Base lanceert internet en tv in heel het land

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
thvranken
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Biedt de modem de mogelijkheid om DHCP IP reservations in te stellen?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Ik probeerde daarnet te bestellen - ik kreeg de keuze uit installatie door technieker of self starter ( ja heb hier ooit telenet gehad ).

Maar ik twijfel nog even zit met nog veel te veel MV punten.
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Inderdaad, van mij mag die vrije modemkeuze er komen. Ik geef liever geld uit aan een beetje goeie modem, dan aan een ISP. En dan kan ik wat vrijer overstappen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

yezzer schreef: 06 jun 2024, 12:08 Vreselijk grappig...stel dat ik overschakel dan krijg ik net dezelfde modem en moet ik 'de oude' gaan inleveren, terwijl je per definitie klant blijft van telenet.
Daar moet je mee leven, je kan er over klagen, maar dat verandert niets.
Ik had onlangs een verhuis bij een nichtje (van Kluisbergen naar Ronse) en wilde op het nieuwe adres de oude modem houden (CV8560E). Die moest gewoon binnengebracht worden, en ik kreeg een nieuwe CV8560E). Dus zelfs binnen Telenet!

Dus overgaan van Telenet naar BASE = Telenet modem (CH7465LG-TN) inleveren, nieuwe modem (CH7465LG-BA) van BASE
yezzer schreef: 06 jun 2024, 12:08 Het access point zou blijven werken volgens hen. Want erg veel kun je daar zelf ook niet aan veranderen via 'mijn telenet'

Het AP zal natuurlijk blijven werken .... maar je zal niet meer aan de instellingen kunnen ...
BASE werkt met TP-link access points.

Toegevoegd na 2 minuten 24 seconden:
thvranken schreef: 07 jun 2024, 16:14 Biedt de modem de mogelijkheid om DHCP IP reservations in te stellen?
Zoals hierboven al geschreven: je kan bij BASE blijkbaar nog minder instellen dan op "Mijn Telenet"
DHCP IP reservations was bij geen enkele Telenet HGW mogelijk, ik ga er dus van uit dat het bij BASE ook niet mogelijk zal zijn.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Heb de vraag gesteld of een modem only kan bij Base, na 5 dagen nog steeds geen antwoord. Dat belooft.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Tomsworld schreef: 07 jun 2024, 16:35 Ik probeerde daarnet te bestellen - ik kreeg de keuze uit installatie door technieker of self starter ( ja heb hier ooit telenet gehad ).

Maar ik twijfel nog even zit met nog veel te veel MV punten.
Je kan wel bijvoorbeeld al technieker kiezen en kijken wanneer een afspraak mogelijk is.
Is dat te ver dan bestel je met thuislevering. Binnen 3 dagen krijg je de modem.

Let op:
Ik zat in een Tadaam 14 dagen herroepingsrecht.
En bestelde eerst met thuislevering. Dit ging een week duren en ik ging over de week dus zitten.
Daarna bestelling geannuleerd.
En opnieuw besteld met technieker omdat ik hier las dat de technieker al binnen 1 dag kon komen. En zowaar was het ook.
Alhoewel de klantendienst van Base mij zei dat het 1 maand kon duren...
Ondertussen kreeg ik diezelfde dag de modem toch geleverd van de vorige bestelling.
De technieker gebruikte deze modem, maar het systeem had hier problemen mee dus ik kon in de Base klantenzone niets aanpassen op mijn verbinding.
Er werd een TBO ticket gemaakt waarbij ik de MAC adressen van mijn huidige modem doorgaf en plots kon ik alles wel terug beheren.
Dat Mac adressen verhaal en TBO verhaal kende ik dus al van bij Telenet...

Tadaam teruggestort gekregen. En de eerste Base factuur gekregen en die was ook juist.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer

Tomsworld schreef: 07 jun 2024, 12:22 Mits er een betaalbare docsis 3 modem komt ben je ook van het portforwarding probleem verlost op 1/11.
https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fr ... e/details/

Zoiets? :)
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik had vorig weekend BASE internet besteld, en ik had als installatiedatum deze vrijdag gekozen. Nu is er een fout (Telenet zijn systeem uiteraard) opgetreden waardoor de afspraak nooit tot bij de planners geraakt was. Dus dan heb ik donderdag dan maar gebeld om te vragen of ik hem zelf kan installeren. Geregeld, en de volgende dag kreeg ik de modem al binnen. Opgehangen, aangesloten en hem via de website geactiveerd (wat ik trouwens via mobiele data moest doen, die webpagina zou toch allowed moeten zijn via de modem?). Na 10 minuten werkte het internet. Zie onderstaande foto's.

Foto's van modem:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de klantenzone:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij speedtests haal ik altijd rond de 187 down en 18 up. Bij ISP staat er trouwens Telenet. Ik heb dus Telenet kwaliteit voor een veel lagere prijs. Ik raad het iedereen aan.
Laatst gewijzigd door VossyGamer 11 jun 2024, 12:42, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@VossyGamer bedankt voor de uitgebreide ervaring

Hier bevestig je dus wat ook Proximus doet - sinds een aantal jaren is scarlet en mobile Vikings gewoon proximus internet. Zelfde ip pool - zelfde routing.

Het is goedkoper voor hen dat zo te doen dan wholesale achtige toestanden dan moet je daar capaciteit etc op plannen.

Je hebt dus Telenet ip voor een goedkopere prijs - enige verschil is minder profielen en waarschijnlijk iets minder support.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Tomsworld schreef: 08 jun 2024, 12:17 enige verschil is minder profielen en waarschijnlijk iets minder support.
Ik heb via de chat van Base maandag ll. een paar bijkomende vragen gesteld als "kandidaat" klant.
Ik wacht nog altijd op antwoord. :-D

Wanneer ze zo omgaan met potentiële nieuwe klanten heb ik toch al mijn twijfels hoe ze omgaan met al binnengehaalde klanten met een probleem en/of vraag.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

ivob schreef: 08 jun 2024, 13:07
Tomsworld schreef: 08 jun 2024, 12:17 enige verschil is minder profielen en waarschijnlijk iets minder support.
Ik heb via de chat van Base maandag ll. een paar bijkomende vragen gesteld als "kandidaat" klant.
Ik wacht nog altijd op antwoord. :-D

Wanneer ze zo omgaan met potentiële nieuwe klanten heb ik toch al mijn twijfels hoe ze omgaan met al binnengehaalde klanten met een probleem en/of vraag.
Ik heb inderdaad ook gemerkt dat er niet zo goed op hun chat gereageerd wordt. Ik raad bellen aan, daar werd ik op minder dan 5 minuten vriendelijk geholpen. In het verleden werd ik telefonisch ook goed geholpen. Iets wat je niet hebt bij Hey Telecom (internet) voor dezelfde prijs en lagere snelheden hebt. Dus ik ben zeker tevreden.
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de info.
Maar bellen ga ik nog niet doen.
Was maar even hun helpdesk uitproberen voor "later" indien Telenet zelf alsnog duurder zou worden dan wat Base aanbiedt.
Voorlopig is dat nog niet het geval (voor mijn verbruikersprofiel).
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je kan ook chatten op hun support pagina overdag.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Idd, => "we will be with you as soon as possible".
Sol Invictus!
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Als dat is zoals bij Heytelecom chat "Ga niet weg, mijn collega pakt dit zodadelijk op." is dat een ruim begrip...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad.
Ze zijn er de collega die een telefoon kan oppakken al vijf dagen aan het zoeken.
Sol Invictus!
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

VossyGamer schreef: 08 jun 2024, 10:53 Geregeld, en de volgende dag kreeg ik de modem al binnen.
Is het effectief een modem, of is't een router. En kan je die dan in bridge zetten ?
Mike...
Member
Member
Provider

rtl schreef: 08 jun 2024, 09:48
Tomsworld schreef: 07 jun 2024, 12:22 Mits er een betaalbare docsis 3 modem komt ben je ook van het portforwarding probleem verlost op 1/11.
https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fr ... e/details/

Zoiets? :)
Of de 6670: https://en.avm.de/products/fritzbox/fri ... 670-cable/. Denk dat dat mijn keuze wordt tegen het einde van het jaar als die compatibel is met de Belgische vereisten. Ik heb nu de 7590 AX achter de e-router bij Telenet. Of die kan blijven, in combinatie met een andere domme modem.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Een Fritz!Box Cable is niet goedkoop, het zou dus een domme beslissing zijn om deze alleen als "domme" modem te gebruiken.
Dit is alleen nuttig als je ook wil gebruik maken van de router mogelijkheden van een Fritz!Box.
Anders kan je beter een goedkope "domme" kabelmodem kopen en je eigen router gebruiken ...

Buiten de gekende router mogelijkheden van de Fritz!Boxen, is er nog een bijkomende feature van de Fritz!Box Cable die niet zoveel vermeld wordt: DVB-C. De Fritz!Box Cable bevat namelijk een quad tuner voor DVB-C en kan dus tot 4 verschillende TV zenders doorgeven op je intern netwerk.
  • via de Fritz!App TV (iOs, Android) kan je de (niet-versleutelde) TV zenders (compact signaal) en radiozenders ontvangen.
  • idem met een compatibele media player (vb VLC).
  • met een TV-toestel die SAT>IP ondersteunt (Panasonic, Loewe, Metz, ...) kan je ook de versleutelde zenders ontvangen (met een CI+ module).
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... figureren/
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mike...
Member
Member
Provider

philippe_d schreef: 08 jun 2024, 23:45 Een Fritz!Box Cable is niet goedkoop, het zou dus een domme beslissing zijn om deze alleen als "domme" modem te gebruiken.
Dit is alleen nuttig als je ook wil gebruik maken van de router mogelijkheden van een Fritz!Box.
Anders kan je beter een goedkope "domme" kabelmodem kopen en je eigen router gebruiken ...
Voor alle duidelijk, ik zou mijn huidige router natuurlijk niet gebruiken achter de Fritz cable modem/router. Het is of domme modem + huidige Fritz router. Of de Fritz Cable. Geen combinatie. Mijn huidige router zou dan ergens anders een tweede leven krijgen. Enfin, het is nog niet zover, het kan nog alle kanten op. Laten we eerst maar eens kijken wat er vandaag gebeurt, maar dat is voor een ander topic. :-D
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Speedtest met BASE unlimited internet, na verschillende speedtests krijg ik altijd het onderstaande resultaat. Telenet voor een veel lagere prijs. :)

https://www.speedtest.net/result/16362407688
Afbeelding
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mijn VDSL-lijn is goedkoper (34 euro/maand), heeft een lagere ping (latency), een hogere upload en geen vertraging tijdens de piekuren.

Afbeelding

De aanbieding van Base is voor mij dus op verschillende vlakken een stap achteruit.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

raf1 schreef: 11 jun 2024, 12:43 Mijn VDSL-lijn is goedkoper (34 euro/maand), heeft een lagere ping (latency), een hogere upload en geen vertraging tijdens de piekuren.

De aanbieding van Base is voor mij dus op verschillende vlakken een stap achteruit.
Raf, dit is de zoveelste keer dat ik jouw negatieve berichten lees. Je haalt altijd hetzelfde aan, maar ik heb op diverse fora al zovaak herhaald dat er enkel coax beschikbaar is waar ik woon. Alsook bij erg veel mensen zijn er slechts 10/1 snelheden beschikbaar bij Proximus. In heel mijn wijk is er enkel coax beschikbaar, en is het abonnement dat ik nu heb bij BASE voor €40 euro het meest competitief. Vergelijk dat eens met Telenet, waar een vergelijkbaar abonnement maarliefst €63,27 kost (dat ze ook nog eens elke 6 maanden verhogen). Bij Orange verhoogt men ook elke 6 maanden de prijzen, en zijn de snelheden bij Hey lager en is er praktisch geen klantendienst. Wie bel je als je internet er uit ligt bij Hey? Ook is de snelheid bij piekuren nooit lager als bij daluren bij mij, en is mijn download hoger dan jouw upload. Allemaal leuk en wel dat jouw upload 8 Mbps hoger is, maar jouw download is 100 Mbps lager. Dus, ja, dit is wel degelijk een goede keuze voor mij en vele anderen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Enige wat ik nu wel merk is dat traceroute naar buiten niet goed werkt van op Base (Telenet) netwerk.
Dit had ik bij Tadaam (ook Telenet) en Orange niet.
Test naar vast ip van werkplaats (netwerk die ik ook zelf beheer) dus heeft altijd gewerkt en is niet geblokkeerd.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik ben benieuwd - afgelopen zaterdag besteld - self starter. Maar nog steeds geen verzendbevestiging ofzo, wel even gebeld bestelling is ok.

Normaal 1 tot 5 dagen levertijd, heb besteld op de zakelijke zijde, en met easy switch van een VDSL.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Hoe werkt dat in praktijk, die easy switch?
Wij zitten nu bij Orange. Stel dat ik de self starter van Base bestel (met easy switch), is het dan gewoon kwestie van die modem te wisselen als die toekomt en te activeren via de site waardoor als het ware het Orange signaal vervangen wordt door het Base signaal? En eens die activatie gelukt is, schiet de easy switch in gang om de Orange abonnementen te stoppen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

easyswitch is enkel om (theoretisch) geen dubbele facturatie te hebben.
je geeft de easyswitch-id door aan de nieuwe operator, en zodra die zegt "ok, tis geactiveerd" geeft die aan je oude operator door dat je diensten vanaf dat ogenblik daar mogen stoppen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Ok, duidelijk. En het desactiveren van het Orange signaal en activeren van het Base signaal kan dan wel gewoon via die activatie-website?
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik ging van Orange naar BASE internet vorig weekend. En toen ik de BASE modem aansloot, ging ik naar de activeer pagina. Na 10 minuten had ik internet. Ik werd gewoon op het nieuwe profiel gezet. Dit is allemaal op dezelfde coax kabel hé.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

BMaster schreef: 13 jun 2024, 18:57 Ok, duidelijk. En het desactiveren van het Orange signaal en activeren van het Base signaal kan dan wel gewoon via die activatie-website?
ik vermoed dat al de operatoren gewoon continu beschikbaar zijn en je gewoon de modem kan vervangen om zo met een ander mac-adres op een andere provider zijn radius te registreren en te werken, gezien coax gewoon een gedeeld medium is.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hiernet gemigreerd - modem lag klaar toen ik thuiskwam.

Beetje issues ( automatische redirect is naar telenet selfstarter - die lijkt ook te werken ).

Wanneer alles ok was viel het vdsl signaal weg op mobile vikings - onmiddellijk terugbetaling etc. ( via easy switch)

Alles werkt - wifi uitgezet. Er is een soort DMZ mode want je kan een port forward regel maken 1 - 65535 en dan vanaf poort 1. Dit lijkt hier te werken, het enige wat ik nu nog aan het zoeken ben is dat ik een prefix delegation kan krijgen naar mijn UDM.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Klinkt simpel genoeg, die overstap :-) Nu nog de vrouw des huizes overtuigen om eens de base tv app uit te proberen. Ik vind die heel goed werken, maar zij wil/durft die niet eens proberen en blijft volhouden aan de fysieke orange decoder, want waarom moet alles altijd veranderen :roll:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

BMaster schreef: 14 jun 2024, 08:46 de fysieke orange decoder,
Ah werkt die dan zo goed ? :)
daydreamke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

wij al van vorige week woensdag op Base internet en tv kijken met de base tv app op onze nokia 8010 mediaplayer. Werkt super goed! Voor die prijs van 45EU / maand zou ik niet twijfelen ...

Tevens is het internet van Telenet was beter werkt dan vroeger het kabel internet via Orange / Hey! (hebben beide gehad). Wij hebben thuis een nvr staan, toestel die de beelden van onze bewakingscamera's opneemt. Wanneer ik op mijn gsm de beelden opvraag via mobiel internet kan ik ze direct bekijken op mijn gsm dus de upload van telenet vast internet is zeer accuraat. Dit werkte vroeger bij Orange / HeyTelecom! niet goed.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

splinterbyte schreef: 14 jun 2024, 10:38
BMaster schreef: 14 jun 2024, 08:46 de fysieke orange decoder,
Ah werkt die dan zo goed ? :)
:-D

Ik doe later nog wel eens een poging :-)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Iemand met de Base TV app al ondervonden dat er elke x minuten zowat stotteringen zijn? Niet echt storend maar toch opvallend?
RPhil
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn hier mensen die de tv-box hebben en eventueel hun ervaringen hierover kunnen delen?
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik heb de TV box en heb ondervonden dat deze hogere bitrate biedt dan alle apps (denk aan VRT MAX, VTM GO, GoPlay of zelfs Telenet/BASE TV app). Wel merk je bij het zappen dat de bitrate de eerste 10 seconden lager is, waarna deze op 10 sec de volledige bitrate heeft behaald. Ik heb hem bekabeld aangesloten, het is niet mijn 'issue'. Jammer genoeg kan ik de bitrate waarde niet controleren, maar er is wel degelijk een verschil dan via de apps. Het is gelijkaardig aan coax, maar dan met de bitrate die van laag naar hoog gaat (in 10 sec).
RPhil
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Nog geen (kleine) haperingen of iets dergelijks gemerkt tijdens het tv-kijken? Ik merkte namelijk soms in het verleden hele kleine haperingen/verspringingen bij de app van Telenet. Maar als jij al zegt dat er wel degelijk een verschil is met de app, stemt dat toch al gerust.
Laatst gewijzigd door philippe_d 16 jul 2024, 09:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik merk zelf dat er een verschil is tussen de box en de Telenet/BASE (TV) app. Ik zie geen happeringen, ofso. Je moet (nogmaals) wel goed weten dat als je zapt de kwaliteit niet direct 100% is, maar na ongeveer 10 seconden op max kwaliteit (bitrate) is. Ik kijk zelf op een 65 inch tv, en verkies de kwaliteit van de box t.o.v. de apps. Ook zegt Telenet dat de IPTV box gelijkaardig is aan de kwaliteit via coax op hun website, dus dit moeten ze naleven. Zie: https://www.netweters.be/t5/Aankondigin ... TV%2Dboxen. En ik merk dat dit wel zo is, gezien ik vroeger coax had.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”