Allemaal,
Kan er is iemand testen of bij hem het pingen naar "www.sunjets.be" wel werkt? Naar "www.google.com" kan ik bijvoorbeeld wel pingen. Naar de andere site dus niet.
Waarom deze vraag, heb nl problemen om bepaalde pagina's van een site te openen, ben aan het uitzoeken waarom.
Thanks
Maverick
Ping naar bepaalde site gaat niet. Waarom?
-
- Administrator
- Contacteer:
sommige servers blokkeren pings dat kan mss het probleem zijn
ik kan ook niet pingen naar www.sunjets.be dus ik denk dat het aan de instellingen van de server licht
ik kan ook niet pingen naar www.sunjets.be dus ik denk dat het aan de instellingen van de server licht
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een firewall kan simpelweg ICMP pings droppen. Dat is heel nuttig bij een poortscan: dat maakt het verschil tussen een 'stealth' poort en een 'closed' poort.
Als je een poort niet kan pingen betekent dat voor een poortscanner zoveel als "deze poort bestaat niet". Als ze wel te pingen is betekent dat "Deze poort bestaat". Alleen al daarom hebben heel veel firewalls incoming ICMP pings op 'drop' staan.
Als je een poort niet kan pingen betekent dat voor een poortscanner zoveel als "deze poort bestaat niet". Als ze wel te pingen is betekent dat "Deze poort bestaat". Alleen al daarom hebben heel veel firewalls incoming ICMP pings op 'drop' staan.
- Maverick
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Allemaal,
Vooreerst bedankt voor de snelle reactie.
Het probleem is opgelost, was niet dat wat ik dacht, maar wel (en hoe kan het anders) NIS2003. Had het eigelijk moeten weten, want tot voor de laatste 2 updates alles werkte perfect.
Als ik nu mijn "Privacy Control" uitschakel, dan kan ik op de site alles doen wat ik vroeger ook kon. Dus voor mij is deze topic gesloten.
Nogmaals dank voor de reacties.
Gtrz,
Maverick
Vooreerst bedankt voor de snelle reactie.
Het probleem is opgelost, was niet dat wat ik dacht, maar wel (en hoe kan het anders) NIS2003. Had het eigelijk moeten weten, want tot voor de laatste 2 updates alles werkte perfect.
Als ik nu mijn "Privacy Control" uitschakel, dan kan ik op de site alles doen wat ik vroeger ook kon. Dus voor mij is deze topic gesloten.
Nogmaals dank voor de reacties.
Gtrz,
Maverick