Dizzy schreef: 24 apr 2024, 14:21
Matt555 schreef: 24 apr 2024, 12:51
Voor medische tussenkomst ben je
altijd basis verzekerd op basis van de Belgische nationaliteit bij terugkomst op Belgische bodem , zelfs als tijdelijke terug aanwezig in Belgie , wel mutualiteit inlichten die je tijdelijk invoerd in hun systeem zonder betaling bijdrage eventueel , en dus lagere terugbetaling dan.
Deze info klopt niet. Nationaliteit speelt zelfs geen rol.
Je draagt bij tot de sociale zekerheid en krijgt daardoor rechten op oa de ziekteverzekering. Als je niet bijdraagt heb je dus ook geen rechten na verloop van tijd.
Wat jij zegt, geldt enkel voor Belgisch gepensioneerden, die hebben inderdaad een terugkeerrecht.
Heb toch gezegd dat ik als gepensioneerde dit heb ervaren , MAAR dat heb je niet in mijn gequote txt weggelaten

, en op basis van Belgische Nationaliteit op overheids site gevonden toen ik me jaren geleden daarover informeerde .
Toegevoegd na 30 minuten 31 seconden:
Dizzy schreef: 24 apr 2024, 14:21
Deze info klopt niet. Nationaliteit speelt zelfs geen rol.
Wat jij zegt, geldt enkel voor Belgisch gepensioneerden, die hebben inderdaad een terugkeerrecht.
[/quote]
heb toch duidelijk vermeld dat ik dit alles benader uit mijn situatie als gepensioneerde ,
MAAR dat heb je niet in de txt van de qoute behouden
dus verschillende rechten op verschillende levens situaties

..... maar wees gerust ooit kom je ook wel in die voordelige categorie , alhoewel er velen sneuvelen (spijtig genoeg voor hen

) vooraleer in "GOD's waiting room " te belanden
PS : op voorwaarde dat dat dat systeem dan nog bestaat / betaalbaar is door ons Fgov. systeem