Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Albert Peetermans schreef: 15 mei 2024, 17:12 afgewezen! Reden: de Efteling is geen 100km van mijn woonplaats EN er moeten minstens 2 overnachtingen zijn, anders komen ze niet tussen.
Dat eerste staat inderdaad ergens in hun voorwaarden, niet in hun gewone opsomming van de voorwaarden, maar in een adddendum "waar ben ik gedekt?"
die informatie (althans van de 100km) staat duidelijk op dezelfde "onepager" dat de verzekeringen geven, het is dus niet zo dat je er hard naar moet zoeken om dat te weten. (https://www.argenta.be/content/dam/arge ... g-gold.pdf)
de reden daarvan, denk ik, is omdat je onder de 100km meer "een uitstap" kan noemen dan "een reis"

die "2 overnachtingen" kunnen ze denk ik niet hard maken als eis, gezien die niet aanwezig is op dat document en lijkt me eerder een makelaar die geen moeite wil doen.

los daarvan kan je misschien een deel recupereren door een schadeclaim van ticketannulatie in te dienen, ipv reisverzekering,
afhankelijk van hoe de tickets geboekt zijn geweest - daar vallen die uitsluitingen dan niet onder.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is hier toch de frustratie draad hé?
Afbeelding
Die Mini's van Deloitte, je kent ze wel met die fluogroene spiegels. Waar Deloitte de schoolverlaters mee verleidt om bij hun te komen werken.

Wat een KLOTEchauffeurs!
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Ik heb nog nooit een mini-rijder gezien die zich een beetje gedraagt in het verkeer. Alsof ze allemaal een minderwaardigheidscomplex hebben in die wagen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Wat een verschrikkelijk bedrijf is Bpost toch.
Ik verstuur op dinsdag een pakje naar een adres in Chaudfontaine. Op woensdag meldt de tracking dat het zal geleverd worden en maar goed ook want de ontvanger zit er op te wachten. Maar... er wordt aan mijn deur gebeld en krijg ik mijn pakje terug. Er hangt een label op dat het "niet werd afgehaald"...
Terwijl het dus moest aan de deur geleverd worden en het op 24u tijd onmogelijk naar Chaudfontaine en terug kon gekomen zijn.
Ik heb het pakje geweigerd met de melding dat zij het aan de bestemmeling moeten leveren.

De tracking stopt hier:
Levering niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden
woensdag 15-05-2024 | 12:07
Sindsdien geen updates meer. Het loopt dus goed fout. Bestemmeling (klant) is niet blij.

Volgens de bpost website die verschrikkelijk traag werkt moet ik via formulier klacht indienen. Helaas:
The website encountered an unexpected error. Please try again later.
Dit staatsbedrijf dat "om strategische redenen" paketleveranciers in Frankrijk en Amerika opkoopt slaagt er nog niet in om een binnenlandse zending te volbrengen.

EDIT: Telefonisch contact gehad met klantendienst bpost. Zoals altijd bij grote bedrijven: de fout ligt bij de klant. Ik had het pakket niet mogen weigeren, gewoon aannemen en dan opnieuw verzenden :x :bang: . Want nu weten ze niet waar het pakket is. Er is sinds de aanbieding geen enkele scanning gebeurd en het is nu afwachten of het nog ergens opduikt.

Info:
- blijkbaar wordt van iedere zending in de sorteercentra een foto genomen waar de klantendienstoperatoren toegang tot hebben
- die operatoren hebben dan weer geen toegang tot mijn klantenprofiel (privacy zeker?) zodat je alle gegevens weer mondeling moet doorgeven. Efficiënt?
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

LOL. Een Belgisch bedrijf dat in Frankrijk een bedrijf kan kopen moet zich bij voorbaat op z'n Frans gaan gedragen zeker?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Recent bedankt: 2 keer

R2D2 schreef: 16 mei 2024, 08:23 Ik verstuur op dinsdag een pakje naar een adres in Chaudfontaine. Op woensdag meldt de tracking dat het zal geleverd worden en maar goed ook want de ontvanger zit er op te wachten. Maar... er wordt aan mijn deur gebeld en krijg ik mijn pakje terug. Er hangt een label op dat het "niet werd afgehaald"...
??? Deze snap ik toch echt niet. Wat is hier misgelopen?

Je hebt 100% zeker geen label opnieuw gebruikt oid? En er zaten 100% zeker geen labels van vorige zending(en) nog op het pakket?

Sorteerproces is volledig geautomatiseerd dus ofwel was
- Adres niet correct (maar zou geen "niet afgehaald" genereren)
- Labelconflict
- Twee zendingdata's met zelfde nummer
- Menselijke fout
- Iets anders?

Heb zelf al veel pakjes ontvangen/verzonden met bpost en nog nooit zoiets meegemaakt.
R2D2 schreef: 16 mei 2024, 08:23De tracking stopt hier:
Zou normaal een nieuwe distributie moeten genereren de volgende dag maar wie weet waar die postbode het nu gelegd heeft.
R2D2 schreef: 16 mei 2024, 08:23Ik had het pakket niet mogen weigeren, gewoon aannemen en dan opnieuw verzenden
Klopt, dat had je idd beter gedaan. Sowieso moet je aannemen, dan contact opnemen met bestemmeling, als blijkt dat het daar nooit aangeboden is opnieuw sturen en voor de oorspronkelijke zending kan je een refund van bpost vragen.
R2D2 schreef: 16 mei 2024, 08:23Want nu weten ze niet waar het pakket is. Er is sinds de aanbieding geen enkele scanning gebeurd en het is nu afwachten of het nog ergens opduikt.
Zal vermoedelijk in een of andere "overgoods" sectie liggen van het centrum van waar uw postbode (die het terug kwam brengen) werkt.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 16 mei 2024, 13:46 Je hebt 100% zeker geen label opnieuw gebruikt oid? En er zaten 100% zeker geen labels van vorige zending(en) nog op het pakket?
Neen, maagdelijke envelop met een versgeprint verzendlabel erop.

Dit is de tracking zoals beschikbaar:
Zending onderweg voor levering
woensdag 15-05-2024 | 08:29
Zending wordt voorbereid door de postbode
woensdag 15-05-2024 | 08:22
Zending wordt teruggestuurd
dinsdag 14-05-2024 | 20:30
De zending werd gesorteerd
Zending aanvaard na afgifte door afzender
dinsdag 14-05-2024 | 11:09
Afgifte zending door afzender
maandag 13-05-2024 | 19:06
Informatie over de zending ontvangen van de afzender
maandag 13-05-2024 | 18:06
Dus op het moment van de sortering (dinsdag 20:30) werd onmiddelijk ook "Zending wordt teruggestuurd" beslist.
En er werd een sticker op gekleefd: "werd niet afgehaald".
Die hing erop bij de levering op woensdag bij mij, de afzender.

Toen ik met de klantendienst hierover belde hebben ze naar mijn uitreikingskantoor gebeld om uitleg, maar daar namen ze de telefoon niet op, wat blijkbaar geen verrassing was omdat ze daar nooit opnemen volgens de klantendienst.

Mijn (sterk) vermoeden is dat het om een menselijke fout gaat, wellicht over een combinatie van menselijke fouten en systeemfouten geholpen door een slechte organisatie en communicatie.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 16 mei 2024, 14:22 Zending wordt teruggestuurd
Dit is de oorzaak. Wel degelijk een geval van "computer says no".

Iets mis met het adres, zendingsnummer dat recent nog gebruikt werd voor een andere zending, kan vanalles zijn. Zelf nog nooit meegemaakt.

Label heb je bij bpost zelf gekocht of ergens anders? En is het een label met elektronische datatransmissie of nog een label waar je de gegevens met de pen hebt ingevuld?

Je hebt ook geen pak van 10 kg verstuurd met een label van 2 kg?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Label: pdf uitgeprint van de bpost website. Alle gegevens 200% correct, zowel van afzender als bestemmeling.
En neen, het gaat om een envelop met inhoud 300gr.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Zeer vreemd. Als er anders niets met het pakket is dat je ons niet vertelt (betaling niet in orde, overgewicht, afmetingen te groot, afmetingen te klein (indien automaat) ...) dan heb ik geen idee waarom de computer er niet van moest weten. Alhoewel er wel een reden zal zijn.

Misschien een nummer dat recent legaal of illegaal gebruikt werd en nog actief stond in het systeem? Jammer dat je, sinds postcode vereist is (dank u VRT), je niet meer kan checken op dubbels in het systeem.

Als je API toegang hebt kan je misschien meer zien (misschien ook wel niet). In een postkantoor kunnen ze ook wel meer gegevens raadplegen dan hetgeen je ziet in de publieke tracking.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

En Bpost volhardt...

Nieuwe tracking:
donderdag 16-05-2024 | 14:45
en
Verwachte leveringsdatum

vrijdag 17 mei

Je pakje kon niet worden afgeleverd. Je pakje wordt teruggestuurd.
Dus morgen gaan ze het opnieuw bij mij aanbieden. Ondanks de lopende klacht. Terwijl ze het gewoon naar de bestemmeling moeten sturen.
En uiteraard ben ik morgen niet thuis, dus zal ik vanaf maandag ergens in een postkantoor het moeten gaan afhalen... (ah neen, vanaf maandag ben ik 3 dagen in het buitenland).

En ik kan de dossierbeheerder van de klacht niet bereiken want het dossiernummer kreeg ik van een [email protected] adres.

Wat een compleet shitbedrijf is dat toch.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 16 mei 2024, 17:05 Dus morgen gaan ze het opnieuw bij mij aanbieden.
Goed nieuws dat ze het gewoon terug gebracht hebben naar het sorteercentrum zodat het tenminste traceerbaar blijft.

Slecht niets dat de "return to sender" flag er nog steeds op zit. Ik zou zeggen, bel bpost om die eraf te halen, maar het is goed mogelijk dat de klantendienst daar "niet bevoegd" voor is en anderzijds is het toch al te laat nu.

Als het effectief terug komt naar jou morgen, neem het dan aan en stuur het opnieuw (hou desnoods al een label klaar zodat je het kunt overplakken en direct weer met de postbode kunt meegeven, lol). Eis dan een refund voor deze zending. Indien ze niet meewerken, chargeback.
R2D2 schreef: 16 mei 2024, 17:05vanaf maandag ergens in een postkantoor
Welk postkantoor. Pinkstermaandag.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Pinkstermaandag? Altijd die feestdagen. Was er mij niet van bewust want zelf wel aan het werk dan.
Maakt niet uit, het zal pas ten vroegste donderdag zijn dat ik het kan afhalen... En als ik het dan niet dadelijk weer kan verzenden gaat er weer een weekend over.
Ik zal het dan maar zelf gaan brengen naar die klant met alle excuses. Een nachtelijke rit naar Chaudfontaine dan maar.
Sorry voor de veralgemening maar dat mag wel in deze rubriek: Waarom doet niemand nog zijn job zoals het hoort ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 16 mei 2024, 18:32 Sorry voor de veralgemening maar dat mag wel in deze rubriek: Waarom doet niemand nog zijn job zoals het hoort ?
Mja, maar er scheelt toch iets met die zending, of toch minstens met het barcodenummer. Het is een computer, er zijn een reeks parameters om te bepalen wat met een zending gebeurt, bij deze zending heeft dat geleid tot "return to sender". Waarmee ik niet beweer dat het aan jou ligt. Jammer dat we wellicht nooit zullen weten wat de reden was.

Gezien er geen verdere uitleg in de tracking stond, gezien de computer heeft beslist om het meteen terug te sturen, gezien je beweert dat er geen andere barcodes op het pakjes tonden en en gezien de sticker "niet afgehaald" lijkt de meest waarschijnlijke reden dat het een nummer is dat eerder al gebruikt werd, mogelijks van een zending die indertijd niet afgehaald werd (en waarschijnlijk wel teruggestuurd werd, maar de computer houdt geen rekening met het scenario dat een nummer opnieuw gebruikt wordt). Dat bpost barcodenummers herbruikt is op zich geen probleem, maar als ze niet kan vermijden dat dat tot verwarring leidt met eerdere zendingen dan is dat wel een probleem. Nog een geluk misschien dat het niet opduikt bij de afzender van dat vroegere pakje (alhoewel de lokale postbode dat normaal wel zou voorkomen).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 16 mei 2024, 19:00 Mja, maar er scheelt toch iets met die zending, of toch minstens met het barcodenummer.
mogelijks is de barcode niet te lezen voor de computer (slechte inkt, uitgelopen barcode, of een klassieker: niet op 100%/schaal uitgeprint waardoor de barcode vervormd is)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: 16 mei 2024, 19:04
mogelijks is de barcode niet te lezen voor de computer (slechte inkt, uitgelopen barcode, of een klassieker: niet op 100%/schaal uitgeprint waardoor de barcode vervormd is)
Mja maar zoiets lossen ze in Vilvoorde in de regel wel op ipv het terug te sturen. Hier een typische van Amazon met de originele barcode overplakt in Vilvoorde met een nieuw barcode "minilabel" omdat het origineel onleesbaar geworden was voor de scanner (Amazon had het label geplakt over twee flappen van de doos :nono: ).

Screenshot 2024-05-16 at 10.21.31 AM.png
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

De barcode is uiteraard wel leesbaar. Want mocht ze niet leesbaar zijn dan weet men toch niet welke data er aan verbonden zijn (afzender-ontvanger)?
De klantendienst operator kon in haar systeem zelf een foto zien van het pakje. De barcode is toch gewoon een identificatie. Die werkt, anders zou ik toch geen tracking kunnen zien? Maar het loopt mis met de instructies, het protocol, het kafka-systeem van bpost.

Het wordt echter nog gekker:
Op de bpost website kloppen alle gegevens van dit pakje:
Verzendwijze bpack 24h

Gewicht 240g
Afmetingen 23cm x 5.5cm x 28cm
Retouradres mezelf dus
Originele bestemming mijn klant die nog altijd wacht
Ontvangen bij bpost 14 mei 2024
Verwachte levering 17 mei 2024
In de bpost app daarentegen heeft men de rollen omgekeerd...
Detailgegevens van je Pakje
Barcode van bpost 32324506XXXXXXXXXX
Gewicht 240g
Afmetingen 23cm x 5.5cm x 28cm
Ontvangen bij bpost 14 May 2024
Verzendwijze bpack 24h
Verwachte levering 17 May 2024
Retouradres naam en adres van mijn klant
Bestemming mijn eigen naam en adres

Omdat ik hierdoor helemaal zot aan het worden ben heb ik er voor de zekerheid de PDF van het verzendlabel bijgenomen. En neen, ik heb zelf afzender en bestemmeling niet omgewisseld. Het staat helemaal goed op dat label.
Laatst gewijzigd door R2D2 16 mei 2024, 23:28, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 16 mei 2024, 19:54 En neen, ik heb zelf afzender en bestemmeling niet omgewisseld. Het staat helemaal goed op dat label.
Display in de app is misschien gewoon een gevolg van de RTS die erop staat. Ik heb dat nog al gezien denk ik. Ik twijfel niet dat afzender/bestemmeling wel correct geregistreerd zijn.

Dat de display op de website verschilt met die van de app is wel weer knullig maar nog het ergste niet.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 16 mei 2024, 20:51 Display in de app is misschien gewoon een gevolg van de RTS die erop staat.
idd, eens dat een pakje terug naar de verzender gaat, staat dat omgekeerd zoals dat op de app geeft.
waarom het op de site dan (nog) niet aangepast is... geen idee.

het feit is dat door te weigeren het pakje gewoon "in limbo" blijft en dat ze het gaan blijven proberen af te leveren bij de verzender,
en als dat meermaals niet lukt gaat het gewoon op het hoopje undeliverables en verdwijnt het gewoon in het zwarte gat van pakjes die nergens naartoe kunnen.
R2D2 schreef: 16 mei 2024, 19:54 Maar het loopt mis met de instructies, het protocol, het kafka-systeem van bpost.
ik ben nu niet bepaald de grootste voorstander van bpost, maar op zich heb ik op al die jaren weinig meegemaakt om te zeggen dat het een "kafka systeem" is.

op al die jaren dat ik bpost gebruik (naast de anderen gekenden) heb ik ooit exact 1 keer een pakje gehad dat fout gesorteerd werd, en de volgende dag terug bij mij afgeleverd werd ipv bij de bestemmeling.
gewoon aangegeven aan de postbode (die het ook al niet helemaal snapte), en dat is gewoon correct terug het systeem ingegaan en volgende dag bij de bestemmeling geleverd.
ik heb het toen dus niet zozeer geweigerd, maar gevraagd om het opnieuw in het sorteerproces aan te bieden, en dat is gewoon prima verlopen.

ik vermoed dat het misschien soms ergens manueel naar een bepaalde sorteerfaciliteit moet, en als dat verkeerd zou gaan (human error), dat het dan ipv geforward zal worden, gewoon teruggestuurd zal worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: 16 mei 2024, 21:59 en als dat meermaals niet lukt gaat het gewoon op het hoopje undeliverables en verdwijnt het gewoon in het zwarte gat van pakjes die nergens naartoe kunnen.
Eigenaar wordt bpost er niet van, ze mogen het ook niet verkopen. Indien onbestelbaar via retour, mogen ze het openmaken om ahv de inhoud de eigenaar te vinden. Indien ze met de inhoud de eigenaar niet kunnen vaststellen, dan moet bpost het 3 maanden bewaren in geval de eigenaar opduikt of nog van zich laat horen. Na die termijn worden de voorwerpen en documenten van waarde eigendom van de Belgische Schatkist. De rest moet bpost vernietigen.

Waar die voorwerpen en documenten van waarde dan opduiken? De meest waardevolle in de woningen en kantoren en op de kabinetten en eBay-accounts van ambtenaren en politici en hun familie en vrienden. De rest wellicht hier, in de enige winkel die openlijk aan heling doet zonder dat het parket ingrijpt. Als u onlangs een kippenpak verloren heeft via bpost dan kan u het via deze aanbieding terugkrijgen voor 140 EUR + 14 EUR kosten - inclusief fotos van een poserende federale ambtenaar in kippenpak.

Merk op dat dit weer behoorlijk voordeliger is dan wat de wet voorschrijft als je bv een hersteller bent, iemand laat iets bij jou herstellen, en die klant komt vervolgens zijn goed niet meer ophalen en hij blijkt ook nog eens spoorloos verdwenen te zijn. Dan moet je 1) een aangetekend sturen 2) een jaar wachten 3) het herstelde goed verkopen 4) de kosten van de herstelling van de opbrengst aftrekken 5) de rest aan de eigenaar storten, of indien onbekend, op een aparte rekening met vermelding van vermoedelijke eigenaar 6) na 5 jaar dat geld - inclusief vergaarde intresten - alsnog aan de schatkist storten indien de eigenaar het niet kwam claimen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

Mag zoiets wel in een envelop?
Gewicht? Afmetingen?

Ik deel uw frustratie over BPost niet.
Ik ben altijd blij als Amazon verstuurd met BPost: dan weet ik dat het én op tijd én in convenabele toestand bij mij arriveert (ook blij met DHL, die via BPost laten leveren).
Dat kan je van PostNL en andere cowboys niet zeggen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

heist_175 schreef: 17 mei 2024, 09:03 Ik ben altijd blij als Amazon verstuurd met BPost: dan weet ik dat het én op tijd én in convenabele toestand bij mij arriveert (ook blij met DHL, die via BPost laten leveren).
Dat kan je van PostNL en andere cowboys niet zeggen.
denk dat het echt regiogebonden is.

hier is het postnl > dhl > bpost > dpd (te weinig leveringen met ups om hen zinvol in het lijstje te plaatsen)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: 16 mei 2024, 21:59 ik ben nu niet bepaald de grootste voorstander van bpost, maar op zich heb ik op al die jaren weinig meegemaakt om te zeggen dat het een "kafka systeem" is.
Als alles goed werkt is er inderdaad geen Kafka. Het is als het fout loopt dat het kafka-effect optreedt. Dat is niet enkel zo bij Bpost maar bij alle grote bedrijven. Kijk naar de draden hier voor Telenet, maar ook de banken, de overheidsdiensten, etc.
De rode draad bij al die gevallen: de klant, gebruiker, burger ondervindt een probleem maar de organisatie/veroorzaker (h)erkent dat niet als een probleem.
Volgens hen loopt alles goed. Er is geen detectie of empathisch gevoel dat het aan de andere kant anders ervaren wordt.
En dan hebben de Kafkaïanen enkele mogelijke vervolgstappen:
- blijven negeren en niet reageren
- actief ontkennen dat er een probleem is
- de oorzaak van het probleem bij de klant leggen (zeer populair)
Ook kenmerkend: door die ontkenning komen die problemen nooit terecht bij de beslissingsniveaus die er echt iets zouden kunnen aan doen om een terugkerend probleem aan te pakken.
Slechte communicatie op alle niveaus is ongetwijfeld ook mede oorzaak.

Update over mijn pakket, dat dus vandaag opnieuw aan mij zou geleverd worden:
De tracking kreeg zonet een update:

Verwachte leveringsdatum
dinsdag 21 mei
Je pakje kon niet worden afgeleverd. Je pakje wordt teruggestuurd.

vrijdag 17-05-2024 | 09:22
Zending onderweg voor levering
vrijdag 17-05-2024 | 09:22
Zending wordt voorbereid door de postbode
vrijdag 17-05-2024 | 08:31
donderdag 16-05-2024 | 14:45
Geen idee waar het dan op dinsdag zal geleverd worden. Heeft iemand bij Bpost eindelijk het licht gezien?
Laatst gewijzigd door R2D2 17 mei 2024, 10:34, in totaal 2 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb ook nul problemen met bpost, de andere bedrijven daarentegen... Postnl, DPD, colis prive,... Kleine ramp
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

Idem ervaring.
Het is zowat de enige pakjesdienst die:
1. Aan huis levert met een elektrisch voertuig
2. Het personeel effectief nog aanbelt en wacht tot er iemand opendoet om het pakket in ontvangst te nemen en daarbij ook nog eens heel vriendelijk is.

Bij de andere mag je al blij zijn dat ze aanbellen en wanneer ze dat toch doen je nog bij de deur bent (en zo groot is mijn huis niet) de leverancier nog net kan zien wegscheuren in hun walmende rammelkar.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Ook geen kafke

Zelfs eens gehad dat bpost zei dat het in locker geleverd was, dan weer dat het onderweg was. Ik ga naar locker, zegt locker dat pakket er nog niet is.

Ga terug naar kantoor en bel eens naar bpost. Medewerke kon me zeggen dat het pakket er wel echt lag en gaf me zelfs een speciale code om die locker manueel te openen.

Ga naar locker en speciale code werkr.

Postbode had code dubbel gescand en volgens locker was er dus nog niets. En de medewerker heeft mij dus een dirzcte oplossing aan kunnen bieden.

Maar je frustratie is terecht, da's nooit prettig. Al dat tijdverlies en de kosten die je hebt gemaakt... :(
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef: 17 mei 2024, 11:50 Idem ervaring.
Het is zowat de enige pakjesdienst die:
1. Aan huis levert met een elektrisch voertuig
2. Het personeel effectief nog aanbelt en wacht tot er iemand opendoet om het pakket in ontvangst te nemen en daarbij ook nog eens heel vriendelijk is.
bpost? dat is hier toch heel anders hoor.... die van hier doet zelf voor de briefpost een 3-punts-draai om de brievenbus van de overburen te bereiken zonder uit te stappen.

bpost: belt aan, zet pakje neer, telt tot 3, weg
postnl: belt aan, wacht tot je aan de deur bent
dhl: belt aan, zet pakje neer, telt tot 5, gaat naar wagen, wacht tot die je ziet, weg
dpd: zet pakje neer, belt aan, vertrekt nog voordat de bel stopt
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

Splitter schreef: 17 mei 2024, 13:13 bpost?
Yep.

En ik had het over de pakjesdienst van bpost, niet over de brievenpost.
Brievenpost wordt hier nooit aan de deur bezorgd, altijd in de brievenbus.
(Die ik dan eens om de week ga legen als ik het niet vergeet, dus geen idee wat ze daar precies doen, hoe ze het in de brievenbus steken is mijn probleem niet).

Pakjesdiensten gaan buiten bpost hier allemaal hetzelfde te werk. Droppen aan de voordeur, afhankelijk van wie het is een belletje en wegwezen. Hoe lang ze tellen voor ze na aanbellen vertrekken weet ik niet. Wanneer ze niet aanbellen al helemaal niet.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

devilkin schreef: 17 mei 2024, 10:02 Ik heb ook nul problemen met bpost, de andere bedrijven daarentegen... Postnl, DPD, colis prive,... Kleine ramp
Enige probleem(pje) dat ik soms ervaar is wanneer ik het pakje wil laten toekomen in een locker deze volzet is en ik dus toch naar het postkantoor moet.
Als ik pakje thuis laat toekomen is Bpost de beste, kan mooi de auto volgen + het aantal pakjes nog voordat ik aan de beurt ben. Super!
PostNL ook niets dan positiviteit, is al jaren dezelfde vriendelijke kerel die ik regelmatig sprintjes zie trekken om z'n pakjes af te leveren. (wie zie je dat nog doen lopen voor z'n werkgever?)
Slechtste ervaringen met DPD (diefstal) ,en daar vind je online veel verhalen van.
Zelfs bij Garmin UK zijn ze ervan op de hoogte.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: 17 mei 2024, 09:13 denk dat het echt regiogebonden is.
Klopt, en nog meer persoonlijk gebonden zelfs, wie uiteindelijk het werk doet. bpost is niet noodzakelijk #1. Ik denk trouwens dat DHL Express (die itt DHL Parcel niet laat leveren via bpost) gemiddeld wellicht nog de beste is gezien ze de enige zijn met een goede klantendienst, maar goed je betaalt er dan ook voor.

Hier gaat het eigenlijk met alle koeriers vlot nu. UPS en FedEx zijn ook goed voor zover je in de Vlaamse Ruit zit waar ze zelf de bediening doen. Daarbuiten is het met onderaannemers en is het weer hit or miss.
R2D2 schreef: 17 mei 2024, 09:55 Geen idee waar het dan op dinsdag zal geleverd worden. Heeft iemand bij Bpost eindelijk het licht gezien?
Zou het niet eerder zijn dat het dezelfde postbode is van gisteren die zei "oei dat is dat pakket dat hij gisteren geweigerd heeft, ik ga dat niet nog eens aanbieden" en je weer in limbo zit?
Petrikske schreef: 17 mei 2024, 13:40 Slechtste ervaringen met DPD (diefstal) ,en daar vind je online veel verhalen van.
Weeral is het Franse bedrijf de paria...

Bij UPS kan je het autootje (enfin grote bestelwagen eerder) ook volgen in de app nu, toch als je My Choice hebt en het pakket staat erin.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 17 mei 2024, 17:15 Zou het niet eerder zijn dat het dezelfde postbode is van gisteren die zei "oei dat is dat pakket dat hij gisteren geweigerd heeft, ik ga dat niet nog eens aanbieden" en je weer in limbo zit?
Al zeker niet want de postbode van woensdag die zag er tegenop om mijn zending terug mee te nemen "omdat ze vanaf donderdag met vakantie ging". Geen idee wat de relevantie daarvan is en waarom ze dat met mij deelde. Maar zij zal het dus vandaag niet geweest zijn.

Mijn klant heeft intussen duidelijk gemaakt dat hij niet kan wachten tot dinsdag en wil annuleren. Om die klant niet kwijt te spelen zit voor er voor mij niets anders op dan morgen zelf naar Chaudfontaine te rijden met een ander exemplaar. Dank u Bpost.

Trouwens: ik heb bij de aanmaak van het verzendlabel ook het emailadres van de bestemmeling/klant ingegeven. Ik ging er van uit dat die dan van Bpost ook de trackinggegevens zou ontvangen. Dat was dus niet gebeurd. Waarom moet je dan dat emailadres ingeven?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 17 mei 2024, 18:04 Trouwens: ik heb bij de aanmaak van het verzendlabel ook het emailadres van de bestemmeling/klant ingegeven. Ik ging er van uit dat die dan van Bpost ook de trackinggegevens zou ontvangen. Dat was dus niet gebeurd. Waarom moet je dan dat emailadres ingeven?
Dat gebeurt normaal wel, als je het email adres ingeeft krijgt bestemmeling een trackingmail van bpost (en eventueel ook nog verdere emails, afhankelijk van gekozen opties). Daarnaast helpt email adres ingeven ook om te matchen met de "Mijn Leveringsvoorkeuren" van de bestemmeling, indien hij die ingesteld heeft.

De reden dat dat hier niet gebeurd is zal quasi zeker ook wel te maken hebben met het grotere achterliggende probleem in deze zending, wat dat ook moge zijn. Hoop dat dit uitgeklaard zal worden, maar ik vrees van niet.
R2D2 schreef: 17 mei 2024, 18:04 Mijn klant heeft intussen duidelijk gemaakt dat hij niet kan wachten tot dinsdag en wil annuleren. Om die klant niet kwijt te spelen zit voor er voor mij niets anders op dan morgen zelf naar Chaudfontaine te rijden met een ander exemplaar. Dank u Bpost.
Ik zou het met DHL Express (niet Parcel) of UPS Express (niet Standard) verzonden hebben, zal je minder kosten + garantie voor zowel de inhoud als de verzending (als het niet op tijd is, geld terug). Maar goed, met het weekend voor de deur is dat geen optie meer en is zelf rijden idd het enige wat je nog kan doen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 17 mei 2024, 17:15Bij UPS kan je het autootje (enfin grote bestelwagen eerder) ook volgen in de app nu, toch als je My Choice hebt en het pakket staat erin.
Nadat de DPD koerier een leeg vouwdoosje hier in de gang van het appartementsblok smeet (terwijl ik thuis was) en m'n Garmin fietscomputer eruit was gehaald besloot Garmin UK inderdaad UPS te gebruiken voor levering nadat er al veel Garmin spul was gestolen.
UPS is inderdaad top, voor de kleinere koeriers is het steeds hopen op een eerlijke persoon die je pakje komt afleveren.
Maar in die branche is de concurrentie moordend, heb eens mogen kijken in de bestelwagen die afgeladen vol zat en ik vroeg of dat voor de ganse week was.

"nee meneer ik moet die vandaag nog allemaal afleveren"

Ik zal die mensen nooit lelijk bekijken, als ik kan mogen ze van mij nog voorgaan ook in het verkeer, ik zal wel effe wachten met m'n harmonicabus.
Zo'n hondenstiel dat die mensen hebben. :?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Eerder een grote frustratie, maar kom.

Tijdens een reeds lange rit stop ik aan een tankstation voor even een sanitaire pauze. Kom terug buiten, een dame (met lichte huidskleur, was me totaal niet opgevallen op dat moment) is zich aan het parkeren en maakt aanstalten van uit de wagen te komen. Twee kleine kinderen zitten achteraan de wagen.

Een wagen passeert met 3 mannen in waarvan 2 duidelijk bezopen, de blikken Jupiler nog in de hand. Beginnen die vrouw uit te maken voor alles racistisch en rijden dan snel door, want jah, dapper zijn ze wel.

DE-GOU-TANT.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Petrikske schreef: 17 mei 2024, 18:55
CCatalyst schreef: 17 mei 2024, 17:15Bij UPS kan je het autootje (enfin grote bestelwagen eerder) ook volgen in de app nu, toch als je My Choice hebt en het pakket staat erin.
Nadat de DPD koerier een leeg vouwdoosje hier in de gang van het appartementsblok smeet (terwijl ik thuis was) en m'n Garmin fietscomputer eruit was gehaald besloot Garmin UK inderdaad UPS te gebruiken voor levering nadat er al veel Garmin spul was gestolen.
UPS is inderdaad top, voor de kleinere koeriers is het steeds hopen op een eerlijke persoon die je pakje komt afleveren.
Maar in die branche is de concurrentie moordend, heb eens mogen kijken in de bestelwagen die afgeladen vol zat en ik vroeg of dat voor de ganse week was.

"nee meneer ik moet die vandaag nog allemaal afleveren"

Ik zal die mensen nooit lelijk bekijken, als ik kan mogen ze van mij nog voorgaan ook in het verkeer, ik zal wel effe wachten met m'n harmonicabus.
Zo'n hondenstiel dat die mensen hebben. :?

Dat kan ik alleen maar beamen...als er hier een koerier ad deur komt zal ik die altijd met het nodige respect behandelen, altijd vriendelijk en ne merci meegeven. Dat kost niks en ik kan alleen maar hopen dat dit gewaardeerd word..
Ik heb al paar keer overwegen die een soort van drinkgeld te geven maar wat geef je dan hé. 2e lijkt me armzalig en hij zou zich beledigd kunnen voelen maar moest iedereen dit doen.. 5e vind ik dan soms weer veel irt de kost van een pakket.

Tom
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb altijd enkele soorten frisdrank in blik in de koelkast staan wanneer het hoogzomer is.
Airco zullen ze immers niet hebben in hun vaak gammele bestelwagens.

En van een vriendelijk woord is inderdaad nog nooit iemand om het leven gekomen.
Meestal sta ik ook reeds buiten voor die mens nog maar de kans heeft om op de bel te drukken. 🤣

De glimlach die je dan krijgt.. "weer 2 minuten gewonnen" zie je hem denken. 😉
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

you get what you give, vriendelijk zijn kost niets extra en je kan er een hoop goodwill voor in de plaats krijgen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Na bijna 1 week was mijn bestelling vanuit Arendonk naar Diksmuide nog steeds niet terecht, B-Post eens goed wakker geschud, het was blijven liggen in een sorteercentrum ergens in Antwerpen, was op maandag morgen besteld, aangedrongen om het op zaterdag alsnog te leveren, geen reactie meer, dus ook nog het weekend erbij, de maandag dan denk je, weeral niets dus, dinsdag een nieuwe tracking code ontvangen, het was eindelijk vertrokken, in de namiddag dan geleverd, in die tijdspanne had ik het met de fiets of te voet kunnen afhalen. Dat was dan ook meteen mijn afscheid ook van B-Post.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Provider
Te Koop forum

Geen internet in de ochtend, it's always DNS..
Adguard home wil niet meer starten na de nachtelijke update

Gelukkig had iemand het ook al gevonden https://github.com/AdguardTeam/AdGuardHome/issues/7013

Vorige versie terug gezet, all good
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

Vieze varkens van 'mensen' die openbare wc's volledig onderschijten, bril inclusief, en vervolgens zo laten voor de volgende.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”