Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Israël, als iemand beter zou moeten weten dan toch wel dat land, dat weer een stap dichter zet bij een dictatoriaal regime door de persvrijheid nog meer aan banden te leggen en nog alleen spreekbuizen van het eigen regime toe te laten.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Parkeren in Ninove: in de striemende regen per ongeluk de "15 minuten gratis" optie geselecteerd via betaling met bankkaart, maar als je daar dan wat extra tijd wil bijzetten, moet je eerst die 15 minuten volmaken en dan nog eens 15 minuten wachten vooraleer je een nieuwe sessie mag starten. En als je de juiste optie kiest, krijg je sowieso dat gratis kwartier erbij, dus waarom die overbodige stap ertussen?!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Prijzenpolitiek van winkels: zoals velen (vermoed ik) steek ik wel wat tijd om prijzen te vergelijken voor ik een aankoop doe. Nu ook weer voor een wisselstuk (thermostaat mengkraan). Online veel prijsverschillen voor identiek hetzelfde product. Uiteraard ook veel verschillen in bijkomende voorwaarden zoals verzendingskosten, levertijden, retourvoorwaarden, ... etc.
De allerduurste (na een prijsaanvraag via mail) was de fysieke groothandel vlak in de buurt want die hanteert gewoon de catalogusprijs.
Maar omdat de nood hoog was en het stuk daar in stock was ben ik het daar toch gaan halen. Wat blijkt: ik krijg ongevraagd en vanzelf 30% korting waarmee de uiteindelijke prijs de goedkoopste was van alle prijzen die ik gevonden heb.
Als men by default die kortingen geeft, waarom communiceren ze dat niet?
De allerduurste (na een prijsaanvraag via mail) was de fysieke groothandel vlak in de buurt want die hanteert gewoon de catalogusprijs.
Maar omdat de nood hoog was en het stuk daar in stock was ben ik het daar toch gaan halen. Wat blijkt: ik krijg ongevraagd en vanzelf 30% korting waarmee de uiteindelijke prijs de goedkoopste was van alle prijzen die ik gevonden heb.
Als men by default die kortingen geeft, waarom communiceren ze dat niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 178 keer
Dat is de installateurskorting. Krijg ik ook altijd als doe het zelver bij keten met het zeepaardje
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Klopt ik ook maar eerlijk, dan zijn ze nog dikwijls veel duurder dan de rest..johan.devos schreef: 05 apr 2024, 12:34 Dat is de installateurskorting. Krijg ik ook altijd als doe het zelver bij keten met het zeepaardje
In een totaalrenovatie is prijs gevraagd voor toiletten, bad ed... ondanks de korting van 30% waren ze nog bijna 25% duurder dan online (in duitsland)...
Ik moest dat ook niet nu direct hebben dus een week of 2-3 levertermijn was geen issue
Jammer want koop toch liever daar maar dat ging over net te veel geld....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 120 keer
sudo systemctl start power+[tab completion]+Enter met als bedoeling de powertop service te starten.
Tab completion maakt er sudo systemctl start poweroff.target+Enter van
Gelukkig maar de homeserver...
Tab completion maakt er sudo systemctl start poweroff.target+Enter van

Gelukkig maar de homeserver...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Chatbots als helpdesk.
Dat er tegenwoordig Chatbots worden gebruikt om vragen te ontmoedigen en je dan eerst wat moet lullen vooraleer je een bericht kan sturen dat door een echte mens wordt gelezen, daar kan ik met tegenzin nog mee leven. Maar de Chatbot van PostNL weigert dat te doen na kantooruren, en tijdens kantooruren zijn er altijd >10 wachtenden voor u.
In dit digitale tijdperk zijn met PostNL dus erger af, dan in de tijd dat we nog een klachtenbrief konden schrijven.
En ondertussen hebben die pipo's bij PostNL wel via tracking laten weten dat mijn adres niet klopt en mijn pakket geretourneerd wordt.
Hoe vinden BPost/GLS/DPD mijn adres dan wel?
Ik hoor veel mensen klagen over BPost, maar ik heb daar nog maar weinig problemen mee gehad, maar dergelijk klantonvriendelijk gedrag heb ik nog nooit gezien bij onze Belgische Post, in tegendeel de weinige keren dat ik hen moest contacteren werd ik altijd vrij snel geholpen.
Dat er tegenwoordig Chatbots worden gebruikt om vragen te ontmoedigen en je dan eerst wat moet lullen vooraleer je een bericht kan sturen dat door een echte mens wordt gelezen, daar kan ik met tegenzin nog mee leven. Maar de Chatbot van PostNL weigert dat te doen na kantooruren, en tijdens kantooruren zijn er altijd >10 wachtenden voor u.

In dit digitale tijdperk zijn met PostNL dus erger af, dan in de tijd dat we nog een klachtenbrief konden schrijven.
En ondertussen hebben die pipo's bij PostNL wel via tracking laten weten dat mijn adres niet klopt en mijn pakket geretourneerd wordt.
Ik hoor veel mensen klagen over BPost, maar ik heb daar nog maar weinig problemen mee gehad, maar dergelijk klantonvriendelijk gedrag heb ik nog nooit gezien bij onze Belgische Post, in tegendeel de weinige keren dat ik hen moest contacteren werd ik altijd vrij snel geholpen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
als ik een chatbot tegenkom is het eerste wat ik ertegen zeg "medewerker" of variant om gelijk van die rommel af te zijn, het kan toch mijn vragen niet beantwoorden.Stroper schreef: 18 apr 2024, 21:56 Chatbots als helpdesk.
Dat er tegenwoordig Chatbots worden gebruikt om vragen te ontmoedigen
(al snap ik wel dat bedrijven een laag voor de 1st line zetten omdat mensen dommer en dommer worden, en 1st line op een punt is gekomen dat ze voor de helft van hun vragen eigenlijk overqualified zijn)
Dat is toch net goed?Stroper schreef: 18 apr 2024, 21:56 Maar de Chatbot van PostNL weigert dat te doen na kantooruren, en tijdens kantooruren zijn er altijd >10 wachtenden voor u.![]()
![]()
![]()
niks zo vervelend als een 24/7 chatbot waar je eerst moet tegen lullen, die dan vervolgens zegt dat de medewerkers niet beschikbaar zijn tot de volgende werkdag...
(als je dan toch een 24/7 bot wil, steek er dan een indier achter om die vragen, dat de bot niet kan beantwoorden, buiten kantooruren op te vangen)
andere database? foutje van de chauffeur? iets mis met de barcode waardoor sortering niet gelukt is? ...Stroper schreef: 18 apr 2024, 21:56 En ondertussen hebben die pipo's bij PostNL wel via tracking laten weten dat mijn adres niet klopt en mijn pakket geretourneerd wordt.
er zijn echt 1000en redenen, en meestal qua pakjes is dat dan omdat er een fout in de sortering gegaan was.
bij bpost vinden ze je adres wel, maar valt het al vaak eens voor dat je "afwezig bent en het de volgende dag maar op het postkantoor moet ophalen".
of bij gewone briefpost dat ze die in de verkeerde bus steken (of de juiste bus.... maar in de foute straat)
YMMV - ik heb hier over het algemeen minder last met postnl (en dpd) dan bpost.Stroper schreef: 18 apr 2024, 21:56 Ik hoor veel mensen klagen over BPost, maar ik heb daar nog maar weinig problemen mee gehad, maar dergelijk klantonvriendelijk gedrag heb ik nog nooit gezien bij onze Belgische Post
het ligt echter heel vaak aan de chauffeurs, en hoe hun dag gaat...
-
- Elite Poster
Ik verwacht niet dat ik 24/7 kan antwoorden, wel dat ik een bericht kan sturen dat dan later behandeld wordt. Zo een beetje het idee van een brief(wat al duizenden jaren bestaat), maar dan elektronisch. Maar in de 21ste eeuw is de enige manier van de helpdesk contacteren blijkbaar een tabblad openhouden tijdens kantooruren, waar dan staat, er zijn nog meer dan 10 wachtenden voor jou.Splitter schreef: 18 apr 2024, 22:27 Dat is toch net goed?
niks zo vervelend als een 24/7 chatbot waar je eerst moet tegen lullen, die dan vervolgens zegt dat de medewerkers niet beschikbaar zijn tot de volgende werkdag...
(als je dan toch een 24/7 bot wil, steek er dan een indier achter om die vragen, dat de bot niet kan beantwoorden, buiten kantooruren op te vangen)

- Splitter
- Elite Poster
- volgens de site is hun live chat enkel tijdens de kantooruren, maar hun chatbot wel degelijk 24/7, bv via https://www.postnl.be/contact/probleem- ... -gevonden/Stroper schreef: 19 apr 2024, 09:21 Ik verwacht niet dat ik 24/7 kan antwoorden, wel dat ik een bericht kan sturen dat dan later behandeld wordt.
Maar in de 21ste eeuw is de enige manier van de helpdesk contacteren blijkbaar een tabblad openhouden tijdens kantooruren
- je kan ze ook nog altijd bellen tijdens de kantooruren, ipv een tabblad open te houden
anderzijds wel beetje vreemd dat ze een simpel contactformulier weghalen (al snap ik het opnieuw - met hetzelfde concept dat mensen zo dom/lui zijn geworden dat een contactformulier hun geen benodigde informatie geeft, en resources zou verspillen)
hoewel het probleem deels bij de bedrijven zit (die overal op willen besparen), zit een minstens even groot deel bij de consument die te "mottig" is om zelf nog iets of wat moeite te doen, en dus de kosten voor de 1st line van bedrijven doet stijgen door domweg niet eens zelf bv de site te doorlopen voor de meeste gezochte info.
en dat is dus iets dat ze via chatbots willen oplossen (+ dat is momenteel een hype-woordje waar management natuurlijk opspringt want dat is hip)
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
De 1 of andere klootzak heeft zijn vuilzak veel te zwaar gevuld en deze is terecht geweigerd door de ophalers.
Maar in plaats van die dan zelf naar het containerpark te brengen heeft dat sujet de zak voor mijn deur gedropt.
Maar in plaats van die dan zelf naar het containerpark te brengen heeft dat sujet de zak voor mijn deur gedropt.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Met vuilbakken kom je dit niet tegen 

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Dat archaisch systeem van vuilniszakken op straat zetten voor ophaling mag stilaan wel eens uitdoven. Enorm lelijk zicht, niet hygienisch, wordt opengereten door katten en bepaalde vogels, gaat mee in de stormwinden die we tegenwoordig de helft van het jaar meemaken, of als het papier is valt het uiteen nav de stortregens die we nu ook de helft van het jaar (of meer) meemaken.
Het systeem dat nu in nieuwe wijken geinstalleerd wordt (ook waar ik woon), met van die centraal gelegen afgesloten opslagbakken die je opent met een kaart en waar je de zak ingooit (waarin ze vervolgens ook "gecomprimeerd" wordt) zal hopelijk ook naar bestaande wijken uitgerold worden en de ophaling aan huis vervangen. Dat de vuilniswagen niet meer moet komen is ook een extra argument om de wagen volledig uit de straat te bannen (enkel nog hulpdiensten mogen erin, en bewoners van/naar hun garage). Het is ook veiliger, als er weer eens een Li-Ion in zo'n afvalzak zit dooft de brand vanzelf uit in zo'n bak bij gebrek aan zuurstof, en wordt er niet weer een vuilniswagen opgeofferd.
Het systeem dat nu in nieuwe wijken geinstalleerd wordt (ook waar ik woon), met van die centraal gelegen afgesloten opslagbakken die je opent met een kaart en waar je de zak ingooit (waarin ze vervolgens ook "gecomprimeerd" wordt) zal hopelijk ook naar bestaande wijken uitgerold worden en de ophaling aan huis vervangen. Dat de vuilniswagen niet meer moet komen is ook een extra argument om de wagen volledig uit de straat te bannen (enkel nog hulpdiensten mogen erin, en bewoners van/naar hun garage). Het is ook veiliger, als er weer eens een Li-Ion in zo'n afvalzak zit dooft de brand vanzelf uit in zo'n bak bij gebrek aan zuurstof, en wordt er niet weer een vuilniswagen opgeofferd.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Je ziet dat inderdaad meer en meer bij nieuwe wijken. Geen wagens meer in de veel kleinere straten en een centraal systeem voor afval. Kinderen kunnen dan veilig spelen voor de deur en het afval slingert niet rond. Ook lost dit het probleem op van de afhalingen die binnen een verlof vallen waardoor de zakken/bakken blijven rondslingeren, ook als een ophaling niet door gaat bvb.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Denk je dat er een - financiële - case te maken is?CCatalyst schreef: 19 apr 2024, 14:14 Het systeem dat nu in nieuwe wijken geinstalleerd wordt (ook waar ik woon), met van die centraal gelegen afgesloten opslagbakken die je opent met een kaart en waar je de zak ingooit (waarin ze vervolgens ook "gecomprimeerd" wordt) zal hopelijk ook naar bestaande wijken uitgerold worden en de ophaling aan huis vervangen. Dat de vuilniswagen niet meer moet komen is ook een extra argument om de wagen volledig uit de straat te bannen (enkel nog hulpdiensten mogen erin, en bewoners van/naar hun garage). Het is ook veiliger, als er weer eens een Li-Ion in zo'n afvalzak zit dooft de brand vanzelf uit in zo'n bak bij gebrek aan zuurstof, en wordt er niet weer een vuilniswagen opgeofferd.
as-is: iedereen krijgt een plastic bak op wielen, met een chip voor diftar, de vuilkar haalt het op
to-be: per x aantal huizen een ondergrondse afvalstockage bouwen, waar afval ingegooid wordt eens de chip gelezen is, ophaling door vuiliniswagen op die paar (?) plaatsen
- Dizzy
- Elite Poster
Eerste keer? Ik heb het al een aantal keer gedaan, zo'n ramp is het ook niet. Hangt sterk af in welk team je zit en wie de voorzitter is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
Wat een slecht systeem ook. Ze zouden beter iedereen die dat wil doen daar laten zitten. Heb het zelf ook al aan mijn rekker gehad en veel van mijn collega's. Zelfs enkelen die 4 keer na elkaar voorzitter waren (en vorige verkiezing een collega die daar tot 3u 's nachts gezeten heeft, maar de maandag om 8u moest beginnen werken).pfuhu schreef: 19 apr 2024, 15:49 Aangetekende brief gekregen. Bijzitter op 9 juni. Écht geen zin in dat circus ... Pffffff
-
- Elite Poster
Hadden ze dan onvoldoende vrijwilligers in jouw kiesbureau?pfuhu schreef: 19 apr 2024, 15:49 Aangetekende brief gekregen. Bijzitter op 9 juni. Écht geen zin in dat circus ... Pffffff
En ben je wel zeker dat je effectief aangeduid bent als effectieve bijzitter of vervangend bijzitter?
Normaal worden er per kiesbureau een twintigtal personen opgeroepen waar de voorzitter/voorzitser er maar 5 effectief van nodig heeft om het keisbureau samen te stellen).
De definitieve samenstelling van het kiesbureau en de verdeling van de taken tussen de bijzitters gebeurt in feite pas op de morgen van de kiesdag zelf door de voorzitter van dat kiesbureau.
Een circus zou ik het persoonlijk ook niet benoemen.
Het is een uiting en uitvoering van je democratische rechten.
Vroeger moest men daar de straat voor op en desnoods met geweld afdwingen. Nu hoogstens tot 16:00 uur op een stoel zitten en op kosten van de overheid een vergoeding ontvangen en een ontbijt en koud buffet voorgeschoteld krijgen. Voor de meeste circussen moet je inkom betalen.
Toegevoegd na 23 minuten 23 seconden:
Tja er moeten dan wel genoeg vrijwilligers zijn.Flying schreef: 19 apr 2024, 16:27 Wat een slecht systeem ook. Ze zouden beter iedereen die dat wil doen daar laten zitten. Heb het zelf ook al aan mijn rekker gehad en veel van mijn collega's. Zelfs enkelen die 4 keer na elkaar voorzitter waren (en vorige verkiezing een collega die daar tot 3u 's nachts gezeten heeft, maar de maandag om 8u moest beginnen werken).
In de eerste plaats zijn het (toch sinds deze verkiezingen) vrijwilligers.
In de tweede plaats aangeduid.
Wanneer bij de samenstelling van het kiesbureau men niet aan voldoende bijzitters komt (4 of 5 naargelang het aantal stemgerechtigde kiezers) is het de eerste kiezer die zich aandient en die de voorzitter bij de kraag kan grijpen die het aan zijn been heeft.

Laatst gewijzigd door ivob 19 apr 2024, 17:05, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Het hangt er wel vanaf, bijzitter is misschien nog te doen, maar op de plaatsen waar nog op papier gestemd wordt, hebben ze ook "vrijwilligers" nodig om te tellen.
En dat kan wel een nachtspel worden.
Ik ken wel iemand die ooit opgeroepen werd en doelbewust een half uur te laat met fiets kwam en vooraf goed met zijn handen over de fietsketting is gegaan. En dan binnenkomen met de woorden: Sorry, ik had wat problemen met mijn fiets.
Of zoiets verstandig is, laat ik in het midden.

En dat kan wel een nachtspel worden.
Ik ken wel iemand die ooit opgeroepen werd en doelbewust een half uur te laat met fiets kwam en vooraf goed met zijn handen over de fietsketting is gegaan. En dan binnenkomen met de woorden: Sorry, ik had wat problemen met mijn fiets.
Of zoiets verstandig is, laat ik in het midden.

-
- Elite Poster
Edit: blijkbaar bestaat stemmen op papier nog , zelfs het gemengde systeem bestaat.
Hier in de gemeente is alles (al jaren) elektronisch en sluit de voorzitter het kiesbureau om 16:00 uur.
De voorzitter is aanwezig om 06:20 uur en de bijzitters rond 07:00 uur. Men start met een ontbij en tussen 12:00 en 14:00 uur is er gelegenheid tot maaltijd. Een redelijk normale werkdag dus.
Wanneer ik goed ben ingelicht wordt men ofwel aangewezen voor een stembureau ofwel voor een telbureau en zijn deze twee functies gescheiden van elkaar.

Hier in de gemeente is alles (al jaren) elektronisch en sluit de voorzitter het kiesbureau om 16:00 uur.
De voorzitter is aanwezig om 06:20 uur en de bijzitters rond 07:00 uur. Men start met een ontbij en tussen 12:00 en 14:00 uur is er gelegenheid tot maaltijd. Een redelijk normale werkdag dus.

Wanneer ik goed ben ingelicht wordt men ofwel aangewezen voor een stembureau ofwel voor een telbureau en zijn deze twee functies gescheiden van elkaar.
Laatst gewijzigd door ivob 19 apr 2024, 17:26, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Nog redelijk veel: https://verkiezingen.fgov.be/kiezers-ho ... te-gestemdivob schreef: 19 apr 2024, 17:07 Komt dat heden nog voor stemmen op papier?
-
- Elite Poster
Ja blijkbaar heb je zelfs nog gemeenten met een gemengd systeem: elektronisch en op papier (zoals de gemeente @heist_175 op-den-berg). 
Maar dan blijft de vraag toch hoe en waar de taken van leden van stembureau en telbureau (waar er nog op papier wordt gestemd) door elkaar kunnen lopen?
Op de oproeping als bijzitter/voorzitter staat toch duidelijk of je voor die functie bent opgeroepen voor een stembureau/telbureau (indien een gemeente met traditionele stemming = op papier met potlood)?

Maar dan blijft de vraag toch hoe en waar de taken van leden van stembureau en telbureau (waar er nog op papier wordt gestemd) door elkaar kunnen lopen?
Op de oproeping als bijzitter/voorzitter staat toch duidelijk of je voor die functie bent opgeroepen voor een stembureau/telbureau (indien een gemeente met traditionele stemming = op papier met potlood)?
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Hopelijk krijg je dan geen suggestief telefoontje van de "Vlaamse Trump". 

Sol Invictus!
- cadsite
- userbase crew
Nope, dan heb je andere zever.
Ik heb hier al een aantal keer een container voor mijn deur besteld. Elke ochtend is het kijken welke verrassing er weer bij zit.
Voor groenafval heb ik zo'n 280 liter klikko. Ik ben al blij als buren/voorbijgangers er enkel hun groenafval in gooien en niets anders.

Ik zal wel €225/jaar betalen zodat anderen er hun brol in kunnen droppen...
-
- Elite Poster
Zet de deur wel open voor misbruiken om de verkiezingen te vervalsen. Niet dat dat veel uitmaakt gezien toch al vast ligt wie in de volgende regeringen zit, maar je weet nooit wat men zou proberen.Flying schreef: 19 apr 2024, 16:27 Wat een slecht systeem ook. Ze zouden beter iedereen die dat wil doen daar laten zitten.
Misschien best gewoon het Amerikaans systeem (in sommige staten): random maar enkel uit de groep jongere gepensioneerden, geen mensen met een job. Ginder hebben ze natuurlijk ook wel jury duty, en dat is wel met mensen met een (voltijdse) job.
-
- Elite Poster
Ha, volgens jou lopen de volgende Belgische verkiezingen het risico (deels) vervalst te worden?
Want men kan zich al als vrijwilliger opgeven om te zetelen als voorzitter/bijzitter van een stembureau.
Uiteraard komt, ook niet wie zich daar vrijwillig voor opgeeft, iedereen daar dan voor in aanmerking.
Volgens jou zijn dat dan deels mensen met een verborgen agenda die zich opgeven in een poging de verkiezingen te manipuleren of om jouw woorden te gebruiken "deze te vervalsen"?
Moet je me toch eens uitleggen hoe dat dan in de praktijk in zijn werk gaat.
Je zou je dan overigens ook blootstellen aan rechtsvervolging want men moet de eed afleggen.
En buiten de voorzitter en de bijzitters van het stembureau zijn er ook nog eens verschillende getuigen aanwezig.
Je hebt duidelijk weinig notie hoe nauwgezet de Belgische stembureau's georganiseerd worden.
En wanneer puntje bij paaltje komt is er hier de laatste jaren veel minder heisa rond manipulatie van verkiezingen dan in het land van belofte. Laat staan van doelbewust bedrog en pogingen tot omkoping/bedreigingen aan de leden van het kiesbureau.
Mijn mening is dat je daar inderdaad beter in handen geeft van gemotiveerde vrijwilligers ipv mensen die daar tegen hun zin zitten op basis van een lotingsysteem en uit vervelging/ongenoegen meer kans maken om de boel te saboterensdan wie daar tegen zijn of haar zin zit.
Dat het in de US/elders allemaal weer veel beter geregeld is dat is ook geen nieuw argument. Dat is zowat je enige argument in zowat elk topic. :rollro
Het speelt ook geen rol wat jij daar persoonlijk daar van vindt. Je zal het moeten doen met de regels van het land waarin je leeft of verhuizen naar een land/regio waarvan je zelf vindt dat het allemaal veel beter geregeld is.
Maar dat vergt wel meer persoonlijk initiatief en meer daadkracht dan vrijblijvend wat letters na elkaar aanslaan op het www en verder niets.
Want men kan zich al als vrijwilliger opgeven om te zetelen als voorzitter/bijzitter van een stembureau.
Uiteraard komt, ook niet wie zich daar vrijwillig voor opgeeft, iedereen daar dan voor in aanmerking.
Volgens jou zijn dat dan deels mensen met een verborgen agenda die zich opgeven in een poging de verkiezingen te manipuleren of om jouw woorden te gebruiken "deze te vervalsen"?
Moet je me toch eens uitleggen hoe dat dan in de praktijk in zijn werk gaat.
Je zou je dan overigens ook blootstellen aan rechtsvervolging want men moet de eed afleggen.
En buiten de voorzitter en de bijzitters van het stembureau zijn er ook nog eens verschillende getuigen aanwezig.
Je hebt duidelijk weinig notie hoe nauwgezet de Belgische stembureau's georganiseerd worden.
En wanneer puntje bij paaltje komt is er hier de laatste jaren veel minder heisa rond manipulatie van verkiezingen dan in het land van belofte. Laat staan van doelbewust bedrog en pogingen tot omkoping/bedreigingen aan de leden van het kiesbureau.
Mijn mening is dat je daar inderdaad beter in handen geeft van gemotiveerde vrijwilligers ipv mensen die daar tegen hun zin zitten op basis van een lotingsysteem en uit vervelging/ongenoegen meer kans maken om de boel te saboterensdan wie daar tegen zijn of haar zin zit.
Dat het in de US/elders allemaal weer veel beter geregeld is dat is ook geen nieuw argument. Dat is zowat je enige argument in zowat elk topic. :rollro
Het speelt ook geen rol wat jij daar persoonlijk daar van vindt. Je zal het moeten doen met de regels van het land waarin je leeft of verhuizen naar een land/regio waarvan je zelf vindt dat het allemaal veel beter geregeld is.
Maar dat vergt wel meer persoonlijk initiatief en meer daadkracht dan vrijblijvend wat letters na elkaar aanslaan op het www en verder niets.
Laatst gewijzigd door ivob 19 apr 2024, 20:22, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Dat is met een reden.ivob schreef: 19 apr 2024, 20:13 Mijn mening is dat je daar inderdaad beter in handen geeft van gemotiveerde vrijwilligers ipv mensen die daar tegen hun zin zitten op basis van een lotingsysteem
Anders zou zo'n kiesbureau volledig bevolkt kunnen worden door leden van een bepaalde partij. Men mag dan nog vrij beperkt zijn in de mate dat men kan vervalsen (hoewel zeker in de telbureaus niet onmogelijk, er is een reden dat men in sommige gemeentes vasthoudt aan papier), het zal voor veel naïeve burgers de schijn van eerlijke verkiezingen aantasten.
In de regel is het geen probleem met de brave Vlaming, hij doet wat er van hem gevraagd wordt en het deel onder hen dat moedwillig "uit verveling" zou saboteren is erg laag m.i. Met bepaalde politieke bedoelingen, die kans is wel groter.
Logisch, een stem is daar zoveel waard, dat men vecht voor elke stem (enfin, in bepaalde staten), om ze te laten meetellen of niet te laten meetellen. Bij ons ligt de uitslag daarentegen grotendeels al vast, dus een stem maakt niets uit (meerdere stemmen natuurlijk wel).ivob schreef: 19 apr 2024, 20:13En wanneer puntje bij paaltje komt is er hier de laatste jaren veel minder heisa rond manipulatie van verkiezingen dan in het land van belofte.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 19 apr 2024, 20:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Wat een onzin.
Dat risico is even groot/klein als op basis van aanduiding/loting.
Wie zich als vrijwilliger opgeeft weet niet van een ander dat hij zich kandidaat stelt.
En ook op de vrijwilligers wordt een screening toegepast. Niet iedere vrijwilliger wordt na de screening geselecteerd.
Dus volgens jou hebben volgende federale/Europese en gewestelijke verkiezingen een schijn van partijdigheid en staat de deur open voor manipulatie van de uitslag?
Je zou waarlijk een goede Trumpist zijn.
Blijkbaar valt dan in de praktijk dan nog mee wat de "brave Vlaming" doet.
De discussie is net begonnen omdat er iemand tegen zijn zin en zonder het zelf gevraagd te hebben op de lijst van bijzitter
terecht kwam. Men vroeg vrijwilligers en daaruit alleen al blijkt dat er onvoldoende vrijwilligers waren die aan de criteria voldoen om geselecteerd te worden. Zo braaf en volgzaam zijn ze dan ook weer niet.
En je opgeven als vrijwilliger is een eigen keuze. Niemand die je daartoe verplicht. Je volgt dus de eigen persoonlijke keuze zonder druk van buitenaf.
Dat sommige mensen nog daadwerkelijk deel uit willen maken van het democratisch systeem en daar daadwerkelijk enkele uren aan willen besteden zonder bijbedoelingen ipv op het www over alles en nog wat te zitten jammeren en verder niets ontgaat je blijkbaar volkomen?
Dat risico is even groot/klein als op basis van aanduiding/loting.
Wie zich als vrijwilliger opgeeft weet niet van een ander dat hij zich kandidaat stelt.
En ook op de vrijwilligers wordt een screening toegepast. Niet iedere vrijwilliger wordt na de screening geselecteerd.
Dus volgens jou hebben volgende federale/Europese en gewestelijke verkiezingen een schijn van partijdigheid en staat de deur open voor manipulatie van de uitslag?
Je zou waarlijk een goede Trumpist zijn.
Blijkbaar valt dan in de praktijk dan nog mee wat de "brave Vlaming" doet.
De discussie is net begonnen omdat er iemand tegen zijn zin en zonder het zelf gevraagd te hebben op de lijst van bijzitter
terecht kwam. Men vroeg vrijwilligers en daaruit alleen al blijkt dat er onvoldoende vrijwilligers waren die aan de criteria voldoen om geselecteerd te worden. Zo braaf en volgzaam zijn ze dan ook weer niet.
En je opgeven als vrijwilliger is een eigen keuze. Niemand die je daartoe verplicht. Je volgt dus de eigen persoonlijke keuze zonder druk van buitenaf.
Dat sommige mensen nog daadwerkelijk deel uit willen maken van het democratisch systeem en daar daadwerkelijk enkele uren aan willen besteden zonder bijbedoelingen ipv op het www over alles en nog wat te zitten jammeren en verder niets ontgaat je blijkbaar volkomen?
Laatst gewijzigd door ivob 19 apr 2024, 20:31, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Misschien een optie voor OP om te maken dat hij er alsnog vanaf raaktivob schreef: 19 apr 2024, 20:24 En ook op de vrijwilligers wordt een screening toegepast. Niet iedere vrijwilliger wordt na de screening geslecteerd/

-
- Elite Poster
Neen want hij/zij staat al op de lijst want hun ontving zijn/haar oproeping al.
De opties om, na selectie en na ontvangst van de oproepingsbrief een geldige reden aan te voeren zijn ook gekend (hij heeft 48 uur de tijd om persoonlijke redenen aan te voeren om ontheven te worden van die taak).
Het kantonbureau zal dan beslissen of die aangevoerde redenen ontvankelijk zijn (eerder al gezeteld te hebben is al geen valabele reden).
De effectieve aanwijzing (volgens de listing van de weerhouden bijzitters) zal gebeuren volgens welbepaalde criteria door de voorzitter van het kiesbureau (die al eerder geselecteerd werden).
De opties om, na selectie en na ontvangst van de oproepingsbrief een geldige reden aan te voeren zijn ook gekend (hij heeft 48 uur de tijd om persoonlijke redenen aan te voeren om ontheven te worden van die taak).
Het kantonbureau zal dan beslissen of die aangevoerde redenen ontvankelijk zijn (eerder al gezeteld te hebben is al geen valabele reden).
De effectieve aanwijzing (volgens de listing van de weerhouden bijzitters) zal gebeuren volgens welbepaalde criteria door de voorzitter van het kiesbureau (die al eerder geselecteerd werden).
Sol Invictus!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 27 keer
Help het milieu dan even:ivob schreef: 05 maa 2024, 20:23 Op een deel van hun klanten heeft dat geen enkele invloed. Hier verdwijnt zelfs de periodieke op naam geadresseerde reclamefolder van de Colruyt ongeopend in de gele bak. Letterlijk geld weggegooid dus door de familie Colruyt.
https://www.colruyt.be/nl/contact/xtra/ ... uwsbrieven
- Dizzy
- Elite Poster
De poging om eraan te ontsnappen door (te) laat te komen is risicovol. Ik heb al meermaals geholpen bij verkiezingen maar telkens was het zo dat mensen die (per ongeluk) te laat kwamen zeker waren van hun selectie maar dat hangt van de voorzitter af. Ik ben zelfs ooit niet moeten blijven omdat er nog ene als laatste binnen kwam 
Ik vind het systeem van loting niet verkeerd want het is inderdaad een bepaalde bescherming tegen het bevolken door een groep "belanghebbenden". Wel hoeft het niet dat dezelfden telkens erbij zijn, dat is enerzijds niet eerlijk en net een gevaar voor de goede gang van zaken. Het doel is oa een controle en dat is best met telkens andere personen, het is niet dat er geen kandidaten genoeg zijn.

Ik vind het systeem van loting niet verkeerd want het is inderdaad een bepaalde bescherming tegen het bevolken door een groep "belanghebbenden". Wel hoeft het niet dat dezelfden telkens erbij zijn, dat is enerzijds niet eerlijk en net een gevaar voor de goede gang van zaken. Het doel is oa een controle en dat is best met telkens andere personen, het is niet dat er geen kandidaten genoeg zijn.
- cadsite
- userbase crew
Wist ik niet, bedankt!crackjack schreef: 20 apr 2024, 19:44Help het milieu dan even:ivob schreef: 05 maa 2024, 20:23 Op een deel van hun klanten heeft dat geen enkele invloed. Hier verdwijnt zelfs de periodieke op naam geadresseerde reclamefolder van de Colruyt ongeopend in de gele bak. Letterlijk geld weggegooid dus door de familie Colruyt.
https://www.colruyt.be/nl/contact/xtra/ ... uwsbrieven
Rechtstreekse link: https://profiel.mijnxtra.be/manage-profile/newsletters
Ik ben nog maar 1 keer opgeroepen geweest als reserve.Dizzy schreef: 21 apr 2024, 12:28 De poging om eraan te ontsnappen door (te) laat te komen is risicovol. Ik heb al meermaals geholpen bij verkiezingen maar telkens was het zo dat mensen die (per ongeluk) te laat kwamen zeker waren van hun selectie maar dat hangt van de voorzitter af. Ik ben zelfs ooit niet moeten blijven omdat er nog ene als laatste binnen kwam
Ik stond daar netjes op tijd, samen met mijn toenmalige vrouw en mijn kinderen van toen 1 & 3 jaar. Blijkbaar was dat een goede strategie.

- Splitter
- Elite Poster
en waarom kunnen we niet gewoon vanaf thuis stemmen met eid of itsme of whatever ?Dizzy schreef: 21 apr 2024, 12:28 Ik vind het systeem van loting niet verkeerd want het is inderdaad een bepaalde bescherming tegen het bevolken door een groep "belanghebbenden".
als dat goed genoeg is voor je bankzaken én je belastingsaangifte én al best wat dingen te doen waarvoor je vroeger in het gemeentehuis moest staan....
dan lijkt me dat goed genoeg om te gebruiken ipv nog altijd maar naar een hal gaan wat vermoedelijk ook genoeg geld kost om elke keer te prepareren?
goed, dan kan identiteitsfraude... maar zet er dan desnoods een webcam verplichting bij, ook opgelost, toch ?
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Anonimiteit van stemmen. Technisch kan dat ook online, maar je hebt al een hoop meer details om te achterhalen wie waarop gestemd heeft.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)