Nieuwe Telemeter online

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik betaal ook 59.95 per maand , en dat is vééél te véééél voor dat minderwaardig product , ze laten je graag geloven dat je er onbeperkt en snel internet voor krijgt , maar niets is minder waar. Probeer zulke abbos eens elders in de wereld te slijten , wedden dat je keer op keer uitgelachen wordt :P .
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

dopke schreef:Ik betaal ook 59.95 per maand , en dat is vééél te véééél voor dat minderwaardig product , ze laten je graag geloven dat je er onbeperkt en snel internet voor krijgt , maar niets is minder waar. Probeer zulke abbos eens elders in de wereld te slijten , wedden dat je keer op keer uitgelachen wordt :P .


Waarom kijkt u dan niet uit naar een andere leverancier van uw internetverbinding als u absoluut niet tevreden bent van uw huidige ?

Ik denk dat men zich eerder belachelijk maakt als men niet capabel is zijn beloftes na te komen (zoiets als: " Kijk, ze willen het ook eens proberen, maar slagen er niet in ").
En als je dan nog weet dat ze omzeggens geen klanten hebben ( en nee, dit komt niet door de aanwervingsstop, want in 8 maand halen ze evenveel klanten binnen als bijv. skynet op een halve dag), dan maakt dat dit nog des te erger.

Ik kan het zelfs niet meer belachelijk noemen, het is om bij te huilen.

Maar nogmaals, dat betekent niet dat ik onverdeeld gelukkig ben met de huidige formules bij bijv. Belgacom of Telenet.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PHO schreef:En als je dan nog weet dat ze omzeggens geen klanten hebben ( en nee, dit komt niet door de aanwervingsstop, want in 8 maand halen ze evenveel klanten binnen als bijv. skynet op een halve dag), dan maakt dat dit nog des te erger.


Wat op zich toch wel heel bizar is... als je de heavy users (zal ze maar geen leechers noemen om alle vooroordelen weg te nemen) moet geloven zit iedereen in Belgie te springen voor meer volume, maar als er dan dergelijke provider is... dan blijkt die na 8 maanden amper aan 800 klanten te komen.

Net zoals PHO is wat mij betreft TN niet perfect (al ligt mijn frustratie duidelijk lager dan die van dopke), maar mijn prioriteiten blijven wel in eerste instantie een stabiel en performant netwerk. Ik wil dat absoluut niet opofferen aan vage beloftes, zelfs niet als dat 10 euro minder kost.
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

r2504 schreef:Wat op zich toch wel heel bizar is... als je de heavy users (zal ze maar geen leechers noemen om alle vooroordelen weg te nemen) moet geloven zit iedereen in Belgie te springen voor meer volume, maar als er dan dergelijke provider is... dan blijkt die na 8 maanden amper aan 800 klanten te komen.


Volgens mij zit een heel groot deel van de heavy users in de categorie student/jonger, dus surfend via de lijn van de ouders. Ik kan me voorstellen dat de meeste ouders wel andere dingen aan hun hoofd hebben zolang hun mail maar werkt en ze vlot kunnen surfen.
Langs de andere kant heeft volgens mij praktisch heel studerend (en jonger) vlaanderen (toch degene met wat interesse in ict, ...) momenteel een serieuze anti-telenet/belgacom/10 gig limiet houding en zullen zij vanaf ze alleen gaan wonen opteren voor formules van edpnet, dommel, realdsl, ...
Dus telenet en belgacom hebben nu serieus wat klanten maar op termijn zal dat serieus achteruit beginnen gaan.
Zelf ben ik ook nog student (nog een jaartje te gaan) en fix ik dikwijls mensen hun computers e.d. Vroeger raadde ik iedereen telenet aan maar sinds bijna 2 jaar raad ik het iedereen steeds sterker af om telenet of belgacom te nemen (en zo ken ik nog wel meer pc reparateurs e.d. die er hetzelfde over denken), deze mond-aan-mond 'anti-reclame' gaat op termijn wel eens serieus negatief voor TN en BC kunnen uitdraaien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

[The Cleaner] schreef:Volgens mij zit een heel groot deel van de heavy users in de categorie student/jonger, dus surfend via de lijn van de ouders.


Je gaat me niet wijsmaken dat die 50.000 van geendatalimiet.be allemaal studenten zijn. En ik geloof al evenmin dat ouders niet willen luisteren naar hun kinderen als het over raad ivm. technische dingen gaat. De limiet discussie is trouwens ook niet van gisteren... 800 gebruikers is en blijft dus belachelijk laag.

[The Cleaner] schreef:Vroeger raadde ik iedereen telenet aan maar sinds bijna 2 jaar raad ik het iedereen steeds sterker af om telenet of belgacom te nemen


Idem... tot ik iemand A2F heb aangeraden. Ik kan je één dingen zeggen... nooit meer :!: Moest ik nu weer iemand RealDSL hebben aangeraden had ik terug dezelfde ellende gehad. Nee, ik blijf ze netjes Telenet of SkyNet aanraden (al informeer ik ze wel over de beperkingen) afhankelijk van kabel/telefoon, daar heb ik veel minder problemen mee dan wanneer ze bijna een jaar aan m'n hoofd zagen dat hun verbinding veel uitvalt en amper vooruit gaat.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou graag overstappen , maar geef mij dan een alternatief op de kabel , maar dat is er niet , jammer genoeg :cry: . En aangezien dit hier een huur appartement is ga ik ook niet opdraaien voor de kosten van het aanleggen van een bgc lijn hoor.

800 klanten is inderdaad niet veel , maar zoals in mijn geval , overstappen gaat niet zomaar , want iedereeen die bij een andere provider zit , zit er voor bepaalde tijd vast ( 1 of in mijn geval 2 jaar!!!).
Het is toch wel raar dat julie weer met dat realdsl verhaal voor de dag komen , wetende dat hun problemen veroorzaakt worden door......jawel telenet solutions (verkoop je banbreedte zo duur , zodat concurrentie geen schijn van kans heeft).

Tn heeft nu misschien wel een stabiel netwerk ( kan ook moeilijk anders want het wordt nauwelijks belast ) , maar je kunt de producten die ze aanbieden dan ook moeilijk breedband abbo's noemen.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

dopke schreef:Het is toch wel raar dat julie weer met dat realdsl verhaal voor de dag komen , wetende dat hun problemen veroorzaakt worden door......jawel telenet solutions (verkoop je banbreedte zo duur , zodat concurrentie geen schijn van kans heeft).


Da's een makkelijk excuus! Dat zowel Telenet als Belgacom de prijzen hoog houden is geweten, en dat betreur ik ook. Maar als we lezen welke snelheden er soms maar gehaald worden, dan is er toch duidelijk meer aan de hand.
RealDSL wist toch wel van te voren welke de prijszetting was, en kon toch makkelijk van te voren weten welke de meerprijs ging zijn als ze extra bandbreedte nodig hadden. Dus rekening houdend met de door hun gekozen overbookingsfactor konden ze dus perfect van te voren berekenen wat hun succes zou kosten.

Dat telenet hoge prijzen aanrekent, OK, maar naïviteit van realDSL (en vroeger van A2F) speelt evenzeer een grote rol.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

BWAHAHAAA, de "telemeter". Dat woord alleen al, ik begrijp echt niet dat jullie dat zomaar blijven pikken van een ISP.

Het enige positieve dat je van telenet kan zeggen is de snelheid maar wat ben je er in godsnaam mee als ze je na 10GB download al op smallband zetten? En waarom 600KB/s en geen 2 à 300KB/s zonder limiet? Is het dan zo belangrijk dat je die belachelijk lage hoeveelheid data supersnel kan binnenhalen?

Ok als je je internet gebruikt om eens een mail te versturen of zo maar als je ten volle gebruik wil maken van alle multimedia mogelijkheden die het internet te bieden heeft dan wordt je daar toch gewoon ziek van.
Een filmpje, een game en het zit er weeral op voor deze maand :cry:

En daarvoor betaal je dan hoeveel? Enfin gijle moet het zelf weten ze maar ik geef mijn geld nog liever aan 1 of andere spammer in mijn mailbox dan aan zo'n arrogant, betuttelend bedrijf. Misselijk word ik ervan.

En vergeet het niet: tijdig je telemeter checken hé :wink:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

PHO schreef:Da's een makkelijk excuus! Dat zowel Telenet als Belgacom de prijzen hoog houden is geweten, en dat betreur ik ook. Maar als we lezen welke snelheden er soms maar gehaald worden, dan is er toch duidelijk meer aan de hand.
RealDSL wist toch wel van te voren welke de prijszetting was, en kon toch makkelijk van te voren weten welke de meerprijs ging zijn als ze extra bandbreedte nodig hadden. Dus rekening houdend met de door hun gekozen overbookingsfactor konden ze dus perfect van te voren berekenen wat hun succes zou kosten.

Dat telenet hoge prijzen aanrekent, OK, maar naïviteit van realDSL (en vroeger van A2F) speelt evenzeer een grote rol.

Telenet rekent hoge prijzen en RealDSL betaalt die ook anders had je nooit van RealDSL gehoort. Wat vervelend is voor RealDSL is dat hun leverancier ook hun concurrent is. De leverancier kan dus lastig doen zodat RealDSL een minder goede naam krijgt en als concurrent weinig te betekenen heeft. Stel je zelf eens voor dat RealDSL het goed doet en FUP of unlimited kan combineren met een stabiel netwerk. Waarom zou je dan niet overschakelen? Dat denkt Telenet ook en kan dus zorgen voor leveringsproblemen, contract disputen, zogenaamde hardware failures, etc.. zolang er maar een storing komt in de geleverde diensten die direct effect hebben op de klanten van RealDSL. Hetzelfde verhaal voor Belgacom. Ga naar de teleboetiek en morgen kan je surfen. Ga naar een concurrent (die afhankelijk is van BC) en het duurt minimum een week eer BC reageert.

Ik vind dat we ons soepel moeten opstellen tegenover de concurrenten van BC en Telenet wanneer die afhankelijk zijn van een van de twee. BC/Telenet probeert ons immers te overtuigen dat de andere slechtere service/netwerk hebben door hun eigen 'sabotage'.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BungaMan schreef:Dat denkt Telenet ook en kan dus zorgen voor leveringsproblemen, contract disputen, zogenaamde hardware failures, etc.. zolang er maar een storing komt in de geleverde diensten die direct effect hebben op de klanten van RealDSL.


Het gaat hier niet over een contractje van 41,95 euro per maand hé... als RealDSL een contract aangaat met TN Solutions over verbindingen van > 100 Mbps (en minder ook) dan veronderstel ik dat hier wel duidelijke en keiharde SLA's tegenover staan, tenzij RealDSL wel heef naief zou zijn.

Als je morgen een provider start dan weet je op voorhand waar je aan begint, zeker indien je unlimited belooft aan je klanten. Je kent dan ook het potentieel (ze zitten ocharme aan 800 gebruikers) en de kosten bij een uitbreiding van je bandbreedte (of was men nogmaals naief en heeft men dit niet op voorhand besproken ?)

TN Solutions kan RealDSL zoveel leveren als het wil... maar men moet daar dan ook voor betalen, en dat is nu net wat RealDSL nu niet wil/kan. Het feit dat TN Solutions duur is staat hier los van (trouwens als men hen initieel heeft gekozen dan veronderstel ik ook dat ze de goedkoopste waren).
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

maar men moet daar dan ook voor betalen, en dat is nu net wat RealDSL nu niet wil/kan


Hoe weet jij dit?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

flakey schreef:
maar men moet daar dan ook voor betalen, en dat is nu net wat RealDSL nu niet wil/kan


Hoe weet jij dit?


Van RealDSL zelf... lees één van de topics er maar eens op na waarin men duidelijk schrijft dat de prijsstelling van TN Solutions voor > 155 Mbps te duur is (alsof men dat op voorhand niet wist), en men dit niet wil betalen.
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Van RealDSL zelf... lees één van de topics er maar eens op na waarin men duidelijk schrijft dat de prijsstelling van TN Solutions voor > 155 Mbps te duur is (alsof men dat op voorhand niet wist), en men dit niet wil betalen.


yeah right, 1 van de topics... dat zijn natuurlijk wel zeer harde feiten. Alsof realdsl zelf hier even op het forum zijn disputen met zijn partners te koop zal gooien. :roll:

geef eens een link van dat topic of het is niet waar wat je hier verkondigt.

PS: sorry voor off-topic maar ik ben het een beetje beu met die gratuite beweringen die op niets gebaseerd zijn van sommige forumleden.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

BungaMan schreef:Wat vervelend is voor RealDSL is dat hun leverancier ook hun concurrent is. De leverancier kan dus lastig doen zodat RealDSL een minder goede naam krijgt en als concurrent weinig te betekenen heeft. Stel je zelf eens voor dat RealDSL het goed doet en FUP of unlimited kan combineren met een stabiel netwerk. Waarom zou je dan niet overschakelen?


Telenet solutions werkt volledig onafhankelijk van de Telenet die we als particulier ISP kennen. Tot voor kort was het zelfs een volledig apparte NV, maar die juridische entiteit is nu terug in de moedermaatschappij opgenomen. Hoe de Telenet group in elkaar zit is perfect na te gaan. Dat is publiekelijk beschikbare informatie.

BungaMan schreef:Dat denkt Telenet ook en kan dus zorgen voor leveringsproblemen, contract disputen, zogenaamde hardware failures, etc.. zolang er maar een storing komt in de geleverde diensten die direct effect hebben op de klanten van RealDSL.


Het product dat telenet verkoopt aan " operators en service providers" staat stijf van de SLA's! Dus zomaar wat "saboteren" zou dus veel meer kosten dan dat die klanten kunnen opbrengen mochten ze bij hen blijven. Telenet solutions zal dus wel perfect kunnen bewijzen dat de door hen geleverde diensten perfect voldoen aan hetgeen contractueel overeengekomen is. ( Anders zou RealDSL toch wel gerechtelijke stappen ondernemen).
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

flakey schreef:yeah right, 1 van de topics... dat zijn natuurlijk wel zeer harde feiten. Alsof realdsl zelf hier even op het forum zijn disputen met zijn partners te koop zal gooien. :roll: geef eens een link van dat topic of het is niet waar wat je hier verkondigt.


Je hebt duidelijk deze thread nog niet gelezen... http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9421 Vooral de opmerkingen van prodata (welke duidelijk relaties heeft met RealDSL) ivm. de absurde prijzen (lees... die men niet wil betalen) van TNS voor snelheden hoger dan STM-1. (en of dit nu absurd duur is of niet doet niet terzake... dit zijn dingen die je moet weten als je een ISP start).

flakey schreef:PS: sorry voor off-topic maar ik ben het een beetje beu met die gratuite beweringen die op niets gebaseerd zijn van sommige forumleden.


Nogmaals, lees de thread hiervoven (en verschillende andere threads bij RealDSL) er eens op na met een kleine dosis realisme, en niet verblind (zoals de overgrote meerderheid) door je ijdele hoop op een provider die je hemel op aarde belooft.
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

e hebt duidelijk deze thread nog niet gelezen... http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9421


eh, die tread ken ik haast vanbuiten. Je gaat er dus blijkbaar mee akkoord dat je uitspraak "en dat is nu net wat RealDSL nu niet wil/kan" gebaseerd is op jouw persoonlijke interpretatie van een totaal andere uitspraak.

Wat ik daar wel letterlijk lees is dat iedereen daar jou vriendelijk verzoekt te stoppen met de realdsl threads te bevuilen met je ongegronde uitspraken. En ik zou je daar eigenlijk ook zo mogelijk nog vriendelijker om willen verzoeken.

lees... die men niet wil betalen


Ik lees: de prijzen van TNS voor snelheden hoger dan STM-1 zijn absurd hoog, punt. Meer staat daar nu toch niet?

En als realdsl niet kan betalen zouden ze dan niet eerder zo snel mogelijk op zoek gaan naar zo veel mogelijk klanten? Dat doen ze dus niet, zie wervingsstop.

met een kleine dosis realisme, en niet verblind (zoals de overgrote meerderheid)


Ik ben gerust bereid dat te doen en dat doe ik ook. Kijk ik ben nu al een dikke 4 maanden klant van realdsl en tot nu toe krijg ik het product waarvoor ik getekend heb. Hoe veel realistischer moet ik nog zijn? Als er problemen zijn zal ik dat ook toegeven (zie mijn vorige posts) maar die zijn er nu eenmaal (praktisch) niet meer.

Enfin, ik ga mij hier niet langer moe aan maken. Jij bent tevreden met telenet, ik met realdsl. Iedereen content(net):lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

flakey schreef:eh, die tread ken ik haast vanbuiten. Je gaat er dus blijkbaar mee akkoord dat je uitspraak "en dat is nu net wat RealDSL nu niet wil/kan" gebaseerd is op jouw persoonlijke interpretatie van een totaal andere uitspraak.


Kom, kom... waarom denk je dat RealDSL stopt met klanten aannemen, en werkt aan een "eigen" netwerk. Ben je nu echt zo naief ? Ze staan gewoon met hun rug tegen de muur en leven op de goodwill van hun klanten (die vanwege unlimited er blijkbaar alles voor over hebben... tot en met capping en een niet werkende service).

flakey schreef:Wat ik daar wel letterlijk lees is dat iedereen daar jou vriendelijk verzoekt te stoppen met de realdsl threads te bevuilen met je ongegronde uitspraken.


Ongegrond... alles maar dan ook alles bevestigd mijn uitspraken. Als het ongegrond was dan moest RealDSL vandaag de dag niet cappen, en zeker niet op zoek naar een eigen netwerk.

flakey schreef:En als realdsl niet kan betalen zouden ze dan niet eerder zo snel mogelijk op zoek gaan naar zo veel mogelijk klanten? Dat doen ze dus niet, zie wervingsstop.


Ik zie de link niet tussen niet kunnen betalen en nog meer klanten zoeken als mogelijke oplossing. Het zou het probleem alleen nog erger maken. Men zou dan wel meer bandbreedte kunnen aankopen maar ook meer data hebben... eindresultaat: nul komma nul !

Enfin... genoeg hier over RealDSL... die hebben een eigen forum.
FORZA M
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Hey, dit is mijn eerste post op dit forum, dus sorry als het verkeerd staat.

Ik heb dus een probleem met de nieuwe telemeter. Na mijn reset op 15/02 (Ik had de vorige maand gedownload tot 98%) Heeft hij nog 2 uur correct gewerkt, en dan is hij gestopt met bijtellen. Ik ben er zeker van dat ik deze keer niet op het netwerk van de buren zit, en ook heb ik de afgelopen twee nachten voor zo'n 4Gb binnengehaald. Heeft er nog iemand dit probleem, want ik vrees dat het er binnenkort allemaal in één keer bij gaat komen :(

Edit: Bij laatste update staat wel degelijk: "(berekend op 17/02/2006 om 21:31)"
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”