Beste,
Ik zoek een tablet voor tegen de muur te hangen. Ik zou het willen verwezenlijken met magneetjes (dat lijkt me beste en mooiste oplossing en tevens nog eens goedkoop ook: door de afstand die de magneetjes creeëren ten opzichte van de muur kan ik nog mooi de voedingskabel wegleiden).
Vereisten:
- Het moet zeker geen krachtige tablet zijn: hij gaat het HA dashboard tonen met de fully kiosk app voor Android. Dus zeker geen krachtige vereisten.
- Liefst zonder batterij: al zal dat héél moeilijk te vinden zijn vrees ik.
- Rond de 10inch of groter.
- Liefst lange Android support eventueel (mag gerust via een custom ROM zijn).
Wat zouden jullie nemen? Iemand zicht op welke tablets de dag van vandaag zeer populair zijn in de custom ROM community? Dat laatste zal er misschien voor zorgen dat er over 4 jaar nog een mooie ROM voor uitkomt.
Tnx!
HA tablet gezocht
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 38 keer
Ben je zeker dat je een 'tablet' zoekt ?
of misschien eerder een MMI (Man-Machine-Interface/(touchpanel) ?
Moet je geluid en/of een microfoon hebben (wil je notificaties/muziek/video laten horen en/of wil je mondelinge instructies geven ?)
Wil je dat het scherm uitgaat/of minder straalt als er niemand in de buurt is ?
Moet het ook een aanwezigheid sensor zijn of hoeft dat niet ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Hi,
Bedankt alvast!
De MMI piste ben/heb ik ook al bestudeerd, maar ik vind niet dadelijk een geschikte MMI.
Dikwijls kosten die MMI's een pak meer voor dat formaat dan een tablet heb ik de indruk.
Een valable mogelijkheid zou zijn om idd een MMI te voorzien met een RPI aan de andere kant van de muur (is een berging dus ideaal).
Ik zou graag een camera erin hebben voor bewegingsdetectie dat ie dan aangaat (is mogelijk met fully kiosk), ook geluid zou handig zijn (voor notificaties en kleine dingen).
Een goed alternatief zou zijn dat de MMI uitgaat (wel te sturen via RPI vermoed ik) en ik hem kan ontwaken met een tik op het scherm.
Alle suggesties zijn zeker open/welkom! Heb al naar oplossingen van Waveshare gekeken maar ik vind het duur voor dat formaat ten opzichte van een tablet: of heb ik het nu mis?
Bedankt alvast!
De MMI piste ben/heb ik ook al bestudeerd, maar ik vind niet dadelijk een geschikte MMI.
Dikwijls kosten die MMI's een pak meer voor dat formaat dan een tablet heb ik de indruk.
Een valable mogelijkheid zou zijn om idd een MMI te voorzien met een RPI aan de andere kant van de muur (is een berging dus ideaal).
Ik zou graag een camera erin hebben voor bewegingsdetectie dat ie dan aangaat (is mogelijk met fully kiosk), ook geluid zou handig zijn (voor notificaties en kleine dingen).
Een goed alternatief zou zijn dat de MMI uitgaat (wel te sturen via RPI vermoed ik) en ik hem kan ontwaken met een tik op het scherm.
Alle suggesties zijn zeker open/welkom! Heb al naar oplossingen van Waveshare gekeken maar ik vind het duur voor dat formaat ten opzichte van een tablet: of heb ik het nu mis?