HBO Max komt naar België: onduidelijk of reeksen als "Game of thrones" en "Succession" verdwijnen van Streamz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik denk dat je er wel mag van uitgaan dat alle geproduceerde content van the Home Box Office exclusief op HBO Max zal komen en dus zal verdwijnen van Streamz wanneer de rechten aflopen.
Meteen een flinke klap voor Streamz denk ik.
Meteen een flinke klap voor Streamz denk ik.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Et voilà, de lege doos van bij ons is daarmee zoals voorspeld nog wat leger en minder aantrekkelijk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik denk dat dit wellicht het begin van het einde is voor Streamz. Streamz had tot nu toe 3 USP’s
1) 7 dagen terugkijk TV bij Telenet TV
2) exclusief aanbod HBO series
3) Een beperkt aantal Vlaamse series voordat ze op TV en VTM Go of GoPlay uitkomen
(1) was al weg toen terugkijk TV gratis werd voor alle Telenet TV klanten (met bijhorende niet-doorspoelbare reclame, maar dat gold ook ineens voor Streamz-klanten). Nu ook (2) verdwijnt stel ik me de vraag wie elke maand nog extra wil betalen enkel om Vlaamse series eerder te zien. Sinds de start heeft Streamz nauwelijks extra klanten kunnen aantrekken buiten de 400.000 die overkwamen van Telenet Play.
Voor HBO een begrijpbare keuze, waarom Streamz een deel van de winst laten afromen als je zelf alle kennis en naamsbekendheid hebt (cut the middle man).
Daarnaast, ik denk dat Streamz een kans zou hebben als het gewoon alle Vlaamse zenders had, je de reclame kan doorspoelen, sommige series eerder, en langer dan een week of een jaar kan terugkijken. Soort van combinatie van Telenet TV, Streamz en VTM Go+ dus. Dat zou dichter in de buurt komen bij de ervaring van de ‘Vlaamse Netflix’.
1) 7 dagen terugkijk TV bij Telenet TV
2) exclusief aanbod HBO series
3) Een beperkt aantal Vlaamse series voordat ze op TV en VTM Go of GoPlay uitkomen
(1) was al weg toen terugkijk TV gratis werd voor alle Telenet TV klanten (met bijhorende niet-doorspoelbare reclame, maar dat gold ook ineens voor Streamz-klanten). Nu ook (2) verdwijnt stel ik me de vraag wie elke maand nog extra wil betalen enkel om Vlaamse series eerder te zien. Sinds de start heeft Streamz nauwelijks extra klanten kunnen aantrekken buiten de 400.000 die overkwamen van Telenet Play.
Voor HBO een begrijpbare keuze, waarom Streamz een deel van de winst laten afromen als je zelf alle kennis en naamsbekendheid hebt (cut the middle man).
Daarnaast, ik denk dat Streamz een kans zou hebben als het gewoon alle Vlaamse zenders had, je de reclame kan doorspoelen, sommige series eerder, en langer dan een week of een jaar kan terugkijken. Soort van combinatie van Telenet TV, Streamz en VTM Go+ dus. Dat zou dichter in de buurt komen bij de ervaring van de ‘Vlaamse Netflix’.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Exact dit! Het is zo’n gemist potentieel (natuurlijk omdat vooral Telenet dit niet wilt).Gigabit schreef: 16 okt 2023, 19:08 Daarnaast, ik denk dat Streamz een kans zou hebben als het gewoon alle Vlaamse zenders had, je de reclame kan doorspoelen, sommige series eerder, en langer dan een week of een jaar kan terugkijken. Soort van combinatie van Telenet TV, Streamz en VTM Go+ dus. Dat zou dichter in de buurt komen bij de ervaring van de ‘Vlaamse Netflix’.
Neem het voorbeeld van NLziet, Videoland, dat soort diensten doen het wel goed in Nederland.
Gewoon een plek waar je alles kunt terugvinden. Maar het is overduidelijk dat dit niet in het belang is van Telenet (en Proximus).
Het ergste is nog dat er omwegen zijn zoals Kodi of zelfs aanbod op de zwarte markt waarmee dit allemaal wel kan.
En wat HBO of Max aangaat.. nog maar weer een dienst erbij waar mensen tussen kunnen hoppen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Quote van Tweakers.net
"Belgen kunnen HBO-content zoals Game of Thrones en Succesion momenteel kijken via Streamz. Dat zal met de komst van HBO Max naar België vanwege lopende overeenkomsten waarschijnlijk nog niet meteen veranderen, al is het wel mogelijk dat de films en series van HBO in de toekomst enkel op de streamingdienst Max en in de Benelux op HBO Max te zien zijn."
"Belgen kunnen HBO-content zoals Game of Thrones en Succesion momenteel kijken via Streamz. Dat zal met de komst van HBO Max naar België vanwege lopende overeenkomsten waarschijnlijk nog niet meteen veranderen, al is het wel mogelijk dat de films en series van HBO in de toekomst enkel op de streamingdienst Max en in de Benelux op HBO Max te zien zijn."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Idd, de huidige rechten die Streamz heeft - en dat zijn altijd tijdelijke rechten - zullen ze nog mogen uitdoen voor het aantal maanden dat die nog gelden. Maar je kan er vrij zeker van zijn dat HBO de rechten niet meer zal verlengen daarna.redman schreef: 16 okt 2023, 19:33 vanwege lopende overeenkomsten waarschijnlijk nog niet meteen veranderen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Ik zag her en der zo van die reacties als: nu gaat Streamz verdwijnen want HBO MAX is veel beter. Dat is nu eerlijk gezegd een aanbieder waar alvast op Streamz nu niet echt veel content verschijnt. Ze gaan dan serieus uit hun pijp moeten komen wil ik daar lid worden.
Nu, voor Streamz hetzelfde probleem he. Ik deel een account want no way dat ik daar volle pot voor betaal om enkele series te bekijken die ze een maand later ook gewoon op tv spelen en dan bij het kanaal zelf online gratis te bekijken zijn.
Ging in een andere reactie ook over BoB... Goh, misschien verhuist die ook naar Netflix op termijn? Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat iemand HBO MAX gaat nemen voor BoB, die hebben ze nu echt al wel grijs gedraaid op de reguliere tv en anders had je die toch al lang op DVD gekocht indertijd?
Nu, voor Streamz hetzelfde probleem he. Ik deel een account want no way dat ik daar volle pot voor betaal om enkele series te bekijken die ze een maand later ook gewoon op tv spelen en dan bij het kanaal zelf online gratis te bekijken zijn.
Ging in een andere reactie ook over BoB... Goh, misschien verhuist die ook naar Netflix op termijn? Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat iemand HBO MAX gaat nemen voor BoB, die hebben ze nu echt al wel grijs gedraaid op de reguliere tv en anders had je die toch al lang op DVD gekocht indertijd?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Een tijdje geleden heeft Streamz zelf al min of meer gezegd dat HBO uit het aanbod zou verdwijnen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/22 ... we-fictie/Door de handen op lokaal niveau in elkaar te slaan kunnen we de onvoorspelbaarheid van internationale spelers beter opvangen
Dorien Rausch, directeur programmatie en productie bij Streamz
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ben ook benieuwd naar de geluidskwaliteit van HBO via hun eigen app en site enz, nu via streamz krijg je een stereo geluid op app en site, en veel series dat ze toevoegen op streamz dat al langer beschikbaar zijn en volledig op andere apps van VTMgo en VRT Max.
heb vandaag een enquete gehad van Streamz omdat ik m'n abbo heb opgezegd na enkele maanden en heb hen gemeld dat het aanbod pover is voor het bedrag dat je betaald en er veel series op andere apps volledig staan en soms gratis, en de povere stereo geluid kwaliteit vermeld ook en de hoop dat als HBO verdwijnt de prijs zakt zonder reclame en/of het aanbod verbeterd.
of ze er gaan op reageren is een ander punt, we zien wel, maar denk dat als ik HBO kan krijgen in belgie streamz geen optie meer zal zijn of er moet een vlaamse serie op komen dat niet bij de andere zit en de moeite is voor te bekijken.
echt benieuwd wat dit allemaal gaat veroorzaken,
en dan nog Paramount+ naar belgie en we hebben de belangrijkste bijna allemaal ter beschikking.
heb vandaag een enquete gehad van Streamz omdat ik m'n abbo heb opgezegd na enkele maanden en heb hen gemeld dat het aanbod pover is voor het bedrag dat je betaald en er veel series op andere apps volledig staan en soms gratis, en de povere stereo geluid kwaliteit vermeld ook en de hoop dat als HBO verdwijnt de prijs zakt zonder reclame en/of het aanbod verbeterd.
of ze er gaan op reageren is een ander punt, we zien wel, maar denk dat als ik HBO kan krijgen in belgie streamz geen optie meer zal zijn of er moet een vlaamse serie op komen dat niet bij de andere zit en de moeite is voor te bekijken.
echt benieuwd wat dit allemaal gaat veroorzaken,
en dan nog Paramount+ naar belgie en we hebben de belangrijkste bijna allemaal ter beschikking.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hier kijk ik wel naar uit.
Als het hier ook €8 zal kosten ga ik er waarschijnlijk toch even in instappen. Vooral dat discovery+ er dan weer bij zit vind ik wel leuk.
Als het hier ook €8 zal kosten ga ik er waarschijnlijk toch even in instappen. Vooral dat discovery+ er dan weer bij zit vind ik wel leuk.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Efkes afwachten maar hier toch ook interesse, Streamz zal dan sneuvelen vrees ik.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- cadsite
- userbase crew
Heb je die VPN nodig om te kijken, of volstaat het om je account aan te maken via VPN?boonpwnz schreef: 28 okt 2023, 15:56 Ik heb via Nederland(vpn) weer discovery plus genomen voor 4 euro per maand. Via Ideal betaalt met Revolut. Keihandig. Dan heb ik al iets tot die tijd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Bij mij is het enkel voor het account aan te maken, te betalen en eenmaal dat in orde is kan je kijken zonder problemen. Heb Eerst getest om vpn aan te laten en te starten met kijken en dan te stoppen. Maar daarnet nog een stream gestart en dat ging vlekkeloos. Dus er zit geen geolocking in.cadsite schreef: 29 okt 2023, 10:41
Heb je die VPN nodig om te kijken, of volstaat het om je account aan te maken via VPN?
Enigste ik had even moeite met het inloggen van revolut en koppelen aan ideal dus dat is even herproberen als het niet meteen lukt.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Hoeveel keer ik Streamz over de afgelopen jaren gecontacteerd heb om te informeren naar 4K & 5.1 geluid wil je niet weten. En altijd opnieuw maar antwoorden ze “het merendeel van onze klanten vraagt dit niet”. Het resultaat zal dus navenant zijn zodra HBO er is…tja
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Met of zonder HBO zullen ze dit al wel merken. Mijn goedkoop jaarabo dat ik dan nog eens deel wordt ook niet verder gezet. Voor die 3 series die ik er dit jaar op kon en wou kijken...
In het begin vond ik echt wel dat er nog wat nieuwe series op kwamen met een soort regelmaat, nu is het echt huilen met de pet op. Als dan de weinige series die ik nog kijk vertrekken naar HBO Max dan is er echt geen zinnig mens die daar nog voor gaat betalen. Kan je beter VTM GO zonder reclame nemen of uw ooglapje weer aantrekken.
In het begin vond ik echt wel dat er nog wat nieuwe series op kwamen met een soort regelmaat, nu is het echt huilen met de pet op. Als dan de weinige series die ik nog kijk vertrekken naar HBO Max dan is er echt geen zinnig mens die daar nog voor gaat betalen. Kan je beter VTM GO zonder reclame nemen of uw ooglapje weer aantrekken.

- Dizzy
- Elite Poster
Dat lijkt me vooral veel oude content die de meeste mensen al minstens 1 keer gezien hebben. Waarom moet ik ineens aan een grote hit van Wil Tura denken?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
Dit is precies waarom Streamz voor mij een non-starter is. Ik ga echt niet betalen om HBO-series in lage beeldkwaliteit te mogen kijken...sailormars schreef: 30 okt 2023, 12:48 Hoeveel keer ik Streamz over de afgelopen jaren gecontacteerd heb om te informeren naar 4K & 5.1 geluid wil je niet weten. En altijd opnieuw maar antwoorden ze “het merendeel van onze klanten vraagt dit niet”. Het resultaat zal dus navenant zijn zodra HBO er is…tja
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik denk niet dat het hier al gepost was, maar nu ook een datum voor hbo max in BE:
'De lancering van Max op nieuwe markten Frankrijk en België zal samenvallen met de start van de Olympische Spelen deze zomer.' Topman David Zaslav van Warner Bros Discovery (WBD) heeft bij de presentatie van kwartaal- en jaarcijfers eindelijk duidelijkheid gebracht over de precieze lanceringsdatum van het lang aangekondigde streamingplatform Max bij ons. De officiële lancering komt er dus rond de Olympische Spelen in Parijs, die officieel starten op vrijdag 26 juli.
bron: https://www.tijd.be/ondernemen/entertai ... 29101.html
'De lancering van Max op nieuwe markten Frankrijk en België zal samenvallen met de start van de Olympische Spelen deze zomer.' Topman David Zaslav van Warner Bros Discovery (WBD) heeft bij de presentatie van kwartaal- en jaarcijfers eindelijk duidelijkheid gebracht over de precieze lanceringsdatum van het lang aangekondigde streamingplatform Max bij ons. De officiële lancering komt er dus rond de Olympische Spelen in Parijs, die officieel starten op vrijdag 26 juli.
bron: https://www.tijd.be/ondernemen/entertai ... 29101.html
- Dizzy
- Elite Poster
HBO Max vanaf 1 juli blijkbaar in België.
- cadsite
- userbase crew
aha, heb je hier meer info of een link over?
Ik wil eigenlijk discovery+ hebben, maar dat lukt me niet, misschien dat ik met hbo max mijn pap wat kan koelen.
Ik wil eigenlijk discovery+ hebben, maar dat lukt me niet, misschien dat ik met hbo max mijn pap wat kan koelen.
- cadsite
- userbase crew
Hier een ander artikel, zonder paywall:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240507_94675846
Blijkbaar is er al een soort van preview op 11/06.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240507_94675846
Blijkbaar is er al een soort van preview op 11/06.
-
- Premium Member
gratis preview van 14 dagen en Eurosport is extra te betalen bovenop je hbo abbo als je dit wilt.
benieuwd of ze het film en series aanbod krijgen van Nederland, dat is wel een mooi aanbod,
eerste 14 dagen enkel engelse films en series zonder ondertiteling en ook frans geluid, daarna komen de NL ondertiteling erbij.
benieuwd of ze het film en series aanbod krijgen van Nederland, dat is wel een mooi aanbod,
eerste 14 dagen enkel engelse films en series zonder ondertiteling en ook frans geluid, daarna komen de NL ondertiteling erbij.
greets
master-magic
master-magic
- henkdee
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Voila se, Netflix opgezegd, begon het al een tijd beu te worden na een paar jaar. Ik vind ook het aanbod van niet-engelstalige programmas te groot komen, slecht overdubt japans, koreaans, spaans, portugees of zweeds interesseert me niet. De jeugd hier vind hun content zelf wel of één of andere manier en verder bekijken we de Belgische zenders met de apps
Streamz en Disney hebben we ook geprobeerd maar geen interesse.
Ik ga HBO zeker proberen en tijdelijk hun sportaanbod voor de koers

Ik ga HBO zeker proberen en tijdelijk hun sportaanbod voor de koers

Telenet All-internet + 2x HeyS
- cadsite
- userbase crew
Dat versta ik niet goed.henkdee schreef: 10 mei 2024, 08:11 japans, koreaans, spaans, portugees of zweeds interesseert me niet.
De taal is toch maar het middel om je boodschap te geven? Wat maakt dat nu uit?
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik was eens gaan kijken wat er zoal aangeboden wordt en zie dat Westworld er niet meer tussen staat. Blijkt dat ze verschillende reeksen niet meer aanbieden op Hbomax maar op een ander nog op te starten platform (FAST-diensten) gaan plaatsen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Misschien zitten die rechten nu nog bij Streamz en verschuiven die 1 juli naar HBO Max? Ze zitten nu een beetje tussenin qua rechten denk ik (ook met films die op bv. Netflix of Prime Video staan van Warner Bros.)
-
- Plus Member
- Bedankt: 10 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik ben zonet eens gaan kijken naar mijn eurosport account en zie dat ik daar niets meer kan wijzigen aan mijn type subscription. De betaalinformatie is niet meer zichtbaar en kan niet gewijzigd worden. Ik zie zelfs geen mogelijkheid meer staan om de dienst op te zeggen...
Heeft iemand met een eurosport account communicatie van Warner Bros. ontvangen?
Kent iemand support kanaal (chat, twitter...) waar ik dat zou kunnen vragen? Via hun website werkt de helpfunctie ook niet meer...
Heeft iemand met een eurosport account communicatie van Warner Bros. ontvangen?
Kent iemand support kanaal (chat, twitter...) waar ik dat zou kunnen vragen? Via hun website werkt de helpfunctie ook niet meer...
-
- Premium Member
De hbo max abbo in belgie werkt nog als Nederlands abbo, ik kan met een HD abbo nog 4K films zien, denk dat dit vanaf 1 juli zal verdwijnen.
wel nog leuk om 4K films te kunnen bekijken.
de films die ik al weet van heb dat die in 4K spelen met het huidige voorlopige test abbo HD zijn, Superman 2,3,4, The Joker, Aquaman 1, Singin' in the rain, Harry Potter 7 & 8,een Godzilla film, Mad Max Fury Road en nog enkele die ik ga testen.
@x0f ik denk dat dit vanaf 1 juli ook betalend zal zijn via het HBO abbo dat je erbij kan nemen.
wel nog leuk om 4K films te kunnen bekijken.
de films die ik al weet van heb dat die in 4K spelen met het huidige voorlopige test abbo HD zijn, Superman 2,3,4, The Joker, Aquaman 1, Singin' in the rain, Harry Potter 7 & 8,een Godzilla film, Mad Max Fury Road en nog enkele die ik ga testen.
@x0f ik denk dat dit vanaf 1 juli ook betalend zal zijn via het HBO abbo dat je erbij kan nemen.
greets
master-magic
master-magic
-
- Plus Member
- Bedankt: 10 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Daar lijkt het op. Mijn abonnementsgegevens zijn terug zichtbaar en er staat nu dat de account maandelijks zal verlengd worden voor 6,99 ipv jaarlijks voor 40 eur. Hoe lang dat nog mogelijk zal zijn is ook maar de vraag want als je een nieuw abonnement wil afsluiten wordt je naar de HBO max website gestuurd. Het is dus gedaan met losse eurosport abo's.master-magic schreef: 14 jun 2024, 22:35...
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Hoeveel reclame krijg je als je met reclame kiest?
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Premium Member
@buthead In Amerika lees ik tot 6 keer onderbreking in een film op HBO, dat zal hier misschien maar 3 keer zijn,
ik heb een jaar abbo genomen met premium voor het 4K aanbod,
hoop alleen dat het aanbod wordt vergroot, maar lees dat er in andere landen ook wordt in gekrimpt van aanbod bij HBO.
in augustus zouden er nog titels bijkomen, nu is er vorige week een film van de Godzilla reeks uitgebracht op HBO Max.
ik heb een jaar abbo genomen met premium voor het 4K aanbod,
hoop alleen dat het aanbod wordt vergroot, maar lees dat er in andere landen ook wordt in gekrimpt van aanbod bij HBO.
in augustus zouden er nog titels bijkomen, nu is er vorige week een film van de Godzilla reeks uitgebracht op HBO Max.
greets
master-magic
master-magic