Windows Live Messenger

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ook Microsoft springt op de Web 2.0-kar met zijn "Windows Live"-producten. Getuige daarvan is de website Live.com. Dat Microsoft grootse plannen heeft, blijkt wel uit hun ideeën om o.a. Office in een Live-jasje te gieten.

Een ander product dat 'Live' wordt is MSN Messenger 8.0, dat herdoopt wordt naar Windows Live Messenger 8.0. Dit programma wordt momenteel als beta getest door een groeiend groepje thuisgebruikers. Momenteel volstaat het namelijk niet om enkel de software te hebben, maar je Passport moet ook gekoppeld zijn met de beta-database, anders kan je je niet aanmelden.
Om in die database terecht te kunnen komen, moet je uitgenodigd worden. Userbase.be heeft uitnodigingen kunnen bemachtigen!
<center>Afbeelding</center>
Veel nieuws is er echter niet onder de zon. Het lijkt nog het meeste op een nieuwe skin, gemaakt om beter bij Vista te passen. De hoofdtinten zijn grasgroen en grijs.

Een paar opmerkingen:
  • Er is geen zichtbaar onderscheid meer tussen "afwezig" en "bezet"
  • Mensen worden in de lijst niet meer alfabetisch geranschikt, maar op status
  • Er is een nieuwe manier van bestanden delen: een soort gedeelde map die automatisch met de anderen wordt gesynchroniseerd (leuk voor P2P-doeleinden :-))
  • Verbeterde telefonie (zowel messenger naar messenger als messenger naar vaste telefoon -- zowaar een aanval op Skype)
  • Kleurtjes zijn een beetje aan te passen
  • Over een naam zweven zorgt voor het uitklappen van wat meer statusinformatie (is gelukkig uitschakelbaar)
  • Je kan een beperkt aantal filters op je lijst loslaten, handig als je een gigantische lijst hebt

Ik heb hier 3 uitnodigingen voor jullie klaarliggen! Wat moet je doen om een uitnodiging in de wacht te slepen? Da's heel simpel: mij een Privébericht sturen met jouw <strike>Microsoft Passport-adres</strike> geldig emailadres en dan zal een onschuldige kinder-rand() er drie uitpikken.

Let wel: tools als MsgPlus zullen niet meer werken.
Voorwaarde: na een paar dagen krijg jij ook uitnodigingen om uit te delen. Het is dan de bedoeling dat je die hier op vergelijkbare wijze verder uitdeelt onder andere gegadigden ;)

Veel succes!
Bijlagen
windowslivemessenger.PNG
(38.7 KiB) 115 keer gedownload
Stino
Plus Member
Plus Member

www.start.com is ook zo'n site van microsoft. Kan je wel veel mee eigenlijk. Nog interessante Web 2.0 sites zijn: www.meebo.com en www.gtalkr.com. Beide straffe staaltjes van wat er allemaal niet kan tegenwoordig.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Nog een paar considerations: ik heb hier al een systeem waarop het gewoon niet werkt (aanmelden lukt niet, zelfs gebruikersnaam ingeven gaat hééééél traag). Bovendien slurpt dit ding ongeveer dubbel zoveel geheugen op als de vorige versie (7.5).

:!: En een oepsie van hierboven: ik moet je emailadres hebben, niet je passport-adres (die zijn niet noodzakelijk hetzelfde natuurlijk). Daarna kan je zelf inloggen met je passport om het daar aan te koppelen.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Vorige week ook eens geinstalleerd. Het was een redelijke koude douche. Buiten het feit dat deze 70-80 MB inneemt bij normaal gebruik, is hij gewoon onoverzichtelijker dan de huidige versie. Eén pluspunt; de ingebouwde file sharing. Er zijn natuurlijk weer roll-overs toegevoegd en het maakt het geheel er alleen maar lelijker op. Na welgeteld 10 minuten proberen was ik hem dan ook beu. :P

Enfin, wie nog goesting heeft om eens te proberen :-), ik heb er hier 5 liggen .
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

The_Borg schreef:Vorige week ook eens geinstalleerd. Het was een redelijke koude douche. Buiten het feit dat deze 70-80 MB inneemt bij normaal gebruik, is hij gewoon onoverzichtelijker dan de huidige versie. Eén pluspunt; de ingebouwde file sharing. Er zijn natuurlijk weer roll-overs toegevoegd en het maakt het geheel er alleen maar lelijker op. Na welgeteld 10 minuten proberen was ik hem dan ook beu. :P

80 MB? Hier eerder 30 MB :)
Onoverzichtelijk? Door de banners enz? Die heb ik al weg gepatched :P
Filesharing ken ik enkel uit de theorie, ik heb niemand in m'n lijst staan die ook Messenger 8 gebruikt :)
Die rollovers had ik na welgeteld 13,7 seconden uitgeschakeld :)
Je hebt toch de enquête ingevuld met je opmerkingen eh :)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hier ook 30 MB ongeveer ...

Alleen wil ik wel die idiote link naar die shared folders in m'n Windows Explorer verwijderen, even naar googlen ...

Wanneer en hoe krijg je nieuwe invites om uit te delen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

selder schreef:Wanneer en hoe krijg je nieuwe invites om uit te delen?
Na een paar dagen. En hoe? Kijk naar mijn screenshot en dan weet je het :)
selder
Moderator
Moderator

hehe :)

Heb ondertussen ook al uitgevogeld hoe je die idiote "my sharing folders" kan weghalenuit je explorer ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
zertox
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

bah! dat is een lelijk stukje software dat ik niet op men mac desktop wil :)

Geef mij maar Adium of bitlbee :)
selder
Moderator
Moderator

Een mac desktop is toch al een lelijk stukje software? Of is het een kwestie van het lelijke niet nog lelijker te maken? (ihihihih :) :) :) )
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

jwouters schreef:bah! dat is een lelijk stukje software dat ik niet op men mac desktop wil :)

Geef mij maar Adium of bitlbee :)

Ik vind Messenger for the Mac anders een heel pak mooier dan op de PC :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ze zijn op!

NickG, MeYeR en Stino hebben een uitnodiging ontvangen!

Verder zagen kan bij The_Borg :-)
Stino
Plus Member
Plus Member

Hip hoi
Dankje meon!
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Heb er al een stuk of 3 uitgedeeld, nog altijd 5 over.

Hier ook 30 MB ongeveer ...

Gewoon 2 gesprekken starten, een bestand doorsturen en even wachten. Het gaat vlug van 30 MB naar 70-80 MB. Tenzij ze ondertussen een memoryleak gepatched hebben, maar betwijfel het.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

OK, tis een beta, ma wat ne brol! En da oranje, blah!
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

NickG schreef:OK, tis een beta, ma wat ne brol! En da oranje, blah!

Ik heb het ondertussen door www.a-patch.tk gehaald en het oranje naar donkergrijs gezet. Véél beter :)
MeYeR
Member
Member

Bedankt Meon, ff uitproberen :-)
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

eraf gegooid. Als mijn vriendin iets tegen mij zei dan crashte hij met de melding "unknown error". Elke keer opnieuw :-)

Bij anderen werkte het perfect, alleen bij men vriendin deed het moeilijk :-s Mss omdat zij Windows Messenger nog gebruikt ipv MSN messenger?
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Blijkbaar hebben ze toch iets van Google geleerd, zeker als'k naar die Live.com kijk :-)
En die invites zijn ook al vantzelfde ...

Trouwes als iedereen die erop wilt, minstes één UBejer uitnodigt, dan heeft toch iedereen binnen de kortste keren toegang tot diene MSN 8 . 8)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Fraggle
Member
Member

Robbe schreef:zeker als'k naar die Live.com kijk :-)

Werkt niet eens in opera :roll:
Ze zijn weer goe bezig precies
selder
Moderator
Moderator

Kan er iemand die die MSN8 geinstalleerd heeft eens in deze folder kijken?

C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\msn-email-adres\SharingMetadata\Working

Er staat daar een bestandje in "SimilarityTable_2" dat verborgen is. (untick hide protected files and folders in explorer options)

Hoe groot is dat bestandje bij jullie?
Stino
Plus Member
Plus Member

Als er iemand ook uitnodigen wil hebben, laat maar een berichtje. Maar na alle negatieve commentaar zal dat niet het geval zijn vrees ik :-).

Die map heb ik niet selder, maar heb de versie 8 ook nog niet zoveel gebruikt. :|
selder
Moderator
Moderator

Ze is verborgen, dus je moet goed zoeken :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

selder schreef:Er staat daar een bestandje in "SimilarityTable_2" dat verborgen is. (untick hide protected files and folders in explorer options)

Explorer beweert 8 GB :eek: , maar werkelijke grootte is 1,06 MB.
Is blijkbaar een sparsefile.
MeYeR
Member
Member

Ja een paar dagen gebruikt en de interface trekt naar mijn mening op nie veel. En die groene kleur staat mij ook nie echt aan :-(
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
rsca
Plus Member
Plus Member

thx stino :-)
FBtje
Starter
Starter

selder schreef:Kan er iemand die die MSN8 geinstalleerd heeft eens in deze folder kijken?

C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\msn-email-adres\SharingMetadata\Working

Er staat daar een bestandje in "SimilarityTable_2" dat verborgen is. (untick hide protected files and folders in explorer options)

die mag je verwijderen... je bent gehacked!

It is also worthwhile looking for very large files on your machine as often your machine might have been used to distribute video and other large file types.

meer info:
http://www.firedaemon.com/security/

even alle stappen doorlopen die daar vermeld staan

nog meer info:
http://www.cs.rochester.edu/~bukys/host ... cking.html

Also, I outline the steps needed to prevent these attacks, how to see if you are already victim, and to catch the people doing this to you.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Gehacked, wat zou het?
Dan is iedereen met Live Messenger gehacked zeker?

Uitleg over sparse files op MSDN: http://www.microsoft.com/resources/docu ... l_aixf.asp
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

heeft er nog iemand zo'n accountje op overschot ?
die hack poginge schrikke mij ni echt af :wink:

Chewie
Member
Member

heb er nog eentje over, geef mij maar een PM met je email adres
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

Chewie schreef:heb er nog eentje over, geef mij maar een PM met je email adres

PM is onderweg, bedankt Chewie 8)

meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Net de nieuwe Windows Live Messenger (8.0.0.566) gedownload.

Eerste opmerkingen: wit. Veel wit. Stijver: rechte randen en zo. De Windows Messenger-icoontjes zijn terug in de notification area. Ook de SharingMetaData is weg, dus geen file van 8 GB meer.

Maar nog steeds: véél te druk!
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Idd meon en nog geen patch gevonden om die advertenties er uit te kegelen :(

flamenca
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

flamenca schreef:Idd meon en nog geen patch gevonden om die advertenties er uit te kegelen :(

flamenca

Ah, jawel. http://apatch.ikhost.com/wlm.php .
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Er zit zelfs een bug in dat de geblokkeerde personen het gekende block-icoontje niet hebben. En waar is da online/afwezig/bezet/... sufix naartoe?
blabla
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Kwabber schreef:Er zit zelfs een bug in dat de geblokkeerde personen het gekende block-icoontje niet hebben. En waar is da online/afwezig/bezet/... sufix naartoe?

Aangezien die ellendige groene mannekes weg zijn en terug da appelblauwzeegroen met symbooltjes er is, lijkt me da suffix minder nuttig...
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

meon schreef:Aangezien die ellendige groene mannekes weg zijn en terug da appelblauwzeegroen met symbooltjes er is, lijkt me da suffix minder nuttig...

Vind ik nu juist niet, want de afwezig/bezet/... icoontjes zijn allemaal die ventjes met een horloge. Dus een echt onderscheid kunt ge niet echt maken.
blabla
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

diene Live is gewoon een ander woord voor advertentie inkomsten.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

BungaMan schreef:...advertentie inkomsten.
Da's dan weer een ander woord voor gratis dienst.
Kwabber, je hebt toch zo'n verbodsbordje indien bezet, een klokje indien afwezig? In de vorige was er inderdaad geen onderscheid: gewoon lichtgroen of donkergroen mannetje.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”