EDPnet introduceert eerste ADSL Max abonnementen

Nieuws omtrent telecom
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

Simba schreef:Hoe zit het met bestaande abonnementen (ex-adsl2fit)? Krijgen die ook een nachttarief voor hun volumemeter? En wordt ook daar de glijdende volume meter afgeschaft?


Waarom dit behouden? Ik heb dat abo nu ook en ga zeker naar max6 dyn.
Je betaald nu 35.36€ voor 40gb (of 80 met nachtsurfen als het wordt geactiveerd). Bij Max6 betaal je voor 40gb (...) 34.99€ én kan je meer downloaden als je dat wilt of betaal je minder als je minder verbruikt. Bijkomend voordeel is dat de snelheid met 50% hoger ligt en tevens de upload beter is(ok, alleen voor een beperkt deel maar het kan)
DUS: converteren die handel :p
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Kerberos schreef:
Simba schreef:Hoe zit het met bestaande abonnementen (ex-adsl2fit)? Krijgen die ook een nachttarief voor hun volumemeter? En wordt ook daar de glijdende volume meter afgeschaft?


Waarom dit behouden? Ik heb dat abo nu ook en ga zeker naar max6 dyn.
Je betaald nu 35.36€ voor 40gb (of 80 met nachtsurfen als het wordt geactiveerd). Bij Max6 betaal je voor 40gb (...) 34.99€ én kan je meer downloaden als je dat wilt of betaal je minder als je minder verbruikt. Bijkomend voordeel is dat de snelheid met 50% hoger ligt en tevens de upload beter is(ok, alleen voor een beperkt deel maar het kan)
DUS: converteren die handel :p


Ik snap het eigenlijk ook niet waarom ze die oude Adls2Fit abo's houden.

Misschien vanwege de activatiekosten van 25€ die je moet betalen als je wilt upgraden naar het abo Max6dyn ???

Ik hoop dat er volgende week weer wat meer duidelijkheid word gegeven omtrent deze abonnement.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Nob schreef:Ik heb ook nog een paar vraagjes naar edpnet toe:

Klanten die reeds meer dan 1 jaar een ADSL abonnement hebben bij EDPnet kunnen een up- of downgrade aanvragen (de activiatiekost blijft wel verschuldigd). In dat geval moeten ze zich wel opnieuw verbinden voor minstens 1 jaar.


Wat met klanten die nog maar een paar maand klant zijn?


Volgende vraag is niet zo belangrijk, maar you never know...

Is er een mogelijkheid om bvb het intern verkeer niet mee te tellen? En dan bvb een deftige mirror te plaatsen bij edpnet (van bvb ubuntu,... iso's en packages), zoda'k hier kan upgraden zonder aan mijn limiet te knagen? ;-)
(niet dat dat zo erg is, maar het zou voor mij althans mooi meegenomen zijn)

greetz,

Nob


Voor bestaande EDPnet klanten kan de overstap aan volgende voorwaarden:
- Klant dient minimaal 1 maand klant te zijn, migratie kan op laatste dag van reeds gefactureerde periode
- Klant dient de bestelling te plaatsen via My EDPnet met vermelding dat dit om een omzetting gaat (opgelet enkel mogelijk met identieke gegevens als eerste bestelling)
- Een nieuw contract wordt aangegaan voor de periode van 1 jaar
- Setup is verschuldigd
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:
meon schreef:Het antwoordt vindt u op dit forum. Blijkbaar kan je dat te weten komen zonder grachten te graven, maar door het simpelweg met een e-mailtje te vragen aan support at edpnet punt be .


Een probleem. Hij zit met Telenet. Zodus men heeft geen telefoon nummer ( als hij Telenet phone heeft ) om te controlleren.

Tip: Zyne, als je Telenet phone hebt en geen Belgacom phone ( wat men nodig heeft voor de afstand te checken ), zoek gewoon het telefoon nummer op van je buurman. Toen ik verhuisde, heb ik gewoon laten checken op de telefoon van men toekomstige buurman, om te weten of ADSL daar wel mogelijk was. Stout van me he ;) Het zelfde kan je toepassen voor de afstand te controlleren.



De Afstandscheck kan ook uitgevoerd worden op basis van volledige adresgegevens door te sturen naar [email protected]
internet, fiber & telephony
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

EDPnet schreef:Voor bestaande EDPnet klanten kan de overstap aan volgende voorwaarden:
- Klant dient minimaal 1 maand klant te zijn, migratie kan op laatste dag van reeds gefactureerde periode
- Klant dient de bestelling te plaatsen via My EDPnet met vermelding dat dit om een omzetting gaat (opgelet enkel mogelijk met identieke gegevens als eerste bestelling)
- Een nieuw contract wordt aangegaan voor de periode van 1 jaar
- Setup is verschuldigd


Ok, geen probleem. Ik vermoed dat men in "my edpnet" de upgrade kan kiezen vanaf morgen? En is het telkens verplicht om via domiciliering te werken want overschrijving kan je niet kiezen en dat prefereer ik wel.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Uw afstand bedraagt 748 meter van de centrale.
Dit wil zeggen dat zowel het nieuwe max6 dyn als ADSL2+ (toekomst) voor u heel interessant zijn.


Als da nie lekker dicht ik weet ik het ook niet :D

U kan het abonnement betalen via maandelijkse overschrijving.


Ook goed :) Nu nog van scarlet af geraken en ze hebben er een klant bij bij edpnet :)

Btw na 20 minuten ofzo antwoord, dat noem ik pas service!
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

ik zit zelf op 2.1km van een centrale maar nog altijd mogelijk om de 6mbps te ontvangen dus ik zal met veel plezier overschakelen morgen :)

Nieuwe klant erbij hier, EDPnet.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

3.4Km hier *snif* M.a.w. volgens mijn berekeningen is 5Mbits/640Kbits mogelijk. 6Mbits is enorm nipt op deze afstand. Als ik me juist herinner, kan je 3.2km als de max beschouwen voor 6Mbits.
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

U bevindt zich op 2354 meter van de centrale. Dit betekent dat 6 Mbit niet
direct haalbaar zal zijn, maar 4 Mbit zou geen probleem mogen geven.


Het is goedkoper dan belgacom en je krijgt meer, dus nog altijd en reden om over te stappen. Maar blijft de upload nu 640 kbps of wordt die ook omlaag gehaald?
Gast

Ziet er mooi uit, en de meeste mensen lijken mij tevreden van EDPnet dus ik denk dat het tijd wordt om belgacom eens te bellen :twisted:
Wouter
gabby
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2006, 13:51

Edpnet klinkt goed, maar je kan alleen maar 10 gig downloaden van de newsgroups :cry:

Geld dit ook als je bv bij giganews een abo neemt?
50cent
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2005, 16:07

gabby schreef:Edpnet klinkt goed, maar je kan alleen maar 10 gig downloaden van de newsgroups :cry:

Geld dit ook als je bv bij giganews een abo neemt?


Ik zou gewoon een abonnement bij eweka.nl halen, slechts 7,5 euro per maand en onbeperkt downloaden via 4 threads tegelijk.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

gabby schreef:Edpnet klinkt goed, maar je kan alleen maar 10 gig downloaden van de newsgroups :cry:

Geld dit ook als je bv bij giganews een abo neemt?


newsgroups is allemaal illegal content ? Dan is 10 gb nog te veel imho.
gro
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2005, 12:51

gabby schreef:Edpnet klinkt goed, maar je kan alleen maar 10 gig downloaden van de newsgroups :cry:

Geld dit ook als je bv bij giganews een abo neemt?


Let op: bij EDPnet zijn (voorlopig) alle verbindingen naar Giganews gecapped (ook voor de mensen die bij GN een abo hebben)
gabby
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2006, 13:51

Maar heb je bij Eweka dezelde files staan als op giganews :roll: ???
Gast

waarom een 10GB limiet op nieuwsgroepen :???: Ook maar vreemd...
maarja ergens hebben ze gelijk, nieuwsgroepen is meestal toch illegaal ;)
Wouter
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Net even gevraagd hoe ver ik van de centrale zit.
Binnen het uur een leuk antwoord.
2.2Km
Dus 6Mbit geen probleem en ADSL2+ zou ong 15Mbit zijn.
Zeer interessant.
Nu nog even wachten tot mijn contract zijn minimumduur bereikt heeft.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Iedereen zet hier blijkbaar 'zijn' afstand tot de centrale, dus doe ik maar mee:

Ik kreeg volgende via mail: "Uw afstand tot de centrale is 964 meter. Hierop is elke ADSl snelheid mogelijk."

Jipie!
gabby
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2006, 13:51

Gecapped wil zeggen dat de snelheid wordt verlaagd??? of dat sommige groups gebanned worden???

:?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gabby schreef:Gecapped wil zeggen dat de snelheid wordt verlaagd???
:?


Inderdaad.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

gabby schreef:Gecapped wil zeggen dat de snelheid wordt verlaagd???
:?


Idd...

Je modem heeft een bepaalde signaal sterkte nodig ( SNR Margin ). Als je onder de 9 a 8dB zakt ( een deftig modem kan dat aan ), dan kan je modem niet meer een lock houden op het signaal. Met als gevolg dat je constant disconnect.

In mijn geval schommel ik met 3.3Mbits aan 15 a 14db, en 4Mbits aan 13 a 12db. Zodus in theorie met 3.4km van de centrale, en gebasseerde op de line db, kan ik 5Mbits doen tegen een 11 a 10dB. Lager dan dat kom je te makkelijk in de fout marge & disconnect je te vaak. En dat combineer je met online adsl data specs te zoeken, die zegt dat 6Mbits max haalbaar is met 3.2Km, zodus men testen/theorie klopt. M.a.w de lijn moet gecapped worden op 5Mbits max.

Je kan zo zelf berekenen wat de max speed is dat je aankan voor je gecapped word. Afstand, de foutmarge van je lijn, de qualiteit etc en je weet waar je aan staat als je op iets grotere afstanden zit van de central.
gro
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2005, 12:51

Arqentus schreef:
gabby schreef:Gecapped wil zeggen dat de snelheid wordt verlaagd???
:?


Idd...

Je modem heeft een bepaalde signaal sterkte nodig ( SNR Margin ). Als je onder de 9 a 8dB zakt ( een deftig modem kan dat aan ), dan kan je modem niet meer een lock houden op het signaal. Met als gevolg dat je constant disconnect.

In mijn geval schommel ik met 3.3Mbits aan 15 a 14db, en 4Mbits aan 13 a 12db. Zodus in theorie met 3.4km van de centrale, en gebasseerde op de line db, kan ik 5Mbits doen tegen een 11 a 10dB. Lager dan dat kom je te makkelijk in de fout marge & disconnect je te vaak. En dat combineer je met online adsl data specs te zoeken, die zegt dat 6Mbits max haalbaar is met 3.2Km, zodus men testen/theorie klopt. M.a.w de lijn moet gecapped worden op 5Mbits max.

Je kan zo zelf berekenen wat de max speed is dat je aankan voor je gecapped word. Afstand, de foutmarge van je lijn, de qualiteit etc en je weet waar je aan staat als je op iets grotere afstanden zit van de central.


Ik bedoelde dat de snelheid naar giganews wordt beperkt tot +/- 100 kB/sec, andere (betaalde) nieuwsservers of gewone downloads gaan gelukkig sneller.
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BMaster schreef:Iedereen zet hier blijkbaar 'zijn' afstand tot de centrale, dus doe ik maar mee:

Ik kreeg volgende via mail: "Uw afstand tot de centrale is 964 meter. Hierop is elke ADSl snelheid mogelijk."

Jipie!

Crap! 'k Ga overstappen, maar itt. de meesten zal ik dus niet kunnen op vooruitgaan qua snelheid :-( :

Code: Selecteer alles

Er is een Belgacom-centrale binnen een straal van 4,4 km. Op deze afstand ligt een 3 Mbps-lijnprofiel (3328 kbps down, 384 kbps up) in goede omstandigheden wel degelijk binnen bereik voor uw PSTN-lijn.
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Arqentus schreef:Je modem heeft een bepaalde signaal sterkte nodig ( SNR Margin ). Als je onder de 9 a 8dB zakt ( een deftig modem kan dat aan ), dan kan je modem niet meer een lock houden op het signaal. Met als gevolg dat je constant disconnect.

Ik haalde de volgende resultaten uit m'n Speedtouch Home:

Code: Selecteer alles

 >golden operational_data

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate      :  7704 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  7200 kbit/sec
Used line rate            :  3780 kbit/sec
Fast used Atm rate        :  3328 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    49
Noise Margin              :    15 dB
Line attenuation          :    35 dB
Output Power              :    19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate      :  1200 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  1088 kbit/sec
Used line rate            :   480 kbit/sec
Fast used Atm rate        :   384 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    40
Noise Margin              :    27 dB
Line attenuation          :    15 dB
Output Power              :    12 dBm


Wil dat dan zeggen dat ik met 15dB Noise Margin (= SNR toch?) toch hoger zou kunnen dan 3.3Mbit?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Jos77 schreef:Wil dat dan zeggen dat ik met 15dB Noise Margin (= SNR toch?) toch hoger zou kunnen dan 3.3Mbit?


Idd.

Het hangt een beetje af van je Modem. Sommige modems ( meestal minder qualiteit modems ) hebben een hogere connectie dB nodig. Maar een beetje deftig modem heeft genoeg met 8 a 9dB. Met je 15dB kan je 5Mbits normaal aan. Ik kan met zekerheid zeggen, dat 4Mbits perfect doenbaar is met deze dB waarde, sinds ik deze al getest heb op een Topcom 881PSTN. Normaal bij 4Mbits zakt je dB waarde naar 12 a 13dB ( als je dB waarde 15dB is bij 3.3Mbits ). Wat je nog een marge overlaat.
Gast

Anonymous schreef:ik zit al 2 jaar bij dommel. in mijn ogen hebben zij niks meer te bewijzen...

ik zit nu ongeveer 1 maand bij dommel,maar de snelheid verschrikkelijk laag,al een paar dagen :evil:dat was de eerste paar weken niet, als dat zo blijft zal het na dit jaar afgelopen zijn met dommel of ze zullen nog wat moeten "bewijzen"
the italian connection

Anonymous schreef:
Anonymous schreef:ik zit al 2 jaar bij dommel. in mijn ogen hebben zij niks meer te bewijzen...

ik zit nu ongeveer 1 maand bij dommel,maar de snelheid verschrikkelijk laag,al een paar dagen :evil:dat was de eerste paar weken niet, als dat zo blijft zal het na dit jaar afgelopen zijn met dommel of ze zullen nog wat moeten "bewijzen"


ge moet wel wa duidelijker zijn he.
doe eens een speedtest....
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Bij mijn vader schommelt de SNR waarde tussen de 3,3dB en 6,7dB downstream en een constante 8dB upstream.
Data rate 704kbps down en 512 kbps upstream.
Afstand tot centrale 5,6Km.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

ZMD schreef:Bij mijn vader schommelt de SNR waarde tussen de 3,3dB en 6,7dB downstream en een constante 8dB upstream.
Data rate 704kbps down en 512 kbps upstream.
Afstand tot centrale 5,6Km.


Disconnecteerd je modem niet vaak met die waarde? Want dat is extreem laag. Men heeft mij altijd gezegt dat je bij een goede modem 8 a 9dB nodig hebt voor een goede verbinding te houden zonder disconnects.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Arqentus schreef:
ZMD schreef:Bij mijn vader schommelt de SNR waarde tussen de 3,3dB en 6,7dB downstream en een constante 8dB upstream.
Data rate 704kbps down en 512 kbps upstream.
Afstand tot centrale 5,6Km.


Disconnecteerd je modem niet vaak met die waarde? Want dat is extreem laag. Men heeft mij altijd gezegt dat je bij een goede modem 8 a 9dB nodig hebt voor een goede verbinding te houden zonder disconnects.


De laatste keren da ik gecheckt heb, enkel om de 36u. Toen het lijnprofiel 4.6Mbps was had ik wel veel disconnects :-D
Wel veel errore seconds (564s downstream / 53s upsteream).

Code: Selecteer alles

 
                   Downstream      Upstream 
SNR Margin              3.4           8.0    dB
Line Attenuation       40.0           26.0   dB
Errored Seconds        564            53 
Loss of Signal          9              9 
Loss of Frame           0              0 
CRC Errors             481            38 
Data Rate              704           512     kbps
Latency               FAST           FAST
Laatst gewijzigd door MRC101 op 23 jan 2006, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

De reactie van Dommel op nieuwe ADLS Max 6 Dyn / Fix

Geachte,



Hartelijk dank voor uw mail! Het is inderdaad zo dat we op de hoogte zijn van de plannen van edpnet en hier hebben we natuurlijk al een tegenvoorstel voor klaar dat in de loop van de week, online zal worden meegedeeld.

Ik kan u - als één van de eersten - reeds volgende info meedelen : de prijs van onze standaard netconnect account blijft ongewijzigd. De specificaties van de verbinding (4 Mbps down en 256 Kbps up, dynamisch ip en 50 gb included) blijven eveneens ongewijzigd.

Net voor het bereiken van de 50 gb limiet zal u een e-mail ontvangen met de vraag om een keuze te maken uit 3 opties :

a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 Gb transfer om te schakelen op medium band (512 Kbps down en 128 Kbps up). In dit geval dient u niet te klikken op één van de opties in de e-mail. Dit is dus de standaard optie. U kan aan deze 512 Kbps comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. Op de transfer aan deze snelheid is er een FUP, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.

b) u kiest ervoor om de snelheid (4 Mbps down en 256 Kbps up) te behouden tot een maximum van 100 Gb transfer. U betaalt voor deze eerste 50 Gb 0,40 euro per begonnen Gb aan overusage. Voor de traffic die u verbruikt boven deze extra 50 Gb, valt u onmiddellijk onder optie a).

c) u kiest ervoor om de snelheid (4 Mbps down en 256 Kbps up) te behouden tot het maandeinde. Voor de transfer van de eerste extra 50 Gb betaalt u 0,40 euro per begonnen Gb aan overusage en voor de Gb's daarboven betaalt u 1,00 euro per begonnen Gb aan transfer.

Verder zal in de loop van de week ook de netconnect fixed option worden voorgesteld. Dit is een uitbreidingspakket aan 22,00 euro op de netconnect account via dewelke u een fixed ip-adres zal toegewezen krijgen op uw account in plaats van een dynamisch. De prijs van uw netconnect abonnement inclusief deze optie bedraagt dus 54,95 euro.

Alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% btw.

Met vriendelijke groeten,

Meilleures salutations,

Best regards,



dommel.com services

a schedom vof service




------------------------------------------

Current ticket is now considered closed,

it can be reopened by responding to this

email. Please note that all responses in

regards to this query should include the

full ticket number in the subject of the

email.


Als optie a) had geweest 50GB aan 4Mbps + verder FUP aan 1Mbps dan had ik mogelijk getwijfeld.

Nu niet ... 't wordt dus EDPnet
the italian connection

Op het eerste gezicht:

Dommel wordt nu de goedkoopste tot ongeveer 85GB als ik mij niet vergis.
Bij Dommel kan je ook meer dan 10GB van de newsservers halen zonder payserver.
Smallband bij Dommel is 512, best wel doenbaar aangezien ge er niks voor moet betalen.

Dus, kan best interessant zijn voor de gebruiker met ietsje meer :-)

Fixed ip vind ik ook goed idee, eindelijk een account met fixed ip binnen een haalbare prijsklasse voor iedereen.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

blondie2001 schreef:
Als optie a) had geweest 50GB aan 4Mbps + verder FUP aan 1Mbps dan had ik mogelijk getwijfeld.

Nu niet ... 't wordt dus EDPnet[/b][/i]


Idd ... 512Kbits aan FUP is wel extreem traag. Das een 55KB speed ( 10 a 15% overhead afgetrokken ).

Is zien: In theorie kan je dan 50GB + 138GB ( als je none stop 24h 7 op 7 dagen download op 30 dagen & je verbinding verzadigt ) 188GB downloaden. En deze berekening gaat er vanuit dat je 30 dagen kan downloaden & dat je de eerste dag verliest voor de 50GB op te gebruiken. M.a.w. vergeet gaming etc maar.

Daartegen is EDPnet 60GB - 100GB met mail. En dubbel s'nachts. Met een theoretise van 200GB / maand. Nadeel, in deze theorie is EDPnet iets duurder omdat je die 40GB extra aan 0.25 betaald. Maar je behoud je 6Mbits & je kan doen wat je wilt.

Opsie (b) maakt Dommel duidelijk duurder. 0.40€ / GB * 50GB = 20€ extra voor 100GB te doen aan full speed.

Bij Edpnet is dat 0.25€ * 40GB = 10€ extra voor 100GB te doen aan full speed.
the italian connection

Arqentus schreef:
Opsie (b) maakt Dommel duidelijk duurder. 0.40€ / GB * 50GB = 20€ extra voor 100GB te doen aan full speed.

Bij Edpnet is dat 0.25€ * 40GB = 10€ extra voor 100GB te doen aan full speed.


0.25 * 80GB zal je bedoelen. Das dus ook 20.00 euro extra.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Lijkt wel een interessant voorstel van Dommel, maar had toch ook graag 1mps gezien :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Modbreak:
Dit topic gaat voor de leesbaarheid verder in <a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9693">EDPnet Max6 Dyn & Fix - Deel 2</a>
Gesloten

Terug naar “Telecom nieuws”