Uitleg ivm nieuwsgroepen?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo,
Heb een vraag ivm news.skynet.be, heb alle groepen gedownload.
Deze beginnen van 3b? config tot zz.unity.netlink.
Heb als test ene geactiveerd met naam 3b.tech (160) (4 gelezen)
Dan als tweede test psu.comp.infosystems, bij dit laatste staat er 0 berichten. Kan men daar niet aan?
Vraag: Welke uit de hele lijst zijn interessant om te activeren? Het is nieuwland voor mij. (graag indien over PC en het Web)
Tips zijn welkom. :?

[mod="The Oddity"]
Posts afgesplitst in een nieuwe topic. Stonden niet exact goed in vorige topic.
Blue-Sky let een beetje op waar je wat post. Post ivm hackers is verwijderd, het was volledig off-topic[/mod]
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Welkom in de wondere wereld van nieuwsgroepen, Blue-Sky.
Dat je in een bepaalde groep 0 berichten ziet staan heeft waarschijnlijk te maken met het feit... dat er geen in zitten ;-)

Je hebt een beetje rare groepen uitgekozen, maar een heel interessante en levendige groep om te volgen is be.comp en be.comp.internet (zijn dan meestal ook in het Nederlands).
Verschiet je niet van het aantal berichten, het komt in het begin nogal chaotisch over.

Soms zal je merken dat je enkel het einde van een discussie nog op de servers vindt: dat heeft te maken met de retentietijd van de nieuwsserver (hoe lang een bericht op de server blijft staan). Een goed idee om toch nog te kunnen volgen is te gaan zoeken in GoogleGroups: http://groups.google.be/groups?hl=nl&lr ... up=be.comp , deze archiveert iets meer.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hi Meon,
Dank, voor de tip, OK de door u geadviseerde staan er op, de andere zijn verwijdert. Als test wou ik een bericht welke er staat over norton 2002 beantwoorden, plots kwam er een melding " Er is een programma dat toegang wil tot uw outlook adres boek " Wilt u dit toestaan? Heb ik veiligheidshalve met Nee beantwoord, Meon wat denk jij daarvan?
Is dit een beveiliging welke eventueel gestart werd door NIS 2003 ? of zit die beveiliging in OutlookXP? (ik heb geen idee)
En zou jij dit toestaan? ik vind het onveilig ivm het eventueel doorsturen van spam :!:
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die melding zit in Outlook Express 6 en Outlook XP (2002) en is een beveiliging opdat andere programma's (lees: virussen) zich zouden kunnen verspreiding via je adresboek. Wel legitieme programma's zijn bvb synchronisatiesoftware voor GSM's en PDA's.

Wel vreemd dat je die melding krijgt: dagt betekent dat er een programma (mogelijk een virus) toegang probeert te krijgen tot je adresboek. Als je niet weet wat het is is "nee" klikken het beste ja. Doe eens een volledige virusscan van je systeem en kijk eens of er geen spyware is die ongevraagd emailadressen zou kunnen doorsturen (NAV en AdAware / Spybot S&D dus eens laten lopen).

Over die groepen: er zijn er natuurlijk nog anderen over compleet andere onderwerpen, het is vooral veel trial-and-error om een leuke groep te vinden (er zijn er immers meer dan 40.000)
elrocco
Plus Member
Plus Member

Volgens mij is er helemaal geen probleem met dat
" Er is een programma dat toegang wil tot uw outlook adres boek ".
De nieuwsgroepen bekijk je hoogstwaarschijnlijk in een ander programma dan in het programma waar je je mails in bekijkt.Bijvoorbeeld : je mails verwerk je in outlook, de newsgroepen in outlook express.De moment dat jij een bericht wil versturen in de newsgroepen(outlook express), zal er een adresboek gezocht worden.En dat wordt in outlook gevonden.Vandaar het bericht dat er toegang wordt gezocht met dat adresboek.Probeer maar vanuit access eens een mail te versturen, dan zal er ook een popup verschijnen dat een ander programma toegang probeert te krijgen tot outlook...En als je daar negatief op antwoord, is de mail niet verstuurd.
Deze berichten krijg je vanaf outlook 2000...

Elrocco
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”