Hier ook op 31/05 -5euro levenslang promo besteld. Ik kom van Orange en er stond bij dat ik geen nieuwe simkaart kreeg en binnen de 24h automatisch geactiveerd ging worden. Maar hier ook nog steeds niks, dus ben ook benieuwd..Marsmillo schreef: 03 jun 2024, 09:04 Oude formule had tot de 31ste mei de 5 euro korting promo. Daar heb ik de 31ste op ingetekend. Nog geen nieuwe sim of logingegevens ontvangen voor het klantenportaal, enkel de order bevestig met de -5 euro levenslang promo.
Zeer benieuwd wat ik effectief ga krijgen nu...
Nieuwe tarieven Hey! - mobiel
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
haha en onderaan de mail staat dit:Vaganzza schreef: 03 jun 2024, 09:30 Het rode zegt toch dat als je een promo had, deze gewoon behouden blijft. Of lees ik dat nu verkeerd??
Let op:
Als je momenteel van een promotie geniet en je verandert van abonnementsformule, dan geniet je niet langer van deze promotie. Je vindt je promotie terug in je My hey!‑klantenzone.
Zoals gewoonlijk weer onduidelijkheid troef bij Hey. Wat is het nu? Anyway, op mijn profiel staat wel effectief 9 euro (ipv 14).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik ken iemand met Heytelecom waarbij ze perongeluk 2x -5 euro korting hebben gedaan, dus 5 euro per maand voor eerst 20GB en nu met boost 40GB, al meer dan een jaar... Onklopbaar
Was een 24 maanden promo toen, benieuwd hoe lang dit nog gaat werken.

Zo ver ga ik nu ook weer niet, business is business denk ik dan, als het bij een ander genoeg prijsverschil is (door een lange promo bv), dan ben ik weg. Promo voorbij? Markt herevalueren en dus mogelijk byebye. Natuurlijk reken ik ook de features en bij mobile de ontvangst (ik zou geen Proximus netwerk pakken want dat werkt thuis nihil).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Precies dit! In hun mail schrijven ze "promotie", terwijl ze op de website spreken over "voordeel". Ok, waarschijnlijk hetzelfde maar er zijn er die wel de nieuwe formules met 5 euro voordeel krijgen.Jozs schreef: 03 jun 2024, 09:35haha en onderaan de mail staat dit:Vaganzza schreef: 03 jun 2024, 09:30 Het rode zegt toch dat als je een promo had, deze gewoon behouden blijft. Of lees ik dat nu verkeerd??
Let op:
Als je momenteel van een promotie geniet en je verandert van abonnementsformule, dan geniet je niet langer van deze promotie. Je vindt je promotie terug in je My hey!‑klantenzone.
Zoals gewoonlijk weer onduidelijkheid troef bij Hey. Wat is het nu? Anyway, op mijn profiel staat wel effectief 9 euro (ipv 14).

Laatst gewijzigd door Nexus1980 03 jun 2024, 10:02, in totaal 1 gewijzigd.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Ik ben heel benieuwd wat er zal gebeuren met klanten die afgelopen weekend rap met -5 euro korting de nieuwe formules besteld hebben.
De mail van Hey is echt tegenstrijdig:
Ze openen met:
Nee en dit dan, de nieuwe tarieven zijn toch eigenlijk een prijsverhoging (voor nieuwe klanten toch) ?
Ze zullen niet meer evolueren dus uiteindelijk ga je dan min of meer gedwongen worden zelf over te stappen naar een nieuw tarief zoals @proximusboyke al aanhaalde.

De mail van Hey is echt tegenstrijdig:
Ze openen met:
Maar sluiten af met:Geniet je nu al van een actieve promotie of de jongerenkorting? Dan behoud je die!
Is het leven niet mooi?![]()
Toch staat in de online klantenzone de mogelijkheid om met behoud van korting de nieuwe formules te nemen. (Zie eerdere screenshots)Let op:

Nee en dit dan, de nieuwe tarieven zijn toch eigenlijk een prijsverhoging (voor nieuwe klanten toch) ?
Benieuwd hoe lang de oude formules nog blijven.Laat ons niet rond de pot draaien: België is waarschijnlijk bij de duurste landen in Europa op het gebied van mobiele communicatie! Bij hey! verbinden we ons ertoe om dat te proberen te veranderen!
We vinden mobiel verbonden zijn een essentiële behoefte! Daarom beslisten we om onze aanbiedingen nog royaler te maken en de prijs ervan te herzien, zodat we de meerderheid van de Belgische consumenten het goedkoopste mobiele abonnement op de markt kunnen aanbieden. *
*Vergelijking gebaseerd op standaardprijzen, exclusief promoties en volgens de mobiele verbruiksprofielen vastgelegd door de Belgische regelgever (BIPT). Meer informatie over onze berekeningswijze hieronder.
https://www.heytelecom.be/nl/onze-method
Ze zullen niet meer evolueren dus uiteindelijk ga je dan min of meer gedwongen worden zelf over te stappen naar een nieuw tarief zoals @proximusboyke al aanhaalde.

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Het lijkt vooral goedkoper dan andere providers omdat het beter aansluit bij de noden van bepaalde mensen !
Laatst gewijzigd door proximusboyke 03 jun 2024, 12:00, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
1€ minder betalen voor meer data, check.
Maar zoals ik al hoger schreef: hangt af van je gebruik wat voordeliger is. Dat moet ieder voor zich uitmaken.
Vraag me nu wel af of het nu unlimited bellen is of niet, volgens de app en de klantenzone wel
Maar zoals ik al hoger schreef: hangt af van je gebruik wat voordeliger is. Dat moet ieder voor zich uitmaken.
Vraag me nu wel af of het nu unlimited bellen is of niet, volgens de app en de klantenzone wel

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die vind je bij Yoin : 10 Euro voor 4GB onbeperkt bellen / smsRatface schreef: 03 jun 2024, 12:05 Waar zitten eigenlijk de goedkoopste abo's met veel (of ongelimiteerd) bellen maar weinig data?
Ik heb met de Franstalige chat van Hey gesproken.
1. Voor klanten die nu 10€ of 15€ betalen voor 40GB: je volledige bundel mag in de UE gebruikt worden.
2. Aanvankelijk zei ze dat ik de 5€ promo for life zou verliezen mocht ik van mijn 40GB abo naar een ander overstappen (bv het abo met 50GB). Ze zei dat het scherm in de klantenzone waar je u abo mag wijzigen en waar staat dat het 50GB abo maar 9€ kost dankzij de 5€ korting, een fout is. Ik vroeg uitdrukkelijk of ze daar zeker van was. Toen aarzelde ze en zei ze dat ze dat ging nakijken en me met een definitief antwoord ging opbellen.
3. 5€ korting voor mensen van minder dan 26 jaar blijft wél op nieuwe abo’s actief! Dus die mogen blijkbaar zorgeloos hun 40GB 10€ abo wijzigen naar 50GB 14€ (min 5€ tot hun 26ste).
Dat verschil tussen beide 5€ promo’s is wel vreemd dus wacht ik ongeduldig het definitieve antwoord ivm 5€ for life promotie.
1. Voor klanten die nu 10€ of 15€ betalen voor 40GB: je volledige bundel mag in de UE gebruikt worden.
2. Aanvankelijk zei ze dat ik de 5€ promo for life zou verliezen mocht ik van mijn 40GB abo naar een ander overstappen (bv het abo met 50GB). Ze zei dat het scherm in de klantenzone waar je u abo mag wijzigen en waar staat dat het 50GB abo maar 9€ kost dankzij de 5€ korting, een fout is. Ik vroeg uitdrukkelijk of ze daar zeker van was. Toen aarzelde ze en zei ze dat ze dat ging nakijken en me met een definitief antwoord ging opbellen.
3. 5€ korting voor mensen van minder dan 26 jaar blijft wél op nieuwe abo’s actief! Dus die mogen blijkbaar zorgeloos hun 40GB 10€ abo wijzigen naar 50GB 14€ (min 5€ tot hun 26ste).
Dat verschil tussen beide 5€ promo’s is wel vreemd dus wacht ik ongeduldig het definitieve antwoord ivm 5€ for life promotie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
In de email die ze verstuurden staat er toch expliciet "Let op: Als je momenteel van een promotie geniet en je verandert van abonnementsformule, dan geniet je niet langer van deze promotie"geelmk schreef: 03 jun 2024, 12:41 Dat verschil tussen beide 5€ promo’s is wel vreemd dus wacht ik ongeduldig het definitieve antwoord ivm 5€ for life promotie.
Klopt. Maar ik zie dit op mijn klantenzone. Zou dus kunnen dat de fout in de email staat en niet in de klantenzone, toch?Edward Valckx schreef: 03 jun 2024, 12:59In de email die ze verstuurden staat er toch expliciet "Let op: Als je momenteel van een promotie geniet en je verandert van abonnementsformule, dan geniet je niet langer van deze promotie"geelmk schreef: 03 jun 2024, 12:41 Dat verschil tussen beide 5€ promo’s is wel vreemd dus wacht ik ongeduldig het definitieve antwoord ivm 5€ for life promotie.
Ik heb trouwens geen email gekregen, dus op basis van de info waarover ik beschik, lijkt het mij mogelijk om voor 9€ 50GB te krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Dat is inderdaad opvallend. Ik zie nu dat er bij mij net hetzelfde staat, als ik "mijn abonnement wijzigen" kies!
(overigens staat er bij mij ook "durée illimitée" in het Frans, terwijl de rest van de pagina in het Nederlands is...)
(overigens staat er bij mij ook "durée illimitée" in het Frans, terwijl de rest van de pagina in het Nederlands is...)
Laatst gewijzigd door Edward Valckx 03 jun 2024, 13:24, in totaal 1 gewijzigd.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Het is zo bizar dat als je in de klantenzone gaat (als bestaande klant met de lifetime promo) dat het er letterlijk duidelijk bij staat dat je van korting geniet, de screenshots (hierboven nog een keer) zijn heel duidelijk.
Dus ik zou gewoon screenshots bewaren als er gedoe van komt en dan afdwingen dat ze de korting toepassen zoals beloofd.
Natuurlijk als ze het echt hard willen spelen en zich gaan beroepen op de voorwaarden dat het een vergissing was of dat ze gerechtigd zijn om aanpassingen te doen naar hun goesting.. ja dan is het weer een ander verhaal en wel erg onsympathiek.
Er zijn alleszins een aantal klanten hier die afgelopen weekend of vandaag rap veranderd zijn van formule.
Meestal van €10 naar €9 en dus van 40 naar 50 GB.
Voordeel: het kost een euro minder, nadeel: nog maar de helft kan in roaming gebruikt worden. (De extra data van 40 naar 50 vind ik eigenlijk irrelevant want ik gebruik ze toch bij lange niet).
Uiteindelijk is het voor Hey toch geen ramp om een euro minder inkomsten te hebben als daar de restricties op roaming volume zorgen voor minder kosten aan buitenlandse operatoren.
Plus zelfs nog: als mensen rapper hun volume opgebruiken in roaming levert dat flink wat geld op. Zeker omdat het op dit moment nog altijd niet mogelijk is dit extra verbruik te blokkeren. (Enkel tot de wettelijke € 60)
Dus denk er maar eens over na dat je op vakantie bent, in theorie 20 gigabye mag verbruiken met hey L aan €9 of €14 maar in de praktijk zou ik het benauwd krijgen van zodra het verbruik de 15 gigabyte voorbij is omdat je dan in de gevarenzone begint te komen van extra gebruik, wetende dat er vaak tot wel 48 uur vertraging op zit eer ze je verwittigen dat je bundel bijna op is. Of erger nog: dat je er al over zit.
Dat zijn de gekende smerige praktijken en flauwe excuses, dat die data met vertraging binnenkomt (inderdaad je data sessie moet afgerond zijn) maar een dag of 2 vertraging en dan met extra kosten zitten die je niet proactief kunt blokkeren dat vind ik echt schandalig.
Daarom dat ik blijf plakken op 40 GB voor €10 die ook in roaming te gebruiken zijn, dan ben ik op m’n gemak.
En wat die limieten aangaat hoop ik dat het BIPT of de ombudsman ingrijpt en ze verplicht dat op verzoek van de klant er geen buiten de bundel verbruik mag zijn.
Toegevoegd na 51 minuten 57 seconden:
Ze hebben de fout van 300 belminuten rechtgezet en het is nu onbeperkt.
De promo voor bestaande klanten staat nog steeds actief.
En bij mijn huidig tarief staat deze info
Dus ik zou gewoon screenshots bewaren als er gedoe van komt en dan afdwingen dat ze de korting toepassen zoals beloofd.
Natuurlijk als ze het echt hard willen spelen en zich gaan beroepen op de voorwaarden dat het een vergissing was of dat ze gerechtigd zijn om aanpassingen te doen naar hun goesting.. ja dan is het weer een ander verhaal en wel erg onsympathiek.
Er zijn alleszins een aantal klanten hier die afgelopen weekend of vandaag rap veranderd zijn van formule.
Meestal van €10 naar €9 en dus van 40 naar 50 GB.
Voordeel: het kost een euro minder, nadeel: nog maar de helft kan in roaming gebruikt worden. (De extra data van 40 naar 50 vind ik eigenlijk irrelevant want ik gebruik ze toch bij lange niet).
Uiteindelijk is het voor Hey toch geen ramp om een euro minder inkomsten te hebben als daar de restricties op roaming volume zorgen voor minder kosten aan buitenlandse operatoren.
Plus zelfs nog: als mensen rapper hun volume opgebruiken in roaming levert dat flink wat geld op. Zeker omdat het op dit moment nog altijd niet mogelijk is dit extra verbruik te blokkeren. (Enkel tot de wettelijke € 60)
Dus denk er maar eens over na dat je op vakantie bent, in theorie 20 gigabye mag verbruiken met hey L aan €9 of €14 maar in de praktijk zou ik het benauwd krijgen van zodra het verbruik de 15 gigabyte voorbij is omdat je dan in de gevarenzone begint te komen van extra gebruik, wetende dat er vaak tot wel 48 uur vertraging op zit eer ze je verwittigen dat je bundel bijna op is. Of erger nog: dat je er al over zit.
Dat zijn de gekende smerige praktijken en flauwe excuses, dat die data met vertraging binnenkomt (inderdaad je data sessie moet afgerond zijn) maar een dag of 2 vertraging en dan met extra kosten zitten die je niet proactief kunt blokkeren dat vind ik echt schandalig.
Daarom dat ik blijf plakken op 40 GB voor €10 die ook in roaming te gebruiken zijn, dan ben ik op m’n gemak.
En wat die limieten aangaat hoop ik dat het BIPT of de ombudsman ingrijpt en ze verplicht dat op verzoek van de klant er geen buiten de bundel verbruik mag zijn.
Toegevoegd na 51 minuten 57 seconden:
Ze hebben de fout van 300 belminuten rechtgezet en het is nu onbeperkt.
De promo voor bestaande klanten staat nog steeds actief.
En bij mijn huidig tarief staat deze info

- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Dag iedereen
Nu in juni vervalt mijn 5 euro korting, ik was 1 van de vroege overstappers, nog voor de levenslange korting
Zou het aan te raden zijn mijn nummer naar andere provider te gaan en te wachten tot de levenslange actie terug komt? Of zouden ze na deze tariefaanpassingen die levensl1nge nooit meer doen?
Jaja, niemand heeft een glazen bol, maar ik ga een keuze moeten maken
Nu in juni vervalt mijn 5 euro korting, ik was 1 van de vroege overstappers, nog voor de levenslange korting

Zou het aan te raden zijn mijn nummer naar andere provider te gaan en te wachten tot de levenslange actie terug komt? Of zouden ze na deze tariefaanpassingen die levensl1nge nooit meer doen?
Jaja, niemand heeft een glazen bol, maar ik ga een keuze moeten maken
- Marsmillo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik zit in die situatie…Was al vanalles verwachtende omdat ik de 31ste Mei om 23u50 ofzo de orderbevestiging heb ontvangen (paar min voor de deadline dus). Vandaag telefoon gekregen van iemand die beweert van Hey te zijn. Ze kunnen de promo niet meer aanbieden en stellen voor dat ik inteken op het 14 euro abonnement. Op mijn vraag dat ik daar dan ook korting op kreeg was het antwoord “nee”.Ptoeneigh schreef: 03 jun 2024, 09:55 Ik ben heel benieuwd wat er zal gebeuren met klanten die afgelopen weekend rap met -5 euro korting de nieuwe formules besteld hebben.![]()
Heb geantwoord daar geen interesse voor te hebben. Maar ben wel van mening dat dit op zijn minst misleidende reclame was. Je gaat mij niet wijsmaken dat ze niet gepland hadden om hun aanbod de 1ste te wijzigen. Daarom twijfel ik nog of ik klacht indien bij de ombudsman telecom en/of economische inspectie. Vermoedelijk heb ik geen been om op te staan. Maar is uit principe.
Voor zover ik begreep is de procedure nummeroverdracht niet in werking gezet. Heb nu wel al een voordelig onbeperkt bellen maar weinig data abonnement (€7.25) en dacht voor 2.75 hoop data erbij te hebben. Niet dus. Dan blijf ik wel nog even waar ik ben (maar dat kan binnenkort vermoedelijk niet meer omdat het “Friends and Family of…” van Telenet op mijn werk zal wegvallen.
-*-
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Dit jaar hebben ze die korting heel veel aangeboden, er leek bijna altijd wel een actie lopende. Dus in die zin heb ik wel hoop dat ze nog terugkomt, hopelijk natuurlijk niet bij Black Friday pas.Belgissschenaap schreef: 03 jun 2024, 19:30 Nu in juni vervalt mijn 5 euro korting, ik was 1 van de vroege overstappers, nog voor de levenslange korting
Anderzijds is wisselen van operator wel heel gemakkelijk natuurlijk kun je altijd weer terugkomen wanneer er een promo is.
Wat je ook nog zou kunnen doen is de situatie uitleggen, dat je overweegt om over te stappen, en vragen of ze toch de korting willen behouden aangezien je al zo lang klant bent en zoveel anderen wel een lifetime promo hebben (gekregen) ook door te vragen (omgezet naar levenslange promo).
Als ze moeilijk doen dan weet je natuurlijk genoeg.
Toegevoegd na 4 minuten 5 seconden:
Je hebt groot gelijk, natuurlijk wisten ze dit, toch hebben ze nog een order aangenomen, en je hebt daar een bevestiging van.Marsmillo schreef: 03 jun 2024, 19:38Ik zit in die situatie…Was al vanalles verwachtende omdat ik de 31ste Mei om 23u50 ofzo de orderbevestiging heb ontvangen (paar min voor de deadline dus). Vandaag telefoon gekregen van iemand die beweert van Hey te zijn. Ze kunnen de promo niet meer aanbieden en stellen voor dat ik inteken op het 14 euro abonnement. Op mijn vraag dat ik daar dan ook korting op kreeg was het antwoord “nee”.Ptoeneigh schreef: 03 jun 2024, 09:55 Ik ben heel benieuwd wat er zal gebeuren met klanten die afgelopen weekend rap met -5 euro korting de nieuwe formules besteld hebben.![]()
Het zou dan wel netjes zijn als ze je iets aanbieden.
Voor mij is het eigenlijk ook meteen het bewijs dat ze van die oude formules af willen omdat de nieuwe eigenlijk rendabeler zijn voor ze.
Naar de ombudsman gaan kan sowieso geen kwaad, t is kosteloos en je hebt een punt.
Uiteindelijk zullen er sowieso nog wel promoties komen zowel bij Hey als anderen zoals het aankomende Digi dus uiteindelijk zal er wel iets uitkomen dat gunstig voor je is.
Nee de klantenservice van hey daar kan ik niet veel goeds over zeggen. T is echt de prijs met daarbij dan de arrogantie van Ryanair.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 9 keer
Toevallig al iemand die uitsluitsel kreeg van hey! over het behoud van de promo '5 € korting for life' met de overstap naar hun nieuwe abonnementen?
-
- Premium Member
- Bedankt: 39 keer
Ik heb gisteren na een uur te wachten via chat de bevestiging gekregen dat er *geen* overdracht is van de 5 euro bij een wijziging van nieuw abbonement.A teaspoon of baking schreef: 03 jun 2024, 22:00 Toevallig al iemand die uitsluitsel kreeg van hey! over het behoud van de promo '5 € korting for life' met de overstap naar hun nieuwe abonnementen?
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ze spreken zichzelf op meerdere plekken tegen:
* mails 2x verschillend
* klantenzone spreekt dit tegen
* helpdesk zegt weer iets anders
* app geeft iets anders
leuke wanboel
* mails 2x verschillend
* klantenzone spreekt dit tegen
* helpdesk zegt weer iets anders
* app geeft iets anders
leuke wanboel

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Op deze manier creëren ze natuurlijk wel zero loyaliteit en nog minder vertrouwen.
Daarnaast zero mogelijkheden om je buiten de bundel kosten te beperken in hun crappy klantenzone.
Alles bijeen genomen is het gewoon amateuristisch en arrogant.
Ze doen alles om als de goedkoopste uit de vergelijking van beste tarief te komen maar tegelijkertijd geven ze je gewoon de middelvinger.
Ik ben zelf niet getroffen door dit probleem, maar ik weet wel dat dit geen lange tijd meer gaat duren en dat ik mijn ogen ga openhouden hier op het forum voor een alternatief: een operator waar ik meer vertrouwen in ga hebben en betere controle om m’n budget te beheren.
Wie wel getroffen is hierdoor, doe jezelf een plezier en ga ermee naar de ombudsdienst, er staan in dit topic verschillende screenshots die je kunt gebruiken als bewijs.
Ik denk dat zelfs de pers hier een leuk verhaal aan gaat hebben “de duistere kant van klant te zijn bij de goedkoopste operator”.
Van zodra iemand van jullie facturen gaat ontvangen waarbij de “levenslange” korting geschrapt is misschien toch maar eens de media tippen. Niet alleen de rioolpers maar ook de VRT bijvoorbeeld.
Heel spijtig dit.
Daarnaast zero mogelijkheden om je buiten de bundel kosten te beperken in hun crappy klantenzone.
Alles bijeen genomen is het gewoon amateuristisch en arrogant.
Ze doen alles om als de goedkoopste uit de vergelijking van beste tarief te komen maar tegelijkertijd geven ze je gewoon de middelvinger.
Ik ben zelf niet getroffen door dit probleem, maar ik weet wel dat dit geen lange tijd meer gaat duren en dat ik mijn ogen ga openhouden hier op het forum voor een alternatief: een operator waar ik meer vertrouwen in ga hebben en betere controle om m’n budget te beheren.
Wie wel getroffen is hierdoor, doe jezelf een plezier en ga ermee naar de ombudsdienst, er staan in dit topic verschillende screenshots die je kunt gebruiken als bewijs.
Ik denk dat zelfs de pers hier een leuk verhaal aan gaat hebben “de duistere kant van klant te zijn bij de goedkoopste operator”.
Van zodra iemand van jullie facturen gaat ontvangen waarbij de “levenslange” korting geschrapt is misschien toch maar eens de media tippen. Niet alleen de rioolpers maar ook de VRT bijvoorbeeld.
Heel spijtig dit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
Dit was toch al lang bekend dat Hey Telecom zo handelde? Precies of mensen nu uit de lucht vallen. Dit was al van dag 1 zo.
Herinner me nog dat ik 5 euro promo kreeg voor 2 jaar maar wegens "fout" niet werd toegepast waarop ze leuk zeiden dat ik eerste 2 facturen maar zonder promo moet betalen en daarna 24 maanden zal gestart worden.
Heb het gevoel dat Orange ook naar dit niveau aan het toewerken is.
Herinner me nog dat ik 5 euro promo kreeg voor 2 jaar maar wegens "fout" niet werd toegepast waarop ze leuk zeiden dat ik eerste 2 facturen maar zonder promo moet betalen en daarna 24 maanden zal gestart worden.
Heb het gevoel dat Orange ook naar dit niveau aan het toewerken is.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 253 keer
Voor mij is het simpel: ik blijf op de 40GB staan. Ik ga het risico niet nemen om die 5€ te verliezen en ik heb met 40GB meer dan genoeg + onbeperkt bellen/sms. 40 GB die ik trouwens over heel EU kan gebruiken ipv 20GB.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Dat is exact hoe ik ook redeneer en heb gedaan met twee nummers. Gelukkig maar.Vaganzza schreef: 04 jun 2024, 08:36 Voor mij is het simpel: ik blijf op de 40GB staan. Ik ga het risico niet nemen om die 5€ te verliezen en ik heb met 40GB meer dan genoeg + onbeperkt bellen/sms. 40 GB die ik trouwens over heel EU kan gebruiken ipv 20GB.
Normaal zou ik ook wel veranderd zijn en hebben geredeneerd dat het me op jaarbasis 2x € 12 zou schelen maar de beperkte roaming data heeft mij tegengehouden en is me die extra euro wel waard just in case.
Maar what the actual f. Je gaat naar je klantenzone, ziet daar een promo prijs staan: een euro minder voor meer data, oke, dat zal dan wel. Er zijn er natuurlijk genoeg die dat dan nemen, waarom niet hè. Om dan doodleuk te horen te krijgen dat ze hun afspraken niet na gaan komen en dat je ook niet meer terug kan.
Ondanks dat het mij nu niet treft, heb ik het wel in mijn achterhoofd: vroeg of laat gaan ze ons dan ook zoiets lappen?
- VossyGamer
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 58 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik voel me echt opgelicht, ik had nooit mijn 3 nummers mogen overzetten van de 40GB formule naar de 50GB formule. Het is hun fout, en ze lachen me gewoon vierkant uit via de chat. Hoezo is het mijn fout dat zij alles fout aangeven? In de contracten die ik na de tarriefwijziging gekregen heb, staat ook de levenslange korting vermeld. Dus ze komen gewoon het contract niet na?! Merk in onderstaande screenshot ook "Travel Data Control" en "National Data Control Unblock" op, ongeloofelijk. Gewoon leugens, in het CONTRACT.

Uit 'frustratie' heb ik ook mijn Hey internet opgezegd, en komt vrijdag BASE hun internet installeren, dat tenminste een klantendienst met een telefoonnummer en juiste voorwaarden heeft, alsook hogere snelheden.

Uit 'frustratie' heb ik ook mijn Hey internet opgezegd, en komt vrijdag BASE hun internet installeren, dat tenminste een klantendienst met een telefoonnummer en juiste voorwaarden heeft, alsook hogere snelheden.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Sowieso zonder twijfel mee naar de ombudsdienst gaan.VossyGamer schreef: 04 jun 2024, 08:50 Ik voel me echt opgelicht, ik had nooit mijn 3 nummers mogen overzetten van de 40GB formule naar de 50GB formule. Het is hun fout, en ze lachen me gewoon vierkant uit via de chat. Hoezo is het mijn fout dat zij alles fout aangeven? In de contracten die ik na de tarriefwijziging gekregen heb, staat ook de levenslange korting vermeld. Dus ze komen gewoon het contract niet na?!
Mensen die in het weekend zijn veranderd naar een nieuw tarief hebben naar beste eer en geweten gehandeld. De mail van Hey ivm dat je korting zou vervallen werd maandag pas verstuurd.
Je hebt gewoon iets besteld vanuit je klantenzone waar duidelijk een andere prijs stond.
Als ze de korting niet willen toepassen op je nieuwe formule, laat ze dan op zijn minst de situatie terugdraaien naar je oude tariefplan. Ja: er zijn mensen van de backoffice die dat sowieso kunnen.
En dan heel hard je ogen openhouden, overstappen zodra er een goede deal is elders.
Toegevoegd na 5 minuten 34 seconden:
Ook op dit moment als ik in mijn klanten zone ga kijken kan ik zo gezegd nog altijd met korting de nieuwe formules bestellen. Dan ben je toch niet serieus?

Dit is wel waarom mensen paranoïde worden en trust issues krijgen.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Er gebeuren nog eigenaardige dingen hoor...
Kijk even naar mijn diagram:

Mijn factuur is zaterdag betaald en staat nog steeds niet als betaald geregistreerd.
De promo staat nog steeds online in de klantenzone:

maar niet in de app.
Ik blijf er braaf af.
Ik heb ruim genoeg met 40GB en neem het risico niet.
Kijk even naar mijn diagram:

Mijn factuur is zaterdag betaald en staat nog steeds niet als betaald geregistreerd.
De promo staat nog steeds online in de klantenzone:

maar niet in de app.

Ik blijf er braaf af.
Ik heb ruim genoeg met 40GB en neem het risico niet.

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik snap niet dat er hier zo een spel wordt gemaakt over het feit dat jullie nog 5EU korting extra willen op de nieuwe tarieven ...
Ik (en de meeste hier waarschijnlijk) krijgen voor amper 10€ per maand onbeperkt bellen en maar liefst 40GB aan data. Data die dan ook nog eens volledig beschikbaar is in de EU.
Wij zijn net terug van Kreta met heel slechte wifi in hotel (zoals het meestal is) maar zeer goede 5G ontvangst. Dan is veel data bij je gsm abonnement zeer welkom.
Ik vind niet dat jullie recht hebben tot klagen, trouwens het nieuwe L abonnement vindt ik minder interessant aan 14EU dan het oude aan 10EU. Ik denk niet dat ze nog kortingen gaan geven op de nieuwe abbo's
Ik (en de meeste hier waarschijnlijk) krijgen voor amper 10€ per maand onbeperkt bellen en maar liefst 40GB aan data. Data die dan ook nog eens volledig beschikbaar is in de EU.
Wij zijn net terug van Kreta met heel slechte wifi in hotel (zoals het meestal is) maar zeer goede 5G ontvangst. Dan is veel data bij je gsm abonnement zeer welkom.
Ik vind niet dat jullie recht hebben tot klagen, trouwens het nieuwe L abonnement vindt ik minder interessant aan 14EU dan het oude aan 10EU. Ik denk niet dat ze nog kortingen gaan geven op de nieuwe abbo's
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
"geen recht op klagen"...
Als een provider adverteert met een prijs en je na het afsluiten van het contract zegt "toch niet", dan is het niet correct.
Als jij vindt dat mensen bedriegen mag dan leven we op een andere manier.
Als een provider adverteert met een prijs en je na het afsluiten van het contract zegt "toch niet", dan is het niet correct.
Als jij vindt dat mensen bedriegen mag dan leven we op een andere manier.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Begrijp me niet verkeerd, ik ben net als jij ook heel content met €10 / 40 GB maar ik neem het wel op voor de rest die benadeeld is.daydreamke schreef: 04 jun 2024, 09:37 Ik snap niet dat er hier zo een spel wordt gemaakt over het feit dat jullie nog 5EU korting extra willen op de nieuwe tarieven ...
De essentie blijft dat zij in goed vertrouwen vanuit hun klantenzone een bestelling hebben geplaatst voor de nieuwe formules, waar tot op de dag van vandaag knalrood een mooie prijs van -5€ bijstaat en dat ze levenslange korting behouden.
In alle redelijkheid kun je die mensen toch niets verwijten, dat ze nu kwaad zijn omdat ze benadeeld werden / omdat beloftes niet zijn nagekomen terwijl ze nochtans zelfs schriftelijk bevestigd zijn… dat vind ik straf en zelfs crimineel, logisch toch dat mensen zich opgelicht voelen?
Misschien ben ik naïef maar ik hoop stiekem dat dit een misverstand is en dat zij toch hun korting mogen behouden zoals op de website staat, de factuur zal het gaan uitwijzen.
Misschien is het gewoon weer miscommunicatie, daar staan ze wel bekend om. #amateurs
-
- Elite Poster
Dat doen ze al lang hoor, ik herinner mij toen ik van de 7 naar 15 euro abbo met -5 promo wou switchen, kreeg de promo niet.Ptoeneigh schreef: 04 jun 2024, 08:02 Op deze manier creëren ze natuurlijk wel zero loyaliteit en nog minder vertrouwen.
In de chat verteld dat ik dan beter even naar een andere provider ga en later terug vonden ze dat OK... ipv mij te willen houden voor extra geld maar nee...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 14 keer
@splinterbyte dus je bent dan weggegaan en niet meer naar hey terug gekeerd?
En eigenlijk best absurd dat ze toch de lange weg met je gedaan hebben ipv gewioon die promo direct toe te kennen

En eigenlijk best absurd dat ze toch de lange weg met je gedaan hebben ipv gewioon die promo direct toe te kennen
-
- Elite Poster
Jawel hoor ben toen 2 weken ofzo naar Orange gegaan en dan terug Hey om de promo te pakken, zelfde SIM behouden. Ook geen geld verloren alleen wat tijd ingestoken.ghostboy1993 schreef: 04 jun 2024, 10:10 @splinterbyte dus je bent dan weggegaan en niet meer naar hey terug gekeerd?![]()
Laatst gewijzigd door splinterbyte 04 jun 2024, 10:18, in totaal 1 gewijzigd.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Omdat ze te lui zijn om een dossier op te maken of bij een supervisor vragen voor toestemming. Bureaucratie wellicht en onderbezetting natuurlijk.
Het is dan inderdaad makkelijker om het op die manier te doen, dan verloopt het geautomatiseerd en hebben ze er geen werk aan.
Bij andere operatoren zou je als werknemer daarvoor serieus naar uw voeten krijgen of zou het aanmoedigen hiervan zelfs als fraude / misbruik gezien worden (manipuleren van sales targets en en dat soort data).
Het is dan inderdaad makkelijker om het op die manier te doen, dan verloopt het geautomatiseerd en hebben ze er geen werk aan.
Bij andere operatoren zou je als werknemer daarvoor serieus naar uw voeten krijgen of zou het aanmoedigen hiervan zelfs als fraude / misbruik gezien worden (manipuleren van sales targets en en dat soort data).
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 04 jun 2024, 10:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Dat gevoel heb ik al verschillende keren gehad bij helpdesks idd, dat ze liever niets buiten hun 'comfortzone' doen en afschuiven op het systeem ook al is het nadelig van de klant...
Zou de AI daar verandering in brengen ?

- Ptoeneigh
- Elite Poster
Ik hoop dat ze hun AI model dan niet gaan trainen met de chatlogs en de info op hun website want dan gaat het bizarre en enorm grappige output opleverensplinterbyte schreef: 04 jun 2024, 10:29 Dat gevoel heb ik al verschillende keren gehad bij helpdesks idd, dat ze liever niets buiten hun 'comfortzone' doen en afschuiven op het systeem ook al is het nadelig van de klant...
Zou de AI daar verandering in brengen ?![]()

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik heb mijn nr overgezet naar dat nieuwe mobile L formule (ookal is dit maar 20GB EU roaming, voor ruim voldoende). Voorlopig staat mijn prijs/maand nog op €9 in mijn portaal.
Ik hoop niet dat ze dit gaan aanpassen, want dat zou ik wel wel spijt van hebben
en had ik beter mijn 20GB Boost tarief kunnen behouden 
Ik hoop niet dat ze dit gaan aanpassen, want dat zou ik wel wel spijt van hebben

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Idem hier, heb 3 nummers voor de kinderen en ga ook het risico niet nemen. Ben sinds begin mei van 1 naar 3 nummers gegaan, en de laatste 2 hebben hun boost gekregen en zitten nu al op 40gb na 1 maand.Vaganzza schreef:Voor mij is het simpel: ik blijf op de 40GB staan. Ik ga het risico niet nemen om die 5€ te verliezen en ik heb met 40GB meer dan genoeg + onbeperkt bellen/sms. 40 GB die ik trouwens over heel EU kan gebruiken ipv 20GB.