem, is gratis, sturen het op en daarna oude binnendoen, krijgen er zelfs 3 maanden gratis Streamz Premium+ bij.
Alles OK dacht ik dan, kom ik vandaag terug bij die mensen om de box te installeren en wat blijkt, TN heeft blijkbaar een coax variant opgestuurd :roll:, welke ze nu al hebben dus, hoe nutteloos. Morgen weer eens bellen dan...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Zeker bij TN, duidelijk vermelden dat het om de IPtv-box gaat. De klantendienst zal non-coax niet direct associëren met ip want daarvoor beschikken nie alle medewerkers over voldoende achtergrondkennis. Ook 'wifi' zal hier geen duidelijkheid brengen want beide types werken ook met 'wifi' ...

Voor vele NT- klantendienst medewerkers is een tv-box een tv-box ...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”