welke android bakje gebruik je en waar voor?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Hi
Wie heeft er zo een android bakje aan je tv hangen?
Welk merk ?
Waar gekocht?
Wat heb je het betaald?
Waarvoor gebruik je het?
Wat zijn de bevindingen?
Want ik vind zo veel filmpjes op youtube waar ze 5 zo pakjes bespreken bv de 5 beste voor 2024 enz..
Wie heeft er zo een android bakje aan je tv hangen?
Welk merk ?
Waar gekocht?
Wat heb je het betaald?
Waarvoor gebruik je het?
Wat zijn de bevindingen?
Want ik vind zo veel filmpjes op youtube waar ze 5 zo pakjes bespreken bv de 5 beste voor 2024 enz..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
NVIDIA Shield TV Pro (niet de cilindervormige dus). Grotere investering als bv Google chromecast met GTV maar voor mij zeker de moeite waard.
Draait vlot, voldoende opslagruimte, mogelijkheid tot draaien van plex server.
Bij familie installeer ik de simpele Google chromecast met GTV, draait voldoende vlot voor hun aangezien ze geen fanatieke gebruikers zijn. Goed genoeg om een paar streaming apps op te plaatsen.
Draait vlot, voldoende opslagruimte, mogelijkheid tot draaien van plex server.
Bij familie installeer ik de simpele Google chromecast met GTV, draait voldoende vlot voor hun aangezien ze geen fanatieke gebruikers zijn. Goed genoeg om een paar streaming apps op te plaatsen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb een Nokia 'kastje'.
Ik gebruik het om te casten, maar de Vrt en VTM app draaid rt ook op.
De app van TVV gebruik ik ook wel.
Verder Kodi en nog een paar andere streaming diensten.
Mvg
Ik gebruik het om te casten, maar de Vrt en VTM app draaid rt ook op.
De app van TVV gebruik ik ook wel.
Verder Kodi en nog een paar andere streaming diensten.
Mvg
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 22 keer
Google is your friend.
Het is voor sommige hier toch heel moeilijk om zelf even te googlen waar iets te koop is.
Moeten anderen het misschien ook al kopen voor u en aan uw deur komen afgeven of zelfs installeren.
Het is voor sommige hier toch heel moeilijk om zelf even te googlen waar iets te koop is.
Moeten anderen het misschien ook al kopen voor u en aan uw deur komen afgeven of zelfs installeren.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Het is ook niet simpel om zomaar te zeggen "dat is goed en dat is niet goed"
Daarvoor googlen we allemaal om toestellen te vinden die voldoen aan onze behoeften.
Behoeften die voor iedere gebruiker verschillend kunnen zijn.
Daarvoor googlen we allemaal om toestellen te vinden die voldoen aan onze behoeften.
Behoeften die voor iedere gebruiker verschillend kunnen zijn.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik gebruik vaak Youtube om naar reviews te kijken.
Babbelen over IPTV zal door de mods niet in dank worden aangenomen vrees ik.
Babbelen over IPTV zal door de mods niet in dank worden aangenomen vrees ik.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Een tijd geleden een Nokia Streaming Box 8000 gekocht bij Amazon, was toen 59€.
Ik wilde iets niet te duur met toch redelijke specs. De afstandsbediening is uitgebreider en heeft verlichte knoppen in vergelijking met andere spelers in die prijsklasse.
De reden dat ik dit kocht was omdat de tv te oud is om recente apps te kunnen draaien en ook dat ik geen tv abbo meer afneem (telenet).
Het toestel werkt opzich wel ok. Performance is ook ok al zullen er wel snellere spelers zijn die snappier reageren. Ik gebruik het voor Vrt Max, Vtm Go, Go Play en Jellyfin.
Er draait android tv 12 op waarbij dus voor mij het grote nadeel zit met de vele typische Android bloatware. Wat na bepaalde tijd gaat storen:
Amazon Prime, Disney "aanbevelingen" op het startscherm die je dus niet kan verwijderen.
Bepaalde apps die je niet kan verwijderen zoals Netflix, Google Play Movies & TV.
Het OS bied wel de optie aan om het startscherm aan te passen, maar om bovenstaande te verwijderen is men blijkbaar vergeten.
Eventueel op te lossen door een andere Launcher te installeren zoals Projectivy Launcher.
Daarnaast gebeurt het wel eens dat Apps in hun update proces blijven hangen > bijvoorbeeld de Vrt Max app staat al enkele uren in "Update in behandeling".
Moest deze speler ooit vervangen moeten worden dan zal het waarschijnlijk een speler worden met tvOS. Niet omdat de Nokia hardware slecht is, maar wel om wille van Android TV.
Ik wilde iets niet te duur met toch redelijke specs. De afstandsbediening is uitgebreider en heeft verlichte knoppen in vergelijking met andere spelers in die prijsklasse.
De reden dat ik dit kocht was omdat de tv te oud is om recente apps te kunnen draaien en ook dat ik geen tv abbo meer afneem (telenet).
Het toestel werkt opzich wel ok. Performance is ook ok al zullen er wel snellere spelers zijn die snappier reageren. Ik gebruik het voor Vrt Max, Vtm Go, Go Play en Jellyfin.
Er draait android tv 12 op waarbij dus voor mij het grote nadeel zit met de vele typische Android bloatware. Wat na bepaalde tijd gaat storen:
Amazon Prime, Disney "aanbevelingen" op het startscherm die je dus niet kan verwijderen.
Bepaalde apps die je niet kan verwijderen zoals Netflix, Google Play Movies & TV.
Het OS bied wel de optie aan om het startscherm aan te passen, maar om bovenstaande te verwijderen is men blijkbaar vergeten.
Eventueel op te lossen door een andere Launcher te installeren zoals Projectivy Launcher.
Daarnaast gebeurt het wel eens dat Apps in hun update proces blijven hangen > bijvoorbeeld de Vrt Max app staat al enkele uren in "Update in behandeling".
Moest deze speler ooit vervangen moeten worden dan zal het waarschijnlijk een speler worden met tvOS. Niet omdat de Nokia hardware slecht is, maar wel om wille van Android TV.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik Google*, hij Googelt, wij Googelen, enz ...
Gebruikers op Userbase weten ook niet alles hé
* of een andere zoekmachine naar keuze
Gebruikers op Userbase weten ook niet alles hé

* of een andere zoekmachine naar keuze
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb al verschillende android spelers gehad. Sinds een paar jaar een nvidea shield. Deze werkt naar mijn mening het vlotste van allemaal. Hier draait alles er op.. Netflix, kodi, tivimate,YouTube,telen tv app... De shield kost wat meer maar is de meerprijs zeker waard.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik gebruik al een meer dan 5 jaar de bakjes van Mecool. Chinese fabrikant maar best betrouwbaar en al vele jaren op de markt.
Ze zitten nu aan hun 3de generatie bakjes: meer geheugen, snellere processor en native AV1 decodering (belangrijk voor de toekomst).
Voor mij is dit de beste prijs/kwaliteit verhouding als ik ook externe geluidsversterking wil via optische output (SPDIF).
Gewoon standaard Android TV 11 en officiële full resolutie Netflix en Prime en Disney etc... (hebben de nog goedkopere bakjes niet allemaal)
https://www.mecool.com/products/mecool-km2-plus-deluxe#! selecteer de Europese versie.
Toegevoegd na 13 minuten 24 seconden:
Ze zitten nu aan hun 3de generatie bakjes: meer geheugen, snellere processor en native AV1 decodering (belangrijk voor de toekomst).
Voor mij is dit de beste prijs/kwaliteit verhouding als ik ook externe geluidsversterking wil via optische output (SPDIF).
Gewoon standaard Android TV 11 en officiële full resolutie Netflix en Prime en Disney etc... (hebben de nog goedkopere bakjes niet allemaal)
https://www.mecool.com/products/mecool-km2-plus-deluxe#! selecteer de Europese versie.
Toegevoegd na 13 minuten 24 seconden:
Zelfde topic, zelfde topicstarter

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Hier Apple TV 4K alsook bij alle familie leden.
Het grootste voordeel: Netflix wachtwoord delen werkt zonder problemen, geen gedoe met codes of extra bijbetalen per gebruiker enzo.
Sent from my iPad using Tapatalk
Het grootste voordeel: Netflix wachtwoord delen werkt zonder problemen, geen gedoe met codes of extra bijbetalen per gebruiker enzo.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 20 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb een oude Mibox uit 2017 en gebruik die eigenlijk voor alles. Netflix, Disney, Amazon, VTM Go, VRTNU en vroeger nog andere apps. En de chromecast functie van het bakje wordt ook gebruikt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Nokia 8000 - 65.37 euro betaald op amazon
Ik gebruik het voor VRT MAX, VTM GO, GO play, NPO start, Arte, Auvio
Lipsynchro niet altijd optimaal. Beeldkwaliteit is prima. Updates verlopen volledig automatisch zonder controle daarop. Wat soms vervelend is want een app gaat er dan bv. plots uit terwijl je aan het kijken bent.
Ethernettoegang was een vereiste bij mijn keuze.
Ik gebruik het voor VRT MAX, VTM GO, GO play, NPO start, Arte, Auvio
Lipsynchro niet altijd optimaal. Beeldkwaliteit is prima. Updates verlopen volledig automatisch zonder controle daarop. Wat soms vervelend is want een app gaat er dan bv. plots uit terwijl je aan het kijken bent.
Ethernettoegang was een vereiste bij mijn keuze.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 178 keer
Ik heb hier al een paar jaar een 4K NVIDIA SHIELD (geen PRO - de cylinder) ter vervanging van een 2de gen Apple TV en ben er tevreden van. Ook de Remote Control is super handig.
Gebruik dit o.a. voor Netflix, Prime, Disney, Apple TV, VRT MAX, VTM GO, Streamz, YouTube en dit werkt allemaal probleemloos.
Sinds een paar maand schakel ik iedere nacht de stroom uit van de mediakast waar ook de SHIELD inzit en sindsdien heb ik soms problemen bij het afspelen van bepaalde streams niettegenstaande alle netwerktests OK zijn en bv. YouTube blijft werken. Effe de SHIELD heropstartend en dit probleem is terug verdwenen voor een paar dagen.
Gebruik dit o.a. voor Netflix, Prime, Disney, Apple TV, VRT MAX, VTM GO, Streamz, YouTube en dit werkt allemaal probleemloos.
Sinds een paar maand schakel ik iedere nacht de stroom uit van de mediakast waar ook de SHIELD inzit en sindsdien heb ik soms problemen bij het afspelen van bepaalde streams niettegenstaande alle netwerktests OK zijn en bv. YouTube blijft werken. Effe de SHIELD heropstartend en dit probleem is terug verdwenen voor een paar dagen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb de NVIDIA Shield TV Pro in combinatie met een nassysteem mega handig dat.
En deze staat ook als nr 1. Ik ben er heel tevreden van.
Maat van mij had minder geluk mee, die stak zijn schijf erin en er bleef cirkel draaien en afbreken, die had helaas een slecht modelleke, 2 jaar garantie en heeft een splinternieuwe en goed werkende gekregen, kan gebeuren. Maar dat bakje is heel goed. Nog een voordeel is dat die uw full hd films in kwaliteit nog verbeterd om naar te kijken.
Youtube werkt ook steengoed.
Nokia 8000 zou ik niet kopen.
En deze staat ook als nr 1. Ik ben er heel tevreden van.
Maat van mij had minder geluk mee, die stak zijn schijf erin en er bleef cirkel draaien en afbreken, die had helaas een slecht modelleke, 2 jaar garantie en heeft een splinternieuwe en goed werkende gekregen, kan gebeuren. Maar dat bakje is heel goed. Nog een voordeel is dat die uw full hd films in kwaliteit nog verbeterd om naar te kijken.
Youtube werkt ook steengoed.
Nokia 8000 zou ik niet kopen.
- lacer
- Elite Poster
Ik had vroeger een MX Pro 25 €, maar omdat Android zichzelf niet update om de duur problemen met allerlei app updates.
Gebruikte deze toen toch alleen maar om Kodi te draaien.
Nu ligt die stof te happen maar gebruik ik al vele jaren naar volle tevredenheid een Raspberry Pi met LibreElec. Meer heb ik niet nodig.
Met een NViDIA Sheild kan je niet rechtstreeks Kodi draaien, dus dat lelijk bakje komt hier niet binnen
Gebruikte deze toen toch alleen maar om Kodi te draaien.
Nu ligt die stof te happen maar gebruik ik al vele jaren naar volle tevredenheid een Raspberry Pi met LibreElec. Meer heb ik niet nodig.
Met een NViDIA Sheild kan je niet rechtstreeks Kodi draaien, dus dat lelijk bakje komt hier niet binnen

EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Wat bedoel je met "rechtstreeks"? Ik heb op mijn Shield TV Pro gewoon Kodi als app geïnstalleerd (met een hoop plugins).
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Op de Shield bolt ie als app, op LibreElec is kodi het primaire, dat wilt ie zeggen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- lacer
- Elite Poster
Inderdaad, maar dit was offtopic, vermits ik geen Android nodig heb 

EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- Ratface
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 64 keer
- Recent bedankt: 2 keer
En? Ondertussen al iets gekocht? Misschien uw ervaring delen met iedereen die u heeft proberen helpen???
Of is het nu gewoon wachten op het volgende nutteloze topic die je zal openen om dan vervolgens niets meer van u te laten horen?
Zo werkt een forum mijns inziens toch echt niet...
Of is het nu gewoon wachten op het volgende nutteloze topic die je zal openen om dan vervolgens niets meer van u te laten horen?
Zo werkt een forum mijns inziens toch echt niet...