Hallo
Ik heb een vraagje over me router (d-link614+)
- mijn inet is telenet ExpressNet Turbo lijn
- router d-link614+ max 22mbps
- pc draadloze kaart 802.11g van HP
Normaal zou ik een 20mbps download snelheid moeten hebben ( rond de 1300 kb/sec denk ik) maar mijn router (802.11b) staat op 11 mbps en me pc (802.11g) op auto en status in xp geeft 11mbps aan.
Moet die router op 20 mbps staan om volledig gebruik te maken van mijn snelheid of geraakt de +-1300 kb/sec door de router (mode 11mbps) ?
Als ik me router op 22mbps zet dan verlies ik alle connectie en moet ik de router volledig resetten omdat ik geen connectie krijg . wsl b / g fout.
Router:
Basic Rates : 1-2(Mbps) of 1-2-5.5-11(Mbps) of 1-2-5.5-11-22(Mbps)
kan kiezen uit deze drie waarbij de laaste optie niet werkt want mijn op mijn pc kaart staat geen 22mbps instelling de dicht bij zijnde setting is een 24 mbps instelling maar omdat die 22mbps router setting van d-link zelf is wsl ondersteund mijn pc dat niet en kan die geen verbinding maken met de laatste setting (1-2-5.5-11-22(Mbps))
De enigste oplossing is de d-link 624+ te kopen denk ik omdat deze ook 802.11g is en dus de 24 mbps mode kan laten werken.
Of heeft er iemand een beter idee ?
Alle hulp is welkom
thx
telenet turbo lijn op 22mbps
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je hebt in wezen een b-model, dus maximaal 11 mbit (wat dus langzamer is dan je maximale snelheid van Internet). Via een eigen 'boost'-optie kan dit blijkbaar verdubbeld worden naar 22 mbit, maar je 'ontvanger' snapt er niks van en bijgevolg ligt heel de verbinding aan diggelen ...
Ik denk dat het antwoord in je vraag staat: ook een G-router kopen, en dan kan je wireless 54 mbit aan ...
Ik denk dat het antwoord in je vraag staat: ook een G-router kopen, en dan kan je wireless 54 mbit aan ...
Lukse schreef:meon schreef:Ik denk dat het antwoord in je vraag staat: ook een G-router kopen, en dan kan je wireless 54 mbit aan ...
En dan moogt ge nog blij zijn as ge de volledige 20Mbits/s haalt.
WiFi haalt nog niet de helft van de beloofde snelheden.
ik haal zelfde snelheden dan me vriend met zelfde provider and lijn.
niet gelogen
THX for the help all
nu ben ik zeker van me zaak