Op 14/5 kreeg ik dit mailtje:
Wat een toeval: we ondervonden al enkele dagen probleem van decoding die weg viel. Satelliet signaal is prima, maar de smartcard doet dus zijn ding niet meer.Heb je onverwacht geen beeld meer op je TV? Dit kan veroorzaakt zijn door een recente systeemoptimalisatie. Om dit probleem snel en eenvoudig op te lossen volg de onderstaande stappen:
1. Schakel je ontvanger over naar de zender VTM.
2. Je smartcard wordt binnen 60 minuten opnieuw geactiveerd.
Deze stappen zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk weer van je televisieprogramma's kunt genieten.
Met vriendelijke groeten,
TV VLAANDEREN
Smartcard heractivatie werkte enkele keren, maar probleem bleef terugkomen.
Op 16/5 dan maar een mail gestuurd naar de klantendienst om dat probleem te melden. Een week later nog geen reactie.
Dan nog maar eens een mail gestuurd (23/5 dus).
Op 29/5 eindelijk een reactie:
Ik stuur dezelfde dag nog foto's van wat op het scherm verschijnt terug.Wat is de foutmelding die u krijgt?
Tot op vandaag geen reactie of oplossing. Nog dagelijks valt decoding zomaar weg. Helft van de keren doet smartcard heractivatie helemaal niets. Gelukkig kunnen we ons nog behelpen met de app.
Ik weet dat TV Vlaanderen kijkers een uitstervend ras zijn (en als ze zo weinig behulpzaam zijn, gaan ze straks nog een klant verliezen), maar zijn er misschien nog mensen die dergelijke problemen ondervinden?