Beste mede-ub'ers,
Mijn 84- jarige moeder verblijft in een woon- zorgcentrum dat een soort van groepscontract heeft met Telenet. Dit maakt dat zij vaste tel. heeft van Telenet. Zij gebruikt een Siemens Dect.
Probleem is dat ze regelmatig vergeet op de rode toets te duwen na een gesprek waardoor de tel. na een oproep, de hele dag een bezettoon geeft. Uitermate vervelend, zeker in periodes van bv. ziekte.
Daarom mijn misschien enigszins eigenaardige vraag of iemand van jullie weet of er toestellen bestaan die automatisch de verbinding verbreken na een periode van inacitiviteit: geen gesprek meer, gesprek of 'openstaande' verbinding van +1u., ... ?
Voor zover ik op het internet al gelezen heb, zouden er Philips DECTS bestaan met deze functionaliteit maar deze zou enigszins verborgen zijn in het instellingen menu van de DECT / basisstation en het varieert van type tot type.
Dank bij voorbaat voor eventuele reacties !
DECT- toestel dat automatisch verbinding verbreek na inactiviteit
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Dat is waarschijnlijk te wijten aan de "analoge" lijn (POTS) waarop de DECT basis is aangesloten.
Op mijn Fritz!Box zijn zowel Fritz!DECT handsets aangesloten als Siemens toestellen.
Bij het einde van het gesprek (andere partij haakt in), krijg ik een signaal (tut-tut-tut), en komt er op mijn (Siemens) scherm de boodschap "Ingehaakt".
Dit signaal komt dan natuurlijk vanuit het DECT basis station.
Op mijn Fritz!Box zijn zowel Fritz!DECT handsets aangesloten als Siemens toestellen.
Bij het einde van het gesprek (andere partij haakt in), krijg ik een signaal (tut-tut-tut), en komt er op mijn (Siemens) scherm de boodschap "Ingehaakt".
Dit signaal komt dan natuurlijk vanuit het DECT basis station.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is wat ik zoek natuurlijk. Maar als het te maken heeft met de analoge lijn, heeft het natuurlijk niet zoveel zin in de instellingen van het basisstation te gaan graven. Het basisstation is aangeloten op de telefoon ingang van een TN- modem.philippe_d schreef: 17 apr 2024, 13:23 Bij het einde van het gesprek (andere partij haakt in), krijg ik een signaal (tut-tut-tut), en komt er op mijn (Siemens) scherm de boodschap "Ingehaakt".
Ik heb eventjes gezocht of er soms geen klassieke toestellen bestaan met een soort van draadloze hoorn (bv. via BT) waardoor bij het neerleggen op "de basis" de verbinding verbroken wordt maar dit was een figuurlijke strohalm waar ik me aan probeerde vast te houden. Je komt hooguit terecht op combinaties van een klassieke telefoon met DECT.
Vrees dat dit onoplosbaar zal zijn. Toch bedankt alvast voor uw tip !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik vrees dat dit eigen is aan POTS, maar biedt het systematisch terug plaatsen van de DECT-telefoon in de lader/ houder eventueel geen mogelijke oplossing?
bv.
https://gse.gigaset.com/fileadmin/legac ... _BE-NL.pdf
Automatisch beantwoorden
Bij het automatisch beantwoorden van oproepen neemt de handset een inkomende oproep
aan zodra u hem uit de lader neemt.
Onafhankelijk van de instelling Autom. aanname wordt de verbinding beëindigd als u de
handset weer in de lader plaatst.
bv.
https://gse.gigaset.com/fileadmin/legac ... _BE-NL.pdf
Automatisch beantwoorden
Bij het automatisch beantwoorden van oproepen neemt de handset een inkomende oproep
aan zodra u hem uit de lader neemt.
Onafhankelijk van de instelling Autom. aanname wordt de verbinding beëindigd als u de
handset weer in de lader plaatst.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Net even getest met mijn C530HX gigaset-dect (icm gigaset n300A): uit de houder nemen neemt gesprek automatisch aan (wist ik al). Terug in de houder plaatsen, legt automatisch op (wist ik nog niet
)

-
- Elite Poster
Klopt wat die houder betreft. Het enige probleem is dat mijn moeder rolstoelgebonden is en zich zonder fysieke assistentie niet kan voortbewegen.
De houder staat op de tafel en als ze in bed ligt, kan ze er niet aan.
Ik denk dat ik gewoon de set zal uitbreiden met een 2° toestel zodat ze altijd min of meer een houder zo dichtbij als mogelijk heeft. Terugplaatsing is dan inderdaad in deze de meeste efficiënte en haalbare oplossing.
Dank voor jullie reacties !
De houder staat op de tafel en als ze in bed ligt, kan ze er niet aan.
Ik denk dat ik gewoon de set zal uitbreiden met een 2° toestel zodat ze altijd min of meer een houder zo dichtbij als mogelijk heeft. Terugplaatsing is dan inderdaad in deze de meeste efficiënte en haalbare oplossing.
Dank voor jullie reacties !
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 41 keer
Mijn moeder heeft een gsm doro. Is een klaptelefoon met 3 voorgeprogrammeerde toetsen. Moet ze andere nummers bellen dan vraagt ze dat gewoon aan de verpleging. Na het gesprek gewoon dichtklappen en het gesprek wordt afgesloten.
Abonnement bij neibo 500 min bellen voor 8 euro.
Abonnement bij neibo 500 min bellen voor 8 euro.
-
- Elite Poster
Met DORO 6820 en PX sim nagenoeg geen 4G verbinding op de kamer ... Heb zelf een S23+ van Samsung en de verbinding in het rustoord is echt erbarmelijk (ook PX- sim).
Aangekocht bij 'BOL' met retour mogeljkheid dus indien echt geen beterschap, gaat hij terug.
Wel zeer goed toestel en ideaal voor mijn moeder maar zonder 4G verbinding, kom je natuurlijk niet veel verder.
Toch nog eens bedankt voor de tip. Ga eens checken of in het rustoord, PX vaste tel. mogelijk.
Toegevoegd na 15 uren 20 minuten 54 seconden:
Vraagje: ik heb gezien dat er indoor 4G ontvangst versterkers bestaan ... ? Toevallig iemand hier ervaring mee?
Aangekocht bij 'BOL' met retour mogeljkheid dus indien echt geen beterschap, gaat hij terug.
Wel zeer goed toestel en ideaal voor mijn moeder maar zonder 4G verbinding, kom je natuurlijk niet veel verder.
Toch nog eens bedankt voor de tip. Ga eens checken of in het rustoord, PX vaste tel. mogelijk.
Toegevoegd na 15 uren 20 minuten 54 seconden:
Vraagje: ik heb gezien dat er indoor 4G ontvangst versterkers bestaan ... ? Toevallig iemand hier ervaring mee?
-
- Elite Poster
Mail gekregen van PX dat verbeteringswerken aan het mobiel netwerk uitgevoerd worden vandaag en morgen.
Deze namiddag, degelijke 4G- ontvangst op de kamer met een Doro 5860. Gisteren met 2G was het probleem inderdaad ook opgelost.
Dus 'case solved' en TN buiten. Dank aan iedereen voor de adviezen !
Deze namiddag, degelijke 4G- ontvangst op de kamer met een Doro 5860. Gisteren met 2G was het probleem inderdaad ook opgelost.
Dus 'case solved' en TN buiten. Dank aan iedereen voor de adviezen !