Oorlog... stel dat... hoe kritisch is onze telecominfrastructuur?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik ben zo blij met dit topic omdat het me ook al zo lang bezig houdt. Maar echt lang. Heel erg veel dank aan de topicstarter. Maar ga het gewoon wat lurken op dit moment. Wat mij dan vooral een probleem lijkt is een gerichte aanval op het financiële systeem. Of het nu door EMP is of iets anders. Gewoon niet meer kunnen betalen? We zijn zo fragiel en beseffen het nauwelijks. En jammer om zo te moeten denken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 70 keer
- Contacteer:
Ja, er zijn gangen. Tot waar die lopen weet ik niet. het zijn eigenlijk gangen waar kabels door lopen, maar die zijn zo groot gemaakt dat je daar makkelijk in kan recht staan.philippe_d schreef: 27 jun 2024, 18:03Er waren ook directe lijnen (en gangen?) naar het Justitiepaleis, en de centrale van het Koninklijk Paleis ...Doktor Avalanche schreef: 27 jun 2024, 14:01 Ten tijde dat ik nog bij Belgacom werkte was er in de Strostraat een centrale van het leger (op de -4, dus diep in de kelder).
Hier waren alle ministeries + aanverwanten op aangesloten.
Inderdaad. Voor de mensen die daar werkten leek dat onmogelijkphilippe_d schreef: 27 jun 2024, 18:03Waarschijnlijk niet ..Doktor Avalanche schreef: 27 jun 2024, 14:01 Dit is voor mij meer als 15 jaar geleden, dus ik weet niet of die nog bestaat / onderhouden wordt.
Is dat niet het gebouw dat de CEO van Belgacom (Didier Bellens) toen wilde verkopen aan Immobel, waar hij ook bestuurder was (en dus verdacht werd van belangenvermenging) ? Nu Project Lebau?

Klopt, Noc heeft eerst in Evere gezeten, dan in TGX (een gebouw ook vlakbij Centraal station, en ook al verkocht denk ik) en daarna naar Stro.philippe_d schreef: 27 jun 2024, 18:03 PS- Was dat niet het gebouw (NOC) dat we met Userbase ooit bezocht hebben?
viewtopic.php?p=508215#p508215
Daar stond trouwens ook de sprekende klok

"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Anti-EMP maatregelen zijn mogelijk: je hebt een NED nodig (nuclear-event detector)
https://www.economist.com/science-and-t ... armageddon
Niet iets om in elke router in te bouwen
.
https://www.economist.com/science-and-t ... armageddon
The devices shave up to 40 nanoseconds off the response time of earlier models. Their new NED series has a uniquely ungainly name: MYXRHNEDHCJ. The devices detect the initial build-up of gamma rays produced by a nuclear detonation in 15 nanoseconds flat, before the radiation has risen to dangerous levels. The devices immediately fire off what John Santini, the firm’s chief technologist, calls a “here it comes” signal that shuts down power across the hardware’s circuitry. Once the EMP subsides less than a second later, the devices send a command to restore power.
Aangenomen dat een GPS-sat $250mio kost, is zo'n NED dus een kostelijke zaak.Concerns over Russia’s nuclear intentions in space have fuelled a jump in demand for NEDs that has surprised even Micross. Such gizmos are not cheap. Equipping America’s GPS satellites with NEDs has increased their total cost by about 1-2%.
Niet iets om in elke router in te bouwen