EDPnet introduceert eerste ADSL Max abonnementen

Nieuws omtrent telecom
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Dus als ik van mijn oude Adsl2F (overgenomen door Edpnet dus)abbo naar ADSL Max6 Dyn wil moet ik daar dan activatie kosten betalen als klant bij Edpnet of is dit alleen voor de nieuwe klanten die erbij komen ???

Er is toch wel wat veranderd naar mijn goesting, vooral dan wat betreft het afschaffen van die glijdende meter en de snelheid die is opgeschroefd bij dat nieuwe abbo.

Wat houd dat nachtsurfen nu concreet in dat je gratis kunt downloaden???

Natuurlijk zie ik toch liever een abbo waar misschien de snelheid lager ligt maar dat je tenminste niet elke keer je downloadlimiet moet controleren !

Wat betreft limietloos surfen is het maar erg gesteld hier in België.

ps Hoe zit het nu met Realdls loopt daar nu alles wat vlotter of nog altijd problemen wat betreft snelheid en connectie.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Tae schreef:Wat houd dat nachtsurfen nu concreet in dat je gratis kunt downloaden???

Je downloadvolume zou 's nachts maar voor de helft meetellen.
Afbeelding
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Heb beleefde mail gezonden naar Dommel met de vraag of er een competieve reactie gaat komen van Dommel. Indien het antwoord uitblijft is de boodschap duidelijk. Indien er een antwoord komt dan laat ik het uiteraard iedereen weten :wink:
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Ik heb nu net gans deze "stoeme doch leuke" thread gelezen.

De meeste onder jullie hebben die "ik wil alles én veel maar het mag niets kosten" mentaliteit.
Misschien allemaal eens beter 2 keer denken voor je iets post.
Heb ik hier godverdomme 5 pages moeten lezen waarvan er 4 overbodig zijn.
Not my idea of fun, ma bon.

We weten allemaal dat de mensen van EDPnet denken eer ze doen. Er zijn er in het verleden al anderen geweest.

Wacht gewoon af tot hun aanbod finaal is (want dat is het tot nog toe niet) en vooraleer je dan komt zeveren, loop dan een paar keer rond een blok ofzo.
Misschien dat de frustratie en consorten dan achterwege blijven en er enkel doordachte en goed geargumenteerde posts op het forum komen.

Voor zij die absoluut toch willen zeveren is er alsnog "duiventil".

Voor de rest kan ik de (r)evolutie van EDPnet enkel toejuichen.

Grtz
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Sub Zero schreef:
Tae schreef:Wat houd dat nachtsurfen nu concreet in dat je gratis kunt downloaden???

Je downloadvolume zou 's nachts maar voor de helft meetellen.


Oke bedankt ik denk dat ik het plaatje snap nu :D

Dus als ik s avonds zou surfen dan zou ik 80gb (normaal 40gb nu) kunnen verzetten op een maand :)
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Seal schreef:Wacht gewoon af tot hun aanbod finaal is (want dat is het tot nog toe niet) en vooraleer je dan komt zeveren, loop dan een paar keer rond een blok ofzo.


Inderdaad aanbod is/was nog niet finaal. Dit wordt hier gepost om te zien wat de reacties zijn van een beperkt publiek om eventueel nog één en ander bij te schaven voor het naar een groter publiek gaat. Het feit dat hier naar geluisterd wordt is duidelijk: inmiddels is limiet eigenlijk al opgetrokken van 60 naar 100 gig.
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

@ blondie2001

EDPnet schreef:Met deze willen we graag enkele zaken verduidelijken :
    De 60 GB limiet is de 'standaard limiet'. Deze werd in eerste instantie op 60 GB gezet om te voorkomen dat mensen onverwacht hoge facturen zouden ontvangen. Door middel van een eenvoudige aanvraag via email kan deze op 100 GB gebracht worden waarbij de trafiek tem 100 GB aan €0,25/GB automatisch gefactureerd zal worden. Het is wel zo dat EDPnet het recht voorbehoud om de maximum limiet van 100 GB te verlagen als blijkt dat hierdoor de performantie van ons netwerk in gevaar komt. Dit omdat voor ons (en de meeste van onze klanten) de performantie van het netwerk belangrijker is dan de hoeveelheid die ze maandelijks kunnen downloaden.


Maakt dus geen deel uit van het std abo.
Is een optie dewelke je niet elke maand moet vernieuwen.

Is dus ook niet hetzelfde als wat jij aanhaalt.

blondie2001 schreef:inmiddels is limiet eigenlijk al opgetrokken van 60 naar 100 gig.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Wat ik heb begrepen van die limieten is dat de limiet staat op 60gb.

Dat je via mail kunt aanvragen voor de limiet op te stellen op 100gb ipv 60gb.

Maar Edpnet het recht heeft om die limiet terug te schroeven indien het de snelheid van het netwerk in gevaar komt.
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Tae schreef:Wat ik heb begrepen van die limieten is dat de limiet staat op 60gb.

Dat je via mail kunt aanvragen voor de limiet op te stellen op 100gb ipv 60gb.

Maar Edpnet het recht heeft om die limiet terug te schroeven indien het de snelheid van het netwerk in gevaar komt.


Wel niet vergeten dat die 40 gig dan wel automagically op je factuur komt als (40 * €0.25 ) €10
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Wat zagen jullie toch allemaal?
Heb ook juist de 5 pagina's ( 4 met zever) doorgelezen, en begrijp jullie klachten niet :
skynet 60Gig/maand : 89.95€
telenet ook wel iets in die aard.

Je krijgt een hogere download (staar je niet blind op die 20gigs, want 40 gigs is maar 5€ meer), hogere upload, meer mailboxen, webspace (misschien overbodig maar zet er dan je lief op in haren bloten op en zijn nog meer mensen blij ;)).

Edpnet , doe zo voort, ben klant sinds juni en zeer tevreden.
Downloadlimiet is goed (zeker met nachtsurfen erbij), mailbox meer is praktisch, webspace (niet echt nodig maar nuttig) en is een prachtaanbod.
Voor dezelfde prijs verhoogt men snelheid van 1mb/s naar max 6.

Mijn enige vraag is aan EDPnet : wat met de nieuwsserver?
Die is laatste tijd al verbeterd in snelheid, maar zal die 10Gig limiet/maand zo blijven of verhoogt die ook?

Hoop dat bestaande klanten kunnen gratis upgraden (voorlopig niet), wegens dat anders een upgrade nu ook gratis is.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Aan EDPnet :

Seal schreef:
Tae schreef:Wat ik heb begrepen van die limieten is dat de limiet staat op 60gb.

Dat je via mail kunt aanvragen voor de limiet op te stellen op 100gb ipv 60gb.

Maar Edpnet het recht heeft om die limiet terug te schroeven indien het de snelheid van het netwerk in gevaar komt.


Wel niet vergeten dat die 40 gig dan wel automagically op je factuur komt als (40 * €0.25 ) €10


Die mogelijkheid om limiet op te trekken naar 100 GB vind ik dik OK. Maar als ik andere reacties hier lees begin ik me af te vragen hoe dit aangerekend gaat worden? Alleen de verbruikte GB? Of elke maand 100 GB (zelfs als je bijvoorbeeld maar 75 GB hebt verbruikt): dus 29.95 +(80*0.25) ofwel 49.95 euro.

Liefst antwoord van Edpnet zelf.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Enkel de verbruikte trafiek (dus als u 75GB verbruikt heeft zal u 55 GB * 0,25 euro moeten bijbetalen).
internet, fiber & telephony
Zyne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 jul 2004, 19:20

Wat ik me nu net afvraag: hoe kan een mens weten hoever hij van dat telefoon-centrale zit?
Uiteraard is deze afstand ook belangrijk met het oog op de toekomst, wanneer adsl2 in mijn regio beschikbaar is...

Ik heb momenteel telenet, maar moet binnenkort zowiezo overschakelen naar iets met meer upload, en deze abonnementsformule is eigenlijk ideaal voor mij...


sooo: hoe kan ik weten hoever ik van een telefooncentrale zit?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zyne schreef:Wat ik me nu net afvraag: hoe kan een mens weten hoever hij van dat telefoon-centrale zit?
Uiteraard is deze afstand ook belangrijk met het oog op de toekomst, wanneer adsl2 in mijn regio beschikbaar is...

Ik heb momenteel telenet, maar moet binnenkort zowiezo overschakelen naar iets met meer upload, en deze abonnementsformule is eigenlijk ideaal voor mij...


sooo: hoe kan ik weten hoever ik van een telefooncentrale zit?

Het antwoordt vindt u op dit forum. Blijkbaar kan je dat te weten komen zonder grachten te graven, maar door het simpelweg met een e-mailtje te vragen aan support at edpnet punt be .
Zyne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 jul 2004, 19:20

meon schreef:Het antwoord vindt u op dit forum. Blijkbaar kan je dat te weten komen zonder grachten te graven, maar door het simpelweg met een e-mailtje te vragen aan support at edpnet punt be .


tof!


Zal ik dan ook onmiddellijk doen!
Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

EDPnet schreef:Enkel de verbruikte trafiek (dus als u 75GB verbruikt heeft zal u 55 GB * 0,25 euro moeten bijbetalen).


Ben benieuwt naar de vergadering van morgen, of men huidige klanten gaat toelaten te kunnen upgraden zonder problemen ( ofcourse met nieuw 12 maanden contract & mechien 25€ administratie kosten ).

Persoonlijk lijkt me dat redelijk fair ( nieuw contract, en iets extra voor de moeite dat zo een omswitch van abonementen met zich meebrengt ).

Ps: De nachtmeter op 1 february brengt dan ook de nieuwe maandmeter met zich mee? Ben die gelijdende meter grondig beu aan het worden, sinds je constant op de 90 a 100% blijft hoveren & dan blockjes mag bijkopen om weer gerust te zijn voor een tijd.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Dus nu ligt de max limiet op 100G (20G in abbo + 80G extra dat je kan kopen?). Met het nachtsurfen zou je dan +- 200G/maand kunnen downloaden voor 49.95€ ?

Zou wel een heel erg mooi aanbod zijn. :-)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

meon schreef:Het antwoordt vindt u op dit forum. Blijkbaar kan je dat te weten komen zonder grachten te graven, maar door het simpelweg met een e-mailtje te vragen aan support at edpnet punt be .


Een probleem. Hij zit met Telenet. Zodus men heeft geen telefoon nummer ( als hij Telenet phone heeft ) om te controlleren.

Tip: Zyne, als je Telenet phone hebt en geen Belgacom phone ( wat men nodig heeft voor de afstand te checken ), zoek gewoon het telefoon nummer op van je buurman. Toen ik verhuisde, heb ik gewoon laten checken op de telefoon van men toekomstige buurman, om te weten of ADSL daar wel mogelijk was. Stout van me he ;) Het zelfde kan je toepassen voor de afstand te controlleren.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Buster schreef:Dus nu ligt de max limiet op 100G (20G in abbo + 80G extra dat je kan kopen?). Met het nachtsurfen zou je dan +- 200G/maand kunnen downloaden voor 49.95€ ?

Zou wel een heel erg mooi aanbod zijn. :-)


Ja & Nee.

De limiet ligt op 60GB waarvan 20GB inbegrepen, en 40GB aan 0.25€/GB ( flexi ). Met een email kan je het limiet naar 100GB zetten, waarvan 20GB inbegrepen, en 80GB flexi aan 0.25€/GB.

Met nachtsurfen kan je idd in theorie tot 200GB / maand doen. Maar in praktijk zal je dat niet halen ( of je moet echt puur snachts leven ;) ).

Maar, normaal kan je boven dat max limiet van 100GB, ook nog blokjes bijbestellen aan 1€ / GB / Maand. Ik betwijf dat EDPnet dit systeem gaat verwijderen. Ze hebben dees maand al genoeg aan mij verdient daarmee ;)
Zyne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 jul 2004, 19:20

Arqentus schreef:Een probleem. Hij zit met Telenet. Zodus men heeft geen telefoon nummer ( als hij Telenet phone heeft ) om te controlleren.


Nee hoor... Ik heb nog altijd mijn telefoon van Belgacom.
Telenet vertikte het om een telefoon-centrale te installeren voor minder dan 35 lijnen (of zoiets), dus hebben we gekozen om onze ISDN bij belgacom te houden, met een digitale ISDN-centrale.
We kozen gewoon voor Telenet omdat dat in de "goeie ouwen tijd" toch wel de betere ISP was...


enfin, genoeg offtopic geleuter :)
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

EDPnet schreef:Enkel de verbruikte trafiek (dus als u 75GB verbruikt heeft zal u 55 GB * 0,25 euro moeten bijbetalen).


Dank voor duidelijk en snel antwoord ... is wat ik dacht en hoopte.

Ben weldra bereikbaar op blondie2001 aan edpnet puntje be :lol:
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

en hoe zit het nu met die 36h discoonnects ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

blondie2001 schreef:Ben weldra bereikbaar op blondie2001 aan edpnet puntje be :lol:


Als ik je niet voor ben :P :lol: :lol: :lol: LOL
Laatst gewijzigd door MRC101 op 20 jan 2006, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Teebee schreef:en hoe zit het nu met die 36h discoonnects ?


Kan iemand mij vertellen wat er eigenlijk storend is aan zo'n disconnects. Ik merk dat sommigen zich hier aan storen. Ik begrijp echter niet goed waarom.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

blondie2001 schreef:
Teebee schreef:en hoe zit het nu met die 36h discoonnects ?


Kan iemand mij vertellen wat er eigenlijk storend is aan zo'n disconnects. Ik merk dat sommigen zich hier aan storen. Ik begrijp echter niet goed waarom.


Waarschijnlijk zijn er mensen die downloaden en daardoor hun lijntje dag&nacht open laten staan om hun filetjes binnen te halen en dan is zo'n disconnect niet echt prettig wanneer je aan het slapen bent of weg bent.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Zeer vervelend als je aan het gamen bent, aan het chatten, grote demos/distro's aan het downloaden bent, wat dan ook :)
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Teebee schreef:Zeer vervelend als je aan het gamen bent, aan het chatten, grote demos/distro's aan het downloaden bent, wat dan ook :)


Voor downloaden gebruik ik meestal bittorrent en dan zijn die disconnects niet zo erg. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat anders is bij online gaming ... maar aangezien ik me daar zelf niet mee bezig ben had ik daar niet aan gedacht.
dommel

Ik heb een antwoord gekregen van dommel op de vraag of er een reactie komt.

Quote:

"Met interesse hebben wij het nieuwe offer van edpnet bekeken. Uiteraard zullen wij een tegenvoorstel aanbieden op het moment dat de edpnet producten officieel op hun site staan vermeld. Waarschijnlijk zal dit een drastische velaging inhouden van de prijs per GB boven 50GB. Op het moment is deze rate 1.21 euro/GB maar deze kan aangepast worden, moest dit nodig zijn om de positie van het netconnect product in de markt te versterken. Wij zullen ons netconnect product steeds trachten te positioneren als het beste en meest kwalitatieve product voor de gevorderde en veeleisende internet gebruiker.
Een verhoging van de huidige 4.60Mbit/256Kbit zullen we voorlopig niet doorvoeren. Onze ervaring leert immers dat zelfs een stabiele sync op 4.6 Mbit maar is weggelegd voor een beperkt gedeelte gebruikers. Een lijn verkopen van 6Mbit die dan maar kan geleverd worden aan 10 procent van de gebruikers, lijkt ons niet opportuun en misleidend voor de klant."

Even wachten met te beslissen dus :-)
Eindelijk wordt het belgische ISP land leuk.
Gast

Lees "we bieden geen 6 mbps product aan omdat we het niet kunnen krijgen van Belgakoe" :-D
Gast

Als ik moet kiezen tussen 4.6 Mbit van Belgacom Turboline (want dat gebruikt dommel) of 6Mbit van Scarlet Wholesale (want dat is uiteindelijk Edpnet) weet ik wat te kiezen.
Scarlet is nu eenmaal gekend voor de enorm hoge overbookingen. Vergeet niet dat het hollanders zijn he.
Ik wil de uiteindelijke speedresults van die 6Mbit ook nog wel eens zien.
Edpnet kan zelfs niet meer werken met Belgacom Turboline want daar zijn ze buitengesjot. Buitengesjot worden door Belgacom, dat kan niemand ze nadoen tot hiertoe. Als ze de zelfde stunt nu nog eens uithalen met Scarlet kunnen ze enkel nog naar Mobistar lopen. Of mischien wel RealDSL want gingen die nu ook geen EIGEN netwerk doen. Dan kunnen ze misschien FUP aanbieden. Wordt zeker vervolgd...
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

dommel schreef:Ik heb een antwoord gekregen van dommel op de vraag of er een reactie komt.

Quote:

"Met interesse hebben wij het nieuwe offer van edpnet bekeken. Uiteraard zullen wij een tegenvoorstel aanbieden op het moment dat de edpnet producten officieel op hun site staan vermeld. Waarschijnlijk zal dit een drastische velaging inhouden van de prijs per GB boven 50GB. Op het moment is deze rate 1.21 euro/GB maar deze kan aangepast worden, moest dit nodig zijn om de positie van het netconnect product in de markt te versterken. Wij zullen ons netconnect product steeds trachten te positioneren als het beste en meest kwalitatieve product voor de gevorderde en veeleisende internet gebruiker.
Een verhoging van de huidige 4.60Mbit/256Kbit zullen we voorlopig niet doorvoeren. Onze ervaring leert immers dat zelfs een stabiele sync op 4.6 Mbit maar is weggelegd voor een beperkt gedeelte gebruikers. Een lijn verkopen van 6Mbit die dan maar kan geleverd worden aan 10 procent van de gebruikers, lijkt ons niet opportuun en misleidend voor de klant."

Even wachten met te beslissen dus :-)
Eindelijk wordt het belgische ISP land leuk.


Heel interessant !!!

Al goed dat ik niet meteen moet beslissen en nog een 3 maanden te gaan heb, dus tijd genoeg om een keuze af te wegen :)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

blondie2001 schreef:
Teebee schreef:en hoe zit het nu met die 36h discoonnects ?


Kan iemand mij vertellen wat er eigenlijk storend is aan zo'n disconnects. Ik merk dat sommigen zich hier aan storen. Ik begrijp echter niet goed waarom.


Die zijn vrij storend als je met een router zit, je router blijft constant online terwijl de pc uit is.
als er 35 uur gepasseerd is en je steekt je pc aan , disconnect van irc ,online gaming etcc..
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Edpnet komt eigenlijk 2 jaar telaat met zijn abb.
Men mag niet vergeten VDSL , ADSL2 staan voor de deur en telenet komt nu ook in de buurt van 20 mbits.
Ik ken veel mensen die zeggen : ja tis schoon , tis rapper...... tja swat uh daarvoor stappen ze niet over......
Edpnet probeert wel een goed voorbeeld te tonen maar ik vrees dat het nie echt zal lukken.

[/code]
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Eerst en vooral denk ik dat onze klanten kunnen beamen dat ons netwerk steeds als een van de snelste uit de testen komt. De overschakeling van BROBOAII naar BRUO zal dit alleen nog maar verbeteren. Ook de kans op foutieve ATM netwerkconfiguraties zal tot het verleden behoren. Op het overige wensen wij zelfs niet te reageren.

Anonymous schreef:Als ik moet kiezen tussen 4.6 Mbit van Belgacom Turboline (want dat gebruikt dommel) of 6Mbit van Scarlet Wholesale (want dat is uiteindelijk Edpnet) weet ik wat te kiezen.
Scarlet is nu eenmaal gekend voor de enorm hoge overbookingen. Vergeet niet dat het hollanders zijn he.
Ik wil de uiteindelijke speedresults van die 6Mbit ook nog wel eens zien.
Edpnet kan zelfs niet meer werken met Belgacom Turboline want daar zijn ze buitengesjot. Buitengesjot worden door Belgacom, dat kan niemand ze nadoen tot hiertoe. Als ze de zelfde stunt nu nog eens uithalen met Scarlet kunnen ze enkel nog naar Mobistar lopen. Of mischien wel RealDSL want gingen die nu ook geen EIGEN netwerk doen. Dan kunnen ze misschien FUP aanbieden. Wordt zeker vervolgd...
internet, fiber & telephony
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

Anonymous schreef:Als ik moet kiezen tussen 4.6 Mbit van Belgacom Turboline (want dat gebruikt dommel) of 6Mbit van Scarlet Wholesale (want dat is uiteindelijk Edpnet) weet ik wat te kiezen.
Scarlet is nu eenmaal gekend voor de enorm hoge overbookingen. Vergeet niet dat het hollanders zijn he.
Ik wil de uiteindelijke speedresults van die 6Mbit ook nog wel eens zien.
Edpnet kan zelfs niet meer werken met Belgacom Turboline want daar zijn ze buitengesjot. Buitengesjot worden door Belgacom, dat kan niemand ze nadoen tot hiertoe. Als ze de zelfde stunt nu nog eens uithalen met Scarlet kunnen ze enkel nog naar Mobistar lopen. Of mischien wel RealDSL want gingen die nu ook geen EIGEN netwerk doen. Dan kunnen ze misschien FUP aanbieden. Wordt zeker vervolgd...


Tja da krijg je dan met gastposten *hint* *hint* :roll:
dergelijke commentaar waar men vanuit gaat dat scarlet voortdurend overbooked, waarschijnlijk omdat het hollanders zijn. En op geen enkele manier kunnen staven dat edpnet "buitengesjot" is. Ach ja het is misschien best dat ie zich niet kenbaar maakt kwestie van au serieux genomen te kunnen worden....
gast

Ik vind dit een heel interessant aanbod en heb zo juist contact opgenomen met hen. Volgens de resultaten van de lijntest die zij uitgevoerd hebben hebt ik een PSTN-lijn. Er is een Belgacom-centrale binnen een straal van 5,1 km, maar helaas zijn er geen vrije ADSL-aansluitingen meer. Op deze afstand ligt een 2 Mbps-lijnprofiel (2048 kbps down, 512 kbps up) in goede omstandigheden nog net binnen bereik.

Betekent dit nu dus dat ik niet kan overstappen naar hen?
En als dit toch kan dan veronderstel ik dat ik nooit een snelheid van 6 mbps kan halen of wel?

Momenteel zit ik wel op internet via ADSL v. Scarlet (ex-Tiscali-klant) met dezelfde lijn en ik veronderstel dat dit via het Belgacomnetwerk is. Ik haal daar download snelheden tot max. zo'n dikke 400 KB/s.
FlashBlue

Ik ben al een kleine 2 jaar een heel tevreden edpnet abonnee; zowel qua snelheid als service en beschikbaarheid.
Hetgeen me een beetje stoort aan deze nieuwe abo's, is de hoeveelheid onnodige extras bij het fixed ip abo.

De meeste mensen die interesse hebben in een lijn met fixed ip; draaien oftewel er zelf een server op; oftewel hebben ze wel professionele hosting.

Het zou mijns inziens een goeie zet zijn om de extra email en webspace optioneel te maken; en de prijs van het abo bvb 10e te laten zakken als je het neemt zonder die webspace en mailaccounts.

Het geen ik niet direct begrijp is de hogere prijs van fixed ip abo's :

-een ip kost bij wijze van spreken een euro per maand (minder zelfs als je wholesale gaat)
-edpnet heeft al geen 36u disconnect meer ( Dial-up Duration : 262:51:01
(en das in uur), dyn ip's stammen nog uit de tijd van dial up bij mijn weten )
- het merendeel van de mensen is sowieso 24/7 online; dus er is geen argument dat je met dyn ip abo's minder ip's nodig hebt dan met fixed abo's.

Misschien kan edpnet staff even hun visie geven ? het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie van mogelijke redenen :)
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Volgend antwoord kreeg ik van Dommel op de vraag of er een competitieve reactie zou komen op het nieuwe aanbod van EdpNet.

Het belooft nog spannend te worden volgende week ...


Geachte,



Dank voor uw email.

Hieronder vindt u de officiele verklaring van onze firma mbt aanpassingen in de zeer nabije toekomst.

Hoeveel de rate per GB gaat worden weten wij op de helpdesk nog niet maar dit zal beschikbaar zijn wanneer het edpnet-product officieel op hun site staat beschreven.



-----------------------------------------------------------------------

Met interesse hebben wij het nieuwe offer van edpnet bekeken.

Uiteraard zullen wij een tegenvoorstel aanbieden op het moment dat de edpnet producten officieel op hun site staan vermeld.

Waarschijnlijk zal dit een drastische verlaging inhouden van de prijs per GB boven 50GB. Op het moment is deze rate 1.21 euro/GB maar deze kan aangepast worden, moest dit nodig zijn om de positie van het netconnect product in de markt te versterken.

Wij zullen ons netconnect product steeds trachten te positioneren als het beste en meest kwalitatieve product voor de gevorderde en veeleisende internet gebruiker.

Een verhoging van de huidige 4.60Mbit/256Kbit zullen we voorlopig niet doorvoeren. Onze ervaring leert immers dat zelfs een stabiele sync op 4.6 Mbit maar is weggelegd voor een beperkt gedeelte gebruikers.

Een lijn verkopen van 6Mbit die dan maar kan geleverd worden aan 10 procent van de gebruikers, lijkt ons niet opportuun en misleidend voor de klant.

-----------------------------------------------------------------------

Met vriendelijke groeten,

Meilleures salutations,

Best regards,



dommel.com tech support

a schedom vof service




------------------------------------------

Current ticket is now considered closed,

it can be reopened by responding to this

email. Please note that all responses in

regards to this query should include the

full ticket number in the subject of the

email.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Laat ze maar lekker concurreren :lol:
Mijn Versatel Always More abo loopt toch maar pas in september ten einde, tegen dan zal er wel iets deftigs (goeie snelheid en 'moderne' limieten) uit de bus gekomen zijn.
FlashBlue

Mja ... Dommel :)

eerst zien; dan geloven :) ik heb meer vertrouwen in isp's die het als main activity doen; zoals edpnet; en niet aan bedrijven die snel geld hebbe geroken; zoals Adsl2fit, Realdsl en Dommel :)

De eerste is een flop gebleken; de tweede heeft ook al probs gehad; en dommel; tsja; kleiner dan klein zulle we maar zegge ? :)
Gesloten

Terug naar “Telecom nieuws”