ADSL2+ bij EDPnet vanaf het eerste kwartaal 2006!

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Phuncz schreef:Damn, als ik nu nog eens wist hoeveel km ik van de centrale zat :(


mailtje naar de helpdesk volstaat
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

weet men al iets meer over de abonnement specificaties ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ofloo schreef:weet men al iets meer over de abonnement specificaties ?


-Snelheid: Down (tot) 24Mbps (ADSL2+) / Up Onbekend (waarschijnlijk 512-1024Kbps)
-Limiet: 100GB
-Prijs: ~60€
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

ZMD schreef:-Limiet: 100GB


Ik dacht dat men zei dat de limiet op het adsl2+ abbo mogelijk hoger zou zijn dan op het nieuwe adsl(1) abbo..
Gast

en dat het hopelijk wat goedkoper is als 60, eerder naar de kanten van 40-50
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Buster schreef:
ZMD schreef:-Limiet: 100GB


Ik dacht dat men zei dat de limiet op het adsl2+ abbo mogelijk hoger zou zijn dan op het nieuwe adsl(1) abbo..


Het topic gaaat toch over ADSL2+.
Maar als het over gewone adsl gaat kan ik inderdaad verkeerd zitten. Hopenlijk weten we deze week meer.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

is die limiet hoeveel je kan bij kopen of inclusief die 60 euro.. want bij edpnet hebben ze van die forumles waar je tot zoveel gig max kan bij kopen dan vind ik het eigenijk nogal duur !
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Ofloo schreef:is die limiet hoeveel je kan bij kopen of inclusief die 60 euro.. want bij edpnet hebben ze van die forumles waar je tot zoveel gig max kan bij kopen dan vind ik het eigenijk nogal duur !


Als het met de 100GB limiet is, dan is het doenbaar. Als het 60€ is voor de verbinding + flexi limiet ( aka 0.25 * xx GB er nog eens bij ), dan is het duur.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Deej_1977 schreef:
Phuncz schreef:Damn, als ik nu nog eens wist hoeveel km ik van de centrale zat :(


mailtje naar de helpdesk volstaat

JACKPOT:

Volgens de resultaten van de lijntest die wij uitgevoerd hebben is het een PSTN-lijn. Er is een Belgacom-centrale binnen een straal van 400 meter met een vrije ADSL-aansluiting. Op deze afstand ligt een 6 Mbps-lijnprofiel mogelijk ( 6144 kbps down, 640 kbps up ).


Het lijkt dat ik op een centrale 3km verder zit en dat er op 320m een andere zit. Dus heb gevraagd hoe ik kan verhuisd worden.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Phuncz schreef:
Deej_1977 schreef:
Phuncz schreef:Damn, als ik nu nog eens wist hoeveel km ik van de centrale zat :(


mailtje naar de helpdesk volstaat

JACKPOT:

Volgens de resultaten van de lijntest die wij uitgevoerd hebben is het een PSTN-lijn. Er is een Belgacom-centrale binnen een straal van 400 meter met een vrije ADSL-aansluiting. Op deze afstand ligt een 6 Mbps-lijnprofiel mogelijk ( 6144 kbps down, 640 kbps up ).


Het lijkt dat ik op een centrale 3km verder zit en dat er op 320m een andere zit. Dus heb gevraagd hoe ik kan verhuisd worden.


hoe formuleer je zo een mail eigenlijk en naar waar stuur je die voor te weten hoever je van de centrale zit?
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

|T-J| schreef:hoe formuleer je zo een mail eigenlijk en naar waar stuur je die voor te weten hoever je van de centrale zit?


Waarschijnlijk gewoon [email protected] of helpdesk@jouwprovider en met je tel nr vragen hoever je zit?
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

|T-J| schreef:hoe formuleer je zo een mail eigenlijk en naar waar stuur je die voor te weten hoever je van de centrale zit?


Beste,

In afwachting op het ADSL2+ abonnement, zou ik graag willen vernemen hoeveel kilometer de afstand bedraagt van mijn telefoonaansluiting <tel. nr> tot de dichtstbijzijnde centrale. Zou u me deze info kunnen verschaffen ?

Met vriendelijke groeten,

<naam>


Copy-paste AUB wel niet :)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Phuncz schreef:Copy-paste AUB wel niet :)


Te laat :)

Heb je voorbeeld copy-past gedaan, sinds mijn eigen aanvraag kreeg ik een responce terug dat men geen info kon vrijgeven over ADSL2 *arg*. Wat niet was wat ik vroeg grrrrrr...

Is zien of ze met uw text beter reageren ;)
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Of ze herkennen het :P
Als er iets bij staat van "Marco Polo", dan weten we genoeg :D
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

EDPnet schreef:Wat de pricing betreft : EDPnet is (gelukkig) KPN of Belgacom niet.
Maw : de pricing zal zeker onder de €60 euro liggen :-D
In de eerste helft van Januari komt onze eerste ADSL2+ nieuwsbrief uit.
Als je hem niet wil missen schrijf dan in via [url]www.supersneladsl.be
[/url]


Niets vergeten :):p
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Phuncz schreef:
Deej_1977 schreef:
Phuncz schreef:Damn, als ik nu nog eens wist hoeveel km ik van de centrale zat :(


mailtje naar de helpdesk volstaat

JACKPOT:

Volgens de resultaten van de lijntest die wij uitgevoerd hebben is het een PSTN-lijn. Er is een Belgacom-centrale binnen een straal van 400 meter met een vrije ADSL-aansluiting. Op deze afstand ligt een 6 Mbps-lijnprofiel mogelijk ( 6144 kbps down, 640 kbps up ).


Het lijkt dat ik op een centrale 3km verder zit en dat er op 320m een andere zit. Dus heb gevraagd hoe ik kan verhuisd worden.

ARGH GVD:

Beste klant,

Helaas hebben we gisteren een berekeningsfout gemaakt. De dichtstbijzijnde Belgacom-centrale met een vrije ADSL-aansluiting bevindt zich op 2900 m. Op deze afstand is een 4 Mbps-lijnprofiel mogelijk (4096 kbps down, 512 kbps up).

Voor meer informatie kunt u onze commerci?le dienst contacteren.



Dat is 8Mbit max dus :evil:
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

U bevindt zich te ver van de LEX om van een ADSL2+ te genieten; u zit op 5.5 km.
Qua prijs is het voordeliger te kiezen voor een gewone ADSL-verbinding.


wist ik eigenlijk al; anyway de "ex-A2F" voorwaarden blijven een jaar langer geldig (4mbit/512kbit/40gb) en daar ga ik niet over klagen
KennyK

Phuncz schreef:
Phuncz schreef:
Deej_1977 schreef:
Phuncz schreef:Damn, als ik nu nog eens wist hoeveel km ik van de centrale zat :(


mailtje naar de helpdesk volstaat

JACKPOT:

Volgens de resultaten van de lijntest die wij uitgevoerd hebben is het een PSTN-lijn. Er is een Belgacom-centrale binnen een straal van 400 meter met een vrije ADSL-aansluiting. Op deze afstand ligt een 6 Mbps-lijnprofiel mogelijk ( 6144 kbps down, 640 kbps up ).


Het lijkt dat ik op een centrale 3km verder zit en dat er op 320m een andere zit. Dus heb gevraagd hoe ik kan verhuisd worden.

ARGH GVD:

Beste klant,

Helaas hebben we gisteren een berekeningsfout gemaakt. De dichtstbijzijnde Belgacom-centrale met een vrije ADSL-aansluiting bevindt zich op 2900 m. Op deze afstand is een 4 Mbps-lijnprofiel mogelijk (4096 kbps down, 512 kbps up).

Voor meer informatie kunt u onze commerci?le dienst contacteren.



Dat is 8Mbit max dus :evil:


Toch al beter dan vb een adsl skynet (belgacom) go abonnement + power optie, waarmee je blijkbaar niet dicht gnoeg bij de centrale zit en ze je op 3mbit zetten (ipv 4.4 ofzo) om geen disconnects te krijgen..
Gast

dit HAD ik ook maar ge moet beetje dreigen...wa bellen en mailkes versturen en nu hebbe ze mij op 4.4 (of 4.6, wa is et?) gezet :) en alles werkt optimaal...
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

khad nog een vraagje over het nachtsurfen :

ALS dit doorgevoerd zou worden op 1 februari , van hoelaat tot hoelaat wordt het traffic dan maar aan de helft meegeteld ? iets van vanaf 24 tot 8uur ofzo ?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

ruben schreef:khad nog een vraagje over het nachtsurfen :

ALS dit doorgevoerd zou worden op 1 februari , van hoelaat tot hoelaat wordt het traffic dan maar aan de helft meegeteld ? iets van vanaf 24 tot 8uur ofzo ?


Die info is nog niet doorgegeven van EPDnet uit. Maar het zal zoiets wel worden. Telenet gebruikt 24 uur 's avonds en 10 uur 's morgens voor hun nachtsurfen.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

* de eigenlijke download- en uploadsnelheid van uw abonnement is in belangrijke mate afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Via onze online ADSL-Max-configurator kan u voor elk adres in België de geschatte maximale snelheid opvragen.


Waar staat deze dan op edpnet site, of is dit enkel voor abonnees?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

't Is toch de bedoeling om met nachtsurfen de belasting tijdens werkuren te limiteren, dus waarom geen "weekendsurfen" erbij? :-)
the italian connection

cptKangaroo schreef:'t Is toch de bedoeling om met nachtsurfen de belasting tijdens werkuren te limiteren, dus waarom geen "weekendsurfen" erbij? :-)


1/ Ik zie dat nachturfen nog niet direct ingevoerd worden. Vergeet niet, ze hadden plannen om het te doen maar niks officieels.... Dus wait and see.
2/ Op de webiste staat "EDPnet behoudt het recht om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.".
Ik geef het 4 weken vooraleer we hier de eerste berichten gaan krijgen dat er mensen aangemaand worden minder te gebruiken om de stabiliteit van het netwerk te kunnen garanderen.
Vergeet niet, met deze nieuwe producten is edpnet momenteel enkel de goedkoopste als je 100GB (je moet de activatiekost ook rekenen) en meer gebruikt dan de rest. Ik vraag me af wat dit met hun netwerk gaat doen. Ik vrees een tweede RDSL debacle.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

the italian connection schreef:
cptKangaroo schreef:'t Is toch de bedoeling om met nachtsurfen de belasting tijdens werkuren te limiteren, dus waarom geen "weekendsurfen" erbij? :-)


1/ Ik zie dat nachturfen nog niet direct ingevoerd worden. Vergeet niet, ze hadden plannen om het te doen maar niks officieels.... Dus wait and see.
2/ Op de webiste staat "EDPnet behoudt het recht om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.".
Ik geef het 4 weken vooraleer we hier de eerste berichten gaan krijgen dat er mensen aangemaand worden minder te gebruiken om de stabiliteit van het netwerk te kunnen garanderen.
Vergeet niet, met deze nieuwe producten is edpnet momenteel enkel de goedkoopste als je 100GB (je moet de activatiekost ook rekenen) en meer gebruikt dan de rest. Ik vraag me af wat dit met hun netwerk gaat doen. Ik vrees een tweede RDSL debacle.


Heb eens wat meer vertrouwen in mensen die vooruitgang willen :p
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Iemand al opgevallen dat die ADSL-Max-configurator niet meer werkt?
Hij geeft geen resultaten meer, terwijl hij dat gisterenavond nog wel deed.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Svekke schreef:Iemand al opgevallen dat die ADSL-Max-configurator niet meer werkt?
Hij geeft geen resultaten meer, terwijl hij dat gisterenavond nog wel deed.


Ik had het ook al gemerkt, en heb mail naar helpdesk gestuurd. Antwoord kwam erop neer dat het vanaf morgen wel weer zou werken.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

the italian connection schreef:1/ Ik zie dat nachturfen nog niet direct ingevoerd worden.


Nachtsurfen is van 0u tot 7u FYI.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Tijd om guest replies uit te zetten? :roll:
EDIT : de berichten zijn dus al verwijderd ^^
(potverd)ikke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 maa 2006, 21:14

Nog 4 dagen tot het einde van het eerste kwartaal van 2006....

Heb onlangs via een mailtje aan de helpdesk van EDPnet de vraag gesteld wanneer ADSL2+ beschikbaar zou zijn ?
Het antwoord wekte hier wel een glimlach op : "in de tweede of derde helft van 2006"

'k ben benieuwd wanneer het er gaat zijn.
Hopelijk niet in de derde helft :-))

Ikke
Gast

Kunnen jullie mischien zeggen waar de ADSL-Max-configurator is op de edpnet site?
(potverd)ikke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 maa 2006, 21:14

Gast schreef:Kunnen jullie mischien zeggen waar de ADSL-Max-configurator is op de edpnet site?


http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder

Het is de eerste stap in het bestelproces.

Ikke
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Zijn er al concrete plannen voor ADSL2+? Of blijft de afperser Belgacom nog steeds tegenwerken?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ADSL2+ bij EDPNet heeft niks met Belgacom te maken.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

het zal in de loop van 2007 worden.
werd juist bevestigd door iemand van edpnet die ik ken.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:het zal in de loop van 2007 worden.
werd juist bevestigd door iemand van edpnet die ik ken.


Die loop is nogal ruim natuurlijk ;-).

Maar goed, Scarlet op ADSL2+ en Belgacom die ADSL2+ opengooit voor z'n wholesalers in 2007, 't kon slechter.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:Maar goed, Scarlet op ADSL2+ en Belgacom die ADSL2+ opengooit voor z'n wholesalers in 2007, 't kon slechter.

Ik zou maar niet vooruit lopen op de feiten 8)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:
Deej_1977 schreef:Maar goed, Scarlet op ADSL2+ en Belgacom die ADSL2+ opengooit voor z'n wholesalers in 2007, 't kon slechter.

Ik zou maar niet vooruit lopen op de feiten 8)


Ne mens mag toch dromen hé :lol:.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Deej_1977 schreef:
meon schreef:
Deej_1977 schreef:Maar goed, Scarlet op ADSL2+ en Belgacom die ADSL2+ opengooit voor z'n wholesalers in 2007, 't kon slechter.

Ik zou maar niet vooruit lopen op de feiten 8)


Ne mens mag toch dromen hé :lol:.


nie vergeten hé, de meeste dromen zijn bedrog :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:nie vergeten hé, de meeste dromen zijn bedrog :-D


Ja Marco :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”