Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer

iamborg schreef: 27 feb 2024, 11:16 Het gaat om een business abo mét fixed IP.
Blij voor u.

Wordt voor busisness abonnees geen speciale service voorzien? Ik kan me voorstellen dat er veel minder speelruimte is bij een kleine of middelgrote onderneming met X aantal mobiele abo's, dito internetabonnement en andere features dan waar het gaat om een particulier ...

Maar nogmaals, inderdaad als het goed is, moet het ook gezegd worden. Zelf TN- klant zijnde, wou ik dat ik - samen met vele anderen op dit forum - ook dergelijke + ervaringen kon posten.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer

Het gezond verstand zegeviert, blijven opzeggen dus.

https://www.gva.be/cnt/dmf20240321_95943665
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Telenet zag al meer dan 90.000 klanten vertrekken, ombudsman zet extra personeel in om klachten aan te kunnen

Het aantal klachten over Telenet is in een jaar met 189% gestegen, tot iets meer dan zevenduizend in 2023.

Tuerlinckx ziet geen beterschap. “In januari waren er bijvoorbeeld 620 klachten over Telenet. Dat zijn er bijna dubbel zoveel als in januari vorig jaar”, zegt hij. “In de eerste twintig dagen van maart waren er al 325 klachten over Telenet, ten opzichte van 303 in de eerste twintig dagen van maart vorig jaar. Dat is een lichtere stijging als je het op jaarbasis bekijkt. Maar dat geeft een vertekend beeld, want in maart vorig jaar was het aantal klachten over Telenet verdriedubbeld. Het aantal klachten is dit jaar dus nog verder gestegen. Ik ben ombudsman sinds 2002, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb mijn team moeten uitbreiden van zestien naar negentien mensen, om alle extra klachten over telecomoperatoren aan te kunnen.”

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240322_93258780
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Porter kan nu wel ophoepelen, wat een wanbeheer van deze zakkenvullers.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is de schuld van de pers:"Oké, maar 459 klachten per maand is nog altijd heel veel. “Maar dat hoge aantal klachten is ook een gevolg van de persaandacht die onze problemen krijgen. Mensen vinden daardoor makkelijker de weg naar de ombudsman”, zegt Bart Boone." :roll:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Tja, die mensen zaten vroeger met de gebakken peren, want TN doet vaak niks als first line het probleem niet kan oplossen; en nu krijgen die mensen te horen dat de ombudsman *wel* snel resultaten boekt.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Zorg dat er geen klachten mogelijk zijn, gezien de gevraagde prijzen is dit een Premium vereiste, anders doek je dit bedrijf gewoon op, al decennia zowat een ramp in het media landschap.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 19 keer

Wat mij het meeste stoort, is dat ze het in de media al vele maanden lang voorstellen alsof de meeste problemen stilaan van de baan zijn. Als dat wordt gecounterd met actuele getuigenissen van luisteraars/lezers/..., reageren ze met de nodige verwondering dat er dan toch nog een door de mazen van het net moet zijn geglipt. En of ze de gegevens van die ene mogen hebben? Dan maken ze het ZO in orde. En daar komen ze dan mee weg ... voor 1 dag. Denken ze.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Ik zie Telenet hun problemen niet snel oplossen. Bugs en edge cases achteraf wegwerken kost veel tijd en geld. Ze kunnen de meest belangrijke functie uitvoeren, prijsstijgingen doorvoeren.

Veel hebben ze ook niet te vresen. Het ergste dat kan gebeuren is dat iemand overstapt naar Proximus. Als de klant naar Orange overstapt, dan blijven ze nog steeds langs de kassa passeren.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Toegevoegd na 3 minuten 26 seconden:
ITnetadmin schreef: 22 maa 2024, 20:07 Tja, die mensen zaten vroeger met de gebakken peren, want TN doet vaak niks als first line het probleem niet kan oplossen; en nu krijgen die mensen te horen dat de ombudsman *wel* snel resultaten boekt.
En dat is nu eenmaals ook zo. Vorig jaar heb ik alles samen voor mezelf en mijn ouders 7 klachten ingediend bij de ombudsdienst die TN maar niet wou oplossen of omdat ik gewoon de helpdesk niet kon bereiken en telkens ... bingo.

Maar hoe kun je zulke giganten financieel laten voelen dat 'trop teveel is'? Met boetes zoals Petra De Sutter voorstelde, alvast niet.

Hier ook in de straat TN, één puinhoop. Ik ben alvast één van de wachtenden op Proximus fiber, wetende dat het ook hier niet altijd 'koek en ei' zal zijn. Ik hoop wel op beter en heb toch niets te verliezen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef: 23 maa 2024, 08:50Maar hoe kun je zulke giganten financieel laten voelen dat 'trop teveel is'?
Simpel, je abonnement opzeggen, er zijn altijd alternatieven.

Laat je een DSL-lijn of Starlink fixen, anders wordt Telenet elke maand opnieuw financieel beter van jouw zuurverdiende centen.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

https://www.tv-vlaanderen.be/

Ik ben hier tevreden over, werkt goed, de abo's zijn redelijk geprijsd, Internet TV, Satelliet TV en Antenne TV beschikbaar.

Goed werkende App https://www.tv-vlaanderen.be/apps-en-in ... pplicatie/

Ook beschikbaar voor Belgische kijkers

https://www.canaldigitaal.nl/

De Service is met de tijd verbetert, is nu goed te noemen.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 55 keer

Ik ga me ook op de lijst van fiberklaar laten zetten. Hetgeen me finaal over de streep heeft gehaald, is, afgezien van de vele internet outtages zonder enige verbetering na eender welke interventie, het feit dat ik nu al ruim twee jaar bijzonder beperkt word in mijn Port Forward management zonder enig zicht op verbetering.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Twijfelde je daar dan nog aan ? Het is gratis en je bent vrij een actieve aansluiting te nemen.

Als er één ding een no brainer is dan is het wel een Fiberklaar aansluiting laten leggen.
Laatst gewijzigd door on4bam 25 maa 2024, 16:06, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

@DarkV
Goh, het is weer eens een interventie in huis, en tot voor enkele maanden geleden ging het met onze Telenet verbinding perfect, dus ja...

En die port forwarding issues werden pas een groot probleem in de laatste weken, voorheen kon ik dat altijd wel omzeilen.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Mortov Molotov schreef: 26 maa 2024, 12:18 En die port forwarding issues werden pas een groot probleem in de laatste weken, voorheen kon ik dat altijd wel omzeilen.
Waarom zou je zelfs port forwarding nodig hebben... je hebt je TN modem toch gewoon in bridged mode staan mag ik hopen (met een deftige firewall erachter).
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

DarkV schreef: 26 maa 2024, 20:42
Mortov Molotov schreef: 26 maa 2024, 12:18 En die port forwarding issues werden pas een groot probleem in de laatste weken, voorheen kon ik dat altijd wel omzeilen.
Waarom zou je zelfs port forwarding nodig hebben... je hebt je TN modem toch gewoon in bridged mode staan mag ik hopen (met een deftige firewall erachter).
Oh my god, ik durf hier echt niet op te antwoorden :)
Euhm... I'm gonna go with: hoe kan ik bridged mode aanzetten op die modem?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Dit kan via Mijn Telenet waar je je MAC adres van je eigen firewall zal moeten opgeven.

Hiervoor heb je wel een specifieke Telenet modem nodig (CV8560E).
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Je dient uiteraard het MAC-adres van de WAN-interface van de firewall op te geven.
Dit kan ook bij een CV7160E, maar die wordt voor zover ik weet niet meer geplaatst.
Computer(k)nul
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 17 keer

En ik kan bevestigen dat de CV8560E modem/router perfect werkt (problemen met de backend bij Telenet daargelaten).
Zet daar een goede router achter en je kan je thuisnetwerk perfect instellen. Doen!
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Dank voor de info. In grote trekken heb ik begrepen waarover het gaat, maar concreet advies is dus een extra modem aanschaffen, met interne firewall, tegen bescherming van buitenaf?

Intussen heb ik die DDNS uitgeschakeld, de poorten gesloten en voorlopig mijn externe accès gelijk een noob via synology quickconnect geregeld
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zou terug naar telenet gaan, zit bij proximus. Niet dat ik niet tevreden ben ze maar die snelheid steekt me soms eens de ogen uit, bij game downloaden 3 uren of meer voor 1 game.
Voorlopig is de beslissing nog niet genomen omdat ik nog klein beetje twijfel, laatste keer ik telenet had mee tv box kon ik regelmatig mijn opgenomen programma's niet bekijken, error blablabla. Is dat nog zo?
Emile51
Pro Member
Pro Member

De CV8560E heeft een ingebouwde firewall.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

@DarkV @Emile51 @Sinna

Ik heb voor alle duidelijkheid de nieuwste modem van Telenet, nl. de F@ST3896LG-TN wifi (type Docsis 3.1 Wifi6).

Firewall in principe aanwezig. Nu komt mijn evidente noobvraag: waarom is voor NAS dan een extra router nodig met deze modem in bridge modus?
Emile51
Pro Member
Pro Member

F@ST3896LG-TN : die kan toch niet in bridge modus gezet worden?
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Emile51 schreef: 14 apr 2024, 17:05 F@ST3896LG-TN : die kan toch niet in bridge modus gezet worden?
Amai. Da's wel erg gezien het om de nieuwste generatie TN routers gaat :-o
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Mortov Molotov schreef: 15 apr 2024, 08:13 Amai. Da's wel erg gezien het om de nieuwste generatie TN routers gaat :-o
De "bridge mode" is speciaal voor gebruikers die een eigen router willen, met hun eigen WiFi/mesh systeem.
Speciaal voor deze groep heeft Telenet een modem zonder WiFi (CV8560E of de "E-router").
Begrijpelijk dus dat de "bridge mode" alleen op dat toestel voorzien is.
Mortov Molotov schreef: 14 apr 2024, 16:24 Nu komt mijn evidente noobvraag: waarom is voor NAS dan een extra router nodig met deze modem in bridge modus?
Dat is absoluut niet nodig. Je kan jouw NAS perfect gebruiken met jouw huidige modem/router (F@ST3896LG-TN).
De enige reden waarom sommigen jou een eigen router aanraden (in bridge mode), is omdat je dan zelf baas bent van de instellingen (port forwarding) en niet meer afhankelijk bent van Telenet.

De Telenet problemen met portforwarding zijn van tijdelijke aard (neem ik aan) :oops:

Blijkbaar zijn er nog altijd problemen als je één poort wilt openen (beginpoort = eindpoort), en je deze instelling niet kan bevestigen.
Oplossing: open 2 poorten (vb: beginpoort = 8000, eindpoort = 8001, interne poort = 8000).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Oei oei oei, dank voor de info, ik had dat enkele posts hierboven he-le-maal verkeerd begrepen :-D

Verder een vraagje : die interne poort, ik neem aan dat dat effectief voor intern gebruik is. Bijvoorbeeld : ik wil mijn Synology NAS bedienen via QuickConnect voor extern gebruik, maar via de interne IP en die interne poort voor connectie via mijn pc? Dit alles met oog op minimaliseren van poorten en naar de buiten wereld, namelijk.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als ik zaterdag de grens over ging kreeg ik deze SMS van Telenet:
In de EU-tariefzone gebruik je je inbegrepen belminuten en sms'en zoals thuis. Om te surfen, krijg je per simkaart 40GB in KLIK en 43GB in Kong Business Unlimited. Daarna betaal je €1,80/GB excl. BTW. Meer info op telenet.be/business/roamingklik of via +3215334314.
Het is me niet duidelijk op die 40GB per maand of per... is . Daarom klik ik op de link en ik krijg dit te zien:

Afbeelding

Goed bezig Telenet!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Dat die link niet werkt, tot daaraan toe.

Maar je raakt hier een veel ernstigere situatie aan: Telenet int al bijna 4 maanden illegale roamingtarieven bij wellicht meer dan een miljoen klanten met een "onbeperkte" bundel.

De gemiddelde Telenet-klant is zelfs te dom om dat te beseffen.

Sinds begin januari zijn de roamingtariefplafonds namelijk opnieuw verstrengd: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1e1402-1-1

Voor een "onbeperkt" aanbod is de (maandelijkse) EU-roamingdatalimiet van 40 GB of 43 GB wettelijk gezien sinds januari minstens 10 GB te laag. Telenet moet voor een "onbeperkte" bundel de EU-roamingdatalimiet jaarlijks laten meestijgen volgens een formule gebaseerd op de jaarlijks striktere roamingtariefplafonds.

Daarnaast mogen operatoren als tarieftoeslag buiten de "onbeperkte" bundel sinds januari maximaal 1,55 euro/gigabyte exclusief BTW aanrekenen.
(zie https://www.bipt.be/operatoren/roaming-in-de-eer)

Als het BIPT bij de pinken is, geven ze Telenet voor deze maandenlange overtreding de hoogste boete die mogelijk is.

Het gaat nog steeds zwaar fout bij Telenet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Gewoon nog ééntje ter illustratie.

Mijn vader is in augustus vorig jaar overleden. Op dat moment hadden mijn ouders Telenet digitale TV en vaste tel.
Mijn moeder - 84 jaar - kon op dat moment zelfs na weken, nog niet overweg met de digicorder ondanks zelf gemaakte handleidingen met screenshots van de afstandbediening en functie van de knoppen, stap per stap instructies om opnames te plannen / weer te geven, etc. Ze gebruikte de digcorder niet meer en dus toestel ingeleverd. Er is enkel nog vast tel. bij TN die ze graag zou behouden (wegens ook goedkoper dan formules met prijs per gesprek en kost huur toestel in het rustoord).

Nu verhuist mijn moeder dinsdag a.s. in hetzelfde rustoord naar een éénpersoonskamer op dezelfde gang, om de hoek of maw. letterlijk 5 kamers verder. Het WZC heeft een soort van groepsovereenkomst met TN en bijgevolg is in elke kamer coax- aansluiting en UTP- aansluiting voorzien voor aansluiting modem en bijhorende apparaten.
Vanuit het woon- en zorgcentrum wordt me meegedeeld dat ik niet mag vergeten een technieker te boeken ifv. de verhuis. Om vaste telefonie te kunnen gebruiken, moet de modem uiteraard in de nieuwe kamer aangesloten worden. Ergens moet blijkbaar in een verdeelkast ,de utp- kabel die toekomt in de kamer, worden aangesloten in die kast op een bus. Bij deze een overzicht van mijn contacten met de klantendienst en TN- winkel om deze 'immense verhuis' :bang: in orde te krijgen.

- Vorige week donderdag (11/04): tel naar Telenet klantendienst. Antwoord medewerker na 15 minuten wachten: "u moet enkel het nieuwe kamernummer en de nummer van de poort in de kamer doorspelen en that's it". Zo gezegd, zo gedaan.
- Vorige week vrijdag (12/04): tel naar klantendienst met vrij snelle reactie. Medewerkster deelt mee dat ik niets moet ondernemen. Gewoon modem inpluggen in nieuwe kamer, telefoon in de modem en ... bellen maar. Meegedeeld aan de betrokken medewerkster dat ik me dit moeilijk kon inbeelden dat het zo simpel zou zijn, hetgeen resulteerde in enige merkbare irritatie. Dus maar gezwegen want discussie heeft geen zin. Deel deze info vd klantendienst mee aan de technieker in het rustoord die - zoals ik verwachtte - nogmaals aangaf dat een tussenkomst van een TN technieker nodig blijft.
- Vandaag (17/04), tel. naar klantendienst met medewerkster die stelt dat dit weken :!: zal in beslag nemen omdat eer een overname overeenkomst moet ingevuld en ondertekend worden door mijn moeder en dat dan pas, na verwerking ervan, een techieker kan geboekt worden.
De vraag waarom ik dit pas na 8 maanden verneem terwijl ik tijdens deze periode ettelijke keren gebeld heb met de klantendienst omdat een nieuwe domiciliëring van de TN facturen maar niet in orde kwam door adminstratieve nalatigheid van, ja TN zelve, én uitdrukkelijk meermaals zelf gevraag had of er nav mijn vader zijn overlijden nog formaliteiten in orde moesten gebracht worden (met telkens het antwoord "neen"), zorgde bij deze medewerkster opnieuw voor irritatie.
Toen ik aanvullend stelde dat ik onmogelijk kan begrijpen dat:
1. anno 2024 dergelijke minimale technische ingreep, weken in beslag neemt
2. ik niet correct geïnformeerd ben over een overnamedocument gedurende de voorbije 8 maanden
3. dat er geen begrip is voor het feit dat een 84- jarige bewoonster in een rustoord, voor wie vaste tel. een belangrijk medium is om contact te houden met de omgeving / buitenwereld en dat dit voor mij één van de toppunten van klantonvriendelijkheid is werd prompt de verbinding verbroken.

Na dit débacle, opnieuw contact opgenoment met TN- klantendienst en gekozen voor de optie 'storing'.
Deze medewerker wist direct dat ik enkele minuten voordien gebeld had en adviseerde me langs te gaan naar de TN- winkel, daar de overnameverklaring in te vullen en te ondertekenen én in dezelfde beweging, een technieker te laten inboeken.

Ondergetekende dus naar de plaatstelijke TN- winkel. Wachttijd viel mee: 45 minuten. Korte samenvatting van mijn passage daar:
- medewerkster ontkent dat bij een overlijden van een partner een overnamedocument moet ingevuld worden. Ik gaf dus aan dit voor niets naar daar was gekomen en mevrouw bevestigde dit. Ze stelde voor dan toch maar een overnamedocument in te vullen, nu ik er toch was. Resultaat na een 15- tal minuten wachten: nihil ofte zero. Het systeem liet overdracht niet toe en dus kon ook geen techieker geboekt worden. :beerchug:
- vraag van mij: "kunt u dan geen technieker boeken zonder overnamedocument aangezien dit volgens u toch niet nodig is?" Antwoord van medewerkster: "zeker", gevolgd door de vraag: "hebt u trouwens al de nieuwste modem". Ik antwoordde dat dit niet zo is en dat ik me afvroeg of dergelijke switch nodig is voor enkel vaste tel. ? Mevrouw bleef bij haar standpunt dat de modem moest vernieuwd worden (de huidige werkt nog prima voor vaste tel.) en vroeg me of ik er één zou mee nemen of de technieker er één moest mee brengen. Ik koos voor dit laatste.
Resultaat na opnieuw een 15- tal minuten wachten: nul, nihil, zero gezien de mededeling van mevrouw dat het systeem de verhuis niet accepteerde.
- logische vraag van mij: "en wat nu?". Antwoord: ik zal al uw coördinaten noteren - mevrouw sloeg naarstig aan het schrijven - gevolgd door de mededeling: "meer kan ik nu niet doen. Ik probeer u morgen te bellen".

Voor mij is alles eens te meer duidelijk: morgen geen antwoord = opnieuw ombudsdienst. Vorig jaar 7 klachten ingediend én 7 maal met zeer gunstig gevolg.

Het gaat van kwaad nog erger: indien je de dames en heren van de klantendienst niet onvoorwaardelijk volgt, zijn ze geïrriteerd en worden ze zelfs brutaal en ronduit lomp en grof. Arrogantie ten top.

En dan maar bij TN in de kranten zeggen dat het geleidelijk beter gaat :bang: :beerchug: :oops: Spijtig genoeg kan ik in het WZC niet kiezen voor een andere provider van vaste tel.

Helaas kan mijn moeder ook niet (vlot) meer overweg met een gsm / smartphone.

Steeds meer kijk ik met verlangen uit naar de komst van PX voor mezelf. TN zal vliegen.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 17 apr 2024, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 39 keer

Heb jaren telenet business gehad zonder btw nummer. Was 65 euro dacht ik en altijd heel heel tevreden over de stabiliteit. Nooit issues gehad. Ondertussen lag hier fiber in straat maar ik bleef bij telenet. Dan kon je zonder btw nummer geen telenet meer hebben en boden ze me een abbo aan van 77 euro ofzo. Ben dan overgeschakeld naar mobile vikings voor 37 euro per maand. Had zo het gevoel dat bij hun marketing afdeling precies geen awareness is dat er ook concurrentie is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Hun laadpalen zullen de oplossing zijn zeker? Misschien moet je zelfs binnenkort een laadpaal laten plaatsen om telecom services te krijgen :beerchug: ?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

breek mijn bek nie open van telenet, ben nu al van maandag aan het zwoegen. Een koppelke van in de 70 jaar (ondertussen zo goed als familie) krijgen telefoontje van telenet. Meneer we zien dat u oude digicorder hebt kan geen recente updates meer ontvangen, u hebt recht op een nieuwe. Maar helaas we zien dat u uit 1998 nog een openstaande factuur hebt van base dus kunnen we u geen geven. Die man is beginnend alzheimer patient, eerste in mijn gedacht ie is wat verward ik ga zelf eens bellen. Alles klopte kzeg begrijp niet toen die mensen nog goed waren zijn ze tussen 1999 en 2019 een paar keer verander naar julie proximus terug naar jullie orange terug naar jullie geen probleem en nu plots een probleem, maarja ze kon me nie helpen, best contact opnemen met base. Zo gezegd zo gedaan, goh meneer we gaan u nie kunnen helpen zulle da dossier zit al lang bij intrum bijgevolg kan ik u niet helpen en kan je hier ook niks betalen dat moet gebeuren bij intrum. Dan maar bellen. naar intrum goh meneer zolang na 20 jaar is alles vernietigd dus vinden we niks terug met de beste wil van de wereld. Enige die kan helpen is telenet :oops: :???:
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Een factuur van 1998 is al lang vervallen.. ze moesten maar vroeger ingegrepen hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 18 apr 2024, 09:51 Een factuur van 1998 is al lang vervallen.. ze moesten maar vroeger ingegrepen hebben.
Wel dat zei ik ook, hun antwoord was ja kan best zijn maar dat verbied ons niet om onze regels toe te passen :nono:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Niets verbied u om daar nooit meer klant te worden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Dat is mijn reactie ook, laat alles zo en ga naar orange, ze zijn toch al klant daar voor hun gsms, maarja kende oude mensen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

1. Het dossier van mijn moeder is al versluisd naar de ombudsdienst. Binnen het uur reactie dat de klacht ontvankelijk was en dat de ombudsdienst er zal op toezien dat Telenet passend reageert. Ik denk dat ze daar al auto-replies hebben als klachten over TN binnen komen :-)

2. Die factuur van 1988: juridisch geen poot om op te staan. Ik denk dat hun medewerkers dateren van 1888 :-); niemand weet, kan iets en ze kennen het verschil nog niet tussen een modem en een access point.

3. Orange is zelfde netwerk en Orange klanten hier in de buurt hebben dezelfde technische problemen als ik. Aanvankelijk lachten ze met mij als TN-miserie-klant maar zij zijn nu Orange-miserie klant mee.

4. en het toppunt: gisteren getuige geweest van een feit in de tn-winkel dat ik onder de noemer 'bedrog' catalogeer.
Een man vraagt een medewerkster - terwijl ik stond te wachten op het overnamedocment dat er na een kwartier nog altijd niet was - of zij dezelfde snelheden konden bieden dan PX want bij hem passeert glasvezel en men had hem gevraagd over te schakelen. Antwoord betrokken medewerkster "dat TN ook fiber heeft onder de grond" waarop de (bejaarde, maar dat mag er niet toe doen) man vraagt of dat met dezelfde snelheid is.
Antwoord van de medewerkster: "zeker, we halen dezelfde snelheden als PX met glasvezel". :bang: :beerchug: :nono: :bdaysmile: Ze voegde eraan toe zonder blikken of blozen: "laat u door PX niet in de maling nemen". Il faut le faire. Nadat de man weg was - want met mijn dossier waren ze nog bezig - heb ik betrokkene in het vizier genomen en ... onmiddellijk verdween ze achter een klapdeur. Locatie: TN-winkel Aalst.

Moch ik zeker zijn van het proximus koper netwerk, gezien thuisnetwerk en noodzakelijke bereikbaarheid vanuit het ziekenhuis waar ik werk, TN kon al lang de p** op. Helaas, met de komst van vezel investeren ze blijkbaar niet in de herstelling ervan die ingrijpende werken zou vergen (open leggen gewestweg). Dus ... let the fiber come asap pls.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Provider

TN winkel in Aalst zijn leugenaars en praten uiteraard voor eigen winkel.

Paar jaar terug stond ik daar voor inleveren van modem.
Hoorde ik medewerker tegen klanten zeggen dat Orange niet te vertrouwen is. Netwerk is niet stabiel en trager dan Telenet. Die bleef nog andere onzin vertellen en ik moest me inhouden om er niet op in te gaan…

Telenet is heer en meester in brainwashen van doorsnee vlaming.
Kijk maar naar dwaze filmkes waar ze fiber van Proximus/Fiberklaar vergelijken met hun coax netwerk.
“Heb je fiber nodig? Neen! Bij Telenet zit je meer dan goed”
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”