Djeezus, ik heb op een paar uur 5Gb afgehaald, maar dan wel behoorlijk incomplete, dus dacht ik OK gauw even de ontbrekende stukjes invullen mbv de EDPnet newsserver ...
Niet dus, 4 lijntjes die gemiddeld nauwelijks de 5 Kb/s halen en die regelmatig zelfs op 0 terugvallen, wat een vreselijk lage snelheid, aan dit tempo mag ik al blij zijn als het nog deze maand af geraakt.
Pfffff ...
Dat ze de hoeveelheid voor hun 'gratis' newsserver beperken tot 10Gb, daar kan ik inkomen, maar dat die snelheid zo laag moet zijn, dat kan toch echt wel beter, zou ik zo denken ... Zo is het ook geen reclame voor Giganews, of is de bedoeling juist om de gebruiker zodanig te irriteren in de hoop dat die dan een betalende account neemt ?
PS: Is de snelheid voor de betalende Giganews gebruikers via EDPnet nu eigenlijk al terug beter, want daar las ik hier de laatste tijd ook al van dat die niet om over naar huis te schrijven was ???
Newsserver EDPnet
off-topic: zeg gasten, tis zondag he! Bespaar jullie energie eens voor komende weekEDPnet schreef:We zijn ons bewust van de problematiek en werken aan een oplossing.
on-topic: Hier zijn reeds meedere posts van gemaakt en we weten dat epdnet er aan het werken is maar die verbeteringen zullen vermoedelijk pas geïntroduceerd worden als de nieuwe abonnementen er zijn. Kijk maar even in andere topics...
hoe zit het eigenlijk met de newsserver die edpnet nu bij zijn abonnementen aanbied ? is dit een soort capped (in snelheid) giganews abonnement met een limiet van 10gb ? of een eigen newsserver ? ik heb toch al een payserver , dus deze limiet maakt niet uit , het zou echter wel fijn zijn om oudere headers binnen te halen , daar giganews met zijn retentie van 70dagen meer aanbied dan m'n payserver (eweka)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
een limiet van 10 gig inbouwen vind ik normaal... maar dan nog eens de snelheid beperken is echt om depressief van te worden
waarom cappen als er dan toch een limiet is?
waarom cappen als er dan toch een limiet is?
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik heb het gewoon opgelost door een Eweka abo te nemen: 7,5€ per 30 dagen (credits-systeem), via overschrijving te doen. En het is ongelimiteerd. Het trekt mijn 650KB/sec lijn meestal wel vol.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Neen, die is nog steeds beperkt tot zo'n 30 a 50 KB/sec (met alle 10 treads open zelfs). EDPnet vertelde mij dat ze aan een oplossing aan het werken zijn, en Giganews vertelde mij dat ze daar niets kunnen aan doen omdat dat EDPnet zijn beslissing is.Dave schreef:Is de snelheid voor de betalende Giganews gebruikers via EDPnet nu eigenlijk al terug beter, want daar las ik hier de laatste tijd ook al van dat die niet om over naar huis te schrijven was ???
Met spijt in het hart heb ik mijn Giganews account dan maar opgezegd, en er eentje bij Astraweb genomen en daar haal ik nu wel de volle snelheid (maar de retentie is natuurlijk veel minder dan Giganews).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
news.edpnet.be verwijst rechtstreeks door (op dns niveau) naar news-europe.giganews.com. Ze hebben geen eigen newsserver (wat op zich nog niet zo slecht bekeken is, want een deftige newsserver aanbieden is niet zo maar een simpele nevenaktiviteit).ruben schreef:hoe zit het eigenlijk met de newsserver die edpnet nu bij zijn abonnementen aanbied ? is dit een soort capped (in snelheid) giganews abonnement met een limiet van 10gb ? of een eigen newsserver ?
Je moet op news.edpnet.be zelfs inloggen met je EDPnet accountgegevens (bij de meeste ISP heb je geen logingegevens nodig voor hun eigen newsserver vanaf hun eigen netwerk) en dus vermoed ik dat EDPnet de loginaccounts aan Giganews doorgegeven heeft). En omdat ze de snelheid naar dit IP gecapt hebben, hebben ook de betalende Giganews gebruikers er last van.