die informatie (althans van de 100km) staat duidelijk op dezelfde "onepager" dat de verzekeringen geven, het is dus niet zo dat je er hard naar moet zoeken om dat te weten. (https://www.argenta.be/content/dam/arge ... g-gold.pdf)Albert Peetermans schreef: 15 mei 2024, 17:12 afgewezen! Reden: de Efteling is geen 100km van mijn woonplaats EN er moeten minstens 2 overnachtingen zijn, anders komen ze niet tussen.
Dat eerste staat inderdaad ergens in hun voorwaarden, niet in hun gewone opsomming van de voorwaarden, maar in een adddendum "waar ben ik gedekt?"
de reden daarvan, denk ik, is omdat je onder de 100km meer "een uitstap" kan noemen dan "een reis"
die "2 overnachtingen" kunnen ze denk ik niet hard maken als eis, gezien die niet aanwezig is op dat document en lijkt me eerder een makelaar die geen moeite wil doen.
los daarvan kan je misschien een deel recupereren door een schadeclaim van ticketannulatie in te dienen, ipv reisverzekering,
afhankelijk van hoe de tickets geboekt zijn geweest - daar vallen die uitsluitingen dan niet onder.