Filmtips
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik heb onlangs Incendies opnieuw gezien op Canvas. Heftige film.
Het is een Canadese film gebaseerd op een toneelstuk. 2 kinderen moeten na het overlijden van hun moeder op zoek naar hun vader en broer. Ze komen daarbij stap voor stap de schokkende waarheid van hun geschiedenis te weten en wie hun moeder werkelijk was.
Het is een Canadese film gebaseerd op een toneelstuk. 2 kinderen moeten na het overlijden van hun moeder op zoek naar hun vader en broer. Ze komen daarbij stap voor stap de schokkende waarheid van hun geschiedenis te weten en wie hun moeder werkelijk was.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
- Sharper (AppleTV): leuke film met interessante opbouw telkens terugkerend naar een ander personage over oplichters en hoe ver ze durven gaan
- 3 billboards outside Ebbing Missouri: gisteren op TV, reeds gezien maar blijft een erg goeie film waarbij humor de harde realiteit wat verzacht
- 3 billboards outside Ebbing Missouri: gisteren op TV, reeds gezien maar blijft een erg goeie film waarbij humor de harde realiteit wat verzacht
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
- The Banker (2020) via AppleTV+, film gebaseerd op waargebeurde feiten over de problemen van niet-blanken om economische activiteiten zoals een bank of een huis bezitten, worden belicht. De film is wat te lang en niet alle acteurs zijn op het niveau van Samuel L. Jackson, die weer wel zijn geweldige zelve is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Staat in mijn top 3 van C. Nolan producties.
Doch, de gustibus non est disputandum.

Je zal het dus al dan niet zelf moeten gaan vaststellen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
Raymond & Ray (AppleTV): Film over 2 broers die naar de begrafenis van hun vader moeten gaan... of ze krijgen niets van de erfenis. Een vader die hen met heel wat trauma's heeft opgezadeld.
Acteurs Ewan McGregor en Ethan Hawke beloven wel wat en ze spelen ook wel goed maar het verhaal komt nooit echt op gang. Het lijkt hard op de verfilming van een boek dat niet te verfilmen is of toch niet op deze manier. De tip is dus niet de film maar eerder skippen
Acteurs Ewan McGregor en Ethan Hawke beloven wel wat en ze spelen ook wel goed maar het verhaal komt nooit echt op gang. Het lijkt hard op de verfilming van een boek dat niet te verfilmen is of toch niet op deze manier. De tip is dus niet de film maar eerder skippen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik vond Oppenheimer mij een lang gevoel geven, zéér lang
Het is minder toegankelijk dan laten we zeggen The Dark Knight, maar voor de historische fans is dit een topwerk, zeker weten. Doch geen spijt dat ik gaan zien ben, vergeleken met het andere aanbod in de cinema tegenwoordig...
Fitzcarraldo (1982) nog eens gaan bekijken, het blijft een topfilm van Werner Herzog! Draait trouwens terug in Sphinx Cinema in Gent.

Fitzcarraldo (1982) nog eens gaan bekijken, het blijft een topfilm van Werner Herzog! Draait trouwens terug in Sphinx Cinema in Gent.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Er is meer dan Kinepolis/UGC/...bollegijs schreef: 06 aug 2023, 15:24 Doch geen spijt dat ik gaan zien ben, vergeleken met het andere aanbod in de cinema tegenwoordig...
Als je naar de kleinere bioscopen gaat kan je vaak mooie films zien, maar je moet er wat meer naar op zoek.
Leuke bijkomstigheid, het is vaak goedkoper en aangenamer.
Ik ben Oppenheimer gaan bekijken in een kleine bioscoop aan €10 terwijl het in een mastodont een stuk duurder is en er daar wel chips zakken rond je oren vliegen.
De film zelf vond ik ook zeker de moeite om te zien. Ondanks de lengte heeft het me nooit verveeld.
-
- Elite Poster
Oppenheimer trouwens ook in Sphinx gezien
Kinepolis bezoek ik 1 keer per jaar, en dat is tijdens Gent Film Festival
Oppenheimer trouwens ook in Sphinx gezien

Kinepolis bezoek ik 1 keer per jaar, en dat is tijdens Gent Film Festival

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
"Un sac de billes" gezien (opname van Canvas van 11 november 2022).
Zoals vaak bij films over dit thema (de jodenvervolging ten tijde van nazi-Duitsland) is dit een zeer geslaagde en mooie film.
Daarvoor had ik een hele hoop films gezien die ik maar niets vond, deze maakt het direct weer goed.
Zoals vaak bij films over dit thema (de jodenvervolging ten tijde van nazi-Duitsland) is dit een zeer geslaagde en mooie film.
Daarvoor had ik een hele hoop films gezien die ik maar niets vond, deze maakt het direct weer goed.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Dizzy
- Elite Poster
Celle que vous croyez(2019) met Juliette Binoche gisteren uitgezonden op Canvas en dus waarschijnlijk ook te vinden op VRTmax
Goed verhaal over iemand die online een nieuwe wereld voor zichzelf maakt door te chatten en zich als iemand anders voor te doen. Het leuke aan de film is dat het niet zo voordehandliggend is en er zelfs 3 eindes in de film zitten.
Goed verhaal over iemand die online een nieuwe wereld voor zichzelf maakt door te chatten en zich als iemand anders voor te doen. Het leuke aan de film is dat het niet zo voordehandliggend is en er zelfs 3 eindes in de film zitten.
-
- Elite Poster
Gisteren naar Jeden für sich und Gott gegen allen (1974) gaan kijken in Sphinx Cinema, was een Werner Herzog thema avond met panelgesprek en zelf een broodje voor bescheiden prijs!
Film ging over de mythische persoonlijkheid Kaspar Hauser. Was minder men ding.
Film ging over de mythische persoonlijkheid Kaspar Hauser. Was minder men ding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
iemand al oppenheimer in de 70mm versie (analoog) gaan kijken in Rotterdam? Ok nog beter is de 70mm imax versie maar dan moet je naar Londen Manchester of Praag
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- Dizzy
- Elite Poster
The Quiet Girl (2023): Ierse film die wat traag op gang komt maar uiteindelijk meer dan de moeite met een prachtige vertolking van Catherine Clinch als een negenjarig meisje dat even ontsnapt aan haar marginale ouders. De film is in het Iers dus je verstaat er geen bal van zonder ondertitels.
Ik heb de film gekeken via Picl: https://picl.be/
Ik heb de film gekeken via Picl: https://picl.be/
- Dizzy
- Elite Poster
Dark Waters (2019) te zien op het onvolprezen VRTmax.
Een advocaat ontdekt een duister geheim dat een groeiend aantal onverklaarbare sterfgevallen verbindt met een van 's werelds grootste bedrijven. De link met bestaande problemen hier is bovendien een extra laag. De film is niet geweldig op gebied van acteerprestaties of filmische hoogstandjes maar het besef dat dit helaas geen fictie is maar de realiteit, ook nog vandaag komt wel binnen.
Een advocaat ontdekt een duister geheim dat een groeiend aantal onverklaarbare sterfgevallen verbindt met een van 's werelds grootste bedrijven. De link met bestaande problemen hier is bovendien een extra laag. De film is niet geweldig op gebied van acteerprestaties of filmische hoogstandjes maar het besef dat dit helaas geen fictie is maar de realiteit, ook nog vandaag komt wel binnen.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Mr. Jones (2019)
https://m.imdb.com/title/tt6828390/
A Welsh journalist breaks the news in the western media of the famine in Ukraine in the early 1930s.
https://m.imdb.com/title/tt6828390/
A Welsh journalist breaks the news in the western media of the famine in Ukraine in the early 1930s.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster
The worst person in the world of Verdens verste menneske in het Noors (2021) gezien op VRTmax.
- Dizzy
- Elite Poster
The zone of interest (2023) van Jonathan Glazer
Gezien in Studio Skoop in Gent
De film heeft een vreemd uitgangspunt want het gaat over een gezin dat aan de rand van Auschwitz woont en met de rand bedoel ik er vlak naast. De vader werkt in het kamp en de moeder voedt de kinderen op. Je ziet weinig van het kamp zelf maar je krijgt wel geluiden te horen en deze realiteit wordt door de figuranten ook besproken al is het vaak zijdelings. Ondanks dat er weinig spectaculairs gebeurt, zit je toch met een ongemakkelijk gevoel te kijken naar hoe het leven verder gaat terwijl dat van duizenden anderen abrupt stopt. Ik vond de prent goed te smaken al moet je het even laten bezinken, er zitten veel kleine steken/hints in die je soms pas nadien snapt.
De film eindigt ook met echte beelden van het huidige kamp of wat er van rest. Een plaats die ik ondanks dat ik al andere kampen bezocht zeker eens wil bezoeken en waar ik tegelijk een beetje bang van ben. De film maakte duidelijk waarom. Soit, een film die je kan raken dus en terecht genomineerd voor prijzen.
Gezien in Studio Skoop in Gent
De film heeft een vreemd uitgangspunt want het gaat over een gezin dat aan de rand van Auschwitz woont en met de rand bedoel ik er vlak naast. De vader werkt in het kamp en de moeder voedt de kinderen op. Je ziet weinig van het kamp zelf maar je krijgt wel geluiden te horen en deze realiteit wordt door de figuranten ook besproken al is het vaak zijdelings. Ondanks dat er weinig spectaculairs gebeurt, zit je toch met een ongemakkelijk gevoel te kijken naar hoe het leven verder gaat terwijl dat van duizenden anderen abrupt stopt. Ik vond de prent goed te smaken al moet je het even laten bezinken, er zitten veel kleine steken/hints in die je soms pas nadien snapt.
De film eindigt ook met echte beelden van het huidige kamp of wat er van rest. Een plaats die ik ondanks dat ik al andere kampen bezocht zeker eens wil bezoeken en waar ik tegelijk een beetje bang van ben. De film maakte duidelijk waarom. Soit, een film die je kan raken dus en terecht genomineerd voor prijzen.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mijn vorige dump is blijkbaar al van vorige zomer geleden, but anyway:
---- Recent uitgebrachte films, gerangschikt van slecht naar goed, volgens mijn oordeel:
Expend4bles (2023) -- Stallone en andere oude action heroes, maar zeer zwak afkooksel van deze serie met vooral budgetvriendelijke greenscreen & studio set, en idioot verhaal.
A Haunting in Venice (2023) -- Kenneth Branagh die zijn Hercule Poirot reboot verderzet maar telkens dezelfde fout maakt door meer nadruk te leggen op de personages dan op het moordmysterie zelf.
Barbie (2023) -- amusant maar uiteindelijk een beetje te veel onnozelheid.
Fast X (2023) -- het eerste deel van een finaal tweeluik in de Fast&Furious serie, met ook nu absurde situaties en intriges, maar het tweede deel is nodig om sommige verhaallijnen te kunnen plaatsen.
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023) -- de Indi actie is er (en ik vind de cgi verjonging niet erg) maar de hartelijkheid ontbreekt, vooral door de setup van het vrouwelijke hoofdpersonage. Als men dat karakter wat anders had laten evolueren, was er een veel betere film mogelijk geweest.
Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023) -- geen volledige voltreffer maar toch de chipkes waardig.
Oppenheimer (2023) -- uitstekend drama, en dat 3 uur lang.
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023) -- ook een tweeluik, maar dit eerste deel staat al erg stevig op zichzelf, met straffe actie en goed verhaal.
---- Oudere films, chronologisch gerangschikt:
North By Northwest (1959) -- fantastisch meesterwerk van Hitchcock. 65 jaar oud en deze film voelt nog steeds modern aan.
Ocean's Eleven (1960) -- het origineel met de Rat Pack maar uiteindelijk nogal teleurstellend, zeker in vergelijking met de Pitt&Clooney remake (2001).
The Ipcress File (1965) -- Michael Caine als spion Harry Palmer, maar meer het detectivewerk dan de actie van een James Bond. Ondanks z'n titel zit er in de opvolger eigenlijk wat meer schwung: Funeral In Berlin (1966) maar ik kan ze allebei wel smaken.
Bullitt (1968) -- Steve McQueen in de legendarische achtervolging.
The Italian Job (1969) -- Michael Caine zijn onnavolgbare zelve in één van mijn favoriete films of all time.
Charley Varrick (1973) -- Walter Matthau moet zien te ontkomen nadat hij zich verslikt in een overval.
The Parallax View (1974) -- met Warren Beatty. Aanrader voor wie ook het magistrale All The President's Men (1976) kan smaken.
The Hunter (1980) -- Steve McQueen die zijn koelbloedigheid als bountyhunter tracht te combineren met een gezinsleven. Niet slecht maar ook geen hoogvlieger.
Raiders Of The Lost Ark (1981) -- samen met Indiana Jones and the Last Crusade (1989) de beste in de serie. De tweede film in de reeks, Indiana Jones and the Temple of Doom (1984), associeer ik altijd met het toenmalige computerspelletje dat te moeilijk was in de mijnwagonnetjes.
Firefox (1982) -- Clint Eastwood die ne vlieger gaat stelen in Rusland. De imdb score van 5.9 vind ik te laag voor wat toch een leuke spion infiltratie tocht is.
Tron (1982) -- de ultieme klassieker voor nerds?
Dune (1984) -- het origineel van David Lynch is een heerlijke cultfilm, en kon me alleszins beter bekoren dan het eerste deel van de reboot maar dat is misschien ook een gevalletje van "beter wachten op deel twee", dat nu of kortelings in de zalen draait: Dune: Part One (2021) en Dune: Part Two (2024)
To Live and Die in L.A. (1985) -- wordt neergezet als epische jacht op een topcrimineel (Willem Dafoe) maar de regisseur (nochtans William Friedkin) doet een beetje te contraire, ten koste van het verhaal.
Dragnet (1987) -- met Tom Hanks en Dan Aykroyd. Was beter in mijn memorie dan in het herbekijken, al werken sommige grappen nog steeds.
Die Hard (1988) -- verplichte kerstfilm.
Judge Dredd (1995) -- met Stallone als rechtlijnige rechter en executeur. Diepgaander verhaal dan de overigens ook verteerbare reboot Dredd (2012), en ook een veel hogere productiewaarde. Nota: de themesong werd geschreven en uitgevoerd door... The Cure!
Austin Powers: International Man of Mystery (1997), alsook Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999), en waarom niet:Austin Powers in Goldmember (2002) -- de bekende kolder met Mike Myers.
Signs (2002) -- Mel Gibson in een fantastische film van M. Night Shyamalan. Ja, er is een gigantische plothole maar er is ook een fan-theorie die dat verklaart en de film daarmee nog beter maakt (ondanks ontkenning van Mel Gibson). imdb score van 6.8 is veel te laag.
Shaun of the Dead (2004) -- komische zombiefilm met Simon Pegg en Nick Frost, als duo ook bekend van Hot Fuzz (2007).
Idiocracy (2006) -- stilaan een documentaire geworden in plaats van een cynische komedie. Het niveau van de grappen is uiteraard op maat van de kijkers
WALL·E (2008) -- warme 3D animatie die spijtig genoeg ook de potentie heeft om een documentaire te worden.
Atomic Blonde (2017) -- Charlizeken Theron die op mollenjacht gaat in de jaren '80. Stevige actie, al is het verhaal nogal een breiwerk.
Hunter Killer (2018) -- met Gerard Butler en Gary Oldman die wat cash aan het verdienen zijn in een onderzeeër verhaal.
En tenslotte heb ik de Dirty Harry reeks met Clint Eastwood eens volledig bekeken:
Dirty Harry (1971)
Magnum Force (1973)
The Enforcer (1976)
Sudden Impact (1983)
The Dead Pool (1988)
Het origineel is de beste in de reeks maar buiten Sudden Impact, dat een verhakkelde indruk gaf, zijn ze allemaal redelijk te noemen.
---- Recent uitgebrachte films, gerangschikt van slecht naar goed, volgens mijn oordeel:
Expend4bles (2023) -- Stallone en andere oude action heroes, maar zeer zwak afkooksel van deze serie met vooral budgetvriendelijke greenscreen & studio set, en idioot verhaal.
A Haunting in Venice (2023) -- Kenneth Branagh die zijn Hercule Poirot reboot verderzet maar telkens dezelfde fout maakt door meer nadruk te leggen op de personages dan op het moordmysterie zelf.
Barbie (2023) -- amusant maar uiteindelijk een beetje te veel onnozelheid.
Fast X (2023) -- het eerste deel van een finaal tweeluik in de Fast&Furious serie, met ook nu absurde situaties en intriges, maar het tweede deel is nodig om sommige verhaallijnen te kunnen plaatsen.
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023) -- de Indi actie is er (en ik vind de cgi verjonging niet erg) maar de hartelijkheid ontbreekt, vooral door de setup van het vrouwelijke hoofdpersonage. Als men dat karakter wat anders had laten evolueren, was er een veel betere film mogelijk geweest.
Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023) -- geen volledige voltreffer maar toch de chipkes waardig.
Oppenheimer (2023) -- uitstekend drama, en dat 3 uur lang.
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023) -- ook een tweeluik, maar dit eerste deel staat al erg stevig op zichzelf, met straffe actie en goed verhaal.
---- Oudere films, chronologisch gerangschikt:
North By Northwest (1959) -- fantastisch meesterwerk van Hitchcock. 65 jaar oud en deze film voelt nog steeds modern aan.
Ocean's Eleven (1960) -- het origineel met de Rat Pack maar uiteindelijk nogal teleurstellend, zeker in vergelijking met de Pitt&Clooney remake (2001).
The Ipcress File (1965) -- Michael Caine als spion Harry Palmer, maar meer het detectivewerk dan de actie van een James Bond. Ondanks z'n titel zit er in de opvolger eigenlijk wat meer schwung: Funeral In Berlin (1966) maar ik kan ze allebei wel smaken.
Bullitt (1968) -- Steve McQueen in de legendarische achtervolging.
The Italian Job (1969) -- Michael Caine zijn onnavolgbare zelve in één van mijn favoriete films of all time.
Charley Varrick (1973) -- Walter Matthau moet zien te ontkomen nadat hij zich verslikt in een overval.
The Parallax View (1974) -- met Warren Beatty. Aanrader voor wie ook het magistrale All The President's Men (1976) kan smaken.
The Hunter (1980) -- Steve McQueen die zijn koelbloedigheid als bountyhunter tracht te combineren met een gezinsleven. Niet slecht maar ook geen hoogvlieger.
Raiders Of The Lost Ark (1981) -- samen met Indiana Jones and the Last Crusade (1989) de beste in de serie. De tweede film in de reeks, Indiana Jones and the Temple of Doom (1984), associeer ik altijd met het toenmalige computerspelletje dat te moeilijk was in de mijnwagonnetjes.
Firefox (1982) -- Clint Eastwood die ne vlieger gaat stelen in Rusland. De imdb score van 5.9 vind ik te laag voor wat toch een leuke spion infiltratie tocht is.
Tron (1982) -- de ultieme klassieker voor nerds?
Dune (1984) -- het origineel van David Lynch is een heerlijke cultfilm, en kon me alleszins beter bekoren dan het eerste deel van de reboot maar dat is misschien ook een gevalletje van "beter wachten op deel twee", dat nu of kortelings in de zalen draait: Dune: Part One (2021) en Dune: Part Two (2024)
To Live and Die in L.A. (1985) -- wordt neergezet als epische jacht op een topcrimineel (Willem Dafoe) maar de regisseur (nochtans William Friedkin) doet een beetje te contraire, ten koste van het verhaal.
Dragnet (1987) -- met Tom Hanks en Dan Aykroyd. Was beter in mijn memorie dan in het herbekijken, al werken sommige grappen nog steeds.
Die Hard (1988) -- verplichte kerstfilm.
Judge Dredd (1995) -- met Stallone als rechtlijnige rechter en executeur. Diepgaander verhaal dan de overigens ook verteerbare reboot Dredd (2012), en ook een veel hogere productiewaarde. Nota: de themesong werd geschreven en uitgevoerd door... The Cure!
Austin Powers: International Man of Mystery (1997), alsook Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999), en waarom niet:Austin Powers in Goldmember (2002) -- de bekende kolder met Mike Myers.
Signs (2002) -- Mel Gibson in een fantastische film van M. Night Shyamalan. Ja, er is een gigantische plothole maar er is ook een fan-theorie die dat verklaart en de film daarmee nog beter maakt (ondanks ontkenning van Mel Gibson). imdb score van 6.8 is veel te laag.
Shaun of the Dead (2004) -- komische zombiefilm met Simon Pegg en Nick Frost, als duo ook bekend van Hot Fuzz (2007).
Idiocracy (2006) -- stilaan een documentaire geworden in plaats van een cynische komedie. Het niveau van de grappen is uiteraard op maat van de kijkers

WALL·E (2008) -- warme 3D animatie die spijtig genoeg ook de potentie heeft om een documentaire te worden.
Atomic Blonde (2017) -- Charlizeken Theron die op mollenjacht gaat in de jaren '80. Stevige actie, al is het verhaal nogal een breiwerk.
Hunter Killer (2018) -- met Gerard Butler en Gary Oldman die wat cash aan het verdienen zijn in een onderzeeër verhaal.
En tenslotte heb ik de Dirty Harry reeks met Clint Eastwood eens volledig bekeken:
Dirty Harry (1971)
Magnum Force (1973)
The Enforcer (1976)
Sudden Impact (1983)
The Dead Pool (1988)
Het origineel is de beste in de reeks maar buiten Sudden Impact, dat een verhakkelde indruk gaf, zijn ze allemaal redelijk te noemen.
- Dizzy
- Elite Poster
C'mon c'mon uit 2021 nu te zien op VRTmax
Amerikaanse film van Mike Mills. De hoofdrol is voor Joaquin Phoenix en die doet dat weer FENOMENAAL.
De film gaat over een man die een tijd op het kind van zijn zus moet passen en terwijl werkt aan een docu. Hij moet daarvoor jongeren interviewen en reizen en zo wordt het dus ook deels een roadmovie.
De film is niet alleen goed door de acteerprestaties van Joaquin maar ook het kind wordt fantastisch gespeeld door Woody Norman.
Het verloopt allemaal traag en er lijkt weinig te gebeuren maar dat is schijn. De verhaallijnen bouwen zich op terwijl je overspoeld wordt met de prachtigste zwart-wit beelden die de film nog een extra zachte laag geven. De interviews met de jongeren zijn ook een extra touch aan het verhaal want hun antwoorden zijn ook antwoorden op de struggles van de personages.
Kortom, een aanrader van wie de platte commerce beu is en eens iets anders wil dan schieten en motherfucker roepen tot de superhero de wereld nog eens gaat redden
Amerikaanse film van Mike Mills. De hoofdrol is voor Joaquin Phoenix en die doet dat weer FENOMENAAL.
De film gaat over een man die een tijd op het kind van zijn zus moet passen en terwijl werkt aan een docu. Hij moet daarvoor jongeren interviewen en reizen en zo wordt het dus ook deels een roadmovie.
De film is niet alleen goed door de acteerprestaties van Joaquin maar ook het kind wordt fantastisch gespeeld door Woody Norman.
Het verloopt allemaal traag en er lijkt weinig te gebeuren maar dat is schijn. De verhaallijnen bouwen zich op terwijl je overspoeld wordt met de prachtigste zwart-wit beelden die de film nog een extra zachte laag geven. De interviews met de jongeren zijn ook een extra touch aan het verhaal want hun antwoorden zijn ook antwoorden op de struggles van de personages.
Kortom, een aanrader van wie de platte commerce beu is en eens iets anders wil dan schieten en motherfucker roepen tot de superhero de wereld nog eens gaat redden

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Inmiddels draait deel II ook al.cptKangaroo schreef: 23 feb 2024, 02:02 het origineel van David Lynch is een heerlijke cultfilm, en kon me alleszins beter bekoren dan het eerste deel van de reboot maar dat is misschien ook een gevalletje van "beter wachten op deel twee", dat nu of kortelings in de zalen draait:
Een film die je in een grote bioscoopzaal moet zien en echt niet op een TV.
Vond deel I (als liefhebber van de boeken) al niet slecht maar deel II is toch heel andere stuff.
In vergelijking daarmee, uiteraard een persoonlijke mening, is de "cultfilm" redelijk belachelijk.
Deel II volgt wel niet helemaal de originele verhaallijn van de boeken maar wijkt niet echt af van de hoofdverhaallijn.
Maar dat is geen slechte keuze want die keuze doet het cinematografisch beter tot zijn recht komen.
Niet te missen dus voor de liefhebbers van het genre en de geschreven reeks.
Maar dan wel in het medium waarvoor het gedraaid werd en niet een afkooksel op een TV scherm.
Strak en tegen het meesterlijke aan geregisseerd, algemeen zeer goed tot knap acteerwerk waarbij Austin Butler praktisch onherkenbaar is (in zijn voordeel) en Rebecca Ferguson zichzelf overstijgt. Weinigen die haar rol beter tot hun recht hadden doen komen.
Uiteraard het knappe camerawerk van Greig Fraser niet vergeten met intelligente overgangen tussen kleur en zwart/wit wat in deze versterkend werkt ipv storend.
En, zoals gewoonlijk, maakt Hans Zimmer er weer een passende soundtrack bij.
Sol Invictus!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Land of Bad ; mega goeie aktie film, popcorn.
Damsel; ook een leuke wegkijker. En ja, smaken verschillen, met beide opgenoemde films zijn er altijd die het minder vinden. Moest ik megastreng zijn ik zou bijna niks goed vinden.
Code 8: Part II ; net zoals de 1ste vermakelijk.
Lights Out: b- film maar knok filmpje, altijd geinig.
De Vuurlinie; vondk ook goed.
Badland Hunters; alweer, vermakelijk. Komen wat vettige stukjes in
.
Sixty Minutes ; onrealistisch wel maar wel geinig om eens gezien te hebben.
Anyone but You; had er meer van verwacht, maarja, je weet wel wrm ik heb gekeken e aja haha.
Ferrari; degelijk maar ik heb al beter gezien.
Race for Glory: Audi vs. Lancia; leuk filmpje, zie dat graag zo film.
The beekeeper; ik zie Jason Statham graag spelen, geen slechte film maar ook niet wauw gevoel, heb al beter met hem gezien.
The Promised Land; iets minder mijn genre maar toch leuk en met een bekende en goeie acteur die toch ook de film draagt.
Thanksgiving; nog eens een vet filmpke.
Rebel Moon: A Child of Fire - Part One ; int begin moestk der effe inkomen maar erna volledig in mee, leuke film.
Aquaman and the Lost Kingdom; topfilm, is volledig mijn ding en genre ook.
In the Land of Saints and Sinners; Ik zie Liam Neeson graag spelen, alweer een leuke film, wel niet de beste.
Killers of the Flower Moon ; sterke film, mijn maat vond die slecht haha. Zo ziede maar, smaken verschillen.
Damsel; ook een leuke wegkijker. En ja, smaken verschillen, met beide opgenoemde films zijn er altijd die het minder vinden. Moest ik megastreng zijn ik zou bijna niks goed vinden.
Code 8: Part II ; net zoals de 1ste vermakelijk.
Lights Out: b- film maar knok filmpje, altijd geinig.
De Vuurlinie; vondk ook goed.
Badland Hunters; alweer, vermakelijk. Komen wat vettige stukjes in

Sixty Minutes ; onrealistisch wel maar wel geinig om eens gezien te hebben.
Anyone but You; had er meer van verwacht, maarja, je weet wel wrm ik heb gekeken e aja haha.
Ferrari; degelijk maar ik heb al beter gezien.
Race for Glory: Audi vs. Lancia; leuk filmpje, zie dat graag zo film.
The beekeeper; ik zie Jason Statham graag spelen, geen slechte film maar ook niet wauw gevoel, heb al beter met hem gezien.
The Promised Land; iets minder mijn genre maar toch leuk en met een bekende en goeie acteur die toch ook de film draagt.
Thanksgiving; nog eens een vet filmpke.
Rebel Moon: A Child of Fire - Part One ; int begin moestk der effe inkomen maar erna volledig in mee, leuke film.
Aquaman and the Lost Kingdom; topfilm, is volledig mijn ding en genre ook.
In the Land of Saints and Sinners; Ik zie Liam Neeson graag spelen, alweer een leuke film, wel niet de beste.
Killers of the Flower Moon ; sterke film, mijn maat vond die slecht haha. Zo ziede maar, smaken verschillen.
- Dizzy
- Elite Poster
El buen patron (2022) nog te zien op VRTmax: Spaanse film die in Spanje bij humor wordt ingedeeld maar hier eerder bij drama. Alhoewel er wel wat grappige situaties ontstaan is het toch vooral een steeds tragischer verloop van feiten.
Het gaat over een ondernemer die een bedrijf in weegschalen (Basculas Blanco) runt. Hij probeert een goede band met het personeel te maken/behouden maar komt daardoor ook steeds meer in de problemen. Hij verwacht ook een bezoek van een commissie die een prestigieuze prijs uitreiken die hij graag zou winnen en kan dus problemen niet gebruiken in deze periode.
De film oogt in het begin wat traag maar dat is ook omdat je de situatie en de personages wat moet leren kennen. De film toont mooi hoe theorie en praktijk toch vaak verschillen en dat veel van de bedrijfscultuur ook maar een erg dun laagje is bovenop, afgunst, bedrog, vriendendiensten, corruptie, overspel,...
Alles wordt wat uitvergroot maar toch zijn er veel zaken herkenbaar en worden de vele kleine kantjes van de mens op luchtige manier belicht. Ik heb er van genoten, aanrader!
Het gaat over een ondernemer die een bedrijf in weegschalen (Basculas Blanco) runt. Hij probeert een goede band met het personeel te maken/behouden maar komt daardoor ook steeds meer in de problemen. Hij verwacht ook een bezoek van een commissie die een prestigieuze prijs uitreiken die hij graag zou winnen en kan dus problemen niet gebruiken in deze periode.
De film oogt in het begin wat traag maar dat is ook omdat je de situatie en de personages wat moet leren kennen. De film toont mooi hoe theorie en praktijk toch vaak verschillen en dat veel van de bedrijfscultuur ook maar een erg dun laagje is bovenop, afgunst, bedrog, vriendendiensten, corruptie, overspel,...
Alles wordt wat uitvergroot maar toch zijn er veel zaken herkenbaar en worden de vele kleine kantjes van de mens op luchtige manier belicht. Ik heb er van genoten, aanrader!
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Futuristic....?
Civil War (2024)
IMDb
·
A journey across a dystopian future America, following a team of military-embedded journalists as they race against time to reach DC before rebel factions ...
Beoordeling: 7,6/10 · 19.001 stemmen
Full Cast & Crew · Cast (59) · Parents Guide · Official Trailer
https://www.imdb.com/title/tt17279496/? ... top_tt_i_4

Civil War (2024)
IMDb
·
A journey across a dystopian future America, following a team of military-embedded journalists as they race against time to reach DC before rebel factions ...
Beoordeling: 7,6/10 · 19.001 stemmen
Full Cast & Crew · Cast (59) · Parents Guide · Official Trailer
https://www.imdb.com/title/tt17279496/? ... top_tt_i_4
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Dizzy
- Elite Poster
La Civil: een Belgisch-Roemeens-Mexicaanse film uit 2021, geregisseerd door Teodora Ana Mihai
Gezien via het voortreffelijke VRTmax.
Ik vond het een aanrader omdat ondanks dat er weinig personages zijn het toch allemaal goed uit ziet en de acteerprestaties zijn ook op niveau. Dat men dit kan maken met Belgische middelen is straf.
Het verhaal is gebaseerd op waargebeurde feiten en gaat over een moeder die probeert haar dochter terug te krijgen die ontvoerd werd door een Mexicaans drugskartel. Het toont goed aan heo ontwrichtend een drugsproblematiek kan zijn voor een samenleving en hoe mensen ermee proberen om te gaan. naast wat geweld ook schokkende beelden dus niet echt iets om met de kids naar te kijken. Het pijnlijkste is eigenlijk dat het dus gebaseerd is op feiten en geen overdrijving.
Gezien via het voortreffelijke VRTmax.
Ik vond het een aanrader omdat ondanks dat er weinig personages zijn het toch allemaal goed uit ziet en de acteerprestaties zijn ook op niveau. Dat men dit kan maken met Belgische middelen is straf.
Het verhaal is gebaseerd op waargebeurde feiten en gaat over een moeder die probeert haar dochter terug te krijgen die ontvoerd werd door een Mexicaans drugskartel. Het toont goed aan heo ontwrichtend een drugsproblematiek kan zijn voor een samenleving en hoe mensen ermee proberen om te gaan. naast wat geweld ook schokkende beelden dus niet echt iets om met de kids naar te kijken. Het pijnlijkste is eigenlijk dat het dus gebaseerd is op feiten en geen overdrijving.
- Matt555
- Elite Poster
https://www.netflix.com/be/title/81012048
2024 | Leeftijdsclassificatie:12 | 2 u | Scifi
Een briljante antiterreuranalist met een grote afkeer van AI ontdekt dat een mislukte missie om een rebelse robot te vangen, wellicht alleen nog kan slagen met behulp van AI.
Hoofdrollen:Jennifer Lopez,Simu Liu,Sterling K. Brown
2024 | Leeftijdsclassificatie:12 | 2 u | Scifi
Een briljante antiterreuranalist met een grote afkeer van AI ontdekt dat een mislukte missie om een rebelse robot te vangen, wellicht alleen nog kan slagen met behulp van AI.
Hoofdrollen:Jennifer Lopez,Simu Liu,Sterling K. Brown
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
"Un monde" op Auvio (de Waalse versie van vrt-max zeg maar). Mooi filmdebuut met een origineel onderwerp : hoe gruwelijk kan een schoolkoerspeelplaats soms wel zijn. De film volgt er een zus vanaf haar 1e schooldag en haar grote broer.
Vaak hoor je de waarschuwing bij films (bv. slasher movies) dat de film niet geschikt is voor gevoelige zielen. Voor deze film geldt wel het omgekeerde : niet geschikt voor ongevoelige zielen
Toegevoegd na 20 uren 40 minuten 18 seconden:
Vaak hoor je de waarschuwing bij films (bv. slasher movies) dat de film niet geschikt is voor gevoelige zielen. Voor deze film geldt wel het omgekeerde : niet geschikt voor ongevoelige zielen

Toegevoegd na 20 uren 40 minuten 18 seconden:
Inderdaad, ik vond het ook een bijzonder merkwaardige en beklijvende film. Omdat je niets ziet van de gruwelijkheden maar wel steeds die bizarre geluiden hoort en het leven daar ondertussen zijn gewone banale gang gaat zit je als kijker al snel te denken : hoe zou ik hiermee omgaan in zo'n situatie ... En zo is de film veel confronterender dan de zoveelste holocaustverfilming waar de wreedheden werkelijk getoond worden.Dizzy schreef: 21 feb 2024, 20:20 The zone of interest (2023) van Jonathan Glazer
Ondanks dat er weinig spectaculairs gebeurt, zit je toch met een ongemakkelijk gevoel te kijken naar hoe het leven verder gaat terwijl dat van duizenden anderen abrupt stopt.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- Matt555
- Elite Poster
https://www.imdb.com/title/tt13111078/
Komt op VTM streamz
Prima serie (10 voorlopig)wel op 2 dagen er volledig doorgedraaid (en hopende op verdere afleveringen.)
zonder reclame en gratis op de gebruikelijke URL'S
Komt op VTM streamz
Prima serie (10 voorlopig)wel op 2 dagen er volledig doorgedraaid (en hopende op verdere afleveringen.)
zonder reclame en gratis op de gebruikelijke URL'S

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Eerste aflevering staat op VRTmax, waarschijnlijk a rato van 1/week dus nog even geduld om te beginnen kijken ...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Matt555
- Elite Poster
Zoals gepost ....alle 10 reeds volledig gratis en reclamevrij op de gekende url's....
Ik heb ze er alle 10 op 2 avonden doorgedraaid ... prima entertainment niveau
...
Ik heb ze er alle 10 op 2 avonden doorgedraaid ... prima entertainment niveau
...

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard