Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

'Birdbrain'? nee hoor, zal het zeker niet worden.

Strafzaak in Manhattan loopt reeds op z'n einde omdat de openbare aanklager het niet langer nodig acht om de 2
getuigen die hij nog wilde oproepen niet meer nodig lijkt te vinden omdat de verklaringen van 'regelaar' Michael Cohen
zo overtuigend waren.
Playmate Karen McDougal die een relatie van 10 maanden had met Trump terwijl Melania thuis zat te smachten hoeft dus niet ten tonele te verschijnen.
De identiteit van de 2é getuige is niet bekend gemaakt.
Mogelijks krijgt de jury vanaf volgende woensdag de mogelijkheid om een oordeel te vellen.
De verdediging van Don the Con is tot op heden heel zwak gebleken.
Een openbare aanklager die plots ervoor kiest om aan de andere kant te gaan staan (verdediging) wil nog niet betekenen
dat dit zal leiden tot succes.
Denk daarom dat we na dit proces niet veel meer zullen gaan horen van Todd Blanche.

In een poging om de publieke opinie aan hun kant te krijgen zijn de Trump vazallen ook nog hun zegje komen doen voor de rechtzaal. :-D

Na het volgen van deze rechtzaak was ik de mening toegedaan dat Trump zeker zou veroordeeld worden, tot vandaag..
Na het zien van een daarnet verschenen bijdrage van Ari Melber bevattende vele details over het gedrag in het verleden en vandaag van getuige Michael Cohen zou het nu ook mij niet verbazen dat de jury wel eens kunnen weigeren om Trump schuldig te verklaren. Het moge immers duidelijk zijn dat ster getuige Michael Cohen vooral op wraak belust is en dat dus ook gewoonweg laat blijken in z'n podcast en door anti Trump merchandise te verkopen.
En vooral...die man heeft altijd gelogen en is zelfs voor Trump naar de gevangenis gegaan.
Hoe oprecht geloofwaardig kan zo'n getuige nog zijn.
Goeie video van Ari Melber van MSNBC

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Petrikske schreef: 15 mei 2024, 14:40 Na het volgen van deze rechtzaak was ik de mening toegedaan dat Trump zeker zou veroordeeld worden, tot vandaag..
Wel, zoals ik zei is het m.i. iig niet de bedoeling van de Democraten dat hij nu al veroordeeld zou worden tot gevangenis. Te vroeg nog. De Republikeinen zouden nog iemand anders kunnen lanceren.

Dus ofwel wordt de jury idd bespeeld door twijfel te zaaien. En als de jury toch veroordeelt zal men iets anders vinden.

Wellicht dient deze rechtzaak om het water te testen, zien hoe juryleden reageren etc. Een soort van dry run voor het echte werk straks, in een andere rechtbank waar wel cameras toegelaten zullen zijn. En dat Trump geen campagne kan voeren is ook mooi meegenomen, Biden hoeft dan geen moeite te doen met het risico dat hij zich weer belachelijk maakt.

Voor ons is het natuurlijk jammer van al het spektakel dat we mislopen hierdoor. En dat allemaal maar om Biden te sparen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Zou kunnen dat je gelijk hebt CCatalyst, maar ik baseer me voorlopig liever op zaken die worden onderzocht en meningen die worden voorzien samen met audio/beeld.
Nadien probeer ik dan zelf de puzzel leggen en een oordeel te vellen.
Mijn oordeel baseer ik nu op zaken die ik gisteren nog niet wist, dus als ik nu zie dat Michael Cohen al een hele tijd bezig is met een heksenjacht tegen Donald Trump, tot zelfs het dragen en verkopen van T-shirts met afbeelding + tekst van Trump achter tralies dan
kan je daar toch conclusies uit trekken.
Dat de haat diep zit is begrijpelijk bij Cohen, maar hoe dom kan je zijn om dit steeds maar weer te blijven rond bazuinen en er zelfs nog financieel gewin uit te halen.
Gaat de jury bereid zijn om Trump te veroordelen beyond a reasonable doubt na getuigenverklaringen van een hoertje en een veroordeelde crimineel?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Hung Jury Definition. A hung jury is when the members of a jury are unable to reach a unanimous decision on whether or not the accused party is guilty beyond reasonable doubt. This occurs when there are opposing opinions among the jurors regarding the outcome of the case.

Laat me eens spelbreker spelen :angel:
:wink:
1 zoals in "De Mol " bvb......

Nog een die twijfelt over de uitspraak mischien ?
https://www.hln.be/buitenland/man-van-p ... a376ef8cf/
Bijlagen
Daniels.jpg
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Daar heb ik ook al vaak aan gedacht Matt555, All it takes is one partypooper.. :angel:
Matt555 schreef: 15 mei 2024, 16:25Nog een die twijfelt over de uitspraak mischien ?
Is er nog plaats op poeperkeseiland? 🤣

GOP Voorverkiezing Maryland: (enkel geregistreerde Republikeinse kiezers kunnen hun stem uitbrengen)

Nikki Haley 20% :eek: (2 maanden geleden uit de race gestapt)

Wat opvalt, Nikki Haley stemmers brengen vooral hun stem uit via de post, terwijl vooral de MAGA minions de voorkeur geven
om ter plaatse hun stem uit te brengen en dat natuurlijk in volledige carnavalsuitrusting en de broodnodige M16 in de kofferbak.

Nog een reden voor de GOP dus om het stemmen per brief zoveel mogelijk tegen te houden of te blokkeren.

Komt trouwens toch veel bij kijken bij dat stemmen per brief. (ik leer elke dag nog bij..)

CCatalyst schreef: 15 mei 2024, 14:48Biden hoeft dan geen moeite te doen met het risico dat hij zich weer belachelijk maakt.
Kijk eens aan CCatalyst ,je word op je wenken bediend door the man himself. ;-)
(video van enkele uren geleden)

Hilarisch die grap over woensdagen..
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Men zal Trump toch wel de raad geven om daar niet op in te gaan denk ik.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 15 mei 2024, 18:42
Nikki Haley 20% :eek: (2 maanden geleden uit de race gestapt)

Wat opvalt, Nikki Haley stemmers brengen vooral hun stem uit via de post, terwijl vooral de MAGA minions de voorkeur geven
om ter plaatse hun stem uit te brengen en dat natuurlijk in volledige carnavalsuitrusting en de M16 in de kofferbak ..

@Petrikske ....je loopt achter de
AR15–style rifle is nu hun standaard norm :angel:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/AR-15%E ... tyle_rifle
Laatst gewijzigd door on4bam 16 mei 2024, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Quote aangepast
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Friday Night Live, time for some GOP comedy.. (Jamie Raskin (my favo. Republican) starts the show...)
(Sommige leden van de GOP nog steeds in een poging om Joe Biden af te zetten ook al heeft een onderzoek hem volledig ontdaan van alle zonden)

Sleepy Joe gaat het al slapend over de streep trekken op deze manier..

En euh... ik was niet zeker maar ik ben opnieuw gaan luisteren en ik ben net niet van mij kruk gevallen van het lachen...

"somebody's bleached blond bad built bush body" :eek: :-D :lol: :banana:

Zuig daar maar ne punt aan Alex Agnew.

fluppie schreef: 16 mei 2024, 10:09Men zal Trump toch wel de raad geven om daar niet op in te gaan denk ik.
Niemand, maar dan ook niemand verteld Trump wat hij moet of niet moet doen. ;-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

https://financialservices.house.gov/new ... tID=409278

Dit maakt duidelijk waarover het gaat: dem's versus rep's! Ben benieuwd hoe de senaat hierop reageert...

Toegevoegd na 23 uren 26 minuten 11 seconden:
wied schreef: 24 mei 2024, 11:27 https://financialservices.house.gov/new ... tID=409278

Dit maakt duidelijk waarover het gaat: dem's versus rep's! Ben benieuwd hoe de senaat hierop reageert...
https://financialservices.house.gov/new ... tID=409277
Sorry, vergat deze erbij te voegen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster

Hard tegen hard dus, de GOP tegen de FED...
Schermafdruk_2024-05-28_10-37-55.png
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Volgens sommigen hier is er een 'witchhunt' aan de gang tegen Trump onder leiding van de DEM's, ik vind dit een XXL broodje aap verhaal of om het in 'layman's terms' te zeggen "dikke BS"
Als rechters van het hooggerechtshof niet meer te vertrouwens zijn omdat ze bv de Amerikaans vlag ondersteboven ophangen om hiermee hun steun te betuigen aan de MAGA kreten "Stop the Steal". (neutraliteit?)
Als rechter Aileen Cannon het bruin blijft bakken door alsmaar opnieuw Don the Con uit de wind te zetten tot zelfs de openbare aanklager te bedreigen dan kan je zich toch echt de vraag stellen hoe rot is het rechtssysteem in de US?

Ik blijf het verder dagdagelijks opvolgen omdat het me blijft interesseren maar ik die dacht dat het bij ons erg was.. :eek:

Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Beide kampen doen toch hetzelfde ! :wink: ...., ieder naar zijn beste mogelijkheden (rechters incluis :angel: )

Maar dat zie je eigenlijk alleen als je het van de zijlijn aanschouwt , .....en niet als je gevoelsmatig in een betrokken partij bent :lol2:
Laatst gewijzigd door on4bam 29 mei 2024, 09:21, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
wied
Elite Poster
Elite Poster

Zo is dat, bekeken als nuchtere toeschouwer. In feite is me enkele dagen geleden pas duidelijk geworden dat de GOP de FED buiten spel wil zetten...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Heb niet echt de tijd om het te volgen maar volgens De Tijd gaat hij wellicht niet in de cel belanden, ook niet indien hij schuldig bevonden wordt, gelet op eerste inbreuk en niet gewelddadig en wat nog. Het zou dus hoogstens een voorwaardelijke straf zijn dan. Dat hadden ze ook wel voor het proces begon dan mogen zeggen, maar soit.

Blijkbaar zou er wel een electorale impact zijn mocht hij schuldig worden en zijn er mensen die zeggen dan niet meer op hem te zullen stemmen, maar we zullen zien of het in de praktijk ook nog wel zo uitpakt.

Ik hoop vooral dat dit stom proces waarvan we niets mogen zien snel gedaan is zodat de campagne weer op stoom komt. Volgende processen dan met de mediacamera's erbij aub!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk wel dat hij schuldig zal bevonden worden als het geen 'hung jury' word, een gevangenisstraf lijkt me ook sterk.
Maar de nefaste impact in de polls is er nu reeds en zal enkel toenemen bij een 'schuldig vonnis'.
Gezien hoe hij werd uitgejouwd door de libertariers ?
CCatalyst schreef: 29 mei 2024, 12:17Blijkbaar zou er wel een electorale impact zijn mocht hij schuldig worden en zijn er mensen die zeggen dan niet meer op hem te zullen stemmen, maar we zullen zien of het in de praktijk ook nog wel zo uitpakt.
Dat vertel ik al maanden..
CCatalyst schreef: 29 mei 2024, 12:17Ik hoop vooral dat dit stom proces waarvan we niets mogen zien snel gedaan is zodat de campagne weer op stoom komt. Volgende processen dan met de mediacamera's erbij aub!
Er komt wel veel over het proces naar buiten anders.
Verder is het nog maar de vraag of 'criminele strafzaken' tegen Trump nog voor november kunnen afgewerkt worden, waarschijnlijk niet.
Laatst gewijzigd door Petrikske 29 mei 2024, 13:42, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 29 mei 2024, 12:34 Gezien hoe hij werd uitgejouwd door de libertijnen?
:nono: dat waren libertariers, geen libertijnen. Zelf beschouw ik mij ook als een libertarier - belastingen en veel overheidsregels compleet afschaffen, 100% vrije private markt, geen overheidsvervoer of overheidsomroep - maar ik zie mij zeker niet als een libertijn die een pak verder gaat en alle regels zou afschaffen: beperkingen op drugsgebruik afschaffen, eigendomsrecht afschaffen etc, wat compleet gek is IMHO.

Maar dat hij uitgejouwd werd houdt geen verband met het proces toch :-D Als libertarier ga je ook geen fan zijn van dat proces, temeer het toch wel een serieus witch hunt karakter heeft en dus een symptoom is van een te grote overheid.

Dat hij uitgejouwd werd (en terecht) is puur obv zijn beleidskeuzes met veel te veel regels. Biden doet natuurlijk niet eens de moeite niet om op te draven bij de libertariers - nochtans geen kleine strekking in de VS - maar als hij het wel deed zou hij er nog een pak harder uitgejouwd worden dan Trump.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Nee heeft inderdaad niets met het proces te maken maar wel met de verkiezingen.
Ik blijf trouwens vermoeden dat er in november voor de DEM's een andere naam dan Biden op het ballot zal staan.
Maar we wachten af, tijd brengt raad.

Wel reuze benieuwd naar de debatten.

(fout aangepast, thx).
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

https://www.hln.be/celebrities/acteur-r ... ~a983df15/

Acteur Robert De Niro haalt zwaar uit naar Trump en raakt in verhitte discussie met zijn aanhangers: “Jullie zijn gangsters”

celebrities Robert De Niro (80) hield dinsdag in New York een hard pleidooi tegen Donald Trump (77). “Willen we dat hij dit land leidt en zegt: ik ga niet weg, ik ben een dictator voor het leven?”, vroeg de Amerikaanse acteur zich luidop af. Maar niet iedereen op straat was gediend met zijn uitspraken. De Niro raakte in een verhitte discussie met enkele Trump-aanhangers.
AJ 29 mei 2024

"Het persmoment werd georganiseerd door het campagneteam van huidig president Joe Biden (81) en was nabij het gerechtsgebouw in New York "........ :eek:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het is al langer geweten dat De Niro een fervente anti Trumper is, maar er zijn nog bekende mensen die een hekel aan hem hebben hoor.

Toegevoegd na 7 minuten 41 seconden:
Matt555 schreef: 29 mei 2024, 17:40"Het persmoment werd georganiseerd door het campagneteam van huidig president Joe Biden (81) en was nabij het gerechtsgebouw in New York "........ :eek:
De GOP doet dit ook hoor, als echte mobsters kwamen ze in New York naar de rechtzaal om Big Don the Con te supporten.
Amuzante beelden zijn er die dag gemaakt.

Zullen ze ook zeepjes gaan brengen naar Sing Sing? :angel:

Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 29 mei 2024, 22:19

De GOP doet dit ook hoor, als echte mobsters kwamen ze in New York naar de rechtzaal om Big Don the Con te supporten.
Amuzante beelden zijn er die dag gemaakt.
Zoals ik onlangs nog poste , beide groepen doen wat ze elkaar van beschuldigen , rechters incluis ..... "pot en ketel " verwijten .... :angel:

politiek op zijn best .....en moeten nog 5 maand verder zo :roll:

PS: curieus naar "a hung jury or not ".... :think:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 29 mei 2024, 23:17 "pot en ketel " verwijten .... :angel:
Sorry eh schattebol maar je gaat met meer voor de dag moeten komen voor ik die 'pot en ketel' nog maar ga overwegen.
Klein voorbeeldje...
De FBI brengt Trump op de hoogte dat ze een huiszoeking komen doen in Mar-a-Lago voor de 'missing documents'
Dit was al een hele dikke fout van de FBI want je brengt een verdachte never nooit niet op de hoogte van een aanstaande huiszoeking want indien je dat doet vind je enkel...hagelslag omdat alles compromitterend is verdwenen. :-p (Trumperds bij de FBI?)

Wat doet Trump op zijn beurt?

Die brengt voor zijn 'aanhang' naar buiten dat de FBI op komst is om hem te doden en om zijn familie in gevaar te brengen.
Heb de ballen om tussen de regels te lezen en wat lees je dan? Een oproep tot revolte en dat is nu net wat Trump altijd doet.
Steeds maar weer z'n 'domme MAGA minions' in het geweer houden.

En waar was Trump op het moment dat hij die oproep deed?
Die was niet eens in Florida omdat hij getipt was door de FBI.

Ik begrijp echt niet waarom familie of thuis van het scherm zouden moeten verdwijnen want daar zijn ze immers veel inventiever...
Matt555 schreef: 29 mei 2024, 23:17PS: curieus naar "a hung jury or not ".... :think:
Ze moeten maar 1 jurylid vinden en omkopen en het is van dattum, en daar vrees ik ook voor.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

A) niettegenstaande zgz op voorhand verwittigd van huiszoeking heeft Trump toch niets verwijderd/ verstopt ......, idem voor Biden die ook wat Doc. in huis had ....die er niet hoorden :wink: , maar ja zittend President he !
Pot en ketel verwijt blijft :angel:

B) Of 1 of meer jurylid... die integer vind dat de witchunt TE overtuigend aan wezig is :wink:
Laatst gewijzigd door on4bam 30 mei 2024, 11:18, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
wied
Elite Poster
Elite Poster

https://financialservices.house.gov/new ... tID=409278

Heeft niets met ballen te maken maar alles met feiten. Hebben jullie dit document wel gelezen?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

@Matt555 kan je op je quotes letten, je haalde door elkaar van wie de quote was in je post. Aangezien het weer een full quote was van de post er net boven heb ik die alsnog volledig weggehaald.
Hint: gebruik "voorbeeld" voor je post om je quotes na te kijken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 30 mei 2024, 08:25B) Of 1 of meer jurylid... die integer vind dat de witchunt TE overtuigend aan wezig is :wink:[/i]
Enige waar de jury over moet oordelen is de vraag of ze de tenlastelegging bewezen vinden ja dan nee.
Tijdens de pleidooien ging de advocaat van Trump ethisch in de fout door de jury te vertellen dat er geen misdaden zijn bewezen en dat ze hierdoor toch Trump niet naar de gevangenis kunnen sturen.
Dit is een stevige fout omdat de jury daar helemaal niet over beslist, enkel de schuldvraag moeten ze op antwoorden en verder niets.
De verdedigign van Trump werd dus nogmaals op de vingers getikt door de rechter.
Ondertussen is de jury aan de deliberatie begonnen en na enkele uren was er reeds een nota voor de rechter bevattende 4 vragen ter verduidelijking van verklaringen gedaan door enkele getuigen.
Als de jury alles chronologisch zal afwerken dan kunnen er nog meer van dergelijke vragen omtrent gemaakte verklaringen tijdens de rechtzaak gesteld worden.

Hier het relaas van Ari Melber van de 1é dag deliberaties.

Ondertussen is de 2é dag begonnen en de rechter zou al 3 briefjes hebben ontvangen met vragen over de afgelegde getuigenissen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

En het is GUILTY op alle counts voor President Trump.

We zullen de polls de komende weken in de gaten houden voor de eventuele impact.

Zo, deze showvertoning, die we helaas niet hebben mogen zien met onze eigen ogen, is eindelijk achter de rug (enfin, op sentencing na, maar dat is pas voor 11 juli). Nu terug naar de campaign trail?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 30 mei 2024, 23:07 En het is GUILTY op alle counts voor President Trump.
Wow.. dat is wel heel snel, maar volgens hen die het konden weten was de bewijslast dan ook enorm.
Dat de jury er zo snel uit was bewijst dit wel.
CCatalyst schreef: 30 mei 2024, 23:07We zullen de polls de komende weken in de gaten houden voor de eventuele impact.
De polls laten kort na de schuldig verklaring een rare doch niet volledig onbegrijpelijk twist zien.
Zo zouden er plots meer mensen bereid zijn om op Trump te stemmen na z'n veroordeling, heel raar maar ik denk eerder een emo beslissing.
Eenmaal die beslissing doorgedrongen zal deze wel opnieuw aangepast worden.
Ik vergelijk het een beetje met, "de proteststemmen tegen het cordon sanitaire'' ,'iemand uitsluiten is niet eerlijk en daarom stem ik voor de underdog'

Heb deze nacht het 1é interview met Michael Cohen misschien wel de belangrijkste getuige tegen Don the Con proberen uit te zitten maar m'n ogen vielen na een tijdje toch dicht.

De GOP staat ondertussen op z'n achterste poten en iedereen is weer slecht, slecht slecht, en het is een witchhunt, een politieke afrekening, een corrupte rechter en blablabla...
Doch vergeet niet.. de rechter had recht en rede om Trump tijdens het proces te laten opsluiten omdat hij telkens opnieuw de regels aan z'n laars lapte (gag order..) en steeds opnieuw mensen bleef beledigen en bedreigen.

De Rechter: "Ik mag en kan U laten opsluiten maar ik wil liever niet een voormalige en misschien wel toekomstige president van de US achter de tralies zetten."

En misschien wel het allerbelangrijkste..
Het zijn de 12 juryleden die hebben beslist over de schuldvraag, 12 gewone mensen gekozen door zowel de aanklager als de verdediging.

Ik ben dit proces blijven volgen (elke dag) en kan niet anders dan besluiten dat de verdediging van Trump heel zwak was, het was dan ook maar de 2é zaak die Tod Blanche deed als advocaat. (was vroeger aanklager)
En in het interview met Michael Cohen werd al snel duidelijk waarom de advocaat van Trump zwak was, het was immers Trump die alles betreffende z'n verdediging bepaalde, diezelfde Trump die tijdens het proces in slaap viel. :roll:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

showproces<-->democratie/rechtstaat

Ik denk dat ze gewoon meer wapens op dat proces hadden moeten toelaten, dan was het democratischer geweest en veel minder show :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Toch sterk hoe iets als een show kan beschreven worden wanneer er geen enkele camera is toegelaten. 😁

Only in Murrica? 🤣
wied
Elite Poster
Elite Poster

Nee, bij ons verloopt alles een beetje gelijkaardig :-)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Petrikske schreef: 31 mei 2024, 15:59Toch sterk hoe iets als een show kan beschreven worden wanneer er geen enkele camera is toegelaten. 😁
Zo heb je altijd wat te memmen, ofwel is het met camera's en dan is het show ofwel zijn er geen camera's toegestaan en dan is het allemaal cover up, typische wappieredenering :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik blijf het toch sterk vinden hoe heel wat kopstukken zich blijven vastklampen aan Don the Con, heel wat gatkruipers van weleer zitten nog in de gevangenis of hebben er gezeten, zijn hun ganse hebben en houden verloren etc..
Kijk maar naar Rudy Giuliani ,ooit de held van New York (tijdens 9I11) nu volledig aan de grond na een monsterboete van 148 miljoen en op z'n 80e verjaardag alweer een briefje onder z'n neus gekregen om het voor de rechter te komen uitleggen.

Die verkiezingen gaan nog leuk worden..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Kiezen is verliezen :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 31 mei 2024, 20:12Kiezen is verliezen :)
Mag ik je interesseren in some Saturday Night Live op een natte vrijdagavond Dizzy?
Ik kon hier goed mee lachen, hoe waarheidsgetrouw de boodschap ook is.

(ondertussen is er een nieuwe video maar deze net na de bekendmaking dat Trump schuldig werd bevonden voor alle aanklachten is echt hilarisch.)

Betreffende de straf na de 34 overtredingen, een voorwaardelijke straf zou eigenlijk 1 grote grap zijn voor het Amerikaanse rechtssysteem.
De overtredingen mogen dan licht zijn het zijn er wel 34 in totaal en ook kan/mag de rechter alle overtredingen tegen het opgelegde 'gag order' mee in overweging nemen ter bepaling van de straf.

Zoals ik heb begrepen gaat het hier over 34 'Class E Felony' misdrijven, deze kunnen bestraft worden met een voorwaardelijke straf.
Maar ook kan er per sanctie een straf van 1 jaar gevangenis gegeven worden.

In het geval van Don the Con, kan de rechter die steeds meegaand was aangezien het een ex en misschien zelfs toekomstig president van de US betrof opteren voor een korte(re) gevangenisstraf gekoppeld aan een langere voorwaardelijke straf.
Zodoende hoeft de nominatie voor Trump niet in het gevaar te komen maar zou hij wel een muilkorf moeten voelen omdat elk verder misdrijf zou kunnen resulteren in een onmiddellijke opsluiting.

Blijkbaar zou de New York 'gag order' trouwens nog steeds van toepassing zijn omdat de straf nog niet is uitgesproken.
En ondertussen is Trump alweer aan het toeteren over een corrupte rechter etc etc...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Men moet de zaken bekijken zoals ze zijn, als 12 jurie leden, onafhankelijk van elkaar worden geconfronteerd met de feiten dan moeten die echt wel heel overtuigend zijn, was er een persoon uit de jurie geweest die niet akkoord was, dat zou er geen veroordeling zijn geweest.
Dan moet men er nog bijzeggen dat die twaalf personen Unaniem!!!! vonden dat het duidelijk was dat Trump echt wel die 34 overtredingen had begaan.
Zeg maar dat de bewijzen onweerlegbaar moeten zijn geweest.

Daar achteraf staan roepen dat de rechter Corrupt was, het zijn die 12- die Trump hebben veroordeeld en niet de rechter.
Mocht Trump achter de gegevens van die 12 burgers geraken hij zou ze ongetwijfeld ook bedreigen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik vind dat men zijn eigen strengheid voor anderen op hem moet toepassen, geen gepamper dus of behoort hij toch tot de elite :)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Jamaar zo werkt het niet hé. Het is het andere kamp dat bestraft moet worden, niet de eigen schaapjes (die dienen om uitgemolken te worden)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen is het zo stevig ingebakken bij de GOP, 'als we verliezen dan is dat onterecht, rigged, corrupt etc..'
Trump mocht alles doen tijdens zijn presidentschap, zelfs politieke tegenstanders omleggen. :eek:
Maar wel toeteren dat ze Biden gaan vervolgen voor wat hij 'zou' misdaan hebben tijdens zijn termijn.
Hoe dom moeten die MAGA minions wel niet zijn als ze dat allemaal normaal vinden, gehersenspoeld door een 'big orange blob.'
Een rechter van het hooggerechtshof die de US vlag ondersteboven hangt ten teken van steun aan 'stop the steal'
Een door Trump aangestelde rechter (Aileen Cannon) die een zwaarwichtige strafzaak tegen Trump niet wil laten doorgaan omdat er
teveel... nuances zijn. :eek:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Dit gaat gevolgen hebben, er zijn er die Trump meer gaan steunen (Elion Musk bijv.) maar ik vermoed dat de onbesliste kiezer hier toch wel een duwtje voor Biden krijgt is niet de schuld van Biden volgens mij zijn het de reacties van Trump op wat er nu aan het gebeuren is die meer steun voor Biden gaan geven/
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen is de 'echte' heksenjacht op sociale media reeds begonnen, ze zijn naarstig op zoek naar de gegevens van iedereen die heeft meegewerkt aan het proces.
De details wat er met die mensen kan gebeuren zal ik maar zo laten..
Het vermoedelijke adres van aanklager Alvin Bragg zou reeds gelekt zijn.
https://www.nbcnews.com/politics/donald ... rcna154882
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”