4g en netwerkverbinding

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Hallo,

Ik wil vooral weten ligt het aan men gsm of niet?

Ik merk vaak als ik een sms wil versturen dat er enige vertraging op zit ook voor kleine sms'en kan een sms lang duren om te versturen. Bij sms'en van 10 berichten in omvang duurt het soms tot wel, 5 minuten.
Ik merk daarin tegen ook dat ik mijn 4g aan en uit moet zetten om terug bereik te hebben.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Wilde geen nieuwe tread starten, maar wat de gsm wel zouden moeten kunnen is een favoriete provider instellen per land.
Dit moet toch gemakkellijk te realiseren zijn.
Nu ben je overgeleverd aan de willekeur van de providers.
Soms krijgde 1 streepje terwijl veel betere netwerkdekking is van andere providers.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Op iPhone kan je de ‘automatisch’ slider uitschakelen en zo scant die alle ISP’s en kan je eentje selecteren.
Maar niet alle kan je gebruiken wegens onderlingen afspraken/contracten dacht ik.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

je kan bij iedere gsm handmatig instellen maar ik bedoel eenmaal bij favorieten zetten en ieder keer neemt hij uw favoriet netwerk als je in dat land aankomt.
Dit moet toch een makkie zijn.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Lijkt me idd geen moeilijke. Ik was even in Tasker op Android aan het kijken maar zag niet direct de mogelijkheid.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

proximusboyke schreef: 06 jun 2024, 18:07 Wilde geen nieuwe tread starten, maar wat de gsm wel zouden moeten kunnen is een favoriete provider instellen per land.
Dit moet toch gemakkellijk te realiseren zijn.
Nu ben je overgeleverd aan de willekeur van de providers.
Soms krijgde 1 streepje terwijl veel betere netwerkdekking is van andere providers.
Dit zijn voorkeursnetwerken / profielen op de simkaart.

Voorkeur = waar ze de beste roaming overeenkomsten mee hebben dus lagere kosten (die anders natuurlijk flink kunnen oplopen tegenwoordig). Dus de favorieten die je noemt zijn zaken die de provider via sim profielen beheert.

Dan heb je nog de verboden netwerken waar geen overeenkomst mee is, of beter gezegd die men liever blokkeert omdat men liever heeft dat je op het netwerk van de bovengenoemde partner zit.

Op je gsm kun je wel handmatig naar een netwerk zoeken en selecteren natuurlijk maar de toegang blijft geregeld via je (e)SIM. Dit soort zaken laten beheren / forceren door een app zou je hoogstens verwachten op Android, eventueel geroot omdat het tot in systeeminstellingen wil gaan waar wellicht heen permissies voor bestaan.

Misschien dat de komst van steeds meer AI dit soort taken kan overnemen als een robot / script. Toch nu in de opdrachten / shortcuts app op iPhone zijn er ook wel limitaties die je op dat gebied eigenlijk niets laten doen.

Toegevoegd na 11 minuten 35 seconden:
Hier nog wat uitleg:
Every Super SIM, like all SIMs, includes a list of operator-preferred networks. This list, part of the 3GPP standard, is called the OPLMN (Operator-controlled Public Land Mobile Network) table and it sets the order in which the SIM's host cellular module contacts visible networks to request a network connection.
https://www.twilio.com/docs/iot/supersi ... plmn-table#
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

we zijn bezig met een huis te renoveren in calonne sur la lys( lang bezig doen alles zelf) kerktoren staat er antenne van orange . Als je die aanduid volle dekking 5g laat je proximus kiezen neemt hij alle andere providers 1 streepke 3g hoogstens 1 streepje 4g. En natuurlijk kan je iedere keer manueel orange selecteren vanaf we over de grens zijn (wat we ook doen) maar wil gewoon aangeven ze vinden vanalles en nog wat uit op de gsm maar iets poepsimpel is te moeilijk. Maarja wa hadde verwacht van ingenieurs :-)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”