Wat ons nog te wachten staat in 2006

wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

Late we eerlijk zijn .. ze hebben een stop gezet op het aannemen van nieuwe klanten .. wat in mijn ogen het ultieme bewijs is dat ze niet snel willen "cashen" en dat ze wel degelijk toegeven dat er een probleem is en dat ze dit constructief willen oplossen. Chapeau RealDSL!
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Sub Zero schreef:Ik wil hier nu geen zijde kiezen... Maar ik kan r2504 best volgen in z'n redenering. Het gaat hier niet om meningen ventileren, maar om staalharde feiten. De ene bekijkt alles gewoon iets realistischer dan de andere. Je moet soms eens advocaat van de duivel spelen om de ware toedracht van de zaken te zien.

Ik zeg hierbij niet dat ik r2504 z'n mening deel, maar ik daag je uit om de onwaarheden uit z'n posts te halen en ze te weerleggen met feiten.


Het gaat er hier hem nu niet om of hij gelijk heeft of niet, het gaat er hem om dat hij daar weer met zijn negatieve commentaar was terwijl prodata zo vriendelijk mogelijk vroeg om die achterwege te laten.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

biebel schreef:Ieder zijn mening ntl, maar de vergelijking maken tss a2f en realdsl is simpelweg niet fair. Ik heb meer dan een jaar a2f ondergaan alwaar men hemel en aarde verzette om mensen zo vaak mogelijk af te sluiten en zoveel mogelijk nieuwe contracten binnen te halen om de put te dempen. Realdsl geeft me tenminste de indruk dat ze proberen de problemen te verhelpen en je klachten au serieux nemen. (ik krijg nog altijd de kriebels van de woorden grootverbruiker, intern netwerk, belgacom en lijnreset ;))


Volledig akkoord zie je haalt me de woorden uit de mond ik heb ook bij A2F gezeten en ik kan der zeker van mee spreken. Ik zie daarom ook niet graag de vergelijking tussen A2F en RealDSL
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik ben ook ex A2F klant ;)
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Het is duidelijk dat je geen appelen met citroenen moeten vergelijken ben nl ook A2F klant geweest.Hoor mensen zeggen dat het de A2F toer op gaat,das pure bullshit

Op het moment zie ik wel degelijk lichte verbeteringen ben nieuwsgierig of ze hun belofte kunnen waarmaken in 2006.
Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2004, 15:56

Ik wil eerst Prodata danken voor zijn antwoord en hoop dat rdsl het lukt met de voorgenomen update.
Dan wil ik tegenover de rest die negatief zijn over de RDSL en vooral tegen r2504 met zijn datalimiet een klein verhaaltje vertellen.
Ik kom oorspronkelijk uit nederland en daar lachen ze om de internetverbindingen die ze hier in Belgie hebben en dan vooral om de datalimiet dat kennen ze daar niet meer met nadruk op NIET MEER.
in het begin van internet begin jaren 90 toen het goed doorbrak waren er in Nederland ook datalimieten maar ze providers zagen al snel in dat dat niet de oplossing was zodra het nieuwe eraf was verloren ze weer klanten
dus zijn ze een andere weg ingeslagen.
Ook van uit de overheid kamen er geluiden dat het anders moest dus zijn ze overgegaan op grotere netwerken en grote inversteringen gedaan in hun netwerk. Daarbij kwam een heel groot aspect bij dat de PTT zijn monopolie verloor en er steeds meer providers kwamen en daarmee een groot voordeel kwam voor de consument.
Welnu dat gaat dit jaar ook gebeuren in Belgie Belgacom verliest zijn alleen recht (als je de berichten mag geloven)
Maar tot die tijd is het lastig voor de providers om echt ongelimiteerd te gaan omdat steeds Belgacom er tussen zit althans bij ADSL bij de kabel is het wat anders TELENET is gewoon een grote geldwolf die zolang het nog kan de mensen grofgeld uit hun zak klopt. Inderdaad ze hebben een mooie speed maar wat heb ik eraan om zeg een paar dvd's om mp3 albums te kunen dl en de rest van de maand op modemspeed te zitten
WOW wat een mooie snelle verbinding sorry maar dat zijn gewoon geldwolven in mijn ogen.
Dus ik vind het vrij moedig van RealDSL om ongelimiteerd te gaan en was dan ook 1 van eerste die erbij zat (was daarvoor bij adsl2fit)
Adsl2fit heeft een grove fout gemaakt om ook voor geldwolf te spelen en zoveel mogelijk klanten binnen te halen waardoor het netwerk zo overbelast raakte en de administratie zo troep werd dat het wel gedoemd was te mislukken, wel deze fout heeft reaDSL dus niet gemaakt en een stop gemaakt met klanten aanname dat bewijst alleen van gezond verstand. En het is heel normaal dat een isp in oprichting problemen heeft en dat er fouten gemaakt worden . Waar gewerkt word worden fouten gemaakt nu daar kunnen ze van leren als ze verstandig zijn en ik denk persoonlijk dat ze dat ook wel doen Dus geef ze dan ook de kans en zit niet op ieder klein foutje te fitten en al helemaal niet met wat jullie in Belgie gewend zijn aan providers. Tuurlijk mag je onregelmatigheden melden maar zit niet altijd te zijken over snelheden die laag zijn. Ik heb zelf de ervaring in nederland dat het ongeveer 2 jaar duurd voor een provider echt de boel voor elkaar heeft (met de goede middelen) en ik zie dat realdsl goed bezig is (afscheiding van belgacom).
Wat ook een grote fout is van de providers in belgie is dat ze niet met het surf gedrag van hun klanten meegaan, vroeger had je inderdaar genoeg aan 10 GB in een maand maar tegenwoordig met de komst van de DVD is dat gewoon niet genoeg meer mensen willen meer dl deze dagen.
Ik blijf er nog steeds bij dat providers met een datalimiet gewoon geldwolven zijn en niks anders, ze verdienen al jaren dik hier in Belgie maar stellen er weinig tegen over.
Daarom kan ik Realdsl alleen maar toejuichen met hun ingeslagen weg en hoop dat 2006 een omslag jaar mag worden voor providers gedrag en hun dl limieten afschaffen en de klant geven waar ze recht op hebben
vrij internet zonder limiet voor iedereen
Ik wil over de prijzen niet eens praten want die liggen hier beduidend hoger dan in Nederland maar das per land echt verschillend.
Ik hoop dat de mensen hier in Belgie nu begrijpen dat ze niet op Realdsl moeten fitten maar eingelijk op de grote jongens die voor geldwolven spelen zoals Belgacom en Telenet en de pogingen van Realdsl moeten toejuichen ondanks de aanloop problemen die ze hebben.
En r2504 ik snap dat je van speed houd en daarom de limieten verdedigt maar echt geloof me het is niet meer van deze tijd.

Groetje van een ollander die ondanks de slechte providers in Belgie toch een goed en mooi land heeft gevonden om in te wonen
I'm no man i'm no women i'm a BAT
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vampier schreef:En r2504 ik snap dat je van speed houd en daarom de limieten verdedigt maar echt geloof me het is niet meer van deze tijd.


Je begrijpt zelfs nog niet eens waar deze discussie over gaat :roll:

Het gaat hier niet over snelheid, limieten of een prijs... maar over de belofte om voor een bepaalde prijs een bepaalde service te leveren.
Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2004, 15:56

Ik begrijp heel goed waar het over gaat en inderdaad ze kunnen NOG niet de belofte waarmaken maar ze doen hun best in ieder geval, en ieder geval hadden ze niet zo veel response verwacht qua leden en dat is ze eenbeetje boven het hoofd gegaan en vandaar de problemen plus dat ze natuurlijk ook tegengewerkt worden door Belgacom.
Maar inderdaad ze kunnen NOG niet nakomen wat ze beloven dat heb ik ook nooit ontkend maar ik heb er alle vertrouwen in
I'm no man i'm no women i'm a BAT
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

zo denk ik er ook ook over.

Ik bezie RealDSL niet als Belgacom / Telenet / Scarlet enzo...

Maar eerder als een jong en speels bedrijf. Die hebben nu eenmaal meer probs. En het is zoals vampier zegt ze hadden niet ingezien dat hun netwerk te zwak was of dat ze zo succes vol gingen zijn.

En zoals ik al vele malen is aangehaald gaat het vereglijk tussen a2f niet op!
Bij RealDSL merk je (ook al is het modjesmaat) een verbetering van de diensten, dat kan iedereen beamen, jij als a2f ex klant, kon je dat ook zeggen?

En dit is het laatste dat ik er nog over vuil maak...

(en wou nog meegeven dat ik gewoon een klant ben en voor de rest niets te maken heb met RealDSL, voor het geval je dat zou denken...)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vampier schreef:ze doen hun best in ieder geval


Mmm... da's voldoende ja... ik ken geen enkele andere producent (en dan heb ik het niet over breedband) die op dergelijke manier met een "nieuw" produkt op de markt komt.

Vampier schreef:ieder geval hadden ze niet zo veel response verwacht qua leden en dat is ze eenbeetje boven het hoofd gegaan


800 klanten... boven het hoofd gegaan :roll: (eigenlijk gaat het over de regio Turnhout zelfs nog maar over 200 klanten)

Trouwens kunnen jullie het nu even niet over mij hebben... dan kan ik verder slapen tot 1 februari.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Trouwens kunnen jullie het nu even niet over mij hebben... dan kan ik verder slapen tot 1 februari.


Wie wind zaait ... ;)
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Vampier schreef:Maar tot die tijd is het lastig voor de providers om echt ongelimiteerd te gaan omdat steeds Belgacom er tussen zit althans bij ADSL bij de kabel is het wat anders TELENET is gewoon een grote geldwolf die zolang het nog kan de mensen grofgeld uit hun zak klopt. Inderdaad ze hebben een mooie speed maar wat heb ik eraan om zeg een paar dvd's om mp3 albums te kunen dl en de rest van de maand op modemspeed te zitten
WOW wat een mooie snelle verbinding sorry maar dat zijn gewoon geldwolven in mijn ogen.


Uiteraard koop je al die DVD's alles volledig legaal !
Want anders ben je bezig aan het ijveren voor hogere volumes, en gebruik je daartoe argumenten die eigenlijk illegaal zijn. En dan ben je nie goed bezig, want de waarde van je argumenten is dan gelijk aan nul.

Vampier schreef:Dus ik vind het vrij moedig van RealDSL om ongelimiteerd te gaan en was dan ook 1 van eerste die erbij zat (was daarvoor bij adsl2fit)
Adsl2fit heeft een grove fout gemaakt om ook voor geldwolf te spelen en zoveel mogelijk klanten binnen te halen waardoor het netwerk zo overbelast raakte en de administratie zo troep werd dat het wel gedoemd was te mislukken, wel deze fout heeft reaDSL dus niet gemaakt en een stop gemaakt met klanten aanname dat bewijst alleen van gezond verstand. En het is heel normaal dat een isp in oprichting problemen heeft en dat er fouten gemaakt worden .


Dat er een provider is die probeert in te boksen tegen de gehanteerde volumelimieten in België vind ik ook vrij moedig, maar waren ze niet een beetje te naïef. Het was toch te verwachten dat eerst alle grote verbuikers zouden afkomen. Op zich misschien geen probleem, ware het niet dat ze erop voorzien waren. Dus voldoende capaciteit voorzien voor hun type gebruikers tegen een prijs waaraan ze nog verdienen.

Dus stel nu dat elke RealDSL-er tevreden zou zijn met 2 mbit/s van de beloofde 3,3 mbit (Dus: er wordt 3,3 mbit beloofd in de spec's, maar je krijgt er maar 2) en ze wensen elk onbeperkte download, dan moet REALdsl voor die huidige 800 man zo'n 1,6 gigabit/s capaciteit voorzien.

Een standaard abonnement kost 39 euro excl/maand. trek daarvan lonen af voor REALdsl staff, allerhande kosten voor burelen, allerhande kosten om het ADSL signaal tot bij u thuis te krijgen....

Dan vraag ik: welke backboneprovider kan dus die 1,6 gigabit/s leveren tegen maximaal 10.000 euro excl /maand ?
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2004, 15:56

Uiteraard koop je al die DVD's alles volledig legaal !
Want anders ben je bezig aan het ijveren voor hogere volumes, en gebruik je daartoe argumenten die eigenlijk illegaal zijn. En dan ben je nie goed bezig, want de waarde van je argumenten is dan gelijk aan nul.

Ik weet ook dat dat illegaal is maar je bent toch wel naief als je denkt dat het niet gebeurt.
Dat zijn nu gewoon de harde waarheid heden ten dage
dus moet je als provider daar rekening mee houden wat readsl doet in mijn ogen.
en qua snelheden betreft oke maken ze nog niet waar wat ze beloven maar ik zie toch steeds meer verbeteringen komen dus dat zal op ten duur ook wel goed komen.
Het moraal van mijn verhaal is gewoon ze zijn beter bezig dan die geldwolven Belgacom en Telenet en dat we ze een kans moeten geven en niet steeds zitten te zagen om de kleinste dingen.
I'm no man i'm no women i'm a BAT
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

PHO schreef:Dan vraag ik: welke backboneprovider kan dus die 1,6 gigabit/s leveren tegen maximaal 10.000 euro excl /maand ?

Ik dacht dat ze bij realroot een overschot hadden op de downstream omdat realroot vooral een hosting provider is. Ze kopen dus bandbreedte voor hun hosting services. Aangezien webservers vooral upstream verkeer genereren hebben ze downstream op overschot.
Op dit vlak is de combinatie van webhosting en het aanbieden van adsl ideaal omdat ze dan volledig gebruik maken van de lijnen die ze moeten huren.
Dit verhaal geld natuurlijk enkel voor het gedeelte realroot-> internet.
Het gedeelte realroot ->klant is (hopelijk voorlopig) vooralsnog een probleem.
Hoewel ik ook niet echt een tevreden klant ben( reeds 6 maanden max 100KiB/s) kan ik ook niet anders dan vaststellen dat ik met mijn verbruik(ong 100GB/maand) nergens anders aan een redelijke prijs een ISP vind.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Normaal kopen isps geen volume, maar capaciteit is toch wat anders. trouwens het zou niet uitmaken of je download of upload als je niet download heb je gewoon meer bandbreedte voor upload ..
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

PHO schreef:
Vampier schreef:Maar tot die tijd is het lastig voor de providers om echt ongelimiteerd te gaan omdat steeds Belgacom er tussen zit althans bij ADSL bij de kabel is het wat anders TELENET is gewoon een grote geldwolf die zolang het nog kan de mensen grofgeld uit hun zak klopt. Inderdaad ze hebben een mooie speed maar wat heb ik eraan om zeg een paar dvd's om mp3 albums te kunen dl en de rest van de maand op modemspeed te zitten
WOW wat een mooie snelle verbinding sorry maar dat zijn gewoon geldwolven in mijn ogen.


Uiteraard koop je al die DVD's alles volledig legaal !
Want anders ben je bezig aan het ijveren voor hogere volumes, en gebruik je daartoe argumenten die eigenlijk illegaal zijn. En dan ben je nie goed bezig, want de waarde van je argumenten is dan gelijk aan nul.

Vampier schreef:Dus ik vind het vrij moedig van RealDSL om ongelimiteerd te gaan en was dan ook 1 van eerste die erbij zat (was daarvoor bij adsl2fit)
Adsl2fit heeft een grove fout gemaakt om ook voor geldwolf te spelen en zoveel mogelijk klanten binnen te halen waardoor het netwerk zo overbelast raakte en de administratie zo troep werd dat het wel gedoemd was te mislukken, wel deze fout heeft reaDSL dus niet gemaakt en een stop gemaakt met klanten aanname dat bewijst alleen van gezond verstand. En het is heel normaal dat een isp in oprichting problemen heeft en dat er fouten gemaakt worden .


Dat er een provider is die probeert in te boksen tegen de gehanteerde volumelimieten in België vind ik ook vrij moedig, maar waren ze niet een beetje te naïef. Het was toch te verwachten dat eerst alle grote verbuikers zouden afkomen. Op zich misschien geen probleem, ware het niet dat ze erop voorzien waren. Dus voldoende capaciteit voorzien voor hun type gebruikers tegen een prijs waaraan ze nog verdienen.

Dus stel nu dat elke RealDSL-er tevreden zou zijn met 2 mbit/s van de beloofde 3,3 mbit (Dus: er wordt 3,3 mbit beloofd in de spec's, maar je krijgt er maar 2) en ze wensen elk onbeperkte download, dan moet REALdsl voor die huidige 800 man zo'n 1,6 gigabit/s capaciteit voorzien.

Een standaard abonnement kost 39 euro excl/maand. trek daarvan lonen af voor REALdsl staff, allerhande kosten voor burelen, allerhande kosten om het ADSL signaal tot bij u thuis te krijgen....

Dan vraag ik: welke backboneprovider kan dus die 1,6 gigabit/s leveren tegen maximaal 10.000 euro excl /maand ?


En even niet vergeten dat Belgacom ongeveer 20 Euro per ADSL lijn vraagt....
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Vampier schreef:Ik weet ook dat dat illegaal is maar je bent toch wel naief als je denkt dat het niet gebeurt. Dat zijn nu gewoon de harde waarheid heden ten dage


Ik zeg niet dat het niet gebeurt, ik zeg enkel dat als je het gebruikt als argument dat je niet ver gaat komen.

Vampier schreef:dus moet je als provider daar rekening mee houden wat readsl doet in mijn ogen.


Dus omdat jij geen xx euro wilt spenderen aan een DVD, moet jouw provider dit maar doen, zonder je ook maar ene euro extra aan te rekenen.
Da's zo ongeveer net hetzelfde als naar de Fnac gaan, een DVD nemen, en eisen dat ze je die cadeau moeten geven.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2004, 15:56

Ik moet liegen als ik zeg dat ik nooit een dvd dl en ik denk dat we dat allemaal wel eens doen maar dat is de issue niet van dit onderwerp
ik zeg alleen dat de behoeftes van de klanten tegenwoordig anders zijn dan een paar jaar geleden.
Mij gaat het er in eerste instantie om dat de mensen niet zoveel moeten klagen en realdsl een kans moeten geven om zich te bewijzen.
I'm no man i'm no women i'm a BAT
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Als ik mij ergens bij aansluit, ook al is het een jong bedrijf, verwacht ik kwaliteit en service. Als ik betaal voor een product, verwacht ik dan ook dat alles naar behoren werkt... het valt mij op dat veel van de mensen die hier reageren in andere posts bij de minste fout die een ISP maakt moord en brand schreeuwen...
"To err is human..to really screw up you need a computer."
elkantara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jan 2006, 22:34

Raindog schreef:... het valt mij op dat veel van de mensen die hier reageren in andere posts bij de minste fout die een ISP maakt moord en brand schreeuwen...


Stockholm syndroom: het verschijnsel dat mensen onder bepaalde omstandigheden sympathie beginnen te vertonen voor degene die hen onrecht aandoen. Komt vaak voor bij gegijzelden ...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Prachtige posts, vampier. Echt volledig mee akkoord... :-D
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

hmm .. net ff down gegaan.. paar minuten..
opeens ander ip gekregen ( heb basic abo dus np .. had gewoon al van in het begin (enkele maanden nu ) hetzelfde :-) ) zijn we aan het migreren ofzo ? :)

edit : en atm surf ik verdomd snel :) speedtest is 250kb+ .. en surf zonder timeouts.. hoop dat het zo blijft.. me nspeed i dont mind.. ma da surfgedrag is wel leuker :)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

PHO schreef:
Vampier schreef:Ik weet ook dat dat illegaal is maar je bent toch wel naief als je denkt dat het niet gebeurt. Dat zijn nu gewoon de harde waarheid heden ten dage


Ik zeg niet dat het niet gebeurt, ik zeg enkel dat als je het gebruikt als argument dat je niet ver gaat komen.

Vampier schreef:dus moet je als provider daar rekening mee houden wat readsl doet in mijn ogen.


Dus omdat jij geen xx euro wilt spenderen aan een DVD, moet jouw provider dit maar doen, zonder je ook maar ene euro extra aan te rekenen.
Da's zo ongeveer net hetzelfde als naar de Fnac gaan, een DVD nemen, en eisen dat ze je die cadeau moeten geven.


En is elke DVD die je dl "illegaal" in uw ogen?
Tegenwoordig wordt er meer en meer op DVD gezet zoals operating sytems en dergelijke (Windows Vista). En JA je kan dit legaal downloaden, alle sommige mensen toch (via een MSDNAA-account) Dit zijn ook DVD's waar je bandbreedte voor nodig hebt.

ik heb ook af en toe "problemen" met realdsl, maar ik ben nog altijd zeer tevreden. Ik was ook bij a2f en de eerste maanden kon ik maar tegen 10 kB/s downloaden, en dit heeft zo een hele tijd geduurd. Dit probleem heb ik nooit bij Realdsl gehad. Na enkele maanden werd ik verplicht bij a2f om te tekenen dat ik maar 40Gb/maand zou gebruiken. Ik kan nu zelfs met QoS nog voldoende downloaden. Het is alleen minder aangenaam als de snelheid soms weg valt.

en idd de vergelijking realdsl <=> a2f gaat niet op.

naar mijn mening, zeg het me maar als ik verkeerd ben, is realdsl op de goede weg. (als ik post over problemen is dat gewoon om te zeggen dat ze er zijn, niet om te zeggen dat realdsl niet goed is)

en ik vind niet dat je alleen negatieve dingen over realdsl moet posten, er zijn ook positieve dingen (en als je liever bij skynet blijft en "10 Gb/maand" dl ga je gang) ... je kan proberen met skynet meer te doen, maar na een aantal brieven/mails dat ze dreigen om je account af te sluiten moet je wel stoppen!

samengevat: realdsl is op de goede weg!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

En wat denken jullie van steam games. Ik kan gewoon steam games van een paar gig downloaden via mijn steamaccount,.. 10gig is gewoon zever degene die daarmee toekomt is iemand die echt alleen maar surft, dat zou moeten voorzien worden voor een light account, waar nu 400mb voor wordt voorzien bij belgacom als ik het goed voor heb.

wat ik nog steeds spijtig vind is bv het volgende:

dat men adsl2 bij provider x kan nemen
vdsl bij provider y kan nemen
en bv adsl bij provider z kan nemen

zonder dat men hier 3 telefoonlijnen voor nodig heeft !

Nog iets is dat men steeds statische ips voor prof. klanten voorziet. In plaats van mensen de kans te geven van een kleine bijverdienste te hebben aan hun internet, nee dat is niet toegestaan als je dat wil moet je betalen!
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

BBB schreef:En is elke DVD die je dl "illegaal" in uw ogen?
Tegenwoordig wordt er meer en meer op DVD gezet zoals operating sytems en dergelijke (Windows Vista). En JA je kan dit legaal downloaden, alle sommige mensen toch (via een MSDNAA-account) Dit zijn ook DVD's waar je bandbreedte voor nodig hebt.


Dit is bullshit hoor, MSDNAA heeft op zich ook een maandelijks limiet zelfs van 10 GB !
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

prodata schreef:
BBB schreef:En is elke DVD die je dl "illegaal" in uw ogen?
Tegenwoordig wordt er meer en meer op DVD gezet zoals operating sytems en dergelijke (Windows Vista). En JA je kan dit legaal downloaden, alle sommige mensen toch (via een MSDNAA-account) Dit zijn ook DVD's waar je bandbreedte voor nodig hebt.


Dit is bullshit hoor, MSDNAA heeft op zich ook een maandelijks limiet zelfs van 10 GB !


Dat was een voorbeeld van waar je dvd's kan downloaden, ik heb niet gezegd dat je 100 Gb van MSDNAA download he!
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”