Dat hangt ervan of welke ONT er nu geplaatst werd. Indien het een GPON ONT is, dan zullen ze inderdaad nog eens langs moeten komen voor het plaatsen van een XGS-PON ONT.stevos schreef: 20 jun 2024, 10:25 Ik hoop niet dat ze de Fiber ONT moeten vervangen als ze deze ooit gaan aanbieden - want dan kunnen ze nog eens langskomen...
Fiberklaar
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat klopt volgens mij echt niet.stevos schreef: 20 jun 2024, 10:25Blijkt dat op Fiberklaar de max snelheid 1gig is op dit moment, dus de giga en ultra speeds worden nog niet aangeboden.
Proximus verkoopt alleen Giga en Ultra snelheden in een pack. Maar dat is een commerciële keuze, geen technische beperking.
Ik heb het net even getest en je kan packs met Giga en Ultra Fiber perfect bestellen in opgeleverd Fiberklaar-gebied.
- raf1
- Elite Poster
Op de website van Proximus kan je een adres checken, in het teruggestuurde antwoord (JSON broncode) staat er plannedHPstartdate. Dat lijkt de geplande datum voor "home passed" te zijn. Maar voor veel adressen krijg je een datum in het verleden, dus Fiberklaar lijkt al een stuk achterop te hinken op de originele planning van Proximus. Ik denk dat je er gemakkelijk 2 jaar mag bijtellen om een realistische datum te kennen.
Voor Moorsel zou dat dan september 2025 kunnen zijn. Vermoedelijk schuiven de Fiberklaar-werken op vanuit Opwijk naar Baardegem en zo verder. Ofwel vanuit Affligem-Hekelgem naar Meldert en zo naar Moorsel.
Dus zolang Opwijk en Affligem niet afgewerkt zijn zal er nog niet veel gebeuren in Baardegem op gebied van fiber.
Voor Moorsel zou dat dan september 2025 kunnen zijn. Vermoedelijk schuiven de Fiberklaar-werken op vanuit Opwijk naar Baardegem en zo verder. Ofwel vanuit Affligem-Hekelgem naar Meldert en zo naar Moorsel.
Dus zolang Opwijk en Affligem niet afgewerkt zijn zal er nog niet veel gebeuren in Baardegem op gebied van fiber.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
Klopt absoluut niet, sinds een paar weken heb ik gigafiber(2,5/500) in een flex pack en haal effectief 2,35Gb download en soms tot 800Mb upload en dit zowel bij mij thuis als de woning waar mijn moeder nog woont. Blijkbaar is de upload niet echt beperkt tot de 500Mb die ze adverteren. Locatie Sint-Gillis Dendermonde en via fiberklaar/proximus.stevos schreef: 20 jun 2024, 10:25 Ik zit op het punt dat alles van Fiberklaar is afgerond.
Blijkt dat op Fiberklaar de max snelheid 1gig is op dit moment, dus de giga en ultra speeds worden nog niet aangeboden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 8 keer
Thanks voor de terugkoppeling!murdock447 schreef: 21 jun 2024, 01:50Klopt absoluut niet, sinds een paar weken heb ik gigafiber(2,5/500) in een flex pack en haal effectief 2,35Gb download en soms tot 800Mb upload en dit zowel bij mij thuis als de woning waar mijn moeder nog woont. Blijkbaar is de upload niet echt beperkt tot de 500Mb die ze adverteren. Locatie Sint-Gillis Dendermonde en via fiberklaar/proximus.stevos schreef: 20 jun 2024, 10:25 Ik zit op het punt dat alles van Fiberklaar is afgerond.
Blijkt dat op Fiberklaar de max snelheid 1gig is op dit moment, dus de giga en ultra speeds worden nog niet aangeboden.
Ik had effectief de giga besteld via de webshop. Maar per mail kwam er mijn huidige Familus pack (maar dan op fiber) ten tonele...
Dan maar naar Proximus gebeld en die gaven die uitleg dat het maar tot 1 giga was.
Nog maar eens bellen dan straks

Edit: bestelling aangepast naar Giga Fiber

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik kreeg aanvankelijk ook geen antwoord. Telefonisch wel (logisch want niemand wil aangesproken worden op bewijsbare 'verkeerde info').Tuner111 schreef: 20 jun 2024, 19:51 Is er ergens iets waar je kan checken wanneer een straat aan de beurt is?
Ik heb al eens een mail gestuurd naar de aannemen in Moorsel,Aalst maar helaas geen antwoord gehad![]()
Hier - kant stadsring, richting Lede (westkant Aalst) - geven ze september-oktober aan als startdatum.
Bij een check op de website van PX zoals aangegeven door Raf1, kan ik direct klikken op 'ik wil fiber' en dan verschijnt hier september als geschatte startdatum voor de
werken in de wijk.
Als ik hetzelfde doe voor Moorsel met een willekeurig adres - bv. Waverstraat 2 - zie ik ook september als geschatte startdatum. Dus bij deze ...
Ik vind dit raar maar misschien heeft dit ook weer te maken met de aanleg van het netwerk en de verschillende stappen in dergelijke fase of is FK op verschillende plaatsen tegelijk in een regio bezig ... ?
Hier heeft evenwel de stad de plaatsing van de wijk-ROP op de voorziene locatie geweigerd. Dit zou echter niet beletten dat men al verder gaat met het voorzien van bekabeling binnen de wijk ... ? @Raf1: kan jij dit bevestigen?
Toegevoegd na 33 minuten 5 seconden:
Volgens dit artikel https://affligem.be/glasvezel-in-hekelg ... 0aan%20bod zouden ze fiber door trekken in die richting vanaf Aalst maar dit dateert wel van vorige jaar ...raf1 schreef: 20 jun 2024, 20:29 Vermoedelijk schuiven de Fiberklaar-werken op vanuit Opwijk naar Baardegem en zo verder. Ofwel vanuit Affligem-Hekelgem naar Meldert en zo naar Moorsel.
- raf1
- Elite Poster
De vergunning van de wijkPoP staat inderdaad volledig los van vergunningen voor graafwerken in het voetpad.koenraaddeconinck schreef: 21 jun 2024, 12:53Hier heeft evenwel de stad de plaatsing van de wijk-ROP op de voorziene locatie geweigerd. Dit zou echter niet beletten dat men al verder gaat met het voorzien van bekabeling binnen de wijk ... ? @Raf1: kan jij dit bevestigen?
Ja, dat is een interpretatie. In Erembodegem is een wijkPoP vergund, maar de hoofdPoP voor dat gebied komt aan De Mattein 137 in Hekelgem, dus technisch gezien is dat het centrale punt. Erembodegem en Hekelgem zullen de eersten zijn die fiber hebben aan de oostkant van Aalst.koenraaddeconinck schreef: 21 jun 2024, 12:53Volgens dit artikel https://affligem.be/glasvezel-in-hekelg ... 0aan%20bod zouden ze fiber door trekken in die richting vanaf Aalst maar dit dateert wel van vorige jaar ...
Nieuwerkerken en de rest van de westkant van Aalst is trouwens een ander gebied.
-
- Elite Poster
@Raf1: Kun je toevallig ook iets zeggen over de locatie van de hoofPoP voor de Westelijke kant van Aalst. Is dat het voetbalplein van Mere?
- raf1
- Elite Poster
Aan de westzijde staat er een hoofdPoP aan het kerkhof van Mere.
Aan de voetbal van Nieuwerken en de Carrefour aan Park ter Linden komen er wijkPoPs.
Er zouden nog wijkPoPs op grondgebied Aalst komen, maar zolang er geen vergunningsaanvraag is, is de locatie daarvan publiek niet bekend.
Aan de voetbal van Nieuwerken en de Carrefour aan Park ter Linden komen er wijkPoPs.
Er zouden nog wijkPoPs op grondgebied Aalst komen, maar zolang er geen vergunningsaanvraag is, is de locatie daarvan publiek niet bekend.
-
- Elite Poster
@raf1 Hartelijk dank eens te meer.
Je bent blijkbaar één van de goed ingewijden in de evolutie van de fiber aanleg regio Aalst en omstreken.
Ik zit hier nog altijd in de penarie met TN en in de buurt ben ik niet de enige. PX weet dat er een storing zit op hun VDSL- netwerk hier maar met de nakende? komst van fiber willen ze de kost voor herstelling niet uitvoeren, des te meer er hier al geen VDSL- klanten meer zijn gezien de gekende storing.
TN zou opnieuw na de zoveelste klacht bij het BIPT in augustus opnieuw een SWAT- team sturen gezien het aantal klachten hier in de buurt die ze nu niet meer ontkennen. We gaan er op vooruit. Alleen is het blijkbaar voor hen niet zo evident, oorzaken te detecteren die ze wijten aan niet-conforme apparatuur en storingen in apparaten bij individuele klanten. Dus ... ik vermoed dat we nog een tijd zoet zijn maar toch al een stap vooruit. Overstappen naar Orange is geen optie wegens zelfde problemen bij Orange-klanten.
Storingen zijn nooit leuk, zeker niet als je als particulier ook afhankelijk bent van technologie voor thuiswerk en permanentie-opdrachten.
We zitten hier (kant Boudewijnlaan richting Erpe / Lede, Ledebaan (zelfde richting want aan andere zijde is er al fiber), Biekorfstraat echt te wachten op fiber. Mag ik u met tussenpozen eens vragen via dit topic of er significante vorderingen zijn voor deze wijk?
Ik weet niet of dit gebruikelijk is maar o.a. voor mij en nog enkele thuiswerkers met wachtdiensten in deze omgeving, is dit echt wel belangrijk.
Iemand van de PX- winkel in Aalst heeft me zijn mail adres gegeven en ik mocht hem via mail vragen naar de stavaza indien ik iets vernam. Antwoord op mails = nihil. FK en Solutions30 zijn ook niet echt gul met informatie over ontwikkelingen en ik druk me dan nog zacht uit.
Nogmaals oprechte dank en appreciatie voor alle info en reacties op posts / vragen in deze !
Je bent blijkbaar één van de goed ingewijden in de evolutie van de fiber aanleg regio Aalst en omstreken.
Ik zit hier nog altijd in de penarie met TN en in de buurt ben ik niet de enige. PX weet dat er een storing zit op hun VDSL- netwerk hier maar met de nakende? komst van fiber willen ze de kost voor herstelling niet uitvoeren, des te meer er hier al geen VDSL- klanten meer zijn gezien de gekende storing.
TN zou opnieuw na de zoveelste klacht bij het BIPT in augustus opnieuw een SWAT- team sturen gezien het aantal klachten hier in de buurt die ze nu niet meer ontkennen. We gaan er op vooruit. Alleen is het blijkbaar voor hen niet zo evident, oorzaken te detecteren die ze wijten aan niet-conforme apparatuur en storingen in apparaten bij individuele klanten. Dus ... ik vermoed dat we nog een tijd zoet zijn maar toch al een stap vooruit. Overstappen naar Orange is geen optie wegens zelfde problemen bij Orange-klanten.
Storingen zijn nooit leuk, zeker niet als je als particulier ook afhankelijk bent van technologie voor thuiswerk en permanentie-opdrachten.
We zitten hier (kant Boudewijnlaan richting Erpe / Lede, Ledebaan (zelfde richting want aan andere zijde is er al fiber), Biekorfstraat echt te wachten op fiber. Mag ik u met tussenpozen eens vragen via dit topic of er significante vorderingen zijn voor deze wijk?
Ik weet niet of dit gebruikelijk is maar o.a. voor mij en nog enkele thuiswerkers met wachtdiensten in deze omgeving, is dit echt wel belangrijk.
Iemand van de PX- winkel in Aalst heeft me zijn mail adres gegeven en ik mocht hem via mail vragen naar de stavaza indien ik iets vernam. Antwoord op mails = nihil. FK en Solutions30 zijn ook niet echt gul met informatie over ontwikkelingen en ik druk me dan nog zacht uit.
Nogmaals oprechte dank en appreciatie voor alle info en reacties op posts / vragen in deze !
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 23 jun 2024, 11:21, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
lol ik krijg bij mij "plannedHPstartdate": null,
dan zal ik nog lang moeten wachten

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik ben even gaan terugkijken naar mijn foto's, de blauwe (en zwarte) wachtbuizen zijn 27/06/2022 de grond in gegaan.
Als alles goed gaat en Proximus zijn afspraak nakomt zou ik op 05/07 actief moeten zijn op fiber.
Als alles goed gaat en Proximus zijn afspraak nakomt zou ik op 05/07 actief moeten zijn op fiber.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hoe kun je dit doen, vind nergens een datum terugraf1 schreef: 20 jun 2024, 20:29 Op de website van Proximus kan je een adres checken, in het teruggestuurde antwoord (JSON broncode) staat er plannedHPstartdate. Dat lijkt de geplande datum voor "home passed" te zijn. Maar voor veel adressen krijg je een datum in het verleden, dus Fiberklaar lijkt al een stuk achterop te hinken op de originele planning van Proximus. Ik denk dat je er gemakkelijk 2 jaar mag bijtellen om een realistische datum te kennen.

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wacht maar tot iedereen z'n eigen modem mag plaatsen (zeker op een shared medium zoals coax)koenraaddeconinck schreef: 22 jun 2024, 09:44 Alleen is het blijkbaar voor hen niet zo evident, oorzaken te detecteren die ze wijten aan niet-conforme apparatuur en storingen in apparaten bij individuele klanten.

-
- Elite Poster
Bedankt Raf.raf1 schreef: 23 jun 2024, 19:52 Je zal met de developer tools van je webbrowser moeten leren werken om het te kunnen nakijken.
Al 20- tallen keren geprobeerd op verschillende pc's met verschillende win versies en verschillende browsers (Chrome/Edge/Firefox). Ik vind evenwel onder de desbetreffende tabs - ook onder de tab 'all' - slechts één .json file terug met grootte 0B.
Ook gecheckt of al deze browsers up-to-date zijn en dat is blijkbaar het geval.
Welke browser heb jij gebruikt? Moet je een speciale editor gebruiken want ik zie ook nergens de knop om 'raw- weergaves' uit te schakelen.
Bedankt eens te meer voor de reply.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
Druk eerst in Firefox op F12, dan het website formulier invullen, dan in de Network tab deze File "address?siteName=iportal" , daarop klikken, rechtsaan op "Response" en je ziet de inhoud...
-
- Elite Poster
@splinterbyte Zeer veel danjk !!! Ik heb dus al ettelijke keren dit bestand gezien maar in Firefox kan je ook de optie 'RAW/onbewerkt' uitschakelen.
Dit is het resultaat: Dus ook hier in Aalst - 04/09/2023 als plannedHPStartdate al lang voorbij ... Als ik op de PX- site klik op 'ik wil fiber' staat september 2024 aangeduid als geschatte startdatum. Hopelijk komt het vlug in orde met de omgevingsvergunning voor de wijkPoP aan Park Terlinden.
Nogmaals dank !
EDIT: zie dat koperaansluiting wel nog mogelijk is maar de op deze lockatie - overigen zeer goed - door PX gekende storing oplossen, dat is niet meer aan de orde .... Rare wereld.
Dit is het resultaat: Dus ook hier in Aalst - 04/09/2023 als plannedHPStartdate al lang voorbij ... Als ik op de PX- site klik op 'ik wil fiber' staat september 2024 aangeduid als geschatte startdatum. Hopelijk komt het vlug in orde met de omgevingsvergunning voor de wijkPoP aan Park Terlinden.
Nogmaals dank !
EDIT: zie dat koperaansluiting wel nog mogelijk is maar de op deze lockatie - overigen zeer goed - door PX gekende storing oplossen, dat is niet meer aan de orde .... Rare wereld.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
Als je hoop hebt:

Er is tot nog toe... geen enkele woning aangesloten in de hele gemeente. Er zijn wijken nog niet eens aangelegd. Er is geen enkele thuisinstallatie gebeurd. Alle werken liggen momenteel stil, ik zie niemand meer bezig. Mijn hoop dat het voor eind 2024 ging zijn, heb ik opgegeven. Ik hoop nu voor eind 2025.

Er is tot nog toe... geen enkele woning aangesloten in de hele gemeente. Er zijn wijken nog niet eens aangelegd. Er is geen enkele thuisinstallatie gebeurd. Alle werken liggen momenteel stil, ik zie niemand meer bezig. Mijn hoop dat het voor eind 2024 ging zijn, heb ik opgegeven. Ik hoop nu voor eind 2025.
-
- Elite Poster
@Flying Kun je iets zeggen over de regio? En wat krijg je als je doorklikt op 'ik wil fiber'. Dan krijg ik september a.s. als vooropgestelde timing voor de start van fiberwerken in onze wijk.
Uiteraard wacht ik af met de nodige zin voor realiteit ... Eerst zien en dan geloven. Het is al lang bewezen en duidelijk dat FK deadlines tout court in de verste verte niet haalt.
Het is ook allemaal vrij wazig wat een rol speelt: bv. de houding alleen al van gemeentebesturen die resulteren in een faciliterend op tegendraads effect, een collega bracht me bv. het verhaal dat FK in zijn buurt de werken moest stil leggen omwille van klachten over verkeersoverlast in de buurt, etc.
Hier in Aalst heb ik de indruk dat toelatingen voor wijk PoP's vrij vlot verleend worden behalve in onze wijk. Maar volgens Raf1 zou dit vrij vlot kunnen opgelost worden door de cabine 1à2 meter te verplaatsen.
Ik zie in de regio Haaltert - Erembodegem ook Telenet toch wel vorderingen maken wat de uitrol van glasvezel betreft. Een straat hier een beetje verder, is in oktober ook aan de buurt.
Indien TN alsnog de eerste zou zijn, zal FK mijn deur mogen passeren ... As simple as that.
Uiteraard wacht ik af met de nodige zin voor realiteit ... Eerst zien en dan geloven. Het is al lang bewezen en duidelijk dat FK deadlines tout court in de verste verte niet haalt.
Het is ook allemaal vrij wazig wat een rol speelt: bv. de houding alleen al van gemeentebesturen die resulteren in een faciliterend op tegendraads effect, een collega bracht me bv. het verhaal dat FK in zijn buurt de werken moest stil leggen omwille van klachten over verkeersoverlast in de buurt, etc.
Hier in Aalst heb ik de indruk dat toelatingen voor wijk PoP's vrij vlot verleend worden behalve in onze wijk. Maar volgens Raf1 zou dit vrij vlot kunnen opgelost worden door de cabine 1à2 meter te verplaatsen.
Ik zie in de regio Haaltert - Erembodegem ook Telenet toch wel vorderingen maken wat de uitrol van glasvezel betreft. Een straat hier een beetje verder, is in oktober ook aan de buurt.
Indien TN alsnog de eerste zou zijn, zal FK mijn deur mogen passeren ... As simple as that.
- Flying
- Premium Member
Ja hoor, het gaat over Blankenberge. Werken zijn daadwerkelijk gestart in de lente van 2022.
De rode lijnen is waar ik werken heb ondervonden, de gele lijnen zijn volledig opnieuw aangelegd voordat Fiberklaar begonnen was en werden er geen glasvezeltubes geplaatst. De witte lijn is aangelegd mei/juni 2022 inclusief een zwarte tube van Telenet.

Ik heb al meerdere keren contact gehad met Fiberklaar, heb een promotiefilmpje opgenomen met ze voor mijn gemeente. De aannemer is drie keer komen kijken voor de binneninstallatie. Twee keer hebben ze foto's gemaakt, de derde keer heb ik ze wandelen gestuurd. De aannemer heeft mij verzekerd dat de civiele werken afgerond zouden zijn op 30/04/2024, terwijl ik met zekerheid kan zeggen dat ze in drie wijken niet geweest zijn.
In een andere straat, waar er sinds mei werken bezig zijn, hebben ze nu pas de Wyre en Fiberklaartube gelegd. Er staat een afgewerkte PoP net buiten het centrum. Ik heb kortgeleden nog contact gehad met Fiberklaar waarbij de medewerker aangaf dat er inderdaad nog geen actieve aansluitingen zijn en dat ze zelf verveeld zitten met hoe traag het vooruit gaat.
De gecommuniceerde timing was eerste aansluitingen actief Q4 2022/Q1 2023. Ze zijn officieel meer dan 2 jaar bezig.
De rode lijnen is waar ik werken heb ondervonden, de gele lijnen zijn volledig opnieuw aangelegd voordat Fiberklaar begonnen was en werden er geen glasvezeltubes geplaatst. De witte lijn is aangelegd mei/juni 2022 inclusief een zwarte tube van Telenet.

Ik heb al meerdere keren contact gehad met Fiberklaar, heb een promotiefilmpje opgenomen met ze voor mijn gemeente. De aannemer is drie keer komen kijken voor de binneninstallatie. Twee keer hebben ze foto's gemaakt, de derde keer heb ik ze wandelen gestuurd. De aannemer heeft mij verzekerd dat de civiele werken afgerond zouden zijn op 30/04/2024, terwijl ik met zekerheid kan zeggen dat ze in drie wijken niet geweest zijn.
In een andere straat, waar er sinds mei werken bezig zijn, hebben ze nu pas de Wyre en Fiberklaartube gelegd. Er staat een afgewerkte PoP net buiten het centrum. Ik heb kortgeleden nog contact gehad met Fiberklaar waarbij de medewerker aangaf dat er inderdaad nog geen actieve aansluitingen zijn en dat ze zelf verveeld zitten met hoe traag het vooruit gaat.
De gecommuniceerde timing was eerste aansluitingen actief Q4 2022/Q1 2023. Ze zijn officieel meer dan 2 jaar bezig.
-
- Elite Poster
Amai, zeer teleurstellend inderdaad en complete waanzin. Dat is letterlijk aanleggen met stukken en brokken en zonder enige coördinatie blijkbaar.
Hoeveel potentiële klanten laat PX zo al aan zich voorbij gaan al die tijd? Ik denk dat ze inderdaad niet van enkele duizenden klanten wakker liggen.
Ik heb onlangs bij TN eens navraag gedaan over aansluitbaarheid en de operator in kwestie deelde me mee dat de kustregio absolute prioriteit zou krijgen.
Straks is Wyre nog vlugger dan FK ... ?
Ik wens het u oprecht toe dat het tij vlug keert in de goede zin ... Alhoewel misschien ijdele hoop.
Dank voor de post alleszins.
Dus ja, ik vrees ook voor mij het ergste ... En dan staat bij u waarschijnlijk ook al 2 jaar op de site van PX dat fiber binnenkort voor u beschikbaar zal zijn ... ? Begrijpe wie kan.
Hoeveel potentiële klanten laat PX zo al aan zich voorbij gaan al die tijd? Ik denk dat ze inderdaad niet van enkele duizenden klanten wakker liggen.
Ik heb onlangs bij TN eens navraag gedaan over aansluitbaarheid en de operator in kwestie deelde me mee dat de kustregio absolute prioriteit zou krijgen.
Straks is Wyre nog vlugger dan FK ... ?
Ik wens het u oprecht toe dat het tij vlug keert in de goede zin ... Alhoewel misschien ijdele hoop.
Dank voor de post alleszins.
Dus ja, ik vrees ook voor mij het ergste ... En dan staat bij u waarschijnlijk ook al 2 jaar op de site van PX dat fiber binnenkort voor u beschikbaar zal zijn ... ? Begrijpe wie kan.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Bij ons staat er:
De graaf werken werden uitgevoerd in de straat maar er is nog geen glasvezel tot in de huizen gelegd, de fluo oranje stip op het voetpad is bijna verdwenen... 
Code: Selecteer alles
"plannedHPstartdate": "15/08/2022",
"deliveryHld2bDate": "24/01/2022",
"fiberSemesterEstimation": "2",

Bye, Maurice
https://on4bam.com
- 7zp
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 13 keer
Op de map zit ik nochtans in een blauwe zone.
Hey MinisForum GK41 (OPNsense), Netgear R7800 (OpenWrt), TP-Link C6 (OpenWrt)
Linux Mint 22, AMD 5700x, 64GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX 4060Ti 8GB
Linux Mint 22, AMD 5700x, 64GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX 4060Ti 8GB
-
- Elite Poster
Typisch België: blijkbaar zijn velen hier 'master in disaster', zo ook FK. Off topic: zelfs de telling van de stemmen na verkiezingen lijkt al mank te lopen ...
Wat krijgen jullie qua geplande aanvangsdatum van de werken als jullie doorklikken op 'ik wil fiber'. Bij mij staat daar = september a.s. .... De vervolgzin is waarschijnlijk niet correct: "de werken zullen meerder maanden aanslepen", dus eigenlijk "meerdere jaren aanslepen"
Wat krijgen jullie qua geplande aanvangsdatum van de werken als jullie doorklikken op 'ik wil fiber'. Bij mij staat daar = september a.s. .... De vervolgzin is waarschijnlijk niet correct: "de werken zullen meerder maanden aanslepen", dus eigenlijk "meerdere jaren aanslepen"

- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier nog
plannedHPstartdate null
geen info dus :'(
plannedHPstartdate null
geen info dus :'(
Internet = Telenet + HeyTelecom
- Flying
- Premium Member
"De start van de fiberuitrol in uw wijk is gepland in 10/2022 (schatting). Deze werkzaamheden zullen enkele maanden duren en in meerdere wijken tegelijk gebeuren."koenraaddeconinck schreef: 26 jun 2024, 09:44 Typisch België: blijkbaar zijn velen hier 'master in disaster', zo ook FK. Off topic: zelfs de telling van de stemmen na verkiezingen lijkt al mank te lopen ...
Wat krijgen jullie qua geplande aanvangsdatum van de werken als jullie doorklikken op 'ik wil fiber'. Bij mij staat daar = september a.s. .... De vervolgzin is waarschijnlijk niet correct: "de werken zullen meerder maanden aanslepen", dus eigenlijk "meerdere jaren aanslepen"![]()
-
- Elite Poster
Dus beide data - nl. deze in het 'antwoord in de json file in webdev' en bij doorklikken op 'ik wil fiber' - correleren en ze worden ook niet aangepast als er vertraging is.
Dus beter niet communiceren ipv. bullshit te verkopen en klanten voor de gek te houden. Kan PX geen andere partners kiezen of zou het zo zijn dat FK gewoon de goedkoopste was/is? De resultaten zijn er dan ook naar.
Dus beter niet communiceren ipv. bullshit te verkopen en klanten voor de gek te houden. Kan PX geen andere partners kiezen of zou het zo zijn dat FK gewoon de goedkoopste was/is? De resultaten zijn er dan ook naar.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Na 5 misgelopen afspraken toch een fiber aansluiting van Proximus.
Aangename ervaring met de techniekers voor de graafwerken en de aansluiting.
Tevreden over het resultaat.

Aangename ervaring met de techniekers voor de graafwerken en de aansluiting.
Tevreden over het resultaat.

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Fiberklaar IS (voor 49%) Proximus...koenraaddeconinck schreef: 26 jun 2024, 11:46 Kan PX geen andere partners kiezen of zou het zo zijn dat FK gewoon de goedkoopste was/is? De resultaten zijn er dan ook naar.
Ik vermoed dat ze onderschat hebben hoe moeilijk het is (in België) om (bekwaam) personeel te vinden.
De ambities waren (en zijn ?) duidelijk hoger dan wat haalbaar is...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Bij de graafwerken hier in de straat (en elders) was de enige manier om te communiceren het oproepen van de werfleider... de rest sprak geen taal die ik machtig ben. Geen idee welke taal ze spraken, Bulgaars? Roemeens?... Wat ik wel weet is dat ze veel uren kloppen.peroxide schreef: 26 jun 2024, 12:00 Ik vermoed dat ze onderschat hebben hoe moeilijk het is (in België) om (bekwaam) personeel te vinden.
Ik hoor ondertussen, uit verschillende streken, dat Fiberklaar 4 en 5 keer moest terugkomen omdat opengelegde voetpaden , opritten en voortuinen erbarmelijk werden "hersteld" na het graven.
Bye, Maurice
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Die graafwerken zijn weliswaar het meest zichtbare, maar niet echt waar het op vastloopt denk ik. Hier zijn (bijna) overal de wachtbuizen gelegd, maar ligt er nog bijna nergens een glasvezel in (en staat de laatste PoP er ook nog niet). De beperkende factor lijkt mij de glasvezel 'lassers' te zijn.
-
- Elite Poster
Zo te zien wel ... Kun je doorklikken op 'ik wil fiber' of krijg je gewoon het bericht dat fiber voor u nog niet beschikbaar is maar dat de uitrol snel gaat, bla bla bla.Tuner111 schreef: 26 jun 2024, 12:12 na de test krijg ik dit:
Ik zal dus net uit de "geplande" regio vallen zeker?![]()
Ik hoor inderdaad van een collega die in Nieuwerkerken woont dat het ondergronds aanleggen van de kabel eigenlijk vrij vlug gaat. Op de gevels gaat het natuurlijk nog rapper. Heb dit gezien hier in het centrum van de stad. Het schoentje moet dan inderdaad knellen bij de verdere afwerking en tegenwoordig zijn ook veel technische beroepen al knelpunt beroepen;
Ongetwijfeld speelt bij FK ook de loonkost een rol om het globale plaatje onder controle te houden.
Wyre en FK zouden beter asap samenwerken om het geheel te versnellen. Nu zijn ze met twee tegelijkertijd aan identiek hetzelfde bezig. Onbegrijpelijk toch ?
Ik dacht dat ze eind mei moesten een voorstel qua samenwerking voorleggen aan het BIPT?