Belgische Verkiezingen 2024
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Interessant om weten dat de voorstellen van de partijen niet altijd zo maar kunnen en zelfs onwettelijk zijn. De bedenkingen van advocaat.be hield 677 voorstellen tegen het licht.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 31 keer
De extreme partijen scoren goed in het uithollen van de rechtsstaat.on4bam schreef: 31 mei 2024, 15:47 Interessant om weten dat de voorstellen van de partijen niet altijd zo maar kunnen en zelfs onwettelijk zijn. De bedenkingen van advocaat.be hield 677 voorstellen tegen het licht.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Logisch, bij extremen gaat het altijd meer over het opdringen van hun extreme visie op anderen, de rechtsstaat staat dan in de weg en die moet dus weg.warpozio2 schreef: 31 mei 2024, 16:35De extreme partijen scoren goed in het uithollen van de rechtsstaat.on4bam schreef: 31 mei 2024, 15:47 Interessant om weten dat de voorstellen van de partijen niet altijd zo maar kunnen en zelfs onwettelijk zijn. De bedenkingen van advocaat.be hield 677 voorstellen tegen het licht.
Andersdenkenden zijn vervelend en moeten ook weg, je krijgt dan een enge maatschappij met maar één toegelaten waarheid, kortom een beetje zoals Rusland

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/het-europ ... ees-debat/
"Er is 30.000 miljard spaargeld in Europa", zegt Wouter Beke! Dit maakt wel duidelijk waarom een partij die amper stemmen haalt in eigen land, in de EU mee aan tafel zit met de grote jongens...
"Er is 30.000 miljard spaargeld in Europa", zegt Wouter Beke! Dit maakt wel duidelijk waarom een partij die amper stemmen haalt in eigen land, in de EU mee aan tafel zit met de grote jongens...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
Goed ik ben overtuigd. Enkel een stem voor het VB kan ons veel ellende besparen.
Ik ga in Vlaanderen voor Johan Deckmyn en Caroline Persine. Maar hoe moet ik dan stemmen als ik Ghuy D'Haeseleer niks wil gunnen in het Vlaams parlement?
Ik ga in Vlaanderen voor Johan Deckmyn en Caroline Persine. Maar hoe moet ik dan stemmen als ik Ghuy D'Haeseleer niks wil gunnen in het Vlaams parlement?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Nee, in extreme omstandigheden krijg je extreme reacties....Dizzy schreef: 31 mei 2024, 18:56
Logisch, bij extremen gaat het altijd meer over het opdringen van hun extreme visie op anderen, de rechtsstaat staat dan in de weg en die moet dus weg.
Andersdenkenden zijn vervelend en moeten ook weg, je krijgt dan een enge maatschappij met maar één toegelaten waarheid, kortom een beetje zoals Rusland![]()
We betalen ondertussen extreem veel belastingen, er komen extreem veel migranten op ons af, onze sociale zekerheid is extreem onbetaalbaar aan't worden, ons onderwijs is extreem aan't slabakken(al dan niet omdat den helft de taal niet kan) & een woke sausje komt er de komende decennia ook nog over gelepeld....en hoe komt dat ? Omdat onze overheid onbekwaam is en het niet opgelost krijg. 'tja, dan moet je niet verschieten dat de bevolking extreem links of rechts gaat stemmen.
Dat heeft weinig met intolerantie of anders denkende te maken...maar het is natuurlijk héél gemakkelijk om een mening weg te zetten, net zoals jij graag het woord Nazi gebruikt....moet ik je nu ook telkens voor communist gaan verwijten als je linkse praat aan't uitbraken bent ?
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 55 keer
De extreme partijen gaan geen ene reet veranderen aan die situaties. Misschien dat ze werk zullen maken van die wereldvreemde rechters, en zoals gewoonlijk (want ook de gematigde partijen hebben hier een handje van weg) zal de EU wel de schuld krijgen, en de linkse burger zal wel zijn mond moeten leren houden (kliklijn voor linkse leerkrachten).
Maar voor de rest zal er niks veranderen. Hoewel. Kijk naar Meloni, nog meer migranten dan voor haar aantreden. Maar intussen wel alle kritische journalisten uit de RAI gegooid.
Met dank aan de kiezer
Maar voor de rest zal er niks veranderen. Hoewel. Kijk naar Meloni, nog meer migranten dan voor haar aantreden. Maar intussen wel alle kritische journalisten uit de RAI gegooid.
Met dank aan de kiezer
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- iceke
- Elite Poster
Yup, maar de traditionele partijen laten ons dus geen alternatief... die proteststem haalt geen kl*ten uit, zowel niet op links als op rechts, die stem op een traditionele partij ook niet.
Vertel me vooral op wie ik moet stemmen
Die stemtest van de vrt was het ook niet echt met op 1. het vb en op 2. met 2% minder de pvda.
Rood nooit, blauw = de oorzaak van alle miserie, oranje zijn meelopers en geel krijgt zijn agenda er toch nooit doorgedrukt...'t zal wel weer geel worden, niet dat het veel uitmaakt als een kwart op bruin stemt.
Vertel me vooral op wie ik moet stemmen

Rood nooit, blauw = de oorzaak van alle miserie, oranje zijn meelopers en geel krijgt zijn agenda er toch nooit doorgedrukt...'t zal wel weer geel worden, niet dat het veel uitmaakt als een kwart op bruin stemt.
- Mortov Molotov
- Pro Member
Kan allemaal best, maar dat de klassieke partijen er niks van bakken is m.i. eveneens de schuld van de kiezers. Ik illustreerde dat enkele dagen geleden in deze topic:
viewtopic.php?p=991706#p991706
viewtopic.php?p=991706#p991706
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Ik strijd dat zeker niet af, maar als je incompetenten vervant door zotten, gaat het zeker niet beteren.
Ik ben wél overtuigd dat het volk de eigen leiders kiest, wat dus veel zegt als we in het welvarende Vlaanderen een nietsnut als Jan Jambon aan het hoofd van de regering verkiezen.
Op kieslijsten staan hier en daar wél competente mensen, maar vrijwel niemand stemt op deze of gene, maar wel op "die kennik van TV".
Ik ben wél overtuigd dat het volk de eigen leiders kiest, wat dus veel zegt als we in het welvarende Vlaanderen een nietsnut als Jan Jambon aan het hoofd van de regering verkiezen.
Op kieslijsten staan hier en daar wél competente mensen, maar vrijwel niemand stemt op deze of gene, maar wel op "die kennik van TV".
- Mortov Molotov
- Pro Member
Je bevestigt enkel mijn punt hoor. En wat die extremistische partijen betreft : daar waar democratieën zijn opgehouden te bestaan, is dat het gevolg van de keuze van de kiezers.
Edit: en dan moet je weten dat Jambon uitkwam voor de Kamer, in 2019.
Edit: en dan moet je weten dat Jambon uitkwam voor de Kamer, in 2019.
Laatst gewijzigd door on4bam 02 jun 2024, 23:13, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Reden: full quote van vorige post verwijderd

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Maar door nog eens op de incompetenten te stemmen gaat het wel beteren...heist_175 schreef: 02 jun 2024, 19:48 Ik strijd dat zeker niet af, maar als je incompetenten vervant door zotten, gaat het zeker niet beteren.
Je vraagt, en kopieert daarbij letterlijk wat de incompetente politici ook vragen, om hun slecht bestuur te vergeven en hen zelfs nog eens te belonen met een stem en de macht nog maar eens in dezelfde handen te houden, want met "de zotten" zou het nog veel erger zijn. Nu, ik denk niet dat we slecht moeten stemmen om "nog slechter" te vermijden. Het lijkt me beter om zodanig te stemmen dat dat "nog slechter" vanzelf verdwijnt, zodat het de volgende keer geen excuus meer hoeft te zijn om te moeten stemmen op mensen waarvan werkelijk bewezen is dat ze ons land naar de afgrond te sturen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 jun 2024, 21:43, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
Maar dat "probleem" heb je aan beide kanten...wat heb je aan een Wouter Beke of een Rousseau, om er maar 2 te noemen ?heist_175 schreef: 02 jun 2024, 19:48 Ik strijd dat zeker niet af, maar als je incompetenten vervant door zotten, gaat het zeker niet beteren.
Wat me vooral is opgevallen in deze verkiezingscampagne is dat het vooral over de andere ging en héél weinig over hun eigen partij.
-
- Elite Poster
Klopt, het is uiteraard ook al heel lang duidelijk in de polls, de ene na de andere, wie de grote winnaar wordt straks. En dan moet je nog weten dat de polls VB de vorige keren steeds hebben onderschat. Over programma's etc gaat het niet meer, het is enkel nog "stem voor ons want wij zijn geen VB." Een palmares om te verdedigen heeft niemand, VB moest niet besturen en bij de anderen was het 5 jaar lang pure afbraak, net hetgeen waar ze, ironisch, VB van verwijten. Uiteraard speelt al die aandacht ook weer in het voordeel van VB: tijdens de campagne zijn ze nog gestegen in de polls (en PVDA ook) ten koste van de anderen.iceke schreef: 02 jun 2024, 21:42 Wat me vooral is opgevallen in deze verkiezingscampagne is dat het vooral over de andere ging en héél weinig over hun eigen partij.
Of hoe VB nu alles domineert zonder enige verantwoordelijkheid te moeten nemen en hoe het binnen 5 jaar nog een pak erger zal zijn als we nu de kans niet grijpen om dat te veranderen (om nog niet te zeggen dat we nog eens 5 jaar zouden verliezen). Wie wordt hier niet moe van?
Laat ons er voor zorgen dat het nu de laatste keer is dat het steeds weer over VB moet gaan ipv inhoud. Dat kan maar op 1 manier: door VB zodanig veel stemmen te geven dat ze verplicht worden om ook verantwoordelijkheid te moeten opnemen. Dat het "zotten" zouden zijn zullen we dan wel zien en hoe dan ook overleven we dat nog wel, het zijn ook lang niet de eerste "zotten" in onze politiek. Vergeet niet: elke andere stem (naast PVDA/Blanco) beloont de afbraak van de laatste 5 jaar, en dat is niet het signaal dat we nu moeten sturen. VB mag ook geen excuus zijn om wel de afbraak te belonen, want dat is pure ironie.
- heist_175
- Moderator
Ik denk dat "slecht" beter is dan "slechter", ja.CCatalyst schreef: 02 jun 2024, 21:32Nu, ik denk niet dat we slecht moeten stemmen om "nog slechter" te vermijden.
- Dizzy
- Elite Poster
Uiteraard zijn er veel problemen, net zoals in andere landen maar we mogen niet de fout maken om te fixeren op één kant van het verhaal. Ondanks alle problemen is en blijft België een fantastisch land om te wonen. Was ik daar niet van overtuigd dan woonde ik al lang elders.iceke schreef: 02 jun 2024, 13:49Nee, in extreme omstandigheden krijg je extreme reacties....Dizzy schreef: 31 mei 2024, 18:56Logisch, bij extremen gaat het altijd meer over het opdringen van hun extreme visie op anderen, de rechtsstaat staat dan in de weg en die moet dus weg.
Andersdenkenden zijn vervelend en moeten ook weg, je krijgt dan een enge maatschappij met maar één toegelaten waarheid, kortom een beetje zoals Rusland![]()
We betalen ondertussen extreem veel belastingen, er komen extreem veel migranten op ons af, onze sociale zekerheid is extreem onbetaalbaar aan't worden, ons onderwijs is extreem aan't slabakken(al dan niet omdat den helft de taal niet kan) & een woke sausje komt er de komende decennia ook nog over gelepeld....en hoe komt dat ? Omdat onze overheid onbekwaam is en het niet opgelost krijg. 'tja, dan moet je niet verschieten dat de bevolking extreem links of rechts gaat stemmen.
Dat heeft weinig met intolerantie of anders denkende te maken...maar het is natuurlijk héél gemakkelijk om een mening weg te zetten, net zoals jij graag het woord Nazi gebruikt....moet ik je nu ook telkens voor communist gaan verwijten als je linkse praat aan't uitbraken bent ?
Het lijkt me dat negativisme een moral duty is voor sommigen en dan heb je inderdaad keuze genoeg om uw frustraties op te botvieren. Zelf heb ik echter niet zoveel last van de problemen, ondanks de hoge belastingen heb ik 2 nieuwbouwwoningen kunnen realiseren, woon ik in een mooie buurt, rij ik met een gesubsidieerde wagen (merci!) en ga ik meerdere keren per jaar op reis. Daarnaast heb ik nog een een frigo vol appeltjes voor de dorst op overschot. Ik ken er veel die in dezelfde situatie zitten en sommigen nog beter en toch is de frustratie hoog.
Bovendien zie ik dezelfde problemen in Vlaanderen als in België. Het afsplitsen van bevoegdheden heeft zelden voor verbetering gezorgd, soms zelfs nog verslechtering. Waarom verder op dat pad gaan dat ook ongewoon duur is en nergens ter wereld als optie beschouwd? Ik zie niet in wat een splitsing, toch HET doel van VB ons als voordeel zal opleveren? in UK werkte het terugplooien op zichzelf en navelstaarderij alvast niet, ook niet tegen migratie.
Laat ons eerlijk zijn, het programma van VB is gebaseerd op intolerantie en opzetten van mensen tegen elkaar. Je moet in dat gedachtengoed meegaan of je bent een slechte Vlaming, dat bedoel ik met tegen andersdenkenden. Men is voor de eigen Vlaamse cultuur maar wel in oorlog met diezelfde cultuursector, opnieuw tegenstrijdig en teken van onverdraagzaamheid en strijd tegen andere ideeën.
Ik beschouw mezelf niet als links noch rechts. Ik ben gewoon mens en soms links en soms rechts en meestal ergens ertussen. Ik geloof niet in de grote waarheid van geen enkele partij, dat betekent immers dat andere meningen minder zijn ipv gewoon anders. En ja, ik denk niet dat nazi's onze problemen gaan oplossen, net zoals communisten het nergens gekund hebben.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Echt, ik distantieer me volledig met deze partij.Chris Janssens (Vlaams Belang): “Beste wat holebigemeenschap kan overkomen, is dat LGBTQ+-bewegingen ophouden te bestaan”
Ik ben voor progressiviteit en het vrijheidsprincipe en dit is echt vreselijk om dat uit mensen te horen. Zelfs al is de boodschap dat homo zijn nu gelijk staat aan hetero. Ik vind het heel beangstigend dat zij afbraak zouden doen aan die gemeenschap.
- heist_175
- Moderator
Na 9/6 zou die vrijheid, geheel gekozen door de Vlamingen zelf, er plots wel anders kunnen uitzien.
En 't is niet van "per ongeluk" of "ik wist het niet". Hun standpunten en uitspraken zijn door iedereen te lezen en te raadplegen.
En 't is niet van "per ongeluk" of "ik wist het niet". Hun standpunten en uitspraken zijn door iedereen te lezen en te raadplegen.
- Dizzy
- Elite Poster
Je bent vrij om hun mening te volgen, anders ben je niet vrij maar een slechte Vlaming of nog erger een Waal of moslim of zo'n culturo of een LGBTQ+. en die moeten/mogen niet vrij zijn. Het is inderdaad mogelijk dat sommige anti-wokers na de verkiezingen vies wakker worden.
-
- Elite Poster
Je geeft enkel de quote zonder enige context en vervolgens je commentaar, dus ik ben niet zeker wat hij dan precies bedoelt. Wil hij zeggen dat hij meent dat het werk van die bewegingen volbracht is en dat het risico is dat als ze nog verder gaan (en dat gaat dan in de richting van wat Groen voorstelt: genderneutrale toiletten en aansprekingen op school etc) dat dat teveel mensen tegen de borst zou kunnen stoten wat dan weer negatief zou afstralen op anderen?boonpwnz schreef: 03 jun 2024, 12:39 Ik ben voor progressiviteit en het vrijheidsprincipe en dit is echt vreselijk om dat uit mensen te horen. Zelfs al is de boodschap dat homo zijn nu gelijk staat aan hetero. Ik vind het heel beangstigend dat zij afbraak zouden doen aan die gemeenschap.
Zelf ben ik niet tegen die bewegingen, ik kan gerust zijn dat mijn stem op VB ook niet zal leiden tot het einde van die bewegingen. De Grondwet garandeert immers de vrijheid van vereniging, en bovendien zegt die man enkel maar "het beste dat ..." en niet van "wij gaan die verenigingen opheffen" (wat toch niet kan).
Ik herinner je eraan, boonpwnz, dat je ook niet wou stemmen op VB omdat ze ons zogezegd in schulden zouden steken. Toen ik je vervolgens een repliek gaf waarin ik je er op wees dat de afbraakpartijen, die nu onze regering vormen, de staatsschuld van ons land zullen laten oplopen tot maar liefst 120% BBP, bleef je stil. Dat vind ik jammer.
-
- Elite Poster
Ik vind het erg jammer, en zo onder jouw niveau, dat je geen enkel constructief alternatief kan voorstellen, behalve dan terug stemmen op de afbraakpartijen. Partijen waar je zelf ook je kritiek niet voor spaarde de voorbije jaren (tot heel recent nog), alleen nu eventjes niet omdat het nu niet goed uitkomt om die kritiek te herhalen.
M.i. een reden te meer om op VB te stemmen zodat we over 5 jaar niet nog eens in hetzelfde schuitje zitten (alleen met VB nog veel hoger in de polls). Vreemd dat je nu afkomt met "vrijheid zou er wel eens heel anders kunnen uitzien," want de voorbije jaren - maar nu ook eventjes niet - zei je enkel maar dat VB niet zou kunnen besturen.
Ik maak me iig geen zorgen over die vrijheid, die zal niet verdwijnen. VB kan inderdaad niet besturen en daarnaast verbiedt de Grondwet ook het wegnemen van zo'n vrijheden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Gemakkelijkshalve "vergeet je nu wel even omdat het je even beter uitkomt" dat de verkozenen van het VB geen rekening zullen houden met waar jij je al dan niet persoonlijk zorgen over maakt noch wat de Belgische grondwet al dan niet zegt. Ze willen immers als eerste punt België afbreken zonder daarbij rekening te houden met de grondwet noch met de wetten van het Belgische volk.CCatalyst schreef: 03 jun 2024, 15:54 Ik maak me iig geen zorgen over die vrijheid, die zal niet verdwijnen. VB kan inderdaad niet besturen en daarnaast verbiedt de Grondwet ook het wegnemen van zo'n vrijheden.
Je redenering is dan ook louter een persoonlijk standpunt en stem en raakt verder kant noch wal en zegt al helemaal niets of het VB (en bij uitbreiding de NVA want daar zitten er een paar te popelen om terug te kunnen aansluiten bij de originele gedachtengang) jouw persoonlijke mening zal volgen of niet.
Wie daar zonder meer intrapt en jouw redenering volgt zou inderdaad getuigen om over een bedenkelijk laag niveau te beschikken. We gaan op de slechtsten van de slechtsten kiezen want dan wordt het automatisch veel beter. Je moet er maar opkomen.

Diegenen die bij aanvang van WOII kozen voor de collaboratie omdat ze dachten dat de Duitsers een stem en tijdelijke steun verdienden waarmee de eigen Vlaemsche zaak gediend zou zijn zijn ook van een (soms letterlijk) kale reis terug gekomen. Met de grondwet noch andere wetten werd toen ook al geen rekening mee gehouden door de extreem rechtse rakkers.
En hun ranzig intermezzo werd alleen mogelijk gemaakt omdat ze door een deel van de bevolking gesteund of gedoogd werden.
Ga je goedkope demagogie en doorzichtige strategie dus maar verkopen aan de lichtgelovigen van deze wereld en/of diegenen zonder enig historisch besef noch bredere kijk op de wereld.
Laatst gewijzigd door ivob 03 jun 2024, 16:28, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- heist_175
- Moderator
Als je staatsschuld, VB en jammer alle 3 in 1 zin gebruikt, zou mijn combinatie er toch anders uitzien.
Een poging: het is jammer dat het VB allerlei koortsdromen en economische nachtmerrie op ons Vlaanderen en België zou loslaten, waardoor de staatsschuld niet enkel maar zou verhogen (zoals we de laatste jaren zagen), maar zou ontploffen.
En voor iemand die WSJ en DeTijd volgt, misschien even meegeven wat de Duitse werkgevers als stemadvies meegeven?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240530_95133416
Dat zie je ook bv in Italië, Meloni roept dat wel, maar doet net het tegenovergestelde (migranten massaal binnenlanten). Omdat de slappe Italiaanse economie anders nog verder zou wegzinken. Vergis u niet: het is het wanbeleid van die andere extreemrechtse zot (Berlusconi) die Italië tot zo'n slappe vod heeft doen verworden.
Een poging: het is jammer dat het VB allerlei koortsdromen en economische nachtmerrie op ons Vlaanderen en België zou loslaten, waardoor de staatsschuld niet enkel maar zou verhogen (zoals we de laatste jaren zagen), maar zou ontploffen.
En voor iemand die WSJ en DeTijd volgt, misschien even meegeven wat de Duitse werkgevers als stemadvies meegeven?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240530_95133416
Duitse ondernemers mobiliseren tegen extreemrechts
De impact van een migratiestop, ooit gewenst door de domme Brexit-stemmers en nu gewenst door de (nog te vormen) PVV-regering, zou in Vlaanderen (maar dus evengoed in NL, DE en al zichtbaar in UK) serieuze gevolgen hebben.Bijna acht op de tien bedrijfsleiders in Duitsland vrezen dat Alternative für Deutschland de economie zal schaden. Tientallen grote bedrijven doen een oproep om op 9 juni voor partijen te stemmen die de Europese waarden in hun vaandel dragen.
Dat zie je ook bv in Italië, Meloni roept dat wel, maar doet net het tegenovergestelde (migranten massaal binnenlanten). Omdat de slappe Italiaanse economie anders nog verder zou wegzinken. Vergis u niet: het is het wanbeleid van die andere extreemrechtse zot (Berlusconi) die Italië tot zo'n slappe vod heeft doen verworden.
-
- Elite Poster
Maar nogmaals,heist_175 schreef: 03 jun 2024, 16:27 Een poging: het is jammer dat het VB allerlei koortsdromen en economische nachtmerrie op ons Vlaanderen en België zou loslaten, waardoor de staatsschuld niet enkel maar zou verhogen (zoals we de laatste jaren zagen), maar zou ontploffen.
1 - Je veronderstelt nu weer wat je de voorbije jaren steeds ontkent hebt. Dat VB kan besturen.
2 - De huidige uitbreiding van de staatsschuld is ook een economische nachtmerrie - bovendien heeft geen enkele partij ambities om in de buurt van de Europese vereisen te komen (ref analyse kiesprogrammas).
Moeten we nu echt veronderstellen dat het beter gaat worden door opnieuw op dezelfde te stemmen die het effectief slechter gemaakt hebben?
==> Indien ja: hou je ons nu voor de gek?
==> Indien nee: stel nu toch eens een alternatief voor zodat we de afbraak van de voorbije jaren niet belonen met een stem. Het moet geen VB zijn, maar wat dan wel?
Telkens weer die irrelevante zaken erbij betrekken, Brexit of iets anders. Dit artikel is niet relevant voor ons. VB kan niet besturen. Het is alleen maar de bedoeling om VB uit de weg te ruimen, zodat het gezond verstand een stukje kan terugkeren en het niet alleen nog maar over VB gaat. Want word jij dat niet moe? Ik in ieder geval wel.
En ja, VB ruimen we wel degelijk uit de weg door erop te stemmen en ze te dwingen tot verantwoordelijkheid. Het omgekeerde: de strategie van er niet op te stemmen, heeft ze de voorbije 40 jaar alleen maar groter gemaakt zonder dat ze verantwoordelijkheid moesten nemen. Jij gelooft blijkbaar dat je strategie na 40 jaar nu een ander resultaat zal opleveren, en ooit dacht ik zoals jij. Maar ondertussen ben ik wijzer geworden en zie ik in dat je VB alleen maar uit de weg kan ruimen door erop te stemmen. Doen we het nu niet dan zullen we het binnen 5 jaar moeten doen, ondertussen zal het land nog eens 5 jaar afgebroken worden met Vivaldi 2 en zal het nog eens 5 jaar over VB blijven gaan. En ik ben dat zo moe.
-------
Merk op dat deze repliek mooi ingaat op de 2 verschillende onderdelen van mijn pleidooi:
- Eerste paragraaf: het allerbelangrijkste, de afbraak van de laatste 5 jaar niet belonen met een stem
- Tweede paragraaf: ondergeschikt, je stem dan strategisch gebruiken om het VB/cordon uit de weg te ruimen zodat ze het debat niet langer kunnen domineren
- heist_175
- Moderator
Wat denk je dat het VB gaat doen met al die stemmen?
Met hun zwarte botinnen over marcheren richting "zichzelf uit de weg ruimen"?
Of toch gewoon in ons eigenste Vlaamse Parlement hun racistische en haatdragende standpunten proberen om te zetten in de realiteit. En als het niet in de regering is, dan wel in de proportionele representatie in allerhande commissies en raden van bestuur.
Je maakt uzelf echt "blaaskes wijs" als je gelooft dat je het VB gaat opruimen door erop te stemmen.
Met hun zwarte botinnen over marcheren richting "zichzelf uit de weg ruimen"?
Of toch gewoon in ons eigenste Vlaamse Parlement hun racistische en haatdragende standpunten proberen om te zetten in de realiteit. En als het niet in de regering is, dan wel in de proportionele representatie in allerhande commissies en raden van bestuur.
Je maakt uzelf echt "blaaskes wijs" als je gelooft dat je het VB gaat opruimen door erop te stemmen.
-
- Elite Poster
Het gaat niet over "al die stemmen". Het gaat over dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ze verantwoordelijkheid moeten nemen, zullen ze intern uiteenvallen aan twisten en ruzies. De kliek van FDW (nog steeds een stemmenkannon) wilt absoluut niet besturen, hun hele carriere is gestoeld op profiteren en niets doen en ze zijn te oud om te veranderen. De kliek van TVG wilt wel besturen, maar heeft geen enkele ervaring en kan het niet, zeker niet wanneer ze tegelijk ook nog eens een interne partijcrisis moet bezweren die zal uitlekken naar de media.
Er is maar 1 logische uitkomst: als VB verantwoordelijkheid moet nemen, valt de partij uiteen. FDW en zijn kliek zullen afsplitsen om de verantwoordelijkheid te ontduiken.
Wel, je weet wat zeggen van mensen die steeds hetzelfde doen (niet op VB stemmen) en een ander resultaat verwachten? In jouw scenario zal VB nog groter worden, zonder verantwoordelijkheid te moeten nemen.heist_175 schreef: 03 jun 2024, 17:03Je maakt uzelf echt "blaaskes wijs" als je gelooft dat je het VB gaat opruimen door erop te stemmen.
Zeg me dan eens hoe je dat concreet ziet naar de toekomst toe? Want uiteindelijk zal VB op die manier ook zodanig groot worden dat ze moeten besturen, alleen is het dan binnen 5 of 10 jaar. Ondertussen hebben we nog eens 5/10 jaar verloren met Vivaldi-afbraak en gepalaver over VB. Is dat echt wat je wil? Word je dat niet moe?
-
- Elite Poster
Dat zou zo erg niet zijn want dat zou dan het rechtstreekse gevolg van de eigen blaaskens zijn.heist_175 schreef: 03 jun 2024, 17:03 Je maakt uzelf echt "blaaskes wijs" als je gelooft dat je het VB gaat opruimen door erop te stemmen.
Het wordt problematischer voor diegenen die het er niet mee eens zijn en nadien de shit van die blaaskens weer mogen opruimen.

Nu ja, een verwittigd man is er twee waard.
Dus vorige week toch maar op prospectie geweest naar een uitwijkmogelijkheid.
Even teruggekeerd om komende donderdag en zondag nog even de verantwoordelijkheid op te nemen en nadien al plaatsen geboekt om de prospectie verder te zetten.
Wanneer een groot deel van de Vlamingen wetens willens voor die shitshow kiest - op basis van eigen verzonnen blaaskens of eigen overtuiging maakt me niet uit - zal het deze keer toch zonder mij zijn en mogen ze deze keer hun zelf geproduceerde shit zelf proberen op te kuisen. Ik zal het dan wel vanop veilige afstand waarnemen.

Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Heel uw theoretische redenering over VB zichzelf kapot laten maken is zo mank als kan zijn. Bovendien is het een totaal tijdverlies want in die wankele theorie moet de shit nadien (na een pak tijdverlies dus) toch weer opgekuist worden door de rest die dan ineens gaan geslagen zijn door de hand gods en als bij wonder zullen vervuld zijn van kwaliteiten die ze daarvoor gemist hebben. Echt, ik denk dat ik eerder in de verschijning van Maria in Lourdes geloof dan in datCCatalyst schreef: 03 jun 2024, 17:13Zeg me dan eens hoe je dat concreet ziet naar de toekomst toe? Want uiteindelijk zal VB op die manier ook zodanig groot worden dat ze moeten besturen, alleen is het dan binnen 5 of 10 jaar. Ondertussen hebben we nog eens 5/10 jaar verloren met Vivaldi-afbraak en gepalaver over VB. Is dat echt wat je wil? Word je dat niet moe?

Het enige waar we zeker van zijn in stemmen voor VB is dat ze meer stemmen hebben en dus meer macht en geld. Iemand die je totaal onmogelijk acht om te regeren wil je natuurlijk zoveel mogelijk macht geven

Wat ik wel mogelijk acht is dat ze lokaal meer macht krijgen in de volgende verkiezingen en daar dan kunnen bewijzen dat pakweg Ninove tot een voorbeeldstad zal uitgroeien en dan bedoel ik niet op vlak van marginaliteit en leverproblemen. Antwerpen is ook een mooie testcase, ze kunnen de criminaliteit en drugsproblemen wegvegen, alle Antwerpenaren die geen bloemkool in witte saus kunnen maken buiten smijten en het schipperskwartier omtoveren tot een centrum voor kantklossen. Ze zouden ook kunnen oefenen door Berchem, Berendrecht-Zandvliet-Lillo, Borgerhout, Deurne, Ekeren, Hoboken, Merksem en Wilrijk af te splitsen van Antwerpen centrum van de wereld en hun eigen ego. Die zullen door schaalverkleining en vermindering van samenwerking bloeien als Japanse kerselaars in een Vlaamse lente.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Dit alleen al gaat voor mij te ver. Laat een mens een mens zijn en ik vind dat genderneutrale toiletten in de tijdsgeest van vandaag absoluut noodzakelijk zijn. Dat jij met een bril van 30 jaar geleden blijft kijken naar 2024 is niet mijn probleem. Vroeger werden vrouwen ook anders bekeken, vroeger werd een arbeider ook heel verkeerd bekeken. Dat anti-woke gedoe vind ik echt te ver gaan. Laat een persoon een persoon zijn en hoe die zich uit of wat die persoon is/voelt zou niet ter discussie moeten staan. Ga jij je echt gaan ergeren omdat je bij een genderneutraal toilet moet je behoefte doen? Kom op zeg...CCatalyst schreef: 03 jun 2024, 15:53
Je geeft enkel de quote zonder enige context en vervolgens je commentaar, dus ik ben niet zeker wat hij dan precies bedoelt. Wil hij zeggen dat hij meent dat het werk van die bewegingen volbracht is en dat het risico is dat als ze nog verder gaan (en dat gaat dan in de richting van wat Groen voorstelt: genderneutrale toiletten en aansprekingen op school etc) dat dat teveel mensen tegen de borst zou kunnen stoten wat dan weer negatief zou afstralen op anderen?
- Dizzy
- Elite Poster
Klopt ook en ze zijn al zo vaak uiteen gevallen en ze bestaan nog altijd. Ze zullen zolang bestaan als er frustraties bestaan 
En genderneutrale toiletten die hadden wij thuis al 50 jaar geleden, er was ook maar 1 toilet

En genderneutrale toiletten die hadden wij thuis al 50 jaar geleden, er was ook maar 1 toilet

- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Ik zie alweer een zwarte dag aan de horizon maar ik wil er niet aan meewerken.
Voor Belgie zal mijn stem naar de Partij Blanco gaan want ik wil niet dat mijn stem zal resulteren in winst voor hen die ik niet wil steunen.
Mijn stem voor Europa vind ik wel belangrijk en daar ga ik nog heel erg voor moeten brainstormen, maar Belgie, 'Je m'en fous'.
Als we Courtois niet nodig hebben dan zal mijn stem ook niet gemist worden om de vetpotten te vullen.
Voor Belgie zal mijn stem naar de Partij Blanco gaan want ik wil niet dat mijn stem zal resulteren in winst voor hen die ik niet wil steunen.
Mijn stem voor Europa vind ik wel belangrijk en daar ga ik nog heel erg voor moeten brainstormen, maar Belgie, 'Je m'en fous'.
Als we Courtois niet nodig hebben dan zal mijn stem ook niet gemist worden om de vetpotten te vullen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Maar dat doen ze nu toch ook al? Als we daarop voort bouwen zijn er 2 scenario's:heist_175 schreef: 03 jun 2024, 19:08 Of het VB nu uiteenvalt of niet, als ze stemmen krijgen, zitten ze in het Vlaamse en federaal Parlement de boel naar de verdoemnis te helpen.
- Scenario A: VB haalt opnieuw niet genoeg stemmen zodat ze geen verantwoordelijkheid moeten nemen. 5 jaar lang saboteren ze de boel nog eens in de parlementen. De volgende campagne gaat dan weeral over VB. Dan heeft VB wel genoeg stemmen en begint Scenario B (indien niet dan herhaalt Scenario A zich nog eens).
- Scenario B: VB haalt, ook dankzij jouw stem, wel te veel stemmen zodat ze wel verantwoordelijkheid moeten nemen. 5 jaar lang saboteren ze de boel nog eens in de parlementen. De partij zelf valt tegelijk uiteen, bestuur wordt een ramp, VB stapt uit de regering etc. In de volgende campagne gaat het niet meer over VB want die partij heeft zich dan wel bewezen, en niet in goede zin. In 2029 geeft VB heel wat van hun zetels af in de parlementen.
Ik kies voor het scenario B omdat ik het zo beu ben hoe VB domineert zonder verantwoordelijkheid te moeten nemen. Jij wil blijkbaar dat deze situatie maar blijft voortduren tot scenario B vanzelf komt, en dat we nog minstens 10 jaar over VB zullen moeten palaveren. Dat, of je geeft sluiks toe dat VB wel zou kunnen besturen.
Grappig trouwens hoe je ontkent wat er met VB zou gebeuren maar wel graag het voorbeeld van de Brexit blijft bovenhalen. Nochtans is er met de UKIP na de Brexit precies ook gebeurd wat er straks met VB zal gebeuren (mits ze verantwoordelijkheid moeten nemen)

Het is al veel langer noodzakelijk, de eerste toiletten in de VS dateren al van 2009. Ik mag je eraan herinneren dat we sindsdien al 3 regeringen/legislaturen gehad hebben en geen enkele heeft daar iets voor gedaan, en dat zonder dat VB erin zat. Maar ongetwijfeld zal het nu wel gaan gebeuren, toch? We mogen er zeker van zijn dat ze er gaan komen door te stemmen op een partij die daar de laatste 3 legislaturen niets voor gedaan heeft, toch? Ook al is dat een partij die mee de schuld naar 120% heeft geholpen de laatste 5 jaar (wat je VB zou verwijten), toch?boonpwnz schreef: 03 jun 2024, 19:31 Dit alleen al gaat voor mij te ver. Laat een mens een mens zijn en ik vind dat genderneutrale toiletten in de tijdsgeest van vandaag absoluut noodzakelijk zijn.
-
- Elite Poster
Uiteraard want het is een witte bange man die dan vreest een deel van zijn voorrechten te verliezen.boonpwnz schreef: 03 jun 2024, 19:31 Ga jij je echt gaan ergeren omdat je bij een genderneutraal toilet moet je behoefte doen? Kom op zeg...
Aan mannentoiletten loop je immers doorgaans binnen en buiten terwijl je aan de vrouwentoiletten staat aan te schuiven. Ga je dat neutraal maken loopt de bange witte man die blijven steken is in het verleden waar hij altijd en overal de plak zwaaide ook het risico van eens te moeten aanschuiven aan een toilet.
Je hebt zelfs bange bleke mannen die vrezen verkracht te worden in gender neutrale toiletten.

Nou, hier in het nabije cultureel geval zijn er zowel genderneutrale toiletten, toiletten voor vrouwen als toiletten voor mannen. Niemand die daar misbaar over maakt en verkrachtingen hebben er zich in het genderneutrale deel ook nog niet voorgedaan. Het zegt wel iets over de persoonlijke instellingen van personen die zo denken. Bang vroeg of laat de controle over de eigen daden te verliezen?
En om dat in te voeren was er geen politieke partij nodig want de uitbaters kunnen dat vrij zelf beslissen.
Sol Invictus!
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
In de luchtvaart zijn alle toiletten genderneutraal en dat al zo lang ik mij kan herinneren. Toch fijn dat er mensen zijn die zich daar druk over maken, dat wil zeggen dat ze geen andere problemen hebben die belangrijker zijn.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
Leuke opmerking om mee te nemen inzake de partij die het voorstel in kwestie lanceert, specifiek voor onderwijs dan, Groen. Ook een van de afbraakpartijen van de voorbije regeringen trouwens.on4bam schreef: 03 jun 2024, 23:16 Toch fijn dat er mensen zijn die zich daar druk over maken, dat wil zeggen dat ze geen andere problemen hebben die belangrijker zijn.
Natuurlijk, dat zou ze enkel maar in de Vlaamse regering kunnen doen, maar Groen gaat er in de laatste polls nog op achteruit terwijl VB er nog op vooruit gaat. Logisch gezien al de aandacht naar VB gaat, iets wat sommigen blijkbaar niet moe worden en maar al te graag nog eens willen herhalen binnen 5 jaar.
- heist_175
- Moderator
De meeste poeha daarover (tegen dus) wordt gemaakt door partijen die niet liever hebben dan dat het over zo'n - op de schaal der dingen - detail gaat.on4bam schreef: 03 jun 2024, 23:16 Toch fijn dat er mensen zijn die zich daar druk over maken, dat wil zeggen dat ze geen andere problemen hebben die belangrijker zijn.
Zo blijven de grotere thema's buiten beeld.
Sociale woningbouw?
Ongelijkheid?
Onderwijskwaliteit?
Allemaal ondergeschikt aan de strijd tégen genderneutrale toiletten.

- iceke
- Elite Poster
Ik snap die zever niet, ga ik ook nooit doen. Hoe gestoord kan je zijn als je niet weet op welke pot je moet gaan k*kken ? Laat staan dat je regering dat ook nog eens gaat faciliteren... Kies gewoon, niemand ligt er wakker van....er is ook nog altijd wel een gehandicapte wc in de buurt...oops, sorry, mindervalide...zie ik een hoop papa's of mama's ook altiid doen als ze met hun zoon of dochter niet kunnen kiezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Euh ja, ik ga mij heel erg ergeren als ze mijn urinoir afpakken. (snel, efficient en proper)boonpwnz schreef: 03 jun 2024, 19:31
Dit alleen al gaat voor mij te ver. Laat een mens een mens zijn en ik vind dat genderneutrale toiletten in de tijdsgeest van vandaag absoluut noodzakelijk zijn. Dat jij met een bril van 30 jaar geleden blijft kijken naar 2024 is niet mijn probleem. Vroeger werden vrouwen ook anders bekeken, vroeger werd een arbeider ook heel verkeerd bekeken. Dat anti-woke gedoe vind ik echt te ver gaan. Laat een persoon een persoon zijn en hoe die zich uit of wat die persoon is/voelt zou niet ter discussie moeten staan. Ga jij je echt gaan ergeren omdat je bij een genderneutraal toilet moet je behoefte doen? Kom op zeg...
Enkel en alleen omdat er een handvol gender inbetweens niet kunnen kiezen tussen 2 logo's.

Heel de wereld lijkt wel gek geworden vandaag de dag...